بازدید 2208

اجرای طرح ۲۰۲۰ در دانشگاه خوارزمی

کد خبر: ۷۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 15 April 2018

سرپرست دانشگاه خوارزمی از اجرای طرح ۲۰۲۰ در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند خلاء دانشگاه و صنعت را پر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحیم نوه ابراهیم سرپرست دانشگاه خوارزمی در نشست خبری با رسانه های جمعی در یک صدمین سال تاسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه تربیت معلم تهران یکی از دانشگاه‌های دولتی است که به نام محمدبن موسی خوارزمی دانشمند بزرگ ایرانی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: سابقه تاسیس این دانشگاه به سال 1298 خورشیدی باز می گردد و جزء قدیمی ترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: نخستین موسسه تربیت معلم کشور تحت عنوان دارالمعلمین مرکزی در سال 1298 شمسی تاسیس شد، محل این موسسه در تهران ساختمان وزارت فرهنگ واقع بود.

نوه ابراهیم گفت:این دانشگاه از دارالمعلمین مرکزی به دارالمعلمین عالی تغییر یافت و با اهداف جدید خود به تصویب شورای عالی وقت در سال 1308 رسید.

وی گفت: تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه خوارزمی در سال 81 و 82 در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید و از بهمن 1390 دانشگاه رسما به دانشگاه خوارزمی تغییر نام یافت.

سرپرست دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: خوشبختانه این دانشگاه با این قدمت طولانی توانسته شخصیت‌های مهمی نظیر شهید رجایی، پروین اعتصامی، وزرا را بپروراند.

برنامه‌های دانشگاه خوارزمی در جشن یکصد سالگی

نوه ابراهیم در ادامه به برنامه های این دانشگاه در جشن یک صد سالگی اشاره کرد و گفت: اولین کنفرانس هفته آینده با حضور شخصیت‌های علمی و آموزشی در خصوص دستاوردهای این دانشگاه در زمینه های مختلف برپا می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی در فهرست 16 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است به این منظور ارتقای سطح بین المللی و قرار گرفتن در میان 200 دانشگاه برتر جهان باید در شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه لحاظ شود.

سرپرست دانشگاه خوارزمی یکی از برنامه های معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی را همکاری با مدیریت روابط بین الملل در این دانشگاه خواند و ادامه داد: معاونت آموزشی با همکاری مدیریت روابط بین الملل دانشگاه برنامه‌هایی برای ارتقای سطح بین المللی دانشگاه در دست اجرا دارند تا بتوانند همکاری‌های بین الملل این دانشگاه را افزایش دهند.

نوه ابراهیم گفت: بین المللی کردن دانشگاه یکی از اهداف مهم است به طوریکه در حال حاضرحدود 200 دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی اظهار داشت: راه اندازی دوره‌های مشترک با مراکز علمی خارجی در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا، جذب هیئت علمی از دانش آموختگان دانشگاه‌های معتبر بین المللی، انتخاب استاد راهنمای مشترک برای پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان از مراکز علمی و بین المللی، انتخاب شدن اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه ها به عنوان استاد راهنمای دانشگاه های مراکز خارجی برخی از راهکارهای این دانشگاه برای توسعه همکاری علمی با مراکز بین المللی است.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اتریش یکی از کشورهای راهبردی طرف همکاری با ایران در حوزه علم و فناوری است، گفت: پس از برجام، رئیس جمهور اتریش با سفر به ایران چندتفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله علم و فناوری به امضا رساند.

400 هزار یورو هزینه پروژه‌های مشترک علمی ایران و اتریش

نوه ابراهیم با اشاره به چندین سفر از طرف هیئت های اتریش به ایران ادامه داد: در آخرین سفر 400 هزار یورو برای اجرای پروژه های مشترک میان دو کشور در نظر گرفته شد که 50 درصد آن از طرف ایران و 50 درصد دیگر از طرف اتریش برای اجرای 17 طرح تأمین خواهد شد.

وی در خصوص رشته پلاسمای پزشکی در این دانشگاه اضافه کرد: رشته پلاسمای پزشکی یکی از رشته های مهمی است که سال تحصیلی مهر ماه 96 دردانشگاه آغاز شد و توانست برای اولین بار دانشجوهایی در مقاطع دکترا پذیرش کند.

افتتاح اولین شهر سلولی کشور در دانشگاه خوارزمی

نوه ابراهیم گفت: اولین شهر سلولی و بنیادی کشور قرار است طی جشن یک صدمین سال تاسیس دراین دانشگاه افتتاح می‌شود، به همین منظور قصد داریم در شهر سلولی نیز برای کارآفرینی شرکت های سلول بنیان اقدام کنیم.

وی افزود: مساحت شهر سلول خوارزمی 60 هکتار است و در صورت استقبال بخش خصوصی مساحت آن را افزایش خواهیم داد.

نوه ابراهیم ضمن اشاره به مشکل بودن ورود دانشجویان به بازار کار و صنعت از ارائه خدمات مشاوره ای و برگزاری کارگاه های مختلف و نیز دوره های 150 ساعته مهارت افزایی در قالب طرح 2020 در دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح مورد استقبال وزارت کار قرار گرفت، این در حالی است که وزارت علوم نیز این طرح را به معاونت آموزشی آن ارجاع داده است و در جهت اجرایی شدن کمیته تخصصی در دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تشکیل شده است.

وی طرح 2020 را جزء طرح‌های ملی در سراسر کشور توصیف کرد و گفت: در واقع با اجرای شدن این طرح می توان خلاء بین دانشگاه و صنعت را پر کرد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی در پایان یادآور شد: قرار است با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هر 6 ماه یکبار واحدهای متأهلی را به خوابگاه های دانشجویی اضافه کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس