بازدید 2985

پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف پیشبرد اهداف

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی پیشنهاد داد تا کمیسیون مشترک اقتصادی متشکل از نمایندگان پارلمان ایران و رومانی با هدف پیشبرد اهداف تشکیل شود.
کد خبر: ۷۹۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 19 April 2018

کاظم جلالی که در راس هیات پنج نفره از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی به بخارست سفر کرده است، در دیدارهایی جداگانه با آقایان لوچیان دانیل بوده رییس کمیسیون حمل و نقل و گئورگه شیمون رییس کمیسیون اقتصاد و خصوصی سازی مجلس نمایندگان رومانی دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در دیدار با رییس کمیسیون حمل و نقل و زیرساخت مجلس نمایندگان رومانی بر اهمیت همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر تاکید کرد و گفت: متنوع سازی مسیرهای ترانزیتی بین ایران و رومانی از مواردی است که می تواند به تسهیل و تقویت مراودات طرفین کمک شایانی نماید.

وی افزود: تقویت همکاری ایران با رومانی در زمینه بنادر و خدمات دریایی، همکاری های ریلی و جاده‌ای، صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از فناوری‌های نوین مورد استقبال مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی همچنین گفت: همکاری‌های گمرکی ایران و رومانی مورد توجه ما است زیرا معتقدیم بستری برای افزایش روابط تجاری کشورها است.

جلالی در دیدار با وزیر اقتصاد و خصوصی سازی مجلس نمایندگان رومانی نیز با اشاره به اهمیت همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: با توجه به پیشرفت‌ها و امکانات طبیعی ایران، بهره برداری از معادن، صدور خدمات فنی و مهندسی، تبادل نیروی انسانی، انرژی و پتروشیمی، همکاری های بانکی و سرمایه گذاری های متقابل از جمله مهمترین زمینه های همکاری دو کشور می باشند که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به علاقمندی دو طرف به تحکیم علایق اقتصادی دو جانبه، گروه های دوستی پارلمانی ایران و رومانی و کمیسیون تخصصی دو مجلس باید حمایت قانونی لازم را از توسعه این همکاری ها بعمل آورند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی با تاکید بر اهمیت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور گفت: تشکیل جلسه این کمیسیون گام مهمی برای عملیاتی کردن علاقمندی های دو طرف است، لذا امیدواریم با حمایت های پارلمان رومانی این کمیسیون سریعتر تشکیل جلسه بدهد.

جلالی در پایان با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی بر ضرورت تقویت گفتگوهای دو جانبه جهت ارتقای سطح درک مشترک از این تحولات تاکید کرد.

روسای کمیسیون های تخصصی رومانی نیز در این دیدارها بر علاقمندی پارلمان رومانی برای حمایت از ارتقاء سطح مناسبات ایران و رومانی تاکید کردند.

استقبال رییس کمیسیون حمل‌ونقل رومانی از همکاری با ایران در زمینه حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای

لوچیان دانیل بوده رییس کمیسیون حمل و نقل رومانی در دیدار با گروه دوستی پارلمانی کشورمان ضمن ارائه ی گزارشی از زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی رومانی گفت: ما از ظرفیت بالای ایران در زمینه حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی مطلع هستیم و لذا از همکاری با ایران به ویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و جاده ای استقبال می کنیم.

رومانی را دروازه ورود به اروپا خواند و گفت: ایران می تواند از طریق رومانی و بطور خاص بندر کنستانتسا به بازار اروپا وارد شود و کالاها و محصولات خود را به این کشورها صادر نماید.

تاکید رییس کمیسیون اقتصاد رومانی بر تعبیه بسترهای سرمایه‌گذاری خارجی

گئورگه شیمون رییس کمیسیون اقتصاد و خصوصی سازی مجلس نمایندگان رومانی نیز در دیدار با گروه دوستی پارلمانی کشورمان گفت: رومانی از سرمایه گذاری های متقابل تجار دو کشور استقبال می کند لذا ما بر فراهم نمودن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی در دو کشور تاکید داریم.

وی برگزاری سمینارها و همایش های تجاری میان تجار دو کشور را از جمله گام های مهم برای آشنایی بازرگانان ایرانی و رومانیایی برشمرد.

رییس کمیسیون اقتصاد و خصوصی سازی رومانی نیز ضمن تایید سخنان رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در خصوص اهمیت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رومانی گفت: کمیسیون اقتصاد و خصوصی سازی مجلس رومانی توان و اختیارات خود را برای تسریع در برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بکار خواهد بست.

شایان ذکر است آقایان سید احسن علوی، محمد دهقانی نقندر، احمد همتی و محمد کاظمی که کاظم جلالی را در سفر به رومانی همراهی می کنند در این دیدارها حضور داشتند که در خصوص توسعه همکاری های فیمابین با همتایان خود در پارلمان های رومانی گفتگو و تبادل نظر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی