بازدید 2744

پنتاگون رسماً برنامه ایجاد حکومت محلی در سوریه را تأیید کرد

سخنگوی پنتاگون امشب رسماً گفت که برنامه آمریکا برای آینده سوریه، حمایت از کردهای مسلح برای ایجاد حکومتی خودمختار در برخی از خاک سوریه است و این یعنی اعتراف رسمی به تلاش برای تجزیه این کشور اسلامی.
کد خبر: ۷۹۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 20 April 2018

سخنگوی پنتاگون امشب رسماً گفت که برنامه آمریکا برای آینده سوریه، حمایت از کردهای مسلح برای ایجاد حکومتی خودمختار در برخی از خاک سوریه است و این یعنی اعتراف رسمی به تلاش برای تجزیه این کشور اسلامی.

به گزارش تابناک، «دانا کوک» سخنگوی پنتاگون امشب در میان خبرنگاران، برنامه وزارت متبوعش برای استفاده از ظرفیت کردهای مسلح سوریه برای ایجاد یک حکومت محلی در بخش‌هایی از سوریه را اعلام کرد.

دانا وایت در نشست خبری امشب پنتاگون، ابتدا در خصوص حملات موشکی بامداد شنبه گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه ادعاهایی را مطرح کرد و گفت که پدافند هوایی سوریه، هیچ‌یک از موشک‌های ائتلاف سه‌گانه را رهگیری نکرده و این حمله کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است.

سخنگو در این خصوص گفت: «تقریباً همه موشک‌های (بشار) اسد بعد از اتمام حمله موشکی ما پرتاب شد؛ سامانه پدافندی ساخت روسیه، کاملا ناکارآمد بود؛ دو روز بعد هم که به صورت تصادفی سیستم پدافندی روسیه و سوریه فعال شد، ناکارآمدی آنها باز هم مشخص شد.»

روس‌ها می‌گویند که از ۱۰۳ موشک شلیک‌شده ائتلاف غربی، ۷۱ موشک با سامانه‌های پدافندی نه‌چندان مدرن اس-۲۰۰ و دیگر سامانه‌های ساخت شوروی سابق، رهگیری و منهدم شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه به سوالی در خصوص احتمال حمله مجدد به سوریه پاسخ داد و گفت: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی اسد برای حمله جدید در دست نیست ولی ما بهرحال هوشیار و آماده‌ایم.»

دانا وایت در خصوص برنامه آمریکا برای نحوه ادامه کار در سوریه گفت: «ما کماکان متعهدیم به کار با نیروهای دموکراتیک سوریه؛ نیروهایی که ثابت کرده‌اند که قابل‌اتکاءترین شرکای ما در مبارزه با داعش هستند؛ هدف ما این است که این نیروها بعنوان یک حکومت محلی در مناطق آزاد شده ریشه بدوانند.»

ژنرال «کنث مکنزی» از فرماندهان ارشد پنتاگون هم در این نشست حضور داشت. یکی از خبرنگاران از وی پرسید که آیا ناوگان جنگی روسیه، زرمناو آمریکایی «دونالد کوک» یا دیگر رزمناوهای انگلیسی حاضر در آب‌های نزدیک سوریه را تهدید کرده است؟

ژنرال مکنزی گفت که هیچ‌گاه چنین تهدیدی از جانب روس‌ها متوجه رزمناو دونالد کوک نشده است و ادامه داد: «در زمان عملیات هم، گشتی‌های هوایی بر فراز ناوگان رزمی ما پرواز می‌کردند و ما هیچ تهدیدی را حس نکردیم؛ البته روس‌ها هم هیچ پیام تهدیدآمیزی برای ما ارسال نکردند. رفتار روس‌ها حرفه‌ای بودو قواعد نبرد را رعایت می‌کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها