بازدید 27720
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان/پیام پوتین به سران کشورهای عربی/پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد/درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص، پیام پوتین به سران کشورهای عربی، پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد، تظاهرات گسترده عراقی‎ها در محکومیت حملات موشکی به سوریه و ادعاهای واهی «الجبیر» درباره ایران و سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 16 April 2018

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص، پیام پوتین به سران کشورهای عربی، پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد، تظاهرات گسترده عراقی‎ها در محکومیت حملات موشکی به سوریه و ادعاهای واهی «الجبیر» درباره ایران و سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بیست و نهمین اجلاس سران عرب، با صدور بیانیه‌ای پایانی به کار خود پایان داد.

در این بیانیه، با این ادعا که ایران از نیروهای یمنی حمایت می‌کند، حملات موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان به شدت محکوم شده است.

این بیانیه همچنین ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تجهیز نیروهای یمنی به موشک‌های بالستیک متهم کرده و از جامعه بین‌الملل خواسته است که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

بیانیه اتحادیه عرب با این ادعا که جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است، از ایران خواسته برای یافتن حل صلح‌آمیز این مسأله با امارات همکاری کند.

در بیانیه اجلاس سران عرب، بر ضرورت ادامه حمایت از تجاوز به یمن توسط ائتلاف به سرکردگی عربستان تأکید شده است.

این بیانیه بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو یک و سایر قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت از جمله قطعنامه 2254 تأکید کرد.

بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان/پیام پوتین به سران کشورهای عربی/پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد/درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

بیانیه اجلاس سران عرب، نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد و از جامعه جهانی خواست از این اقدامات جلوگیری کند.

در این بیانیه بر محوری بودن مسأله فلسطین برای کل امت عربی و هویت عربی قدس شرقی اشغالی به عنوان پایتخت دولت فلسطین تأکید شده است.

این بیانیه بر اهمیت صلح فراگیر و دائمی در منطقه به عنوان گزینه‌ای راهبردی تأکید کرد.

بیانیه پایانی اجلاس عرب بر باطل بودن و قانونی نبودن تصمیم آمریکا در به‌ رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تأکید و درباره هر اقدام که وضعیت قانونی و سیاسی کنونی قدس را تغییر می‌دهد، هشدار داد.

این بیانیه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی با هدف تغییر واقعیت‌ها و نابودی راه حل تشکیل دو دولت را محکوم کرد.

بیست و نهمین اجلاس سران عرب ظهر روز یکشنبه، در حالی در شهر «ظهران» در شرق عربستان برگزار شد که امیر قطر، حاکم امارات، رئیس‌جمهور الجزایر و سلطان عمان در آن حضور نداشتند.

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی در مناطق شمال استان حمص در جریان است.

روز گذشته منابع میدانی اعلام کردند، بیشترین شدت درگیری در محور العامریه، حمرات، عزالدین و القنیطرات استان حمص متمرکز است.

یگان های توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریست ها را در شهرک تلبیسه و روستاهای عزالدین، سلیم، الحمرات، قنیطرات، تلول حمر، عیدون و المجدل در شمال حمص درهم کوبیدند.

تروریست های مستقر در این محورها همزمان با حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به مواضع و پایگاه های ارتش در این کشور یورش بردند.

بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان/پیام پوتین به سران کشورهای عربی/پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد/درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

تروریست ها روز شنبه نیز محله العباسیه شهر حمص را با خمپاره هدف قرار دادند که یک شهروند سوری کشته و شماری زخمی شدند.

گروه های تروریستی در منطقه الحوله در حومه شمالی حمص حضور دارند که از غیر نظامیان سوریه به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و محله های مسکونی و روستاهای حمص را با موشک و خمپاره هدف حمله قرار می دهند.

پیام پوتین به سران کشورهای عربی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه در پیامی به سران کشور‌های عرب حاضر در نشست عربستان اعلام کرد، کشورش آماده همکاری با اتحادیه عرب برای تضمین امنیت در خاورمیانه است.

وی گفت: روسیه آماده همکاری کامل با کشور‌های عربی برای تضمین امنیت در منطقه است و امیدوارم پس از نابودی کامل داعش در سوریه و عراق، تحولی در شرایط ایجاد شود. ما می‌توانیم با کمک یکدیگر عملیات سازش سیاسی و بازسازی در مرحله پس از درگیری در این کشور‌ها را اجرا کنیم.

پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد

«عبدالحکیم عبدالناصر» فرزند «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور فقید مصر پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه ارسال کرد.

عبدالناصر در واکنش به تجاوز کشورهای انگلیس، آمریکا و فرانسه به سوریه این پیام را به اسد فرستاد و در آن تجاوز سه جانبه به مصر در سال 1956 را برای وی یادآوری کرد.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، وی در این پیام تجاوز کشورهای غربی به سوریه را محکوم کرد.

وی تأکید نمود: در زمان جنگ کانال سوئز در سال 1956 مصر توانست در برابر تجاوز سه جانبه انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند؛ در آن زمان، دولت سوریه از دمشق اعلام کرد که «اینجا قاهره است».

عبدالناصر بر این باور است که نبرد کانال سوئز، گورستان دوران استعماری با آن تصویر زشت قدیمی‌اش بود و سوریه نیز می تواند گورستان دوران استعماری با چهره تازه اش باشد.

وی تأکید کرد، استعمار تصور کرده که از طریق یاران خائنش می تواند «اراده اش را بر ما تحمیل کند»، ولی هرگز چنین نیست.

تظاهرات گسترده عراقی‎ها در محکومیت حملات موشکی به سوریه

صدها شهروند عراقی روز یکشنبه در حمایت از دمشق و در محکومیت حملات هوایی غربی به سوریه در مرکز بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، این تظاهرات عصر روز یکشنبه در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم های عراقی و سوری در دست داشته‎اند، شعارهای ضد آمریکایی و غربی سر دادند.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر دیروز شنبه فراخوان این تظاهرات را صادر کرد. مقتدا صدر در واکنش به اظهارات ترامپ قبل از آغاز حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: «سخنان دونالد ترامپ کاملا تحریک آمیز است و منطقه را به سوی سرنوشتی نامعلوم سوق می دهد. جنگ به هیچ وجه راه حل عقلانی نیست و دخالت در امور سایر ملت ها و دولت ها نیز محکوم است.»

وی تصریح کرد: ملت سوریه مسئول تعیین سرنوشت خود است و نظام و دولت سوریه نیز توسط این ملت مشخص می شود.

ادعاهای واهی «الجبیر» درباره ایران وسوریه

وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان/پیام پوتین به سران کشورهای عربی/پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد/درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب به کارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست، چون این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
پوتین را عشق است. بیانیه را محکوم نکرد. در عوض آمادگی کامل خود را برای همکاری با اتحادیه عرب ابراز داشت. چه باحال شده این دوره و زمونه
عراقیها باید بدانند که آمریکا از کشور عراق هم برای حمله به سوریه استفاده کرد.
مگر یمنی ها انسان نیستند! چرا جمله ای به نفع آن بیان نمی شود؟ چگونه است که در این دنیای فاسد همیشه ترازوها به نفع ستمگران می چربد؟
بیانیه ضد ایرانی !؟
اقا اصلا همه دنیا اشتباه میکنن و همه کارها و حرفاشون اشتباهه و فقط و فقط ما درست میگیم . قبول کن .
بی خاصیت ترین اتحادیه دنیا. ترسو ، بزدل ، ...
مصری ها آگاه ترینعرب ها هستند اگر بگذارند از مشکلات معیشتی کنار بیایند
مصری ها آگاه ترین عرب ها هستند اگر بگذارند از مشکلات معیشتی کنار بیایند
روسیه که هنوز هیچی نشده به همون کشورهایی که داعش رو تغذیه میکردند پیام میده آماده همکاری هست
از یک طرف عرب ها میگن ایران برهم زننده امنیت منطقه هست از طرف دیگه پوتین میگه آماده ای امنیت شما رو تامین کنیم. این یعنی رفیق دزد و شریک قافله
. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
خب اینو که ما چند ساله به عربها میگیم
همیشه گفتیم امنیت خلیج فارس رو با همکاری کشورهای منطقه میشه تامین کرد
منظور روسیه این بوده که به آمریکا نیازی نیست انقدر بهش باج ندین.
سلام
واقعا وزیر خارجه عربستان ملتها را چی فرض کرده خودتون دارین یه کشور عربی را هرروز بابمب و آتش و گولوله میزنین دخالت نیست و چیه
بری قطرهم که ازپیمان شما خارج شذ اونهم باگروه ترویسته
ولی شما چی از کی حمایت نکردین از داعش انصره و جیش االسلام و القاعده و ... اصولاهرجاخرابکاری هست عربستان هست
بيماران وهمراهانشان متوجه هستند كه هرپزشكى روايت وتفسيرخاص ازوضعيت مريض مشخص دارد ولى درامرسياست اينچنين نيست انهايى كه بيك منبع وصلند مثل سران كشورهاى حوزه خليج فارس وياسران كشورهاىاروپايى تفسير واحد وتكرارى بيان ميكنند يعنى مثل ضبط صوت عمل ميكنند
تمام این اظهار نظرها از ضعف ماست
قابل توجه شیوخ تازه بدوران رسیده. از نیل تا فرات متعلق به اسرائیل و بقیه خاورمیانه هم متعلق به ایران بزرگ یا همان پارس (persia) است.
محكوميت ايران در اجلاس ..... ماشاءالله دور و نزديك آشنا و غريبه ، همسايه و غير همسايه ، خلاصه شرق و غرب و شمال و جنوب رو با خودمون دشمن كرده ايم ! خسته نباشيد
استفاده سوریه ازصلاح شیمیایی که قبلا اثبات شده
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
حتماً توسط شما كه متخصص 'صلاح' شيميايى هستى هم اثبات شده! خخخخ تا به حال هيچ مرجع معتبرى استفاده دولت قانونى سوريه از سلاحهاى شيميايى رو اثبات نكرده، گمانه زنى و اتهام البته بوده ولى اثبات خير.
اتحادیه بیکفایت عربی...
الجبیر و بن سلمان هر جا می روند مدام ایران ایران میکنند، تا خدای ناکرده یک لحظه از یاد کسی نرود که ایران محور تمام نا امنی هاست. در حالیکه خودشان حکومتی هستند که با صرف هزینه های هنگفت در اکثر کشور های عربی دخالت میکنند و قدرت داشتن دولت دیگر در این کشور ها را برنمی تابند.
ضد ایرانی ؟؟؟؟؟؟ این بیانیه هیچ ربطی به مردم ایران ندارد.
پوتین داره ایران رو به مزایده میزاره، ببینه کی بهتر میخره
عربها پول بیشتر دارند ادم فروشی پوتین شروع شده کاش مسؤولین به تاریخ رفتارهای روسیه در طول تاریخ وتجزیه یک چهارم ایران توجه کنند اگر ایران را وطن خود میدانند وامت در مرحله بعد ازملت باشد
هیچ وقت از اتحادیه عرب عمل مثبتی ندیدیم ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل