بازدید 1970

چین بر آرامش درباره مساله سوریه تاکید کرد

چین نسبت به مداخله نظامی احتمالی در سوریه هشدار داد و به کشورها تاکید کرد تا به تصمیم‌گیری سریع درباره حمله شیمیایی در دوما نپردازند.
کد خبر: ۷۸۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 11 April 2018

چین نسبت به مداخله نظامی احتمالی در سوریه هشدار داد و به کشورها تاکید کرد تا به تصمیم‌گیری سریع درباره حمله شیمیایی در دوما نپردازند.

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه اکسپرس، این هشدار از سوی چین پس از آن مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته که ظرف چند ساعت تصمیم مهمی درباره سوریه خواهد گرفت.

درحالیکه واشنگتن اقدام نظامی در سوریه را رد نکرده، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین بر آرامش و خویشتنداری تا زمان تکمیل تحقیقات درباره حمله با سلاح شیمیایی در غوطه شرقی تاکید کرده است.

وی در جریان یک نشست خبری گفت:‌ تا پیش از اتمام این تحقیقات، طرف‌های دخیل نباید پیش داوری کرده و تصمیم‌گیری زودهنگام انجام دهند. مساله سوریه در حال حاضر در یک چهار راه حساس قرار دارد. سازش سیاسی تنها راه مناسب است و راه‌حل نظامی راه به جایی نمی‌برد.

"وو هایتائو"، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز گفت، جامعه بین‌الملل باید منتظر حقایقی بماند که می‌تواند پیش از درخواست اقدامی در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه یک آزمون تاریخی محسوب شود.

از دیگر سو "واسیلی نبنزیا"، سفیر روسیه در سازمان ملل از دیده‌بان شیمیایی سازمان ملل موسوم به سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته تا تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی در غوطه شرقی انجام دهد.

این سازمان روز سه شنبه اعلام کرد که تیمی را به دوما می‌فرستد تا در این باره دست به تحقیقات بزند.

نیروهای روس به صورت قانونی در سوریه مستقر هستند و سفیر روسیه در سازمان ملل نسبت به حمله‌ای که پیامده‌های ناگواری در پی خواهد داشت، هشدار داد.

روز دوشنبه، ترامپ گفت که تصمیم بزرگ درباره سوریه ظرف 48 ساعت گرفته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی