بازدید 4761
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

سکه نقدی گران شد؛ سکه پیش‌فروشی فعلا متوقف شد/ کاهش نرخ ۱۸ ارز در بانک مرکزی

در شرایط تثبیت نرخ‌دلار در ۴۲۰۰ تومان، حرکت‌ دلار در بازار غیررسمی بالاتر از ۵‌ هزار تومان تا حدی از سکه حمایت می‌کند. به طوریکه در جریان معاملات بازار آزاد تهران، نرخ فروش انواع سکه نقدی افزایش یافت. همچنین بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۸ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز سه شنبه کاهش و نرخ ۱۲ واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ همچنین نرخ ۹ ارز مانند دلار نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۷۹۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 18 April 2018

محمدجواد جمالی-در شرایط تثبیت نرخ‌دلار در ۴۲۰۰ تومان، حرکت‌ دلار در بازار غیررسمی بالاتر از ۵‌ هزار تومان تا حدی از سکه حمایت می‌کند. به طوریکه در جریان معاملات بازار آزاد تهران، نرخ فروش انواع سکه نقدی افزایش یافت. همچنین بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۸ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز سه شنبه کاهش و نرخ ۱۲ واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ همچنین نرخ ۹ ارز مانند دلار نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در جریان معاملات امروز(چهارشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 14 هزار تومان افزایش مواجه شد وبه نرخ فروس یک میلیون و 765 هزار 500 تومان رسید.

همچنین نرخ هر سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 840 هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، 4 هزار و 300 تومان افزایش قیمت داشت. نیم سکه بهاز آزادی نیز با رشد 5 هزار تومانی به رقم 891 هزار تومان و ربع سکه با افزایش 7 هزار تومانی به نرخ 563 هزار و 500 تومان رسید. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار آزاد تهران 358 هزار تومان ارزشگذاری شد.

همچنین در بازار جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا با افزایش قیمت نسبت به روز سه شنبه مواجه شد و تا سطح 1350 دلار نیز پیش رفت. قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر تشدید تنش‌ها بر سر سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را افزایش داد، به 1365 دلار و 23 سنت صعود کرده بود که بالاترین رکورد از 25 ژانویه بود. همچنین هر اونس نقره در بازار جهانی روز چهارشنبه، 17 دلار و 20 سنت قیمت گذاری شده است. این در حالی است که آمارهای موسسه نقره در تامسون رویترز حاکی است که تولید نقره در معادن جهان برای دومین سال متوالی در سال 2017 میلادی با کاهش همراه شده است.

پیش‌فروش یکماهه سکه فعلا متوقف شد

دولت برای کنترل بازار سکه و طلا، اقدام به پیش‌فروش سکه در مقاطع مختلف کرده است که بر این اساس، قرار بر این بود که سکه در مقاطع مختلف زمانی یکماهه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله و دوساله پیش فروش شود. بر این اساس اکنون بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که پیش فروش سکه در شعب بانک ملی در مقطع یکماهه متوقف شده است.

یک مقام مسئول در بانک ملی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: پیش فروش سکه در مقطع زمانی یک ماهه اکنون به دستور بانک مرکزی متوقف شده است، البته روز گذشته هم در سامانه از ساعت 12 ظهر به بعد قطعی انجام شد.

وی افزود: اکنون فعلا پیش فروش سکه یک ماهه متوقف است و البته سامانه نیز همچنان قطع می‌باشد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، 9 ماهه، 12 ماهه، 18 ماهه و دو ساله را اعلام کرده است که بر این اساس نرخ پیش‌فروش سکه‌ی طلا با سررسید یک ماهه، یک میلیون و 590 هزار تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پیش‌فروش با سررسید سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید شش ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید 9 ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان خواهد بود.همچنین نرخ اعلام شده برای پیش‌فروش سکه با سررسید 12 ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید 18 ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید 24 ماهه یک میلیون و 160 هزار تومان خواهد بود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شعب منتخب باید با رعایت مفاد دستورالعمل مذکور، نسبت به پیش‌فروش مسکوک طلا تا اطلاع ثانوی و با قیمت‌های مذکور اقدام نمایند. نظارت بر حسن اجرای این امر توسط مسئولان واحدهای بانکی مورد درخواست بانک مرکزی بوده است اما اکنون به دستور بانک مرکزی، این پیش فروش متوقف شده است.

یک مقام مسئول در بانک مرکزی نیز در گفتگو با مهر می‌گوید: بانک مرکزی بر اساس سیاست‌های خود و به تناسب ذخایر طلا، ممکن است تصمیماتی را در بازار سکه اتخاذ نماید.

نرخ 18 ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

سکه نقدی گران شد؛ سکه پیش‌فروشی فعلا متوقف شد/ نرخ 18 ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

همچنین هر پوند انگلیس با ۱۴۶ ریال کاهش نسبت به روز سه شنبه ۶۰ هزار و ۷۱ و هر یورو نیز با ۸ ریال کاهش در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۹۸۸ ریال ارزشگذاری شد.

سکه نقدی گران شد؛ سکه پیش‌فروشی فعلا متوقف شد/ نرخ 18 ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

سکه نقدی گران شد؛ سکه پیش‌فروشی فعلا متوقف شد/ نرخ 18 ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۴۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۹۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۱۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۸۱ ریال، روپیه هند ۶۴۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۷۱۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۵۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۴۱۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۵۰۳ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۲۵۹ ریال، روبل روسیه ۶۸۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۲۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۸۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۷۷۶ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۹۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۸۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴هزار و ۴۸۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۹۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۴۳۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۸۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۴۳۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴۶ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر