بازدید 2585
سید حسن نصرالله:

از هراس به آتش کشیده شدن تمامی منطقه، آمریکا حمله‌ای محدود به سوریه داشت

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: با وجود تحریک‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لابی‌های صهیونیستی، اما محدود بودن تجاوز سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به دلیل ترس از رفتن به یک رویارویی گسترده بود که به آسانی امکان پایان یافتن آن وجود نداشت و تمامی منطقه را به آتش می‌کشید. محدود بودن این تجاوز علیه سوریه به منزله اذعان نظامی آمریکا به قدرت محور مقاومت است.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵ 16 April 2018

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: با وجود تحریک‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لابی‌های صهیونیستی، اما محدود بودن تجاوز سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به دلیل ترس از رفتن به یک رویارویی گسترده بود که به آسانی امکان پایان یافتن آن وجود نداشت و تمامی منطقه را به آتش می‌کشید. محدود بودن این تجاوز علیه سوریه به منزله اذعان نظامی آمریکا به قدرت محور مقاومت است.

به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در جشنواره انتخاباتی که حزب الله در منطقه مشغره در بقاع برگزار کرد، خاطرنشان نمود: پس از تمامی دستاوردهایی که مقاومت رقم زده است، دشمن صهیونیستی ترسو تر از آن است که تانک‌های خود را وارد جنوب لبنان یا بقاع غربی کند.

وی تصریح کرد: ما حمایت سیاسی، معنوی و مردمی خود را از فهرست "فردای بهتر" در حوزه بقاع غربی و راشیا اعلام می‌داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اینکه این فهرست به پارلمان راه یابد، قوتی برای تمامی افرادی است که به مقاومت ایمان دارند و از آن حمایت می‌کنند و به معادله طلایی برای حمایت از لبنان پایبند هستند.

وی خاطرنشان کرد: امید ما به تمامی اعضا و رئیس این فهرست است و ما به آنها امید بسته‌ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: از حزب الله و حامیانش در بقاع غربی انتظار داریم که در ششم مه برای رای گیری در انتخابات حضور گسترده‌ای را به هم رسانند.

وی تاکید کرد: ساکنان بقاع غربی شهدای بسیاری را از میان زنان و مردان و حتی از رهبرانی که در خط مقدم‌ها شهید شدند، تقدیم کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حضور در نهادهای دولت به منزله تضمین مقاومت است.

وی تاکید کرد: من بر این باورم که مساله رود اللیطانی و دریاچه القرعون و حفظ این منابع آبی و آن خطرات و تهدیدهایی که در آماج آن قرار دارند، باید در اولویت مطلق قرار بگیرد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: بقاع غربی و راشیا شرایط جغرافیایی منحصر به فردی به دلیل نزدیک بودن به فلسطین اشغالی دارند و دشمن صهیونیستی به رود اللیطانی چشم طمع دوخته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: تا به امروز گزینه‌ای برای حفاظت از لبنان در مقابل دشمن صهیونیستی جز با معادل طلایی "ارتش، مردم و مقاومت" وجود نداشته است و این معادله همان پاسخ استراتژیک ممکن برای ملت‌ها و کشورهایمان در مقابل دشمن است.

وی تاکید کرد: تا به کی برخی در بقاع عربی به تحریک‌ها علیه مقاومت ادامه می‌دهند؟ آیا به نفع مردم بقاع غربی از تمامی گروه‌ها است که این تحریک‌ها علیه مقاومت ادامه داشته باشد؛ در حالی که مقاومت جوهره حضور کریمانه و گرانقدر آنها است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: برخی در بقاع غربی موضع خصمانه‌ای در قبال سوریه داشته‌اند و آنچه که ما می‌خواهیم امروز به مردم خود بگوییم، این است که باید در گزینه‌های سیاسی‌شان بیاندیشند، چراکه هرکس که بر فروپاشی اوضاع در سوریه به نفع آمریکا یا اسرائیل یا دیگر طرف‌ها حساب باز می‌کند، دچار توهم شده و منتظر سراب است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: فهرست فردای بهتر که چند روز قبل آن را به نمایندگی از سوریه در انتخابات متهم کرده بودند به آنها می‌گوییم که این فهرست قدرتمندترین فهرست ممکن است.

وی افزود: منفعت ساکنان بقاع غربی و راشیا این است که با هم همزیستی و مسالمت داشته باشند و اختلافات سیاسی را به نزاع‌های طایفه‌ای و مذهبی تبدیل نکنند چراکه فرد ضعیف به سمت این نزاع‌ها سوق داده می‌شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: طی روزهای گذشته و در مقابل تهدیدهای ترامپ و توییت‌هایش تمامی جهان در وضعیت نگرانی گسترده‌ای به سر می‌برد و سطح بالایی از آرزوها برای اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه‌ای و گروه‌های تروریستی در سوریه وجود داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: آمریکا به خوبی می‌داند که مساله سلاح‌های شیمیایی در سوریه یک نمایش است به همین دلیل قبل از ورود هیات تحقیقات بین‌المللی به دوما برای بررسی واقعیت‌ها و ارائه گزارش‌اش، آمریکا به سرعت تجاوز خود را انجام داد.

وی گفت: باید عملکرد برجسته نیروهای پدافند هوایی سوریه در رویارویی با این تجاوز سه‌جانبه مورد توجه قرار بگیرد. پدافندهای هوایی سوریه توانستند تعداد زیادی موشک را منهدم کرده و به آنها اجازه رسیدن به هدف‌هایشان را ندهند. ماندن افسران و سربازان سوری در پایگاه‌هایشان بیانگر شجاعتی است که ارتش سوریه به این شجاعت متمایز می‌باشد و ما این عملکرد و این شجاعت را می‌ستاییم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: تجاوز به سوریه چندین هدف داشت و آنها با ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی، دست به این حمله زدند و هول و وحشتی را ایجاد کردند و تلاش کردند که روحیه مردم و ارتش در سوریه را از بین ببرند اما نه‌تنها این امر رخ نداد بلکه عکس آن صورت گرفت و اعتماد به رئیس‌جمهور، ارتش و فرماندهی در سوریه بیشتر شد.

سید حسن نصرالله افزود: آنها تلاش کردند روحیه گروه‌های مسلح را بالا ببرند، اما این مساله رخ نداد و امید دشمن صهیونیستی و برخی از کشورهایی که بر این تجاوز حساب باز کرده بودند، ناامید گشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آنچه که بامداد شنبه رخ داد، راه‌حل سیاسی در سوریه و روند ژنو و روابط بین‌المللی را پیچیده خواهد کرد.

وی افزود: برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته بیشترین حد تحریک‌ها را در مقابل آمریکا اعمال می‌کردند تا آمریکا دست به حمله نظامی گسترده‌ای در سوریه بزند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: با وجود تحریک‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لابی‌های صهیونیستی، اما محدود بودن این تجاوز علیه سوریه به دلیل ترس از رفتن به یک رویارویی گسترده بود که به آسانی امکان پایان یافتن آن وجود نداشت و تمامی منطقه را به آتش می‌کشید.

سید حسن نصرالله افزود: محدود بودن این تجاوز علیه سوریه به منزله اذعان نظامی آمریکا به قدرت محور مقاومت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان