بازدید 33353
واکنش ها به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه؛

تماس تلفنی روحانی با بشار اسد/ ترکیه و قطر: حملات غربی ها علیه سوریه مورد تأیید است/ مقتدا صدر: پیامدهای تجاوز به سوريه فاجعه بار خواهد بود/ دبیر کل سازمان ملل خواستار خویشتنداری طرفین شد/استقبال اسرائیل از حملات علیه سوریه

بامداد امروز ایالات متحده، فرانسه و انگلیس در عملیاتی مشترک، حملاتی هوایی و موشکی در نقاطی از سوریه راه اندازی کردند که بازتاب زیادی در جهان داشت و واکنش های متعددی را نیز از سوی مقامات سایر کشورها و سازمان های بین المللی به همراه داشت.
کد خبر: ۷۸۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 14 April 2018

بامداد امروز ایالات متحده، فرانسه و انگلیس در عملیاتی مشترک، حملاتی هوایی و موشکی در نقاطی از سوریه راه اندازی کردند که بازتاب زیادی در جهان داشت و واکنش های متعددی را نیز از سوی مقامات سایر کشورها و سازمان های بین المللی به همراه داشت.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، دبیرکل سازمان ملل، با صدور بیانیه‌ای در پی تجاوز آمریکا و متحدانش به خاک سوریه، از کشورهای عضو این سازمان خواست از اقداماتی که اوضاع این کشور غرب آسیا را تشدید می‌کند، پرهیز کنند.

دبیرکل سازمان ملل، با صدور بیانیه‌ای در پی تجاوز موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه از تمامی کشورهای عضو این سازمان خواست تا خویشتنداری کرده و از اقداماتی که به تشدید اوضاع سوریه منجر می‌شود، پرهیز کنند.

بنا بر آنچه بر خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل قرار گرفت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود در خصوص این تجاوز موشکی گفت: «من از نزدیک گزارش های حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس در سوریه را دنبال کرده‌ام. تعهداتی به ویژه در مواجهه با موضوعات مربوط به صلح و امنیت وجود دارد تا مطابق با منشور سازمان ملل و به طور کلی قوانین بین‌المللی عمل شود.»

ترکیه: حملات غربی ها علیه سوریه مورد تایید آنکارا است/ دبیر کل سازمان ملل خواستار خویشتن داری طرفین شد/استقبال اسرائیل از حملات علیه سوریه

وی در ارتباط با منشور سازمان ملل این گونه توضیح داد: «منشور سازمان ملل درباره این موضوعات بسیار شفاف است. شورای امنیت در وهله نخست، وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دارد. من از اعضای شورای امنیت می‌خواهم که متحد باشند و این مسئولیت را ایفا کنند.»

تماس تلفنی روحانی با بشار اسد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با بشار اسد، بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

روحانی همچنین تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه را به شدت محکوم و بر حمایت ایران از سوریه و مردم این کشور تأکید کرد.

بشار اسد در این گفت وگوی تلفنی، جزئیات حملات و مقابله با آنها را توضیح داد و تأکید کرد: این اقدام تجاوزکارانه زمانی صورت گرفت که قدرت های غربی استعماری حامی تروریسم آگاه شدند، سیطره خود را از دست داده‌ و فهمیدند اعتبار خود را نزد ملت‌ها و جهان از دست داده‌اند.

اسد افزود: این اقدام تجاوزکارانه پس از آن صورت گرفت که تروریست‌ها در تحقق اهداف این کشورها شکست خوردند.

او ادامه داد: این اقدام تجاوزکارانه باعث خواهد شد، تصمیم ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم در وجب به وجب خاک وطن افزایش یابد.

استقبال اسرائیل از حملات علیه سوریه

یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی روز شنبه از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به چند نقطه در سوریه حمایت و تمجید کرد.

بنا بر گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ پارسال به صراحت اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز اوست. امشب او به همراه انگلستان و فرانسه این خط قرمز را اعمال کرد.»

این مقام صهیونیست افزود: «سوریه همچنان به کشتار ادامه داده و به پایگاهی به چنین اقداماتی، از جمله اقدامات ایران بدل شده است. این کشور با این کار اراضی‌اش، نیروهای نظامی و رهبری‌اش را در معرض خطر قرار داده است.»

انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از دستور حمله ترامپ به سوریه

ساعتی پس از تجاوز نظامی غرب به سوریه، برخی نمایندگان کنگره آمریکا از دور زدن کنگره توسط کاخ ‏سفید انتقاد کرده و حمله موشکی به سوریه را غیرقانونی خواندند.

بنا بر گزارش شبکه سی ان بی سی، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات ها در کنگره گفت: حملات یک شبه جایگزین استراتژی روشن و جامع آمریکا در مورد سوریه نمی شود.

توضیحات فرانسه درباره حمله

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور اظهار کرد: این تحرک فرانسه به همراه آمریکا و انگلیس اقدامی مناسب، مشخص، دقیق و پیامی به نظام اسد و هم‌پیمانانش در این باره بود مبنی بر اینکه در صورت تداوم حملات شیمیایی در سوریه این کشورها سکوت نخواهند کرد.

ترکیه: حملات غربی ها علیه سوریه مورد تایید آنکارا است/ دبیر کل سازمان ملل خواستار خویشتن داری طرفین شد/استقبال اسرائیل از حملات علیه سوریه

لودریان تأکید کرد: عملیات نظامی در سوریه هدفش ساقط کردن نظام اسد نبود بلکه تنها توقف "تجاوزات" او بر ملتش بود.

وزیر خارجه فرانسه در توجیه حمله نظامی در سوریه ضمن "مشروع خواندن این حمله مدعی شد، این حمله مشخص و هدفش رهایی از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

وی افزود: راه حل سیاسی بهترین راه حل در سوریه است و برای دستیابی به آتش‌بس در سوریه تلاش می‌کنیم. در این راستا آماده‌ایم تلاش خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی به کار بگیریم.

توضیح روسیه

وزارت دفاع روسیه در پی حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از موشک‌های هدایت‌شونده‌ای که آمریکا و همپیمانانش به سوی اراضی سوریه شلیک کردند، وارد محدوده فعالیت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه که از دو پایگاه حمیمیم و طرطوس حمایت می‌کنند، نشدند.

حزب الله لبنان

حزب الله لبنان نیز با محکوم کردن حمله آمریکا و متحدانش به سوریه گفت که آمریکا با به راه انداختن جنگ به اهدافش نخواهد رسید.

یک مقام ارشد وابسته به ائتلاف حامی دولت سوریه به رویترز گفت: به دنبال هشدار اولیه روسیه، دمشق چند روز قبل مراکزی که بامداد روز شنبه توسط آمریکا و متحدانش هدف قرار گرفت را خالی کرده بود.

ترکیه

وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرد، حملات آمریکا، فرانسه و بریتانیا، واکنشی مناسب به استفاده از سلاح شیمیایی در دماست و آنکارا این حملات را تأیید می کند.

کوبا

کوبا تجاوز سه جانبه به سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و میثاق سازمان ملل توصیف کرد.

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت

حمله در سوريه پايين تر از سطح انتظار اسرائيل بود و بر پايداري بشار اسد تأثيري نخواهد داشت. موشک‌هایی که سوريه را هدف قرار داد هوشمند و زيبا و نوين بود اما تأثير عملي آن صفر بود.

واکنش محسن رضایی

حمله محدود پس از یک هفته تهدید، اقدامی برای حفظ آبروی رئیس جمهور آمریکا بود. این حمله محدود بعد از شکست تروریست‌ها در حلب و آزادی کامل غوط ه شرقی، نمي تواند جبران ناکامی های امريكا باشد و نشان می دهد که آمریکا گزینه نظامی مؤثری در سوریه ندارد. موضع قاطع روسیه، عدم همراهی بسیاری از کشورهای اروپایی و احتمال وارد آمدن آسیب جدی به اسرائیل از سوی حزب الله، ترمز احساسات ترامپ را کشید.

گزارش نبیه بلوس، خبرنگار ویژه لس آنجلس تایمز از حمله به سوریه

برای کسی که در دمشق زندگی می‌کند، نخستین نشانه حمله نیروهای سه گانه به پایتخت سوریه در اوایل روز شنبه، صدا‌ها بود. نیکلاس ذهر یک تحلیلگر ساکن دمشق در فیس بوک خود نوشته است: «این موشک‌ها غرش پر سر و صدایی داشتند. صدایشان از چیزی که معمولا می‌شنویم بیشتر بود. به صدای این قبیل موشک‌ها عادت نداریم.»

یکی دیگر از ساکنین، که از کارمندان اداری است و اجازه ندارد با اسم خود صحبت کند، می‌گوید: «ما از صدا بیدار شدیم... فکر کردیم تندباد آمده است. در ابتدای امر متوجه نمی‌شدیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. بعد ما نور پدافند هوایی را در آسمان مشاهده کردیم.»

قدری بعد، لیس ابوفادل، یک ژورنالیست ساکن دمشق در توئیت نوشت، آژیر حملات هوایی خاموش شده و به این ترتیب، دمشق اینک آرام است.

تظاهرات مردم دمشق پس از حمله نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه

در تصاویر منتشره از خبرگزاری رویترز، تعدادی از مردم با لباس های نظامی و شخصی در دمشق، پایتخت سوریه ساعاتی پس از حمله نظامی کشورهای غربی به این شکور با در دست داشتن پرچم روسیه، ایران و سوریه به خیابان آمدند.

ترکیه: حملات غربی ها علیه سوریه مورد تایید آنکارا است/ دبیر کل سازمان ملل خواستار خویشتن داری طرفین شد/استقبال اسرائیل از حملات علیه سوریه

سفیر سابق اتحادیه UE و پژوهشگر بنیاد بین المللی دیل کارنگی طی مصاحبه با فرانس 24 تصریح کرد: قطعا این حمله هشداری به ایران است، چون اعضای شورای امنیت کما بیش در جریان این حمله بوده اند و عدم پاسخ سریع روسیه به این حمله و اکتفاء به محکوم کردن آن توسط مسکو، خود نشان از عدم درگیری آینده قدرتهای بزرگ نیز هست، به ویژه آنکه هم ترامپ و هم ماکرون اعلام کرده اند، مواضع بمب باران شده سوریه ارتباطی با روسیه و مراکز روس نداشته. وی ادامه داد: این حملات قطعا هشداری به ایران است تا فکر استقرار پایگاه نظامی و یا هر گونه نیروی نظامی در سوریه را از سر به در کند و از طرفی به روسیه و سوریه تفهیم شود که ادامه حضور ایران در سوریه میتواند اوضاع را پیچیده تر نماید. وی تأکید کرد، روند حل مسأله سوریه باید با ابتکار عمل. UN و تحت هدایت دمیستورا و گفت وگوی طرف های درگیر ادامه یابد.

تیم کین، عضو ارشد سنای آمریکا

تصمیم ترامپ برای حمله هوایی به سوریه بدون مجوز کنگره غیرقانونی بود. نباید به رئیس جمهور برای آغاز جنگ چک سفید داده شود.

بيانيه جنبش فتح

در مقابل وحدت سرزمينی سوریه ايستادگی مي كنيم و تلاش هایی را برای از بین بردن آن و دست زدن به وحدت آن رد می کنیم.

پیوستن قطر به جمع حامیان حمله

دولت قطر ضمن پیوستن به جمع حامیان تجاوز نظامی آمریکا و غرب به سوریه اعلام کرد: حملات نظامی به اهداف و مواضع نظامی رژیم سوریه مورد حمایت ماست!

مقتدا صدر

پیامدهای تجاوز به سوريه فاجعه بار خواهد بود و تبعاتش نه تنها به سوریه، بلکه به عراق و منطقه کشیده می شود. فردا تظاهراتی در محکومیت حمله آمریکا به سوریه در بغداد برگزار می شود.

وزارت خارجه عراق

تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اقدام بسیار خطرناکی است که تبعات ناگواری برای منطقه دارد و ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

خبر تکمیل می شود...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۲۰
هرچه منطقه هرج و مرج بیشتری داشته باشد به نفع ترکیه است تا بتواند منابع آبی را در کنترل خود درآورد، بدون فرصت اعتراض سایرین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه با همه هست و با هیچ کسی نیست
بدنبال گرفتن امتیاز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
حمله الکی خوب شد درگیر نشدیم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فرض کنیم اسرائیل نه ۲۵سال آینده که همین فردا صبح نابود شد، آمریکا هم دوساعت بعدش ۵۰تکه شد، اتحادیه اروپا هم جِر خورد و کشورهای مرتجع عربی هم همگی اسقاط شدند، کدام مشکل اساسی ملت ما حل میشود؟؟؟
بیکاری؟ فساد؟ تبعیض؟ خشکسالی؟ ریزگردها؟
هوشتگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه همیشه شریک جیب کشورهاست یه طوری میفرمایید روسیه باید دخالت میکرد مگر یه کشور روسیه حمله شده روسیه حامی سرسخت عراق و لیبی بود اما چی شد ایااز اون کشورها دفاع کرد خیر عزیزان روسیه رفیق نیمه راه است تاجایی که منافع داشته باشند کشورها براش قدم ور میداره اون که نمیاد منافع ملیشو بخاطربشار دچار اخلال کنه .به موقش همین روس یه خنجری از پشت به بشار بزنه که اون سرش ناپیدا باشه جوجه هارو آخر پاییز میشمرن آخه روس با کل دنیا رفیقه خصوصا با صهیونیست ها در شگفتم .روس شریک دزده که امریکاست داره منابع نقدی و غیر نقدی خاورمیانه رو غارت میکنه و رفیق قافله
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
کوه زور‌‌ زد موش زایید
بعد این همه هارت و پورت چندتا سوله خالی؟؟؟
کارت به کارت کن بن سلمان
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آفرین امیر حرفت منطقیه.مشکل آقایون جای دیگه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فدایی داری امیر با کامنتت. ایول
ترکیه متحد شیطان بزرگ امریکاست.
این ذات ترکیه است،
طبق فرمایشات امامان، و بخصوص امام حسین و امام حسن و امام علی (ع) باید نهیت دقت را در انتخاب دوست خود داشته باشیم. وبا کسی که دوستان بدی دارد اصلا نباید دوستی کنیم، یعنی حرام شرعیست.
باتوجه به موارد بالا دوستی با ترکیه حرام شرعیست،
دوستی با دوست شیطان، برابر است با دوستی باشیطان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
وای بر اردوغان
چشم ورقلمبیدە
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عزیزم در سیاست دوستی معنا نداره. هر کشوری بر اساس منافع مشترکی که که با بقیه داره میزان مناسبات و روابطش رو تعیین میکنه. مطمئنا روسیه، عراق، سوریه، لبنان، ونزوئلا و بقیه هم از این قاعده مستثنا نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه یک اتحاد دورغین از اول با روسیه وایران داشته هم به صادرات خود به این دو کشور احتیاج داسته اوین کاری که ارتش سوریه باید بکند ارتش تزکیه را محاصره کند واز عفزین
خارج کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بحث سیاست دوستی نیست
بحث آب گل آلود و فرصت طلبی و ایجاد موقعیت است
ترکیه از هر آشوبی در منطقه استقبال میکند و دست و پا میزند تا یک تیکه ای سود از درد همسایگان گیرش بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
درباره دوستی با روسها و پوتین چی؟حرام نیس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عزيزم درآمد اقتصادي ايران بيشتر با كشورهاي چين هند تركيه امارات كره جنوبي عراق است
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
باید از این ترسید که ترکیه و اردوغان چقدر در ایران طرفدار دارد ترکیه همراه با اسرائیل از این حمله حمایت کرد یعنی این کشور در طرف یهودی و استکباری جهان ایستاده است
سیاستمداران ترکیه لیدر حزب باد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اتفاقا خیلی عاقل هستن که منافع ملیشون به هر چیزی ترجیح میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
کاش حداقل ادعای مسلمونی نمیکردن
هرچند این ترکیه ای که ما شناختیم بعید نیست یه روزم در بیاد بگه از این به بعد ما مسلمون نیستیم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
دوست عزیزپس توهم منافعت راترجیح بده تاروزی ظلم سراغ توهم بیاید.
بفرما اینهم دولت دوروی ترکیه، توی قضیه عفرین دستش و باز بود عملیات کنه و پس از اشغال قسمتی از خاک سوریه، حالا از حمله آمریکا و متحدانش ابراز خوشنودی میکنه. مسولین نباید به این اردوغان اعتماد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نظرت راجب جناب پوتین چیه اونوقت
سوریه شخصی بنام بشار دارد وتا زمانی که این هم برای روسیه هم برای امریکا در امد داشته وبتواند باعث دوشیدن کشورهای نفتی منطقه باشد از چشم سوریه بیرون اورده نخواهد شد.پس اوضاع سوریه تا وقتی طرفین حامیشان پول دارند ادامه پیدا میکند وهدفی برای برکناری بشار هم وجود ندارد.
کشورهای غربی در روی رمین شکست خورده اند. برای دلخوشی خود و نوکران خود در دیگر کشورها با پول عربستان و امارات قبل از رفتن تعدادیموشک به سوریه زدند و رفتند.
این هرگز به معنای برد آنان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اینایی که منفی همون هستند که جنگ جهانی دوم فکر می کردن هیتلر شکست به خوره به نفع ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چی بتو می رسه اینقده طرفداریشو می کنی؟
رباب
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
باشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
میشه بفرمایید کدام شکست ؟ کشورهای غربی که کل منطقه خاورمیانه و تمام اطراف و اکنافش رو در تصرف و تسلط کامل خودشون دارند !! کشورهای غربی فقط در اخبار شبکه خبر ما شکست خورده هستند ولی در واقع اگر چشم شریفتان را باز بفرمایید در اوج پیروزی به سر میبرند ، چه من و شما خوشمون بیاد و چه بدمون بیاد !!!!!ا
نه فقط اسرائیل، مردم سوریه نیز ازین حملات محدود آمریکا استقبال کرده اند.
چون این را آخرین تیر در تَرکِش آمریکا قبل از ترک سوریه می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
غرب زده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مردم سوریه مثل دوران جنگ ما هستن فکرشو بکنین اگه تو تهران اون صداهای وحشتناک میومد الان اتوبان کرج مخصوص قدیم قم هراز فیروزکوه چالوس ...ترافیک فوق سنگین داشت
ترکیه را بهتر بشناسیم. قابل توجه مسوولان ایرانی که خودشان را برادر ترکیه می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همه دنیا موافق این حمله بودند به جز 3 کشور . وقتی شنیدم کوبا حملات رو محکوم کرده به شکست آمریکا امیدوار شدم :)
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه مزدور و نون به نرخ روز خور
سعید تمر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جمع کن بابا
ترکیه متحد ایران عمل می کند و برای افکار عمومی خودش نیازمند ثبات در موضع گیری است
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
قبل از ترکیه بایستی روسیه رو خوب شناخت. چرا اجازه داد تا آمریکا سوریه رو موشک باران کند!مگه سیستم S400 مستقر نبود!؟
ترکیه را بهتر بشناسیم. قابل توجه مسوولان ایرانی که خودشان را برادر ترکیه می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اردوغان یک هارت و پورتی که برای منافع حتی خانواده اش را فدا میکند
روسیه هیچ کاره است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه هیچ کاره نیست..بعد از حمله موشکی ائتلاف میگه :آمریکا به پایگاه ما حمله نکرده(پس مشکلی نیس!!!زیرساخت های سوریه و جان و مال مردم سوریه مهن نیس!!!).
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اس 400 روسیه و پاتریوت آمریکا فقط طبل های توخالی بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
حملات خیلی تاثیر گزار نبود بیشتر مثل یک توافق پشت پرده بود در نهایت ضرر اصلی متوجه قراردادهای اس ۴۰۰ روسیه شد روسیه زیاد هم هوشمندانه عمل نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
هیچکاره بود غمی نداشتیم ترسم از خیانتکاری اش بیشتر است.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
این حملات در حدی نبود که روسیه وارد عمل بشه
ترکیه پاچه خوار و مفت خور سیاست مداران ترک به خوبی جهت باد را شناسایی و به آن سمت حرکت می‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مسئولین ترکیه فقط به منافع مردم و کشور خود فکر می کنند نه به جیب خود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بی صفتی و سوء استفاده و استقبال از بحران دیگه بحث منافع نیست
الان اردوغان بی اعتبار است
با همه هست و با هیچ کسی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نتیجه
اردوغان به هیچ قراردادی پایبند نیست
ای بمیره این اردوغان هفت خط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بابات بمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منظور ایشون این بوده
چرا به بابای من توهین کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بعضی ها اینقدر که به ترکیه دل بستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
نه کنه اردغان ازفامیلاته
ای اردوغان مکار
این ترکیه خنده دار هستش یک روز این طرف و یک روز هم انطرف
اقای اردوغان با این سیاست بزرگی به وجود نمی اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه از روز اول گفته بشارباید بره هنوزم میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دوست عزیز سیاست یعنی همین. شما نمی فهمی لازم نیست نظر بدی.
عضو ناتو هست ناسلامتی انتظار داری واسه تو و اسد بیاد سوت بلبلی بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
چه ربطی داره
الکی روسیه رو بزرگش نکنید مثل موش رفت توی سوراخش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دوست عزیز اینقدر سطحی نگاه نکنید..اولا وجود روسیه و باعث شد که از حمله فراگیر در سراسر سوریه جلوگیری بشه..دوما عدم واکنش روسیه وایران به این حملات واقعا به جا بود چونسوریه با سامانه های اس200وسام -6 تونست بعضی از موشکهای سه کشور رو ساقط کنه.مراکزی هم که هدف گرفته شدند از قبل تخلیه شده بودند..خودلودریان وزیرخارجه فرانسه هم صریحا گفته که هیچ حمله ای به همپیمانان دمشق صورت نگرفته..
حمله نمایشی مضحک برای تخلیه جیب بن سلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اره برای منو و تو که بیرون گود نشستیم مضحکه. اما برای مردمی که با صدای سوت هر موشک به این فکر میکنن که اینبار نوبتشون هست یانه، قضیه خیلی فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اف بی آی به محل کار وکیل ترامپ حمله کرد
یکهو ترامپ با یک ائتلاف به سوریه موشک زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یه زلزله ۴ریشتری کرج اومد دو نفر سکته کردن یه نفر حین فرار کشته شد اونوقت اقا به پرتاب صد موشک میگه مضحک
اردوغان (نه ترکهای ترکیه) یک انسان نمای به تمام معنا است! هر چند که واسه منافع کشورش و حکومتش فکر میکنه
ترکها در جریانات کردستان بر خلاف قولهایشان مرزشان با کردستان را نبستند و جای شرکتهای ایرانی را گرفتند!
در دنیای امروز و روابط بیا الملل پول و منافع حرف اول را می زنند نه ایدئولوژی و آرمانها!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فردا که دلار گرون تر شد می فهمی جیب کی خالی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اردوغان ترک نیست، از مهاجرهای گرجستان هست، خانمش هم عربه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شیر مادرش حلالش که به فکر مردم و کشور خودشه
برادران من غیرسیاسی و غیر نظامی چندی پیش نوشتم امریکا حمله می کند و روسیه هم کاری نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چشم بسته غیب گفته چون در پشت صحنه روسیه و اسرائیل و آمریکا با هم همکاری دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
معمولا هیچ کسی کاری نمیکنه
تو خیابان با خانواده داری میری چند دیوانه عربده میکشند و یک مظلومی داد میزنه عقل چی میگه
من نمیدونم چرا همه نظرات بر علیه ترکیه است
ترکیه همیشه کاری کرده که به نفع خودش و مردمش باشه
به نظر من بهترین سیاست مال ترکیه است
چون میدونن دل بستن به روسیه ارزشی نداره
ترکیه از اول گفته مخالف اسد است الان هم میگه مخالفشه. توافق با ایران و روسیه برای کنترل پ ک ک و ی پ گ هم تاثیری در این قضیه نداره روسیه و ایران هم می دونن که اگه مخالفت ترکیه با کردها نبود امریکا نقشه داشت که اونها رو تجهیز کنه برا همین هم باهاش توافق کردن که تروریست ها رو کنترل کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چی میگی داداش، کاهش نفوذ آمریکا و کنترل تروریست ها به چه قیمتی به قیمت از دست دادن بخشی از خاک سوریه!!؟ شما در مورد قسمتی از خاک کشور سوریه حرف میزنید نه هندونه
کاربران سلام هدف از این حملات فقط برای محک زدن قدرت دفاعی ایران . حزب االه و غزه و یمن هست هست که آیا اسراییل را تحدید میکنند یا نه اگر تحدید نظامی کرد آنوقت برنامه جنگ طولانی تر خواهد شد چون اسراییل هم حمله به سوریه را آغاز خواهد کرد .
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مواظب باش ندزدنت هوشنگ
سیاست را باید از ترکیه یاد گرفت ، همیشه درکنار مظلوم و برعلیه ظالم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه همیشه سود نخواهد برد
زیاد طول نخواهد کشید گه ضررهای کارهای غلط را خواهد دید
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
قتل عام مردم عفرین وکشتن زنان وکودکان مظلوم وبی پناه کجاش طرفداری ی وپیشتبان مظلوم هست
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
من یکی به نوبه خودم معنی درست مظلوم و ظالم رو یاد گرفتم
خویشتنداری چرا همیشه یک طرفه
چند سوال:چرا روسیه فقط از دو پایگاه حمایت می کند و سامانه دفاع موشکی آن به طور فراگیر در دسترس نیست؟
روسیه گفته بود اگر نیروهایم آسیب ببیند وارد عمل می شوم؟
آیا روسیه قابل اعتماد است؟میشود برای همه تصمیم گرفت؟امام حسین در واقعه کربلا برای هیچ کس نسخه نپیچید و فرمود هر که نمی خواهد برود.پس درست است همه را با خود بدون دریافت نظرشان همراه کرد؟یا باید با کل دنیا حسابی جنگید ویا باید سکوت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه هم به منافع خودش فکر میکنه مثل بقیه
جنگ داخلی سوریه وقتی شروع شد که مردم اعتراض کردند و اسد انها را اختشاش گر و ضد نظام و دشمن نامید و اینطور شد که پای بیگانه به سوریه باز شد. بیگانگان با سوئ استفاده از نارضایتی مردم نسبت به حکومت مخالفان را مسلح کردند.
امام علی: پند ها بسیارند اما پند گیرندگان اندک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دقیقا درسته....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
سوريه بخشي از محور مقاومت است. محوري كه در مقابل قلدري و زياده خواهي هاي ناتمام رژيم غاصب و صهيونيستي دليرانه ايستاده. 7 سال است كه اين كشور يه تنه داره در مقابل اين همه هجمه و كشتار مبارزه مي كنه؛ بسياري از شهرها و روستاهاش نابود شده، صدها هزار نفر از غيرنظاميان و دها هزار نفر از نيروهاي ارتش اين كشور كشته،‌ ميليون ها نفر آواره و تعداد بيشماري مفقود شده اند، اقتصادش به مرز ورشكستگي رسيده ولي هنوز داره مقاومت مي كنه. آيا بشاراسد اين جنگ رو شروع كرده و باعث اين بلايا و مصائب شده يا اينكه زامبي هاي عربستان و چچن و تونس و مصر و ... به دستور اربابان غربي و عبري و با اجازه تركيه و اردن به اين كشور سرازير شدند و مردم بيگناه رو از دم تيغ گذراندند. آيا بشار اسد بايد دست رو دست مي گذاشت تا نه از جان و مال اين مردم مصيبت ديده چيزي باقي بمونه نه از ناموس اونها. يا بايد راهي عربستان مي شد و وطنش رو به تروريست هاي وحشي تسليم مي كرد. بشار اسد داره كاري رو انجام ميده كه هر انسان وطن پرستي انجام ميده.
به خاطر داشته باشيم در جنگ تحميلي كه ايران از نظر تامين ساز و برگ جنگي به شدت در مضيقه بود در زمان حافظ اسد كمك هاي بسياري به ما شد كه ايران توانست 8 سال در مقابل صدام و حاميان ريز و درشت اون دوام بياره. اگر ايران داره به سوريه كمك مي كنه (كه در واقع كمك به خودشه) پاسخي به حمايت هاي حافظ اسد است كه درزمان پسرش داره انجام ميشه. دور از انصاف و مروت است اگر ما مردم سوريه را دراين شرايط بسيار خطرناك و حساس تنها بگذاريم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
گرگها همواره در سختی با چشم باز میخوابند
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
ناشناس 15:15 عزیز آیا خودتون رو به خواب زدید با واقعا خواب هستید؟
غربی های جنایتکار چندین بیمارستان و حتی خانه سالمندان در حما را بمباران کرده اند ولی این را بدانند که ما ما مردم مسلمان ایران تا اخرین قطره خون در کنار برادارن سوری خود ایستاده ایم و انتقام اینکار را بدجوری می گیریم از مسولین کشور درخواست داریم سریعا تنگه هرمز را مسدود کنند تا کشورهای غربی از پای دربیاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
برو بایست کنار آنها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آقا جون لطف کن از جون و خون خودت مایه بذار
نگو ما ایرانیا
مطمئن باش هیچکس حاضر نیس جونشو به خاطر سوری ها بده
تو میخوای برو اونحا بمیر
از خودت مایه بذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
برو زد زياد ما نمي يايم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بفرما تشریف ببر سوریه جلو موشک ها وایستا، مابقی مردم ایران ما جامون خوبه دست شما درد نکنه! ولی قول می دیم تشویق کنیم!
اول میگن جرات ندارن حمله کنند بعد حمله میگن محدود بود لابد وقتی هم زدن کلا نابود کردند میخان بگن نرمش قهرمانانه بود از طرف اسد
بزرگترین هدفش زرادخانه ها و پایگاه ها نبودند . بزرگترین هدفش تخریب روحیه نیروهای اسد و بقیه بود که براحتی در یک ساعت اتفاق افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چقدر هم تخریب شد به فاصله چند دقیقه مردم تجمع کردن واز اسد حمایت کردن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اینجایی که مثبت دادن کلا پرت افتادن
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
حمید خان چقدر آدمهای پرت زیادن
فکر کنم ترامپ برا ایران هم برنامه داره منتها با حوصله و قاطعیت
.............
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
صدو بیست تا موشک زدن که 8 تا به هدف خورد اون هم بدون دخالت اس 400. ترامپ زاییده خبر نداری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
پدر جد امریکاه برای برای ایران هیچ برنامه نداره چون مردم ایران را خوب میشناسه فکر کردی همه مثل تو مزدور هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
درنظر داشته باشین که آمریکا فقط به کشورهایی حمله میکنه که ضعیف هستند. از جنگ ویتنام گرفته تا جنگ عراق و حمله به افغانستان حالا هم حمله به سوریه.اگر هم بخواهند به ایران حمله کنن اول سعی میکنن ایران رو حسابی از درون ضعیف کنن و به همین دلیلیه که فعلاً نمیتونن به ایران حمله کنن..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جناب پدر جد، این مردم دیگه مردم زمان جنگ نیستن به عینه دیدی کمکهاشون به مردم زلزله زده رو به نهادهای دولتی ندادند چون بهشون اطمینان نداشتند
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
مزدور،فتنه گر،اجنبی پرست واژه های مورد علاقه عزیزان
حمله قابل قبول ودرست بود
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عقب مونده
حمله قابل قبول ودرست بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
امیداورم با این فکر یه موشک روی سر تو خانوادت بیاد
ترکیه از اول هم با رژیم اسد مخالف بوده است و روی آن تاکید داشته است و ترکیه منافع ملی را ندیده نمیگیرد آنها به فکر منافع ملی خودشان هستند و به نظر من روند خوبی در پیش گرفته است . فقط در میان مردم سوریه نظر سنجی بکنید مطمعنا ازترکیه راضی هستند
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منافع ملیشان بخوره تو سرشون. بخار کدام منافع سوره را به خاک و خون کشوندن. فقط ترکها حق زندگی دارند؟ بخاطر منافع ترکها باید مردم عراق و سوریه نابود بشن. چطور اردوغان حق داره هزاران نفر را به ذن طرفداری از کودتا زندانی و شکنجه کند اما بشار اسد حق نداره با تروریستهای چچنی و ایغور صادراتی ترکیه بچنگه. ترکها حتی برای کردها و اعراب سوریه هم تعیین تکلیف می کنند که چه حقوقی داشته باشند یا نداشته باشند. نه برادر من این تامین منافع نیست خوی تجاوزگری و زیاده خواهیه
ترامپ، سلطان قلبها
تابی بزار ببین چندتا لایک میخوره گلم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترامپ=مرد عمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترامپ= از خود راضی
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترامپ، سلطان قلبها
این جمله تاسف بر انگیزه
تعداد مثبت ها تاسف برانگیز تر
بنویسید
ترامپ = تحریم مردم ایران
اون وقت مثبت بدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یعنی هنوز ترامپ ترک نکرده
عجب آدم بی ارده ایه
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
دشمن دشمن من دوست من است!
قابل توجه بعضی ها که از این حمله خوشحالند.
دست به دست دادن سه کشور عضو دائم شورای امنیت که به اصطلاح سه ابرقدرت اتمی دنیا هستند واز راه دور به یک کشور ویران شده که شش سال است مورد حمله و بمباران و تخریب هست حمله موشکی کردن هنر قابل توجهی نیست .
هنر اصلی مقاومت دلیرانه کشور کوچک (ازلحاظ وسعت جغرافیایی) سوریه و رئیس جمهور شجاعش بشار اسد قهرمان است که شش سال در محاصره انواع و اقسام تروریستها و حامیانشان مقاومت کرد و از ترس جانش هموطنانش را تنها نگذاشت.
بشار اسد می توانست به پیشنهاد آل سعود از ایران و مقاومت فاصله بگیرد و در قدرت در ناز و نعمت باقی بماند و کشورش هم بازسازی شود و بشود مثل اردن ، مثل مصر وو ولی عزت خود وملتش را با دلار و رفاه مادی عوض نکرد بر سر آرمانهایش ایستاد . امروز موشکها وبمبهایی که بر سر او و مردمش فرود می آیند ناشی از حقد و کینه شیطانهای غربی ، عبری وعربی است که نتوانستند در عزت و شوکت او رسوخ کنند وادار به تسلیمش کنند .
بشار اسد چه در زیر بمبارانها و موشک بارانها کشته شود و چه زنده بماند پیروز و عزیز است .
امثال اردوغان و بن سلمان و دیگران در نهایت ثروت ورفاه دنیوی ذلیل هستند.
آمریکا انگلیس و فرانسه از راه دور با موشک اهدافی را زده اند . اما جرات ندارند رو در رو با نیروهای شجاع مقاومت به نبرد بپردازند.
آن الله مع الصابرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چه فایده که تابناک پاسخ به امثال شما رو منتشر نمیکنه.حتی اگر بدون توهین وافترا باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
داداش پس هزینه ها و خونهایی که ایرانیها دادن چی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
.از نظر این هموطن متاسف شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آخه برادر وقتی مردم سوریه قلع و قمع شدند و صدها هزار نفر مردن و میلیون ها آواره شرق و غرب شدند و صدها هزار کودک یتیم شدند، سوریه چیه، خاک سوریه در برابر مردم سوریه پشیزی ارزش نداره، وقتی آمریکا و شوروی در حال جنگ سرد بودند، شوروی مشکل اقتصادی داشت و تقسیم شد، به خاطر حفظ جان مردم شوروی، وگرنه می تونست، مردم خودش رو به قحطی بکشه، اما رقابت تسلیحاتی با آمریکا رو ادامه بده،
وقتی من مردم، خاک زیر پام چه ارزشی داره؟؟؟؟؟؟
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تاسف بارتر اینه که یه عده تو این مملکت با آقای ترامپ حالشون خوب میشه
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خیلی ها دلشون پره . خیلی ها حال کردند که ترامپ چند تا موشک زده . فکر کردن خیریه نه داداش خبری نیست . مقاومت زنده است.
من هم مثل شما فکر میکنم تو کشور سوء مدیریت هست من هم مثل شما فکر می کنم دزدی و اختلاس نفس مردم رو گرفته
اما اما
این ربطی به منافع ملی ما در خاورمیانه نداره باید جلو آل سعود خبیث و آمریکا ایستاد .
همین سوریه تو هشت سال جنگ کنار ما بود وقتی ما هیچی نداشتیم .و همه محاصره مون کرده بودن سوریه تمام قد کنار ما ایستاد. این یعنی متحد استراتژیک .
خیلی دالتون رو به ترامپ و اروپا خوش نکنید . همین اروپا تو جنگ هشت ساله مواد شیمیایی در اختیار عراق می گذاشت تا هموطنان ما رو تو سردشت نابود کنه . پس اینا نمی تونند طرفدار انسانیت و حقوق بشر باشند..
داداش اگه از چیز دیگه ای ناراحتی و حق هم داری ناراحت باشی به این مسائل ربطش نده .
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خونهایی که ما ایرانیها دادیم برای اهداف خودمون دادیم . یادتون باشه داعش تا چهل کیلومتری ما اومده بود . اگه ما تو سوریه و عراق نبودیم الان دخترا ونانموس کشورمون تو بازارهای ولی و قطر و عربستان خرید وفروش می شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
چرا سه کشور آمریکا ، انگلیس و فرانسه تاکید می کنم سه کشور نه جامعه جهانی به سوریه حمله می کنند . اون هم به خاطر ادعای حمله شیمیایی به مردم از طرف دولت سوریه
مگه همین آمریکا و انگلیس تو حمله سه ساله عربستان به مردم یمن حضور ندارند
روسیه یک کشور فرصت طلب است
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بر شمادرود
چولکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
در موقع بحران اکثر کشورها به فکر منافع خود هستند روسیه هم همین طور
کسی ترکیه را ادم حساب نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آدم فقط توئی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بی سواد هستی نظر نده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
از کوهستان قندیل داری پیام میزاری؟ :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شاید کسی تو رو هم آدم حساب نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یکی از بزرگترین ارتش های دنیا رو داره بعد کسی آدم حسابش نمیکنه:/
تمام کشورها منافع ملیشون را در نظر دارند. ترک و فارس و عرب نداره. نه اعراب و نه غربی ها و نه هیچ کس نمیتواند ادعای خلوص عمل داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
پس اگه منافع ملیت ایجاب کرد در کنار یک ابرقدرت ظالم قرار بگیری خب قرار بگیر. اگه منافع ملیت ایجاب کرد. حقوق بشر را زیر پا بذاری خب بذار.
تمام کشورها منافع ملیشون را در نظر دارند. ترک و فارس و عرب نداره. نه اعراب و نه غربی ها و نه ما نمیتونیم ادعای خلوص عمل داشته باشیم
ترکیه و روسیه ترسو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چه ربطی به ترکیه داره؟
کار بن سلمان نامرد بود
این آقای لودریان زمان حمله شیمیایی صدام کجا بود که حتی ککش هم نگزید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اون قضیه مال 30 سال پیش بود
اون موقع ایشون دانشگاه داشتن درس میخوندن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
احتمالا رو لودرش کار میکرد بنده خدا
این ترکها هم هرجا وزنه قدرت به اون سمت باشه متمایل میشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اردغان سلطان قلب ها شاعر و سخنور برتر از اول با بشار مخالفت میکرد والان هم همینطور تغییر موضع نداده است عمو..
ترکیه همواره کاسب و نان به نرخ روز خور بوده است و همواره از آب گل آلود استقبال میکند به همه کشورها بر سر منافعش اعتراض میکند و گاهی زیاده روی میکند و بعد با آنها متحد هم میشود
یک روز در داووس به اسرائیل می تازد بعد از مدتی رفیق میشود
یک روز با روسیه دشمن میشود بعد متحد میشود
یک روز با آمریکا دشمن میشود بعد دوست میشود
هر چند وقت یک بار هم به ایران توهین میکند و دوست تر میشود
وقتی عربستان و قطر با هم دشمن هستند به دنبال بازار قطر است ولی اگر عربستان پول بدهد یک روزه قطر را میفروشد
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه 100% به فکر منافع ملی خودشه
به فکر مردمشه
نمیفهمی؟
تابناک چرا اینجا همه به ترکیه گیر دادن؟
مطمئنم از حسادتشونه
با فرض اینکه دولت سوریه از سلاح شمیایی استفاده کرده طرفداری ترکیه از حملات آمریکا با توجه به صحبتهای خصمانه اردوغان علیه غرب و پای میز مذاکره با ایران و روسیه بودن جهت حل بحران سوریه جای تعجب دارد و نشانه از دیپلماسی دو روی و دوگانه و غیر قابل اطمینان بودن ترکیه است
مصدق بارز ضرب المثل شریک دزد و رفیق قافله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ترکیه از اولش مخالف حکومت اسده
روسیه و ایران با توجه به منافع ملی دراز مدت خود خیلی عاقلانه عمل کردند. نباید احساسی شد . دولت ایران منافع ملی دراز مدت ایران را در نظر میگیرد و بر اساس آن عمل میکند و نه بر مبنای هوا و هوس زود گذر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منافع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رو به مولا تا بحال یک ریال از سوریه به ما رسیده، نه جان ما رسیده؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خدااا خفه شدم از اینهمه منافع
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
درکت میکنم، نباید احساسی شد
قابل توجه دوستانی که برای خرید خودروی فرانسوی صف میکشند و دوستان که خودروهای فرانسوی را به ایران وارد میکنند و اجازه نمیدهند خودروهای آلمانی و ژاپنی وارد شود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تقصیر من وشما نبست که خودروی فرانسوی سوار میشیم
بلکه تقصیر اون پانصد دلار برای هر خودرو است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خود دولت وارد میکنه
برادر عزیز اردوغان، وای بر تو
خوب تابی جون و مخاطبانش در زمان ساقط کردن هواپیمای روسی توسط ترکیه بر علیه ترکیه موضع گرفته بودید.
و به نفع روسها به به و چه چه را انداخته بودن
حالا انتظار دارید ترکیه به نفع ما و روسیه موضع بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اشتباهی منفی دادم
ترکیه جالب است که در این وسط هم جانب آمریکا و غرب و عربستان و اسرائیل را دارد و هم با روسیه و ایران روابط حسنه دارد! به این میگن سیاست دمش گرم!
و هواپیماهای آمریکایی از قطر بلند شدند
یه متحد در خاورمیانه داشتیم به اسم سوریه که اردوغان دارد آن را از ما می گیرد.مراقب این اردوغان باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
به نظر من همون بهتر که اردوغان کل سوریه رو بگیره، حداقل مردم سوریه به یک نون و تنوایی می رسند
این همه هیا هو برای هیچ جا هایی رو زد که قبلا تخلیه شده بود نصف موشک ها که پدافندهوایی سوریه سرنگون کرد زد.. ببر کاغذی که میگن واقعا درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این را ما می گوییم..خیالت راحت موشکهایی کنترل شونده به هدف میخوره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگه این ببر کاغذی رو نگفته بودی می خواستم بهت مثبت بدم.
تابناك عزيز به ياري حق و همت دليرمردان جهان اسلام(فاطميون ، حزب الله و..)پوزه اين جنايتكاران را به خاك خواهيم انداخت ، فعلا سردمدارن جهان غرب (امريكا،انگليس ،فرانسه و....) بازيچه دلارهاي وهابيون هستند و با خالي كردن جيب اين خرپولها دارند خوش رقصي ميكنند!!!! اين جنايتكاران چرا زمانيكه حلبچه در خون غلطيد اينگونه احساس وجدان نكردند؟؟؟!!!! حالا كه اين جوان ناپخته و خام افتاده به گردش در كشورهاي غربي و با پرداختهاي نقدي انها را وادار به ريختن بمب بر سرمردم. مظلوم سوريه و عراق و... ميكند اما بزودي مشت اهني جهان اسلام تمام اين مشركان را سرجاي خود خواهد نشاند.ترامپ نميتواند با توسل به قدرت نظامي غرب در مقابل جهان اسلام مدت مديدي عرض اندام كند چون جان بكفان جهان اسلام دنياي انها را جهنم خواهند كرد.به اميد پيروزي جهان اسلام بر تمام كفار و مشركان وهابي -صهيونيستي- غربي
عجب شرکایی داریم . اینها شریک و متحد هستند یا دشمن؟
باید خیلی مواظب اردوغان که مدام رنگ عوض میکند بود.این منافق حتی خطرناکتر از هر دشمنی است.هر چند که روزی با این مثلا سیاست، خودش و ترکیه را به قهقرا خواهد برد.مانند رضا خان خودمان.
حال کنید
آخه ما جماعت چقدر ساده ایم اگه واقعا موشک‌های آمریکا اینقدر عقب افتادن اند که با سامانه پدافند اس دویست چهل سال پیش بزننشون باید به حال آمریکا گریست نه آقا آمریکا پنج میلیارد از عربستان گرفته موشک‌های از رده خارجشا زده سوریه شاید باروسا دست تو کاسه هستن جیب عربای بدبختا بزنن و اگه قدرت موشکی آمریکا اینقدر پاین باشه که ارتش مزمحل شده سوریه با اون تجهیزات عتیقش بتونه موشکیا از آمریکا بزننه آدم از آمریکا هم با اون همه هزینه نظامی تا امید میشه
هروقت این جنایتکارا جنایتی مرتکب میشن هر دبیرسازمان بزدلی از بین الملل دعوت به خویشتن داری میکنه...وروزی که یه اسراییلی تفی به صورتش پرت میشه همین سازمان ملل محکوم میکنه..مسخرس..همین ترکیه از حمله به سوریه استقبال میکنه..از اون طرف برادر پوتین حمله به سوریه را به شدت محکوم میکنه تا دم به تله نده..حالا ما موندیم تنها..البته شرایط اقتضا میکنه سکوت کنیم..مخصوصا در حمله به مستشاران ما در سوریه از طرف اسراییل...برادر پوتین اگه راس میگه حملات اینارو با اس ۴۰۰ رهگیری میکرد..بخدا همش لاف و دروغ...
مهم این است روسیه دربرابر غربی ها پشه هم نیست.درحمله به عراق وافغانستان هم نتوانست غلطی بکنه.الان هم مث موش مخفی شده.
روسیه دنبال دوشیدن سوریه ست، میگه چون ضد هوایی تون 125 بود نتونستید همه موشک هارو بزنید باید از ما اس 300 بخرید
اینا که تظاهرات می کنند ۵ نفر نظامی هستند پس بقیه مردم کجاهستند
روسیه چی شد؟ فقط سکوت و داد و فریاد تو خالی؟ تا کی؟
الان هم دیر نشده ولی کاش قبل از این اتفاق سوریه ناو های غربی ها را می زد
در جنگ هشت ساله ی ما اتفاق مشابهی افتاد امام فرمودند ناو آمریکایی آمد در خلیج قارس بزنید ولی کسانی که آن موقع بودند گفتند نمی زنیم
الان هم اگر سوریه ناوگان غربی ها را نابود کند به پیروزی نزدیک تر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فقط بهشون رحم کن و یواش بزن که زیاد دردش نگیره!
امریکا فقط یه گوشه از قدرتش را به روسیه نشان داد که هر جا توهم باشی من می تونم بزنم روسیه با این همه هارت
وپورت ، حتی جرات زدنیه موشک هم به محل استقرار
امریکایهاا را نداشت.وسیه یه طبل اوخالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اخه پسر خوب روسیه با موشک بزنه به آمریکاییا که چی بشه؟ بدش چه اتفاقی بیفته؟ چی آیدش میشه
ترکیه غیرقابل اعتماد ونان به نرخ روزخوره.الانم با اون پروژه سد سازیش که گسترش ریزگردها درکشورهای همسایه رو بدنبال داشته،اقلیم وسلامتی کشورهای منطقه رو به خطر انداخته.....................
پیشنهاد میکنم به منظور جلوگیری از خروج ارزاز کشورمان که باعث رونق هرچه بیشتر کشورهایی مثل ترکیه میشه: برخروج ارزازمملکت مالیات وضع بشه:
1-برای هردلار هزار تومان.چه دلار را ازسیستم بانکی گرفته باشدوچه ازهرجای دیگری تهیه کرده باشد.
2-سالانه میلیاردها دلار فقط برای مسافرت تفریحی ایرانیان به ترکیه ارز از کشور خارج می شود با وضع مالیات فوق درآمد کشورازعوارض خروج ارزسالانه دهها هزارمیلیارد تومان خواهد بود که بوسیله آن می توان درکمترازده سال آب خلیج فارس را با کانال های باعرض پانصد متر به شهرهای مرکزی ایران وحتی تهران رساند که تاثیر قابل توجهی برمقابله با خشکسالی وبهبودی کسب و کار وتجارت و وضعیت آب و هوای کشورمان خواهد داشت
من امروز نتونستم پول نان پیدا کنم شما دارین از سوریه و آمریکا میگین .بابا به فکر ما هم باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
پس پول اینترنترو از کجا آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بسکه نشستی پای نت
قطر هم که بله! خخخخخ
مرگ بر ضد ولایت فقیه

مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر انگلیس
ترکیه دشمن فطری ایرانه چه پانترکا خوششون بیاد چه ناراحت بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما چون دشمن فطری ترکیه هستی اینجوری فکر می کنی یه سر بری ترکیه برگردی متوجه اشتباهت میشی
تركيه و قطر دارن نقش جاسوس نفوذي رو بازي ميكنن ، احتمالا دعواشونم با متحداشون ساختگي بوده تا مارو گول بزنن و نفوذ كنن
این ترکیه بعدأ معضل بزرگی واسه ایران ومنطقه میشوند.
یعنی هدف بعدی ما هستیم اگه حمله کنند چیکار کنیم خدایا
کجایند اس 400 ها .کجاست قدرت روسیه .کجاست هارت و پورت پوتین ؟
جالبه مطبوعات اسراییل و گروه های ضد دولت سوریه هم حمله امریکا رو شکسته خورده و بی اثر و صفر عرضیابی کرده تنها انفرادی این عملیاتو موفق نشوند میدن ترامپ ماکرون ترزا می و سایت معلوم الحال تابناک و کسایی که نظر میدن هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
!!!! امیر جان ، فرزندم ، ارزیابی نه عرضیابی
این "ارز" با اون "عرض" فرق فوکوله
با سلام؛
هدف از حمله امروز سنجش واکنش ایران بود.روسیه هم واکنش موثری انجام نداد.غربی ها می دونند واکنش ایران و حزب الله مثل روس ها بزدلانه نیست.
از بقايي و مشايي و مرتضوي و آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني چه خبر ؟
سوریه ۱۲۰ تا زده؟! آفرین بچه های سوریه.....چی؟ صداتونو ندارم..!! ۱۲۰ تا خورده؟؟؟ اخی..من ناراحت شدم
ترکیه ازبهترین همسایگان مااست هم همکیش ماست هم بشدت پیشرفت کرده درحدکشورهای پیشرفته اروپائی وغیرتمند،ازتمام همسایگان مافعلا پیشرفته تراست بعضی ازدوستان دربایکوت ترکیه چنان مطلب میگویند که گویااگربکسی برنخوردازپشت کوه آمده اندحواسمان باشدبه بعضی ازهمسایگان دوست نمای ماکه اتفاقاباترکیه زاویه هم دارندالبته تصورمیکنم دولت دوست راازدشمن تشخیص میدهد....تابناک عزیزاینهمه نظر مخالف منتشرکردید این نظر بیطرف صادقانه راهم انتشاردهید.
پاسخ ها
ایرانی
| Seychelles |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
ترکیه داره در سوریه علیه ما می جنگه فکر می کنید داعش رو کی در سوریه درست کرد و تغذیه کرد
بشار اسد : کسی که میتوانست رشوه سعودی ها را قبول کند و زیر نوکری آنها برود ولی نرفت
ترامپ : کسی که به یک کشور مخروبه از جنگ (و پیروز) حمله میکند و احساس غرور میکند
بن سلمان : در حال دوشیده شدن پول خرج میکنه که انسانهای بیشتری در جهان کشته شوند ولی وای بحالش وقتی شیر نداشته باشه سرش را می برند
مکرون و ترزا می : پول بدید هر کاری میکنند کلا با پول مزدور میشوند
اردوغان : همه را متهم میکند با همه هم پیمان است و بخاطر منافع همواره با جهت وزش باد هم مسیر است
اکثر مخاطبان تابنک ترسو ، غرغرو با تحلیلای آبکی و مغرضانه هستن. تابناک چه کسایی رو دور خودت جمع کردیا.... هر فرصتی میشه میان اینجا دور هم چرندیاتشون و تحویل هم میدن لذت می برن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگه نمی ترسی چرا اینجا نشستی و کامنت های بقیه رو میخونی برو سوریه موشک هارو بزن !
اگر ایران به منافع اسراییل یا حداقل از طریق یمن به عربستان پاسخ محکمی نده موجب تضعیف روحیه محور مقاومت میشه ضمن اینکه وزارت امور خارجه ما هم باید وادار به واکنش بشه وحداقل اقدامات حقوقی در مجامع بین المللی دراین زمینه کنه ونباید از صحبتهای یه عده بترسیم
موضع جناب علم الهدی و رییسی رو نگذاشتین ؟!
روسیه هم به نان شب محتاجه اگر همان غربیها یک روز نفت وگازش را نخره مردمش بایستی گرسنه بخوابند.
خانم هیلاری کلینتون در برابر کمیته سیاست خارجی سنای امریکا اعترف میکند : داعش را ما ساختیم . البته امریکا در این راه تنها نیست . سلفی های دست پرورده سعودی ها با پشتیبانی دلارهای نفتی با لجستیک ترکیه و اردن در اتاق فکر سرویسهای جاسوسی انگلستان و امریکا و اسرائیل ، زایش داعشی را در منطقه در پی داشت که وحشتناکترین و حیوانی ترین جنایات را مرتکب می شد . و سپاه با درایت و شجاعت در مقابل این دسیسه ، داعش را به شکست کشاند و از سوریه و عراق که درست در مجاورت مرزهای ما قرار دارد بیرون کرد .اما این تمام ماجرا نیست . اکنون با شکست توطئه ، امریکا و ایادی آن با زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل و قبل از تحقیق ( ازحمله خود ساخته شیمیائی ) و بدون مجوز سازمان ملل به نفع سلفی ها و به منظور تضعیف ارتش مقاومت به بهانه حمله شیمیائی ، خود مستقیما وارد جنگ میشوند در داخل هم عده ائی که اطلاعات سیاسیشون را فقط غولهای تبلیغاتی و امپراتوری دروغ میگیرند و همیشه از آنچه آنها انتظار دارند بیشتر فریب میخورند با ژست روشنفکری برایشان کف و سوت میزنند . غافل از اینکه ایرانمان هر چه میکشد از این غرب و شرق است و بدتر از آن از خودیهای نا آگاه . تا آنجا که ترامپ را سلطان قلب ها میخوانند !! نه سلطان خواهان سلطه بر چاههای نفتی مان .
منطقه خاورمیانه توسط کشورهای عربی ویران شد.

ام الفساد منطقه عربستان و نوکرانش یعنی شیوخ خلیج فارس و فرصت طلبانی بنام ترکیه و ... هستند.
پاشنه اشیل غربی ها، اسرائیل است باید به ازاء هر موشک آمریکا یک موشک به اسرائیل زده شود چون پوشالی بودنش اگر ثابت شود پوشالی بودن بقیه هم ثابت می شود
تابناک یه طرفه منعکس نکن . به یکی دیگه هم این هشدار را دادم اما گوش نداد داره تعطیل می کنه .الف رو میگم برو نگاه کن .
واقعا تبارک الله
از همين حمله كوتاه آمريكا فرانسه و انگليس نشون داد گه روسيه ابزرار جنگي فرسوده و از رده خارج شده را دارد
مطالب خوبی دارید
جهت تمایل به تبادل لینک پیام دهید
ترکیه از اول مخالف ظلم دولت بشار بود
پانترکا بهتره کتاب سفرنامه ونیزیها رو بخونن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان