بازدید 2702

عراقچی: ایران آمادگی مقابله با هر سناریو را دارد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: ما با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران در قبال حرکت رئیس جمهوری آمریکا دفاع و آمادگی مقابله با هر سناریو را داریم.
کد خبر: ۷۹۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 18 April 2018

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: ما با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران در قبال حرکت رئیس جمهوری آمریکا دفاع و آمادگی مقابله با هر سناریو را داریم.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی با مقام های اروپایی به رم سفر کرده است، در آستانه تصمیم ترامپ درباره برجام روز چهارشنبه به خبرنگار ایرناگفت: رئیس جمهوری آمریکا حرکتی را آغاز کرده که مخالف مسیر حرکت جامعه بین الملل است و جامعه جهانی در حال مقابله با آن است. ما هم رایزنی ها و تماس های نزدیکی را داریم و اجازه نخواهیم داد که منافع جمهوری اسلامی ایران در این حرکت ترامپ خدشه دار شود، با قوت دفاع خواهیم کرد وآمادگی مقابله با هر سناریو را داشته و برای هر حالتی آمادگی لازم را پیدا کرده ایم.
عراقچی توضیح داد: رئیس جمهوری محترم نیز دستورات لازم را به نهاد ها و ارگان های ذیربط در عرصه اقتصادی، سیاسی و هسته ای صادر کرده و همه ما آمادگی داریم تا در قبال هر شرایطی که ناشی از تصمیم آقای ترامپ باشد، بتوانیم واکنش لازم را داشته باشیم.
معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما پیشترگفته ایم و با قوت تکرار می کنیم که 'خروج آمریکا از برجام که منجر به از بین رفتن منافع ایران خواهد شد، حتما با عکس العمل و واکنش قاطع و مناسب جمهوری اسلامی روبه رو خواهد شد و آنها خواهند دید که چگونه تهران قادر است ظرفیت های خود را فعال کرده و به جایگاه بسیار بالاتری ارتقا دهد.
وی با یادآوری اینکه هنوز فاصله زیادی تا روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت) مانده است، گفت: کشورهای اروپایی مشغول رایزنی با همدیگر و با آمریکا هستند، سایر کشورها نیز کمابیش تماس هایی دارند و رایزنی هایی صورت می گیرد و با روسیه و چین نیز در تماس نزدیک هستیم.
عراقچی شرایط کنونی را به لحاظ مسائل منطقه ای ، برجام و تصمیمات درحال اتخاذ حساس عنوان کرد و ادامه داد: در این شرایط بسیار حساس نیازمند به رایزنی مستمر با کشورهای مختلف بویژه کشورهای اروپایی که به بحث برجام و مساله بین المللی ارتباط ویژه ای دارند، است.
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان به دیدار امروز با 'وینچنتسو امندولا' همتای ایتالیایی خود اشاره کرد و افزود: در این چند روز به پایتخت های مختلف اروپایی سفر کردم و اکنون نیز در ایتالیا مذاکرات بسیاری خوبی با همتای خود و مدیر سیاسی وزارت امور خارجه این کشور داشتم و به دنبال آن نیز به بروکسل و سپس اوسلو و همچنین در نیویورک به دکتر ظریف ملحق خواهم شد.
وی گفت:رایزنی های بسیاری فشرده ای در همه جا، میان کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان است. مذاکرات میان خود اروپایی ها نیز ادامه دارد همانطور که در اجلاس لوکزامبورگ دیدیم که اختلاف نظر میان کشورها وجود دارد و برخی کشورها برای تحریم ایران تلاش کرده و دیگران که با آن مقابله کردند.
عراقچی تصریح کرد:این مسائل اقتضا می کند که ما در تماس نزدیک، مشورت هاو رایزنی های فشرده با کشورهای اروپایی باشیم و هدف از سفرم نیز با این رویکرد است.
این مقام وزارت خارجه کشورمان همچنین به اهداف سفر به آمریکا اشاره کرد و افزود: هدف از سفر به نیویورک ، شرکت در یک اجلاس بین المللی در سازمان ملل و در کنار آن دیدار با اندیشمندان و موسسه های مطالعاتی آمریکا است. به هر حال فضای موجود درعرصه بین المللی و در اروپا و آمریکا ویژه است. بحث هایی که نسبت به برجام و آینده آن ومسائل منطقه ای وجود دارند بسیار جدی بوده و همه اینها ایجاب می کند که ما حضور نزدیکتر و پررنگ تری را در مجامع جهانی و در صحنه های سیاسی و فکری بین المللی و در کشورهای مختلف داشته باشیم.
عراقچی یادآورشد: دیپلماسی مجموعه ای از این برخوردهای سیاسی و غیر سیاسی و رایزنی ها است که به تدریج می تواند تفاهم هایی را حاصل و اندیشه هایی را ساخته و یا تصمیم هایی را در جهت اهداف کشورمان سوق دهد.
به گزارش ایرنا، وینچنتسو امندولا معاون وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در شبکه توئیتری خود به دیدار امروز با عراقچی اشاره کرد و نوشت: در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان رم و تهران و برجام و همچنین بحران های منطقه بویژه سوریه و یمن و ضرورت بهره گیری از راهکار دیپلماتیک در این مسائل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر