بازدید 12305

محسن هاشمی را با رأی قاطع شهردار کنید/ شهردار شدن یکی از اعضای شورای شهر، ممکن است/ مجمع نمایندگان تهران در انتخاب شهردار ورود نمی کند

به دنبال کناره‌گیری نجفی، اعضای شورا، سمیع‌الله حسینی مکارم را به سمت سرپرست برگزید؛ انتخابی که البته به دلیل سابقه همکاری مکارم با قالیباف و همچنین قرار گرفتن نام او در فهرست نجومی بگیران املاک با انتقادات جدی همراه شد. از این روی، انتظار می‌رود، دوران سرپرستی او در شهرداری چندان طولانی نشود و اعضای شورا به سرعت وارد روند انتخاب شهردار جدید تهران شوند.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 15 April 2018

مجمع نمایندگان تهران در انتخاب شهردار ورود نمی کند/ شهردار شدن یکی از اعضای شورای شهر، ممکن است با اما و اگر باشدپس از آنکه محمد علی نجفی، شهردار تهران، استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد، این شورا با اکثریت آرا، عدم پذیرش این درخواست را به تصویب رساند و پس از آن و تنها یک روز بعد از استعفای اول، نجفی برای بار دوم استعفای خود را تقویم شورای شهر کرد که این بار اعضای شورا با آن موافقت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال کناره‌گیری نجفی، اعضای شورا، سمیع‌الله حسینی مکارم را به سرپرستی برگزید؛ انتخابی که البته به دلیل سابقه همکاری مکارم با قالیباف و همچنین قرار گرفتن نام او در فهرست نجومی بگیران املاک با انتقادات جدی همراه شد. از این روی، انتظار می‌رود، دوران سرپرستی او در شهرداری چندان طولانی نشود و اعضای شورا به سرعت وارد روند انتخاب شهردار جدید تهران شوند.

با این حال، در روزهای گذشته، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که احتمال شهردار شدن محسن هاشمی قوت یافته و ممکن است در روزهای آینده، شورای شهر، وی را به عنوان شهردار جدید معرفی کند؛ اما این موضوع با واکنش های مختلفی از سوی نمایندگان مجلس و برخی از سیاستمداران کشور روبه رو شده است.

برخی از جمله ابطحی و تاجزاده بر این باورند که انتخاب شهردار از میان اعضای شورای شهر اشکالی ندارد و ورود یک اصولگرا به جمع اعضای شورا، خدشه ای در تصمیمات وارد نخواهد ساخت. از سوی دیگر، برخی دیگر از اصلاح طلبان این کار را مخالف آرای مردمی قلمداد می کنند و بر این باورند، اصلاحات باید به اعتماد مردم احترام بگذارد.

در همین خصوص برخی نمایندگان مجلس، واکنش هایی به این موضوع داشتند؛ هرچند نمایندگان مردم تهران بر این اعتقاد هستند که نباید در مصادیق ورود کنند، عواقبی را نیز برای شهردار شدن برخی اعضای شورای شهر تهران متصور هستند.

سیدفرید موسوی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من فکر می کنم مردم کسانی را انتخاب کرده اند که علاوه بر آنها، به حساسیت این موضوع و نقشی که شهردار تهران در نظام مدیریت شهری کشور و همچنین شهردار تهران در امورات جاری خود مردم تهران دارد، واقف هستند.

وی گفت: با این حال، نمایندگان تهران در مجمع نمایندگان استان تهران بنا دارند، ورود خاصی به این موضوع و بخصوص در مورد مصادیق نداشته باشند و امیدواریم که اعضای شورای شهر، بهترین تصمیم را برای شهر تهران بگیرند و ما نیز از تصمیم آنها پشتیبانی خواهیم کرد.

این نماینده مردم تهران گفت: امیدواریم که اعضا زودتر به جمع بندی برسند. با توجه به اینکه در زمان نجفی، برخی ریل گذاری ها و اقدامات خوبی شده است، به ویژه در حوزه مبارزه با فساد، مردم امروز می دانند که شهرداری چگونه اداره می شود.

وی در ادامه با اشاره به احتمال انتخاب یک عضو شورای شهر به عنوان شهردار نیز گفت: خوشبختانه در جبهه اصلاحات، قحط الرجال نیست و گزینه های زیادی برای اینکه شهردار تهران شوند، هست، ولی همان طور که گفتیم، حتما اعضای شورای شهر تمام ابعاد قضیه را در نظر می گیرند و رأی خواهند داد.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: همه این 21 تن می دانند، اگر یکی از خودشان را انتخاب کنند، ممکن است چه عواقبی داشته باشد. الان فعلا همه در حال تصمیم گیری هستند و اوضاع کمی پیچیده است، چون باید یک تصمیم به خروج از شورا رأی بدهند و هم یک رأی دیگر به شهردار شدن بدهند و خلاصه هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

وی گفت: اینکه می گوییم هر اتفاقی، منظور هر اتفاقی است که مربوط به شهردار شدن است، چون باید نخست رأی بدهند که یک نفر از شورای شهر خارج شود و بعد از آن، فرد رأی لازم را برای شهردار شدن به دست آورد و شاید در این میان، همه چیز بار دیگر به اما و اگر افتد؛ بنابراین، باید در این مورد دقت لازم داشت.

این نماینده در خصوص ورود سرلیست اصولگرایان به شورای شهر نیز گفت: البته با ورود یک یا دو نفر به شورای شهر اتفاق خاصی رخ نمی دهد، ولی من فکر می کنم که شورای شهری ها تمام ابعاد را در نظر خواهند گرفت و سپس در مورد شهردار تصمیم گیری خواهند کرد.

همچنین فاطمه سعیدی، با اشاره به اهمیت بحث انتخاب شهردار تهران که قرار است در هفته جاری در دستورکار شورای شهر پایتخت باشد، گفت: شورای شهر تهران در هفته جاری، مسأله انتخاب شهردار را در دستورکار قرار خواهد داد و شهروندان پس از اتفاقات اخیر در شهرداری تهران، منتظرند که خروجی تصمیم شورا را ببینند.

وی با اشاره به مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف اجرایی اظهار کرد: امروز دیگر مردم از ما نمی‌پذیرند که بگوییم نمی‌گذارند کار کنیم. مردم رأی داده‌اند و باید اثر رأیشان را ببینند؛ بنابراین، شورای شهر تهران در انتخاب شهردار پایتخت، باید مدیری در سطح ملی، پاک‌دست و توانمند انتخاب کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم پایبندی به رأی و نظر مردم که برآمده از انتخابات است، تأکید کرد: شهر باید مطابق میل کسانی اداره شود که اعضای شورا را انتخاب کرده‌اند.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: البته رعایت حقوق اقلیت هم از الزامات دموکراسی است، ولی اکثریت رأی‌دهندگان منتظرند تا ثمره رأی خود را ببینند.

سعیدی در پایان تصریح کرد: از این جهت، انتخاب شهردار، پیام مستقیم به رأی‌دهندگان است؛ پیامی که می‌تواند در تصمیم بعدی آنها برای مشارکت در انتخابات و حتی امید به اصلاح مؤثر باشد.

با این حال اما برخی نمایندگان از شهردار شدن محسن هاشمی دفاع می کنند و وی را تنها فرد برای سامان دادن به شهرداری تهران می دانند، به گونه ای که مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران از اعضای شورای شهر تهران خواست به محسن هاشمی برای شهردار شدن رأی دهند و نگران ورود یک اصولگرا به شورا نباشند.

کواکبیان همچنین در توئیتی نوشت: اعضای محترم شورای شهر تهران، تهران مظلوم را از بلاتکلیفی درآورید؛ زمان را از دست ندهید؛ نگران یک رأی اصولگرایان در شورای 21 نفره نباشید و با رأی قاطع به محسن هاشمی، گروه های فشار صاحب قدرت را خلع سلاح کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۹
شهر که درخواب هسش..هشت ماه هسش که ویرانی دوباره برگشته به شهر..سهمیه خواهان بی خاصیت منافع حزبی را در نظر دارند تا منافع پایتخت
پاسخ ها
فارابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
از کوزه همان تراود که در اوست
لذا امیدی به توانمندی شهردار این شورا نیست
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
کلآ به نماینده چه مربوط که کی شهردار میشه؟
این تصمیم گیری فقط به شورای شهر مربوط میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
ناشناس شما خودتو مکدر نکن مردم به درک
بدبخت مملکتي که خودش هم متوجه شده بين اين همه آدم عزيزدردانه آدم براي مديريت نداره
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
تابناک برات متاسفم که دنبال ایشان هستی
متأسفانه ترسوترومحافظه کارتروفرصت طلب ترازاصلاح طلبان فقط خودشان هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
هستند
فریبرز
| France |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
صحیح است! صحیح است! صحیح است! ...
چند وقت بود برای این سمت تلاش میکرد خوب خدارو شکر که تلاش ها جواب داد :)
این از شهر رها شده به حال خودش. آنهم از طرح ترافیکی که بلاشک تهران را از اینی که هست آشفته تر می کند. لطفا گوش فرا دهید و درنگ کنید. نباشد که از پس بی تدبیری شما (شورای شهر) احمدی نژاد دیگری ظهر کند.
شهردار فقط دکتر قالیباف
یاد تئوری احتمالات افتادم: از یک کیسه مدیر مشخص کاملاً از نظر سامانه های نظارتی قابلیت انتخاب شدن را دارد، یک مدیر را به تصادف از کیسه خارج می کنیم. ... بابا به جوانان قابل هم اجازه دهید. مردم تهران حق انتخاب دارند. چرا برای امر با این اهمیت فقط با شهروندان تهرانی مشاوره نمی شود؟ چکار دارید می کنید؟ هاشمی اگر خوب بود چرا از مدیریت مترو با هزار دلیل درست و نادرست برکنار شد؟ حالا چرا عزیز شده؟
حکم شهردار شدن اقای هاشمی را امروز امضا کردم فردا بهشون ابلاغ میکنم شهروندان عزیز امشب با خیال اسوده بخوابید
سلام انتخاب شهردار از بین اعضاء شورای شهر خیانت به اعتماد مردم و شکستن سوگند نامه یعنی خیانت به اعتقادات و در نتیجه از بین بردن ارزش های انقلاب اسلامی و اخلال در مردم سالاری و توطئه برای کاندیدای ریاست جمهوری لذا نمایندگان مجلس باید ورود کنند و از عواقب وحشتناک این کار جلوگیری نمایند
تراخداوشمارابه خون شهداقسم دست ازدعواهای قدرتی بردارید مردم دولتمردانی رامیخواهندکه پاک وآرام باشند
اخه ایشان چه سابقه ای دارد ؟؟؟!!! که حالا باید شهردار شود ؟؟ . قالیباف با سیاست فروش تراکم ساخت و ساز تهران را نابود کرد .حالا ایشان چه گلی بر سر شهر میزند؟؟؟
تو این همه سال هیچ شخصی به اندازه قالیباف نتونست تهران رو به خوبی مدیریت کنه
مگه مدیریت تهران کاره این اصلاح طلب هاست
یه مدیر جهادی میخواد مثل قالیباف
من نمیدونم نگران چی هستین کسیو ندارین من که هستم
سلام
چرا پیام ها را کاملا حزبی نشر می دهید.
این طیف الان هم برای انتخاب یک شهردار، جز باحاشیه سازی وسروصدا راه انداختن؛ وتیتر زدن مسایل دست چندمی می خواهد، بیشتر مردم را بدبین کنند.
آقای عارف و سایر اصلاح طلبها برای اینکه رقابت درون گروهی جبهه اصلاحات رو به کارگزاران نبازند میثاق نامه را بهانه می کنند و شهردار نشدن هاشمی رو احترام به رای ملت می دونن. در حالی که رای بالای مردم نشون می ده که مردم به ایشون برای اداره شهر اعتماد دارند و اگر شهردار انتخابی توسط مردم می بود مسلما رای میاورد.
شورا به هیچ وجه نباید از ورود چمران بترسه حتی برعکس وجود ایشون جذابتر می کنه شورای شهر رو. هرچند فکر می کنم آقای چمران عاقلتر از اون باشه که وارد شورا بشه و احتمالا شورا باید علیرضا دبیر رو تحمل کنه!
در شرایط فعلی محسن هاشمی رفسنجانی مورد حمایت طیف های مختلف است و میتواند کار کند منتها جریانات داخل شورای شهر تهران و اصلاحات حسادت میکنند
بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد
توصیه من به اعضای شورای شهر تهران! ازهرکدام ازهمکارانتان ناراضی هستید برای "شهردار"شدن رأی دهید وبعداز۶ماه استیضاح وخلاص!
اصلاح طلبان تا شهر تهران را نابود نکنند دشت بردار نیستند
شهردار شدن محسن هاشمی خوب است و ورود یک چهره منتقد به بقیه سودمند است به شرط آنکه مثل بعضی جاها آن یک نفر اقلیت رئیس جمع اکثریت نشود
ازچهره هایی مثل محمودصادقی -غرضی یاهاشمی طبا استفاده کنید
به آقای کواکبیان باید گفت اگر آن تک رأی متعلق به فردی به نام مهندس چمران باشد که کاشف موجودی به نام احمدی نژاد بود و تا زمانی که نیاز به حمایت داشت شش دانگ از او حمایت کرد و وقتی ارکان قدرتش محکم شد و نیازی به حمایت نبود سکوت کرد (و این سکوتش هنوز هم ادامه دارد) باید نگران همان تک رأی هم بود. به نظر من آقای چمران از تمامی کوپن هایی که در انقلاب داشت استفاده کرده است و نتیجه ی استفاده از آن همه موهبت خدادادی جلو چشم مردم است و نیازی به توضیح واضحات نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر