بازدید 27467
ارزیابی مقامات نظامی رژیم اسرائیل؛

حمله آمریکا به سوریه، دو نتیجه ناگوار برای اسرائیل دارد

از نظر مقامات اسرائیل، میان حملات کشورهای غربی به سوریه که بعید بود باعث انتقام‌جویی از اسرائیل شود و حمله اسرائیل به فرودگاه تیاس که باعث جان باختن چندین نظامی ارشد درگیر در پروژه‌های پهپادی ایران در سوریه شد، باید تمایز قائل بود. به دلیل نگرانی از واکنش به حمله اسرائیل به تیاس، ارتش اسرائیل در مرزهای سوریه و لبنان همچنان در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
کد خبر: ۷۹۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 15 April 2018

پس از حمله موشکی صبح روز شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، برآورد نهادهای نظامی رژیم اسرائیل این است که متحدین اسرائیل، این رژیم را در موضوع مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه تنها گذاشته‌اند. همچنین این نگرانی وجود دارد که روسیه و ایران با تغییر قوانین بازی در آسمان سوریه، آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در آسمان سوریه و لبنان را محدود کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از هاآرتص، مقامات نظامی اسرائیل که از سوی نخست‌وزیر این رژیم از اظهارنظر در خصوص حمله آمریکا و متحدانش به سوریه منع شده‌اند، خود را برای مقابله با عواقب حمله آمریکا آماده می‌کنند.

نکته مهم از نظر مقامات رژیم اسرائیل این است که آمریکا، فهرست اهداف خود در حمله موشکی روز شنبه را به مراکزی که ادعا می‌شود با تسلیحات شیمیایی سوریه مرتبط بوده، محدود و از هدف قرار دادن مقامات سیاسی دولت سوریه و همچنین مراکز استقرار متحدان دولت سوریه خودداری کرده است.

برآورد مقامات نظامی این است که اسرائیل در موضوع حضور نظامی ایران در سوریه تنها گذاشته شده و این نگرانی نیز وجود دارد که پاسخ روسیه، ایران و سوریه به حمله روز شنبه، آزادی عمل اسرائیل در منطقه را از بین ببرد.

پیش از شروع حمله آمریکا و متحدانش به سوریه، ارزیابی مقامات اسرائیلی این بود که حمله موشکی به سوریه سبب حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل نخواهد شد. نگرانی اسرائیل این است که در پاسخ به این حمله، آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محدود شود. این نگرانی در صورتی تحقق خواهد یافت که روس‌ها تهدید خود در مسلح کردن سوریه به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته را عملی کنند و یا این که اجازه دهند سامانه‌های دفاع هوایی در سوریه مستقر شوند که حتی می‌توانند آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در آسمان لبنان را نیز محدود کنند.

حمله آمریکا به سوریه، دو نتیجه ناگوار برای اسرائیل دارد

اسرائیل پیش از شروع حملات آمریکا و متحدانش از این حملات آگاه بود و هرچند ارتش در مناطق شمالی و هم مرز با سوریه در آماده‌باش به سر می‌برد، ارتش از اعلام هشدار برای غیرنظامیان پرهیز کرد. ارتش به این طریق تلاش داشت، از سویی خود را برای مقابله با وخامت احتمالی اوضاع آماده نگاه دارد و از سوی دیگر، شرایط را عادی نشان دهد.

از نظر مقامات نظامی اسرائیل، میان حملات کشورهای غربی به سوریه که بعید بود، باعث انتقام‌جویی از اسرائیل شود و حمله اسرائیل به فرودگاه تیاس که باعث جان باختن چندین نظامی ارشد ایرانی درگیر در پروژه‌های پهپادی ایران در سوریه شد، باید تمایز قائل بود. به دلیل نگرانی از واکنش به حمله اسرائیل به تیاس، ارتش اسرائیل در مرزهای سوریه و لبنان همچنان در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد، زیرا این نگرانی وجود دارد که حزب‌الله و یا دیگر متحدان ایران به حمله اسرائیل واکنش نشان دهند.

ناآرامی در مرز با غزه، دیگر مسأله‌ای است که ارتش اسرائیل این روزها با آن درگیر است. در سومین جمعه‌ای که فلسطینی‌ها در چهارچوب راهپیمایی بازگشت در مرز تجمع کردند، جمعیت تظاهرات‌کنندگان کمتر از ده‌هزار تن تجمع‌کننده هفته گذشته بود ولی پیش‌بینی می‌شود که این راهپیمایی‌ها همچنان ادامه یابد. حماس تصمیم دارد، در روز اسرا در ماه می، صدهزار تن را در پنج نقطه مرزی گرد هم آورد. در همان روز فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری نیز برنامه‌هایی برای تظاهرات دارند که به نظر می‌رسد، احتمال برخورد خشونت آمیز با ارتش اسرائیل را افزایش دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۲
سوریه پس از این جنگ همه جانبه با کشورهای عرب و غرب بسیار نترس شده است.
از قدیم می گفتند هر ضربه ای که نکشد قوی کند. و سوریه دیگر چیز چندانی ندارد که برایش بترسد. از همین رو اسرائیل ازین پس باید بیشتر از تحریک سوریه بترسد
ایران باور 373 را به سوری ها بدهد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اینکه از متحد باید حمایت کرد درسته ولی سلاح هایی که خاص هستند هیچوقت از ایران خارج نمیشوند چون ممکنه دست کسایی بیفته که نقطه ضعف سلاح رو بفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
باور 373 چه صيغه ايي چقدر شما به اين ترقه ها دلخوشيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
شما باور کردی همچین موشکی که کار هم بکنه در ابعاد وسیع تولید شده که به بقیه هم بدیم؟
جانب داری آمریکا از چند دولت سنی و حمایت روسیه از تعدادی دولت شیعه جای پرسش دارد که چرا این دو قدرت رقابت های خود را از طریق تقابل و تنازع میان کشورهای اسلامی دنبال می کنند. اگر نفوذ این دو قدرت در میان کشورهای اسلامی نبود، مجموعه دولت های شیعه و سنی می توانستند از طریق گفت و گو منازعات خود را حل کنند.
چند نتیجه ناگوار برای مادارد؟
سلام
كل خبر تكرار اين جمله بود
آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محدود شود
آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محدود شود
آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محدود شود
آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در منطقه محدود شود
:-))))))))))))
مقاله آبکی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آره من خیس شدم، کاش چترم رو بر می داشتم
البته نه با طناب امريكا و روسيه نبايد به چاه رفت شما در اين موشكباران دقيقاً يك گفتگوي پست پرده بين پوتين و ترامپ را حي مي كنيد و حتي موشك پراني هاي اسراييل كه خود پوتين هم اذان كرد بدون هماهنگي با روسيه اينكار را كرده است
فقط دوس دارم اون چیزی که شماها رو اینقدر میبره تو توهم پیدا کنم منم فک کنم نشستم تو ناف نیویورک سوریه وجود خارجی نداره که تجزیه شد رفت دادا
یا رومیِ رومی یا زنگیِ زنگی.اقایان اگر اسراییل را دشمن میدانید وارد تقابل شوید‌ بخصوص که انها ۷ جوان رشید ما را اخیرا به شهادت رساندند وبهانه شما برای اغاز درگیری مورد قبول همه هست.در غیر اینصورت راه صلح را درپیش بگیرید ودر فکر حل مشکلات فراوان داخلی باشید.
حیف وقت که برای خواندن مقاله چرت و پرت بالا, حرفهای تکراری که بیرون از ایران و حتی داخل پشیزی ارزش نداره, میخواهیم قدرت آمریکا را کم نشان بدیم ولی هر روز برای ملت ابعاد قدرت بی حد و حصرش واضح تر میشه, هیچ کاری در قبال 3 کشور فرانسه, انگلیس و آمریکا جرات نکرد بکنه, فقط و فقطحرف و حرف و حرف.اومدن دقیق اهدافشان را زدند و رفتند و اسراییل هم 7 نفر ایرانی را به شهادت رساند
ملتهای ازادیخواه بااین برخورد قاطع شادشدند وباید تا برکناری بشارادامه داشته باشد
کشورهای اسلامی بازیچه امریکا وروسیه واروپا شده اند
کشورهای اسلامی بازیچه امریکا وروسیه واروپا شده اند
برخلاف اقلیتی ناچیز حامی بشاراسد هستند اکثریت ملتهای جهان ازاین بمباران وموشک باران خوشحال شدند
جنگ هم جنگ های قدیم
جنگ های حالا شبیه دوشیدن یابو یا فوقش دوشیدن گاو است
اولین ضربه به حیثیت روسیه بود در مقابل چشم روسها و با آن همه تبلیغات برای سلاح های روسی زدند و رفتند آنچه مسلم و غیر قابل تغیر برای غربی ها است حمایت بی چو و چرا از اسراییل است حتی اگر بقیمت جنگی بزرگ و فراگیر بیانجامد
چقدر در این متن تکرار وجود داشت. در عصر سرعت و ارتباطات این همه تکرار نشان از ناآگاهی مدیراننسبت به عرصه رسانه دارد
اتفاقا دیشب تقریبا یك روز بعد از حمله سه كشور، بمباران دوباره‌ پایگاههای ایران در جنوب حلب و همچنین در دیرالزور سوریه انعكاس گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت. انگشت اتهام هم به طرف اسرائیل نشانه رفت. یك در میان، یك هفته نه‌ یك هفته اسرائیل بمباران می كینه، بعد همش میگین كه محور مقاومت در وقت مناسب پاسخ خواهد داد. از آغاز جنگ داخلی سوریه تا حالا 120 و خورده ای حمله به سوریه از طرف اسرائیل صورت گرفته.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر