بازدید 12766

چرا ممکن است اسرائیل حملاتی را علیه مواضع ایران در سوریه راه اندازی کند؟

این جوسازی ها علیه ایران در اردوگاه اسرائیلی ها فراتر از این رفته و صهیونیست ها در آستانه دوازدهم می در حال تلاش برای تهدید جلوه دادن ایران در منطقه و ایجاد یک جنگ روانی علیه ایران هستند. در همین زمینه، پایگاه اسرائیلی «دبکا فایل» مدعی شده، ارتش اسرائیل در نهایت در حال افزایش سطح تهدید است تا افکار عمومی اسرائیل را برای آنچه شبیه یک درگیری نظامی ناگزیر با ایران است، آماده کند.
کد خبر: ۷۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 18 April 2018

قرار است، ترامپ بار دیگر (دوازدهم ماه می) تصمیم خود در مورد تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را اعلام کند؛ طبق پیش بینی بسیاری از کارشناسان، ترامپ تعلیق تحریم های ایران را تمدید نخواهد کرد. با این حال، برخی کارشناسان بر این باورند که ممکن است ترامپ با فشار متحدان اروپایی اش، بار دیگر تعلیق تحریم ها را تمدید کند.

به گزارش «تابناک»؛ هر چه به ضرب الاجل دوازدهم می نزدیک تر می شویم، تلاش برخی بازیگران منطقه ای و از جمله اسرائیل و عربستان برای جوسازی علیه ایران بیشتر می شود. در همین راستاست که سعودی ها، موج جدیدی از اتهام افکنی علیه ایران را آغاز و ادعا کرده اند که به زودی دخالت ایران در حمایت از نظامیان حوثی را ثابت خواهند کرد.

این جوسازی ها علیه ایران در اردوگاه اسرائیلی ها فراتر از این رفته و صهیونیست ها در آستانه دوازدهم می در حال تلاش برای تهدید جلوه دادن ایران در منطقه و ایجاد یک جنگ روانی علیه ایران هستند.

در همین زمینه، پایگاه اسرائیلی «دبکا فایل» مدعی شده، ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه جزئیات پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه و نام فرماندهان آن‌ها را در حالی افشا کرد که تبادل تهدید بین دو طرف شدت یافته است.

این افشاگری‌ها و لحن آن‌ها در تضاد آشکار با سکوت عجیب و اظهارنظرهای منفعلانه مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیل در قبال افزایش مداوم تجهیزات نظامی ایران در سوریه طی دو سال گذشته قرار دارد.

اطلاعاتی که اکنون منتشر شده است، این باور رو به رشد بین رهبران استراتژیک اسرائیل را که سپاه پاسداران در آستانه یک عملیات نظامی تلافی‌جویانه مقابل حمله اسرائیل به پایگاه T-4 در سوریه است ـ که منجر به کشته شدن هشت افسر سپاه پاسداران از جمله سرهنگ مهدی دهقان شد ـ تصدیق می‌کند.

ارتش اسرائیل در نهایت در حال افزایش سطح تهدید است تا افکار عمومی اسرائیل را برای آنچه شبیه یک درگیری نظامی ناگزیر با ایران است، آماده کند.

یکی از منابعی که روز دوشنبه با نیویورک‌تایمز گفت وگو کرد، حمله به پایگاه T-4 سوریه را به ‌اشتباه، نخستین حمله اسرائیل به اهداف زنده و فرماندهان ایرانی توصیف کرد. واقعیت این است که نیروی هوایی اسرائیل در هجدهم ژانویه سال 2015 به گروهی از فرماندهان ایرانی که سفری مخفیانه به قنیطره در مقابل مرز جولان داشتند حمله کرد که به کشته شدن دو ژنرال ایرانی انجامید. در 26 جولای سال بعد، حمله راکتی دیگری به سفر مخفیانه دیگری به قنیطره صورت گرفت که ناکام ماند.

دبکا در ادامه با اشاره به نکات زیر مدعی شد؛

ـ ژنرال قاسم سلیمانی، رهبری آماده‌سازی برای نخستین حمله مستقیم (نه از طریق نایبان) ایران به اسرائیل را بر عهده دارد. سلیمانی فرمانده کل جبهه‌های خاورمیانه‌ای ایران است.

ـ واحدهای نیروی هوایی ایران در سوریه در حال آماده‌سازی برای حمله هستند.

ـ هواپیماهای باربری نظامی Il-76 در پوشش پروازهای تجاری سیمرغ ایر و پویا ایر در حال انتقال تجهیزات نظامی به سوریه هستند.

ـ ناوگان هوایی سپاه پاسداران در چهار پایگاه هوایی (حلب، صیقل، دمشق و T-4) گسترده شده است.

بنابراین، همانطور که دبکا نیز نوشته است، اسرائیل در حال زمینه سازی برای حمله به مواضع ایران در سوریه به بهانه های نامبرده هستند. به نظر می رسد، تل آویو قصد دارد با حملاتی که می تواند با واکنش ایران مواجه شود، ترامپ و دولت آمریکا را تحریک کند تا به بهانه فعالیت های منطقه ای ایران تعلیق تحریم ها را تمدید نکند و از برجام خارج شود.

لذا، ممکن است تا دوازدهم می اسرائیل حملاتی علیه مواضع ایران در سوریه راه اندازی کند تا بلکه بتواند با واکنش هرچند محدود از سوی ایران، فشارها بر تهران را با هدف خروج آمریکا از برجام دنبال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۱
بعد موشک باران امریکا و متحدان از سه روز پیش تا حالا دو بار اسراییل به مواضع ما و حزب الله حمله کرده تازه میگید ممکن است صداشم که در نیاوردید
حداقل تا 12 می، نباید اجازه داد افکار بین الملی توسط بازی های رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ایران تهییج شوند. بعد از آن اسرائیل باید تاوان حمله به نیروهای ایرانی را بدهد.
حمله نمیخواد واسه خروج از برجام ما خودمون شریعتمداری ودوستان مذگان داریم.
چون غیر از مرز مصر تقریبا اسرائیل توسط ایران محاصره شده است
مرز لبنان حزب الله
مرز فلسطین حماس
مرز سوریه سپاه قدس
چرا جوسازی....
هر روز که تو صدا و سیما در مورد عربستان حرف می زنید..
رویای برادرانمان هم محو کردن اسراییله...
پس دیگه چرا می نویسید جو سازی علیه ایران..
دلار ولی 4200 هست ها حرف مرد یکیه! همه چی گرون شده ولی دلار همون 4200 مونده مردم رو چی فرض می کنید؟ جنگ بهتر از مرگ تدریجیه بهتر از دق مرگ شدنه
به نظر من منفعت اسراییل از این عربهای بی خاصیت بیشتره این همه از فلسطین حمایت می کنیم چه مالی چه سیاسی و نظامی آخرش تو جلساتشون با عرب ها به ما خیانت می کنند
ما منتظر جواب قاطع ايران به اسرائيل هستيم ، بِسْم الله شروع كنيد .
سود برجام با وجود ترامپ و سنگ اندازی های او برای ایران چقدر بوده است؟ گیرم اصلاً تحریک اسرائیل وجود نداشت. اصلاً برجام ارزش حفظ کردن دارد؟ (امیدوارم مسئولین به این سؤال فکر کنند)
پاسخ به حملۀ اسرائیل چه ارتباطی با برجام دارد؟ به نظر من اگر ترامپ قصد خارج شدن از برجام را داشته باشد بهانۀ آن را به هر طریق خواهد یافت.
پیشنهاد می کنم مسئولین با دقت و مشورت های بیشتری در این باره تصمیم گیری کنند. البته قضیه پیچیده است و شاید هم بهتر باشد تا موعد 12 می صبر کنیم...
جنگ بهتر از مرگ تدریجیه
بگذارید ارتش اسرائیل در آماده باش باشد و هر لحظه ترس از حمله ایران را داشته باشند.
هیچ چیز به اندازه ترس طولانی مدت، عذاب آور و تخریب کننده نیست.
اینها باید بدانند که ایرانیان حتی بعد از شهادت، آنها را راحت نخواهند گذاشت.
سالهاست که اسرائیل از حمله ایران به اسرائیل دم می زند و پول و توان خود را بکار گرفته تا جلوی انجام آن را بگیرد. در این راه به انواع شیطنت ها دست زده. دست بدامان ترامپ و خانم می شده.
بگذارید در این آتش بسوزند و عذاب بکشند. این ها ملّت فلسطین را قلع و قمع کردند. روح شهدای فلسطین و ایران، خواب را از چشم این چپاولگران ربوده است.
بگذارید در عذاب حضور ایرانیان ثانیه شماری کنند.
قاسم سلیمانی با رشیدترین مردان روزگار در راهند.
نم نمک پرده ها بالا رفته و همه کشورها خودرا اقلاً به مردم خودشان نشان داده اند. نیروهای انقلابی جهان و آزادمردان و زنان گیتی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... را شناخته اند و در عوض به صداقت ایرانیان پی برده اند. الان همه می دانند که چه کشوری پشتیبان واقعی فلسطینیان بی گناه و آواره است.
بگذارید تا سربازان اسرائیل از ترس قالب تهی کنند.
آنچه باعث ترس آنهاست کارهای شنیع و زشت خود آنهاست. آنها از نتیجه کارهای پلید خود در عذابند.
خواب را بر آنها حرام کنید.
بگذارید با همدستی عربستان سعودی از ایران غولی بسازند و با آن دیگران را بترسانند.
صدای پای سربازان کورش کبیر بگوش می رسد که دوباره برای آزادسازی صاحبان خانه های اشغال شده در راهند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل