بازدید 2318

توافق آمریکا و انگلیس بر سر لزوم بازدارندگی در برابر بشار اسد

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا توافق کردند که ایجاد بازدارندگی در برابر کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط بشار اسد در سوریه «امری ضروری» است.
کد خبر: ۷۸۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 13 April 2018

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا توافق کردند که ایجاد بازدارندگی در برابر کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط بشار اسد در سوریه «امری ضروری» است.

به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، «ترزا می» و «دونالد ترامپ» توافق کردند که ایجاد بازدارندگی در برابر کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط بشار اسد در سوریه «امری ضروری» است.

آنها همچنین با توافق بر سر ادامه همکاری برای یک واکنش بین المللی نسبت به حمله شیمیایی ادعایی به شهر «دوما» سوریه، وعده دادند که این حمله «بدون پاسخ نخواهد ماند».

گفتنی است که روز گذشته (چهارشنبه) روزنامه دیلی تلگراف در یک گزارش مدعی شد که نخست وزیر انگلیس به منظور آمادگی جهت حمله قریب الوقوع به سوریه دستور اعزام زیردریائیهای این کشور به محدوده موشکی سوریه را صادر کرده است.

روزنامه ایندیپندنت نیز روز پنج شنبه از رأی موافق اعضای کابینه نخست‌وزیر انگلیس به «اقدام» نظامی علیه سوریه خبر داد.

همزمان با تمهید و تدارک دولت انگلیس برای پیوستن به حملات هوایی قریب الوقوع آمریکا به سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری به سوریه و متحد قدرتمند آن- روسیه- هشدار داد که «موشکها دارند می آیند!»

دونالد ترامپ در این پیام توئیتری با اعلام قصد خود برای حمله موشکی به سوریه، نوشت: «روسیه آماده پرتاب موشکهای خوب، جدید و هوشمند [آمریکا] باش!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار