بازدید 2093

ولایتی:در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران آن را آتش خواهد زد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد:‌ موضع ایران همواره ثابت بوده است و می‌گوییم که ایران در منطقه خودش ثابت ایستاده و از جبهه متحد اسلامی حمایت می‌کند. ایران اجازه تغییر و تجزیه منطقه را به غربی‌ها نمی‌دهد جبهه مقاومت به پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران اجازه تجزیه کشورهای اسلامی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۷۹۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 20 April 2018

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت:‌ عربستان اگر نیروهای خود را از یمن بیرون نبرد در باتلاق یمن نابود خواهد شد.

به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: هیچ کتاب آسمانی به اندازه قرآن راجع به علم و تعقل صحبت نکرده است. بیش از 10 بار لفظ الولالباب آمده و بارها بر ارزش علم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه قرآن علم را در مقابل جهل و عالم را در برابر جاهل قملداد کرده است، گفت:‌ از ابتدای تاریخ اسلام هر جا قرآن صحبت از علم کرده در مقابلش از نادانی نیز صحبتی به میان آمده است. در دوره مسیحیت هزار سال کلیسا حاکم بود ولی آنها آن دوران را دوران جهل می‌خوانند وقتی مسلمانان در اواخر سال 1492 به آنجا رفتند کتابخانه‌های متعددی در جهان اسلام وجود داشت که به چند ده میلیون جلد می‌رسید. اروپایی‌ها با نوشتن بیگانه بودند و مسلمانان بودند که آنها را با کاغذ و نوشتن آشنا کردند.

ولایتی تصریح کرد: زمانی که استعمار و استکبار بر کشورهای اسلامی حاکم شد ضعف حاکمان باعث شد تمدن اسلامی ضعیف شود آنها اول سلطه فرهنگی را آغاز کردند و در ایران عصر عثمانی و ... این تصور را ایجاد کردند که با تمسک به فرهنگ غربی می‌توان رشد کرد. فرهنگی شدن، مدرن شدن و ... نتیجه نداد و ما هیچ کشور اسلامی را نمی‌شناسیم با تقلید از غربی‌ها و فرهنگی‌ها رشد کرده باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: چین با حفظ الفبای داخلی خود و ژاپن نیز با حفظ الفبای رسمی خود توانسته است از هویت فرهنگی خود مراقبت کند آنهایی که الفای خود را به لاتین تبدیل کرده‌اند به نتیجه نرسیده‌اند. دعوت‌کنندگان به بیداری اسلامی بعدها به وجود آمدند و در مصر، شام، الجزایر، لیبی و هند دعوت مجدد به اسلام آغاز شد و عصر بیداری اسلامی شکل گرفت.

دبیر کل مجمع جهانی بیدرای اسلامی در ادامه تصریح کرد:‌ حاصل بیداری اسلامی همین است که در ایران، عراق، سوریه و ... مردم به اسلام رجعت کردند آمریکایی‌ها در تقابل با بیداری اسلامی به عراق، لبنان، سوریه و غزه حمله کردند و در همه این موارد شکست خوردند. از زمان حمله آمریکا به افغانستان تا کنون افغان‌ها مقاوم ایستاده‌اند آمریکا همه هستی عراقی‌ها را نابود کرده ولی حکومت و مردم عراق در سایه بیداری اسلامی مقاومت کرده و ایستاده‌اند. امروز دولت و ملت سوریه و عراق قوی‌تر از گذشته هستند.

ولایتی تاکید کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند در عراق می‌توانند نائب‌السلطنه تشکیل دهند ولی در تصور خود ناکام ماندند در لبنان هم در جنگ سی و سه روزه اولین بار اسرائیلی‌ها از یک گروه مصمم و متکی به اسلام شکست خوردند امروز نیز به برکت بیداری اسلامی جبهه مقاومت آغاز شده و از تهران تا بیروت و بغداد و فلسطین امتداد دارد و دیر یا زود هم یمن به این جبهه می‌پیوندد.

وی تصریح کرد:‌ بیداری اسلامی از کشورهای مسلمان یک تمدن مقاوم ساخته است. اگر بخواهیم نقشه آمریکا و اسرائیل را در یک کلمه بگوییم آن تجزیه کشورهای اسلامی و بر هم زدن استواری جبهه مقاومت است. اگر حمایت ایران از ملت عراق و سوریه نبود اکنون این کشورها در دستان داعش بود. اگر حمایت ایران نبود اسرائیلی‌ها تا جنوب لبنان آمده بودند اگر آمریکا فکر می‌کند با تجزیه و تضعیف کشورها موفق می‌شود اشتباه کرده‌اند در واقع حمایت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ملت عراق باعث شکست آمریکا و استحکام بیشتر حکومت عراق شد. آنها در شرق فرات نیرو پیاده کرده‌اند تا مقاومت اسلامی را در برابر جبهه مقاومت تضعیف کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره تهدید آمریکا و خروج از برجام گفت:‌ همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود گفته‌اند اگر آمریکا بخواهد برجام را پاره کند جمهوری اسلامی ایران آن را آتش می‌زند. اگر آمریکا فکر می‌کند می‌تواند سوریه را تجزیه کند بداند که در توطئه خود ناکام خواهند ماند و سیاست‌های کنونی‌شان ماندگار نخواهد بود.

دکتر ولایتی درباره بحران یمن گفت: عربستان بهتر است از خوابی که در آن فرو رفته بیدار شود و اگر در خواب غفلت باقی بمانند و یمن را ترک نکنند نیروهایشان در باتلاق یمن نابود خواهند شد.

ولایتی تصریح کرد:‌ آمریکا می‌خواهد از برجام یک پوسته بدون محتوا باقی بگذارد آنها اکنون با اروپا تقسیم نقش کرده‌اند و در ظاهر اروپا در موضوع برجام مقاوم ایستاده است ولی می‌بینیم که فرانسه موضوع رایزنی بر سر مذاکرات موشکی را مطرح می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد:‌ موضع ایران همواره ثابت بوده است و می‌گوییم که ایران در منطقه خودش ثابت ایستاده و از جبهه متحد اسلامی حمایت می‌کند. ایران اجازه تغییر و تجزیه منطقه را به غربی‌ها نمی‌دهد جبهه مقاومت به پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران اجازه تجزیه کشورهای اسلامی را نمی‌دهد.

ولایتی تاکید کرد:‌ حرف‌مان این است برجام نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر اگر قرار شد برجام را از بین ببرند بدانند ایران آن را آتش خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: ما هدف‌مان به عنوان امت اسلامی اتحاد کشورهای اسلامی است مصلحت امت اسلامی در وحدت است ما باید خلاف جهت دشمنان عمل کنیم وقتی آنها تمرکز خود را بر تفرقه میان شیعه و سنی گذاشته‌اند ما باید بر وحدت میان مسلمانان تاکید کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار