بازدید 9923
پیمانه اقتصادی؛

از «واکنش ساینوپک به گران فروشی نفتی عربستان» تا «حداکثر ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون داشتن ارز بیش از ۱۰ هزار یورو قاچاق است، مبنای محاسبه دلار 4200 تومانی چه بود، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها بازیگران منفی بازار سهام، بورس مسکو به دلیل تحریم‌های آمریکا فرو ریخت، قیمت سبد نفتی اوپک به بالای ۶۵ دلار بازگشت، ریزش سکه با سیگنال دلار 4200 تومانی، نرخ سکه تحویل یک سال آینده و دستکاری یوآن چین برای خنثی کردن تعرفه های آمریکایی را در بر دارد.
کد خبر: ۷۸۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 11 April 2018

از «واکنش ساینوپک به گران فروشی نفتی عربستان» تا «حداکثر ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون داشتن ارز بیش از ۱۰ هزار یورو قاچاق است، مبنای محاسبه دلار 4200 تومانی چه بود، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها بازیگران منفی بازار سهام، بورس مسکو به دلیل تحریم‌های آمریکا فرو ریخت، قیمت سبد نفتی اوپک به بالای ۶۵ دلار بازگشت، ریزش سکه با سیگنال دلار 4200 تومانی، نرخ سکه تحویل یک سال آینده و دستکاری یوآن چین برای خنثی کردن تعرفه های آمریکایی را در بر دارد.

داشتن ارز بیش از ۱۰ هزار یورو قاچاق است

بر اساس اعلام بانک مرکزی، میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد. تمام اشخاصی که سابقاً اقدام به خرید ارز به صورت اسکناس کرده اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن ارز دارند، حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به سپرده گذاری ارز  در بانک های مزبور یا فروش آن به بانکها اقدام کنند. بر اساس بخشنامه مورخ 1396.12.26 بانک مرکزی، در صورت سپرده گذاری ارزی در بانک ها، سود ارزی بر اساس مقررات بانک مرکزی به سپرده های مزبور پرداخت خواهد شد. بازپرداخت اسکناس به سپرده گذاران ارزی در صورت مطالبه آنها  تضمین  می شود. 

مبنای محاسبه دلار 4200 تومانی چه بود؟

ولی الله سیف شب گذشته در برنامه تیتر امشب درباره مبنای محاسبه 4200 تومان گفت: یک ارز 3800 تومان داشتیم، ضمن آنکه یک ارز در سامانه سنا داشتیم که نشان میدهد ما نرخی بین 3800 تا 4800 تومان در بازار باید داشته باشیم و در نهایت به 4200 تومان رسیدیم، البته این نرخ تثبیت شده نیست.

قرمزپوشی بورس با افت نماد سهم‌های صادرات محور/ فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها بازیگران منفی بازار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و یکم فروردین ماه 97 با کاهش 372 واحدی معادل 0.38 درصد به رقم 96 هزار و 748 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 118 واحدی معادل 0.38 درصد به رقم 30 هزار و 678 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بر خلاف روز دوشنبه با رشد 29 واحدی معادل 0.17 درصد، عدد 16 هزار و 949 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 22 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 12 هزار و 615 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با افت 0.39 درصد همراه شد و 401 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 985 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 342 واحد کاهش معادل 0.50 درصد به رقم 68 هزار و 461 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 385 واحد کاهش معادل 0.19 همراه بود و عدد 207 هزار و 398 واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان، نماد جم (پتروشيمي جم)، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌)، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس)، نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس)، نماد فخوز (فولاد خوزستان) و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، بیشترین تأثیر منفی را در افت شاخص کل بورس پس نماد فولاد داشتند.

از «» تا «مبنای محاسبه دلار 4200 تومانی چه بود؟»

بورس مسکو به دلیل تحریم‌های آمریکا فرو ریخت

تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه در گام اول روبل، واحد پول این کشور را هدف قرار گرفت که در مقابل دلار به کمترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید؛ این در حالی است که فقط ۴ روز از وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه می گذارد و در این بازه زمانی موج آن به بورس مسکو رسید و شاخص آن را زمین زد. به نقل از ایبنا، بر همین اساس، شاخص بورس مسکو با جدی ترین ضرر خود از مارس سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد روبرو شد و بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. بورس مسکو با ۸.۳۴ درصد سقوط به ۲,۰۹۰.۸۸ واحد کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه شاخص «آر تی اس» هم با ۱۱.۴۴ درصد روند نزولی به ۱,۰۹۴.۹۸ واحد رسید.

از «» تا «مبنای محاسبه دلار 4200 تومانی چه بود؟»

سهام عادی و ترجیحی اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه هم هر کدام به ترتیب ۱۷.۰۴ درصد و ۱۳.۴۴ درصد کاهش پیدا کردند. همچنین سهام هواپیمایی Aeroflot  که بزرگترین خط هوایی این کشور محسوب می شود ۸.۴۶ درصد سقوط کرد. بر پایه این گزارش، هر ۶۰.۱۵ روبل روسیه به یک دلار رسیده و هر ۷۴.۰۸ روبل هم در برابر یک یورو است که حاکی از کاهش ارزش ۳.۴ درصد آن در برابر دلار و روند نزولی ۳.۸ درصدی روبل در برابر یورو دارد. /تاس نیوز

واکنش ساینوپک به گران فروشی نفت توسط عربستان

آرامکو عربستان قیمت فروش رسمی برای گرید عرب لایت را برای محموله‌های ماه مه برای مشتریان آسیایی به ۱.۲۰ دلار بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان و دوبی رسانده است که ۱۰ سنت بالاتر از ماه پیش از آن است. در حالی که بازار بر مبنای تفاوت قیمت معاملات، انتظار داشت قیمت فروش رسمی عربستان بین ۵۰ تا ۶۰ سنت در هر بشکه کاهش پیدا کند. آرامکو دلیل تغییر قیمت را اعلام نکرده و بازار را تا حدودی مردد نگه داشته است. شاید محتمل‌ترین دلیل این اقدام، تلاش آرامکو برای بالا نگه داشتن قیمت نفت در آستانه عرضه اولیه عمومی سهام باشد. بر این اساس، به نقل از رویترز، یکی از مسئولان شرکت یونیپک، زیرشاخه معاملاتی شرکت ساینوپک چین که بزرگ‌ترین پالایشگر نفت در آسیاست، اعلام کرد در پی افزایش بیش از انتظار قیمت رسمی فروش نفت از سوی شرکت سعودی آرامکو عربستان، ساینوپک قصد دارد در ماه مه سال جاری میلادی خرید نفت از عربستان را ۴۰ درصد کاهش دهد. وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: پالایشگاه‌های ما باور دارند که این قیمت نامعقول است، زیرا از سازوکار قیمت‌گذاری پیروی نمی‌کند.

افزایش قیمت نفت با کاهش تنش میان آمریکا و چین

روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه با افزایشی ۹۶ سنتی (۱.۴ درصد) ۶۹.۶۲ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۹ سنت (۱.۴ درصد) افزایش بشکه ای ۶۴.۳۱ دلار صورت گرفت. بر اساس گزارش های منتشر شده، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سخنرانی ای اذعان کرد که این کشور آماده است که شرایط اقتصادی بازتری را ایجاد کرده و تعرفه ی واردات به چین را کاهش دهد. سخنان رییس جمهور چین امیدها را به کاهش تنش های اقتصادی میان این کشور و آمریکا و در نتیجه ی آن قیمت نفت را افزایش داده است.

قیمت سبد نفتی اوپک به بالای ۶۵ دلار بازگشت

قیمت سبد نفتی اوپک از ۶۴ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه در روز جمعه (۱۷ فروردین‌ماه) به ۶۵ دلار و ۹ سنت در روز دوشنبه این هفته رسید. قیمت سبد نفتی اوپک شامل میانگین قیمت انواع نفت خام ۱۴ عضو این سازمان است. /اوپک

طلا جهانی روند نزولی را ترجیح داد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۳۳۳.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز ۱۳۳۸.۱۲ دلار صعود کرده بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۷.۵۰ دلار رسید. همچنین در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶.۴۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۳۴.۵۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۳۲ دلار رسید.

ریزش سکه با سیگنال دلار 4200 تومانی

دیروز هر سکه طرح جدید با ریزش 184 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. پس از اقدام ناگهانی ستاد اقتصادی دولت برای تعیین نرخ دلار در سطح 4200 تومان و ایجاد محدودیت برای معاملات سفته بازانه ارزی، معاملات سکه به شدت محدود و قیمت سکه در میانه معاملات تا یک میلیون و 780 هزار تومان نیز افت کرد.

بانک مرکزی نرخ سکه تحویل یک سال آینده را اعلام کرد

به گزارش بانک مرکزی، در راستای یکسان سازی نرخ ارز و به منظور همسان سازی بازار سکه به عنوان بازار همراستا با بازار ارز، امکان عرضه سکه به متقاضیان در تمام شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت به شرح جدول ذیل فراهم خواهد شد.

از «واکنش ساینوپک به گران فروشی نفتی عربستان» تا «حداکثر ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال»

دستکاری یوآن چین برای خنثی کردن تعرفه های آمریکایی

منابع آگاه اعلام کردند که چین در حال بررسی کاهش تدریجی ارزش یوآن به عنوان یکی از ابزارهای احتمالی در جنگ تجاری با آمریکا است. در حال حاضر ۲ سناریو وجود دارد که سناریوی اول به این نکته اشاره می کند چین از پول خود برای بهره بردن در مذاکرات تجاری استفاده خواهد کرد و سناریوی دوم به دستکاری عمدی یوآن بمنظور کاهش ارزش آن برای منفی کردن تاثیر تعرفه های تجاری بمنظور محدود کردن صادرات اشاره دارد.

فاصله گرفتن «تسه»ها از کف در بازار اوراق مسکن 

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 4/ 1 درصدی به قیمت 61 هزار و 290 تومان معامله شدند. در روزهای اخیر شاهد رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن پس از رسیدن به کف اسفند 92 (کانال 57 هزار تومانی) بودیم. با وجود رشد 8/ 11 درصدی تعداد معاملات مسکن در سال 96 و خوش‌بینی‌ها به خروج تدریجی مسکن از رکود، اما در سال گذشته بازدهی منفی 2/ 8 درصدی «تسه»ها رقم خورد. به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش عرضه اوراق تسهیلات مسکن در کنار جذابیت وام رقیب، با ارائه وام به «خانه‌اولی»ها از سوی صندوق یکم بانک مسکن و افزایش سهم «خانه‌اولی»ها به 20 درصد از کل تقاضای مسکن در سال گذشته (در مقایسه با سهم 10 درصدی در سال 95) عوامل فشار بر تقاضای اوراق تسهیلات مسکن بود. با توجه به رابطه قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی وام در سطح ۸/ ۲۰ درصد قرار گرفته است.

جایزه طراحی در بخش بهترین خودرو به شرکت کره ای رسید

جایزه طراحی «رد دات» در بخش بهترین خودرو به شرکت کیا رسید. به گزارش اتوموتیو ورلد این جایزه که یکی از معتبرترین جوایز طراحی محصولات در سراسر دنیاست، در بخش‌های مختلفی اهدا می‌شود و امسال ۶۳۰۰ محصول از ۵۹ کشور در این رقابت حضور داشتند. خودروی استونیک در بخش کراس‌اورهای فشرده و نسل سوم پیکانتو که کوچک‌ترین محصول کیا به‌شمار می‌آید، در بخش‌ خودروهای شهری توانستند جایزه طراحی رد دات را از آن خود کنند و خودروی استینگر نیز عنوان «بهترین بهترین‌ها» را در بخش طراحی حمل‌و‌نقل کسب کرد. خودروی هیوندایی «کنا» در بخش آفرود و شاسی‌بلند جایزه بهترین طراحی را برد و خودروی «نکسو» نیز در بخش‌ فرعی این رقابت موفق به کسب جایزه شد. پیتر شریر مدیر طراحی کیا در این خصوص گفت: «تیم طراحی جهانی ما باید بسیار مفتخر باشند که برای چهارمین بار جایزه معتبر رددات را می‌برند.» خودروی استینگر در مرکز طراحی اروپایی کیا در فرانکفورت آلمان طراحی شده است.

ایروان و باکو برای حمل کالا‌های ریلی ایران رقابت می‌کنند

تارنمای خبری اوراسیانت نوشت: ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای نقل و انتقال کالاها و محموله های ایران از طریق راه آهن، با یکدیگر رقابت می کنند. این تارنمای آمریکایی که اخبار مربوط به کشورهای جنوب قفقاز و آسیای میانه را پوشش می دهد، افزود: ارمنستان در حال ایجاد راهکاری جدید برای غلبه بر چند دهه انزوای اقتصادی خود است، اما جمهوری آذربایجان تلاش می کند تا برنامه های ایروان را خنثی کند. اوراسیانت ادامه داد: ایروان در دسامبر گذشته (آذر- دی 96) منطقه آزاد اقتصادی در شهر مرزی مغری در جنوب شرقی ارمنستان و کنار مرز ایران ایجاد کرد که هدف از آن، بهره گیری از بازار این کشور بود. ارمنستان قصد دارد واسطه بین تهران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (سازمان تجاری تحت ریاست روسیه که ارمنستان عضو آن است) بشود. جمهوری اسلامی تمایل خود برای گسترش تجارت با روسیه از طریق این اتحادیه را اعلام کرده است. میزان تجارت سالیانه بین ایران و ارمنستان رشد داشته و در سال 2017 به 211.4 میلیون دلار رسیده است و تاثیر گذاری مبادلات ارمنستان با ایران در «مغری» مشهود است. جزئیات بیشتر

حداکثر ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال

اطلاعیه شماره 2 بانک مرکزی در راستای یکسان سازی نرخ ارز در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی به شرح ذیل می باشد:

1. ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

2. متقاضیان ارز مسافرتی موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیت هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی می باشند.

3. متقاضیان باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری/رسید دریافت کنند.

4. پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می شود.

5. میزان و ترتیبات پرداخت ارز به زائران عتبات عالیات پس از هماهنگی با سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد شد.

6. تأمین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می یابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
شرم آور است.
حالا اگر کسی بخواد برای بار دوم بره سفر از کجا باید ارز تهیه کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
!از برادران محترم قاچاقچی
مهدي
| Netherlands |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
كسي كه بار دوم مسافرت خارج ميره حتما وضع مالي خوبي داره پس نياز به دلار نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
همه توجهات به ارزمعطوف شده وهیچکس حواسش نیست که بورس هر روز داره 400- 500 واحد سقوط میکنه !
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
بازار سیاه
یعنی واقعا با ۱۰۰۰ یا ۵۰۰ یورو می شود مسافرت رفت. اون از عوارض خروج از کشور این هم از ارز.
اختلاس های کلان صورت می گیره ، بعد گیر میدن به یک دلخوشی مردم که مسافرت رفتنه!!!! آخه با 500 یا 1000 یورو میشه مسافرت رفت؟!!!!!!!!!!!
با تصویب میزان ارز مسافرتی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار واسه هر مسافر در یکسال ، تک نرخی ارز معنی نمیده، مسافر باید بقیه مایحتاج خورد را از طریق بازار آزاد فراهم کنه .با این تدبیر دولت واسه مهار ارز ، خود این تدبیر نتیجه بوجود آمدن بازار ارز آزاد میشه.
دولتمردان برید یه فکر دیگه واسه کنترل ارز کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
هیچ کس نمیگه دولتمردان برید استعفا بدید
عجب تک نرخی شد ارز . 500 دلار میدن . باقیش هم بخوای بخری قاچاق محسوب میشه . بیشتر از 10 هزار تا جرمه . تازه شب بعد از اعلام 4200 تومن پشیمون شدن گفتن این نرخ موقته . دستشون درد نکنه .
گروگانگیریه دیگه!
عربستان قدرت دارد و می تواند قیمت نفت را برای خود نعین کند ما چی که مشتری تعین کننده قیمت است. من ایرامی می سوزم وقتی می بینم عربستان تا چه حد قدرت گرقته. دلار=420000ریال ایران دلار= 3ریال سعودی
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا فقط به عده خاص آنهم فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
تنها اتفاقی که افتاد این بود که از امروز به بعد هرکالایی که با ارز 3500 تومان (ارز مبادله ایی) وارد میشد بادلار 4200 وارد خواهد شد واین یعنی افزایش بیشتر قیمت اجناس !
یعنی روحانی داره همون کارایی رو که احمدی‌نژاد کرد رو تکرار میکنه، یادتون میاد سال 91 هم دقیقا همینطوری بود، با دیدن وضع موجود حس میکنن روحانی برنامه ای برای ریاست جمهوری نداشته همینطوری پیش خودش گفته انتخابات شرکت کنیم، یه سنگیه توی تاریکی
اصولاً با مردم مشکل دارند:)
1. عوارض خروج از کشور n برابر، 2. 500 دلار 4200 تومنی میتونی بخری، 3. خرید و فروش ارز غیر از 4200 تومنی قاچاقه و نباید صورت بگیره.
در واقع با این سیاست گذاری کاملاً هوشمندانه!!! سفر خارجی مردم باید قفل بشه (هر گونه خروج مردم از کشور به شدت محدود بشه و در واقع غیرقانونی دنبال بشه). موید باشیم انشاا..
يكهو اعلام كنيد خروج از كشور رو ممنوع كرديد ديگه شديم كره شمالي منتها از نوع تعارف ايرانيش
اگر کسی بنا به ضرورت کاری یا خانوادگی برای بار دوم مسافرت داشته باشد باید قاچاق کند ؟
در ثانی با 1000 یورو پول و هتل از قرار شبی 300 یورو چند روز میتوان به سفر رفت ؟ و برای تامیم بیش از آن باید قاچاق کند ؟
ا مسولان در تصمیمات کاری نکندد که مردم را دچار گناه و قاچاق شوند؟
این تصمیم بانک مرکزی با ادعای معاون اول و رئیس کل بانک مرکزی مغایرت دارد؟!!!
مردم و گذاشتن سر کار
الان خود آقا زاده ها با 1000 یورو اونم یه بار در سال می رن سفر!!!!!! یا دلار ها رو اونا ارزون خریدن زودتر خارج کردن به مردم که رسید باید هیچ جا نرن
همه دارن تو روز روشن مردم و میچاپن و دروغ تحویل می دن
این اقایون.. که این مقدار ارز رو برا مسافرت در نظر گرفتن خودشونم تو سفراشون 500 تا 1000 یوروخرج میکنن؟
مگه نگفتن هر مقدار ارز بخواین تامین میکنیم؟
اگه بیشتر از 10هزار یورو بزاری بانک بعد بخوای پس بگیری یعنی قاچاق؟؟؟؟؟
من واقعا در تعجبم .آقای جهانگیری دیشب میگه دولت قیمتی دیگه جز ۴۲۰۰ تومان رو اصلا قبول نداره و این قاچاق حساب میشه .حالا یکی به من توضیح بده شما اگه بیشتر از یکبار خروج کنی ارزت رو باید از کجا تهیه کنی؟اینها اصلا فکر میکنن حرف میزنن...یا اینکه یکی میخواد یه هفته بره یکی سه ماه ،این ارز چی جوری پاسخگویی اون شخصه ، پس اگه دلار بیشتر نیاز داشته باشیم قاچاقچی هستیم
خروج از مرز زمینی چطور خواهد بود
اخه این چه کشور داریی هست بابا این جور که افتخار نداره داری دلار را به قیمت ازاد میفروشی انوقت برای مسافر سقف هم تعین میکنی اخه با ۱۰۰۰ دلار میشه رفت اروپا بگید ایران را تبدیل به یک زندان بزرگ کردیم ومردم حق سفر ندارند
الان که اخبار صدا و سیما را می دیدم با افتخار از ارامش در بازار ارز وصرافیها صحبت می کرد ...واقعا افرین..
آقای جهانگیری، برادر عزیز! این شیوه ای که شما با قدرت قصد دارید اجرا کنید فقط ظاهر و اسمش تک نرخی شدن است و اگر نه رسمش چیز دیگری است! تک نرخی شدن واقعی عالی است اما تجربه نشان داده بگیر و ببند و ایجاد رانت در معادلات اقتصادی هیچ وقت علاج درد نیست. به یاد داشته باشید که نام شما و همه مسوولان در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد و فرزندان این ملت عملکرد شما را در آینده قضاوت خواهند کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل