بازدید 7725
۵
پیمانه اقتصادی؛

از «فتح مجدد کانال ۹۷ هزار واحدی در بورس» تا «تعرفه نهایی واردات خودرو‌های هیبریدی در سال ۹۷»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بحران سوریه سرمایه‌گذاران را گیج کرد، رشد یورو در بازار آزاد ارز، دلار قاچاق با نرخ بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، کاهش میانگین هفتگی قیمت سبد نفتی اوپک، واردات بیش از ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه، توقف واردات بنزین از نیمه دوم امسال و رشد آرام اوراق تسهیلات از کف در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۷۸۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 10 April 2018

از «فتح مجدد کانال ۹۷ هزار واحدی در بورس» تا «تعرفه نهایی واردات خودرو‌های هیبریدی در سال ۹۷»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بحران سوریه سرمایه‌گذاران را گیج کرد، رشد یورو در بازار آزاد ارز، دلار قاچاق با نرخ بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، کاهش میانگین هفتگی قیمت سبد نفتی اوپک، واردات بیش از ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه، توقف واردات بنزین از نیمه دوم امسال و  رشد آرام اوراق تسهیلات از کف در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.

فتح دوباره کانال ۹۷ هزار واحدی در بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه، بیستم فروردین ماه 97 با افزایش 779 واحدی معادل 0.81 درصد به رقم 97 هزار و 120 واحد رسید. این در حالی است که در دو روز ابتدای هفته افت 808 واحدی شاخص کل را شاهد بودیم. تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف دو روز قبل، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 247 واحدی معادل 0.81 درصد به رقم 30 هزار و 549 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت 155 واحدی معادل 0.91 درصد، عدد 16 هزار و 920 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 115 واحدی معادل 0.91 درصد به رقم 12 هزار و 593 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 0.57 درصد همراه شد و 584 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 103 هزار و 386 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 689 واحد افزایش معادل 1.01 درصد به رقم 68 هزار و 804 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 950 واحد افزایش معادل 0.46 همراه بود و عدد 207 هزار و 784 واحد را به نمایش گذاشت.

از «فتح مجدد کانال ۹۷ هزار واحدی در بورس» تا «تعرفه نهایی واردات خودرو‌های هیبریدی در سال ۹۷»

بحران سوریه سرمایه‌گذاران را گیج کرد

روز دوشنبه درحالی‌که حال‌ و هوای بازارها با بازگشت سهام آمریکا بهبود یافت، سهام آسیایی بالا رفت. این درحالی است که تنها چند روز مانده به سخنرانی کلیدی رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ، حملات توییتری ترامپ به چین، همچنان ادامه دارد. اخبار این که کره‌شمالی برای اولین بار به آمریکا اعلام کرده، آماده است تا در مورد غیر هسته‌ای شدن، مذاکره کند. اخبار حاکی از این که نیروهای آمریکایی سایت‌هایی در سوریه را هدف قرار داده‌اند، بیشتر از این‌که واکنشی را در پی داشته باشد، باعث سردرگمی شد. روز یکشنبه پس از این که گروه‌های امدادی در سوریه اعلام کردند که ده‌ها نفر در شهری که تحت کنترل شورشیان است، مورد حمله گاز سمی قرار گرفته‌اند، ترامپ اعلام کرد کشورهای درگیر، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد. سرمایه‌گذارارن آسیایی تحت تاثیر رشد شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ قرار گرفته‌اند که ۰.۶ درصد رشد کرده است این درحالیست که ای‌مینی نزدک ۰.۸ درصد رشد کرده است. سهام فوتسی نیم درصد بالا رفت و شاخص سهام آلمان ۰.۴ درصد رشد کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی با ۰.۷ درصد افزایش، واکنش نشان داد. نیکی ژاپن ۰.۵ درصد بالا رفت و شاخص هنگ‌کنگ ۱.۱ درصد جهش کرد.

رشد یورو در بازار آزاد ارز

روز گذشته بر اساس اطلاعات سامانه نظارت ارز بانک مرکزی، هر دلار آمریکا با رشد 401 ریال نسبت به روز یکشنبه، به طور میانگین به قیمت 49 هزار و 823 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 1866 ریالی همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 62 هزار و 935 ریال رسید. همچنین هر یوآن چین 8 هزار و 10 ریال قیمت گذاری که نسبت به روز قبل، 47 ریال ارزان تر فروخته شد.

از امروز دلار گران‌تر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می شود

به گفته معاون اول رئیس جمهور از روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷، هیچ نرخ دلاری با قیمت‌های غیر از ۴۲۰۰ تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد، مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی برخورد خواهند کرد. جزئیات بیشتر
 
کاهش میانگین هفتگی قیمت سبد نفتی اوپک
 
میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در هفته گذشته ۶۵ دلار و ۱۱ سنت بود، در حالی که هفته پیش از آن، این سبد نفتی ۶۶ دلار و ۳۹ سنت قیمت داشت. قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در روز جمعه (۱۷ فروردین‌ماه) ۶۴ دلار و ۸۲ سنت بود. سبد نفتی اوپک شامل انواع نفت خام ۱۴ کشور عضو این سازمان است.
 
واردات بیش از ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه
 
گمرک ایران از رشد ۱۰۸ و ۵۶ صدم درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: طی سال ۹۶ تعداد ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۱۸ میلیون و ۲۶۵ هزار دلار به کشور وارد شده است. گمرک ایران از امکانات و قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اجرای طرح رجیستری خبر داد و اعلام کرد: با کمک بانک اطلاعاتی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی کالا‌های خروجی از گمرکات به ویژه گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر شناسنامه دار هستند. به کمک سامانه‌های الکترونیکی در گمرک کاملا روشن و مشخص است که چه نوع کالایی حتی با ارزش زیر ده دلار و تحت کدام ردیف تعرفه‌ای و با مجوز کدام سازمان وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتیرانی حمل و مشخصات کالا در شرکت‌های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت شده است.
 
توقف واردات بنزین از نیمه دوم امسال
 
وزیر نفت با اشاره به این که در یک سال گذشته روزانه ۱۵میلیون لیتر به تولید بنزین ایران افزوده و در چهار ماه آینده نیز روزانه ۱۲ میلیون لیتر دیگر به تولید بنزین اضافه می‌شود که در مجموع ۲۷ میلیون لیتر می شود، اظهار کرد: همچنین تا پایان امسال، ۱۲ میلیون لیتر دیگر به تولید بنزین اضافه می‌شود و از ۶ ماه دوم امسال دیگر واردات بنزین نخواهیم داشت. زنگنه با تاکید بر این که مشکل بنزین را در پالایشگاه‌ها نبینید، بلکه این مشکل در خودروسازی‌هاست، افزود: سالانه ۱۰ درصد به میزان تولید خودروها افزوده می‌شودکه این موضوع سبب رشد مصرف بنزین شده است. به همان تعدادی که خودرو اضافه می‌شود مصرف بنزین نیز افزوده می‌شود.
 
رشد آرام اوراق تسهیلات از کف در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 6/ 0 درصدی به قیمت 60 هزار و 436 تومان معامله شدند. پس از رسیدن قیمت «تسه»ها به کف 57 هزار تومانی (کمترین سطح از اسفند 92) از روز شنبه با افزایش حجم معاملات و با نزدیک شدن به فصل اوج تقاضای مسکن، «تسه»ها از کف مزبور با رشد همراه شدند. با وجود رشد 8/ 11 درصدی تعداد معاملات مسکن در سال 96 و خوش‌بینی‌ها به خروج تدریجی مسکن از رکود، اما رشد ۱/ ۲۶ درصدی قیمت مسکن در ماه اسفند نسبت به اسفند سال گذشته با تقویت احتیاط افت ۳۳ درصدی تعداد معاملات را در اسفند نسبت به بهمن رقم زد. سیگنال‌های رشد نقدینگی و نشانه‌های ورود تقاضای سرمایه‌گذاری به بازار مسکن در کنار رشد قیمت نهاده‌های تولید در شرایط پایین بودن قدرت خرید متقاضیان، می‌تواند کاهش تقاضای مصرفی مسکن را به دنبال داشته باشد.  

تعرفه نهایی واردات خودرو‌های هیبریدی در سال ۹۷

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در کتاب مقررات صادرات و وارادت سال97 کاهش یافت. بر این اساس خودروهای با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی 1500سی‌سی و کمتر با ورودی مصوبه 5 درصدی، حجم موتور پیستوتی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی 1501 سی‌سی تا کمتر از 2 هزار سی‌سی و 2001 سی‌سی و 2500 سی‌سی هر کدام 25 درصد حقوق ورودی مصوب دارد. به گزارش فارس، تعرفه حقوق ورودی خودروهای هیبریدی قبلا بدین شرح بود؛

تا 1500 سی سی حقوق ورودی 25 درصد ارزش گمرکی 
از 1501 تا 2000 سی سی حقوق ورودی 45 درصد ارزش گمرکی 
از 2001 تا 2500 سی سی حقوق ورودی 65 درصد ارزش گمرکی 
بیشتر از 2500 سی سی حقوق ورودی 100 درصد ارزش گمرکی

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
پاسخ ها
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
این دروغ دلالان دلار است. نرخ ارز در هیچ جای دنیا بدون کنترل حاکنیت معنا ندارد. در هند و چین با اقتصادهای موفق و پویا نیز نرخ ارز و خرید و فروش آن کنترل می شود . بخصوص وقتی نرخ را دلالان و جاسوسان جنگ اقتصادی نی خواهند بالا ببرند یا مایین بیاورند. شما هم اگر نگرات پس اتداز دلاری خودت هستی بیاور مردم 7000 تومن هشت هزار تومن بهت بدن از این تحلیل ها نده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
علیرضا خان
پس چرا زمان محمود اخ بود الان سیاست خوبیه؟؟؟
چه عجب ، بالاخره بعد از دو ماه دولت فهنید نرخ دلار کشش بازار و متقاضای مسافر خارجی تیست بلکه بک جنگ اقتصادی ودتوطیه ای است و باید با آن برخورد اطلاعاتی و قضایی شود نه آنکه دلار بانک مرکزی را به حلقوم جاسوس های اقتصادی تزریق کند.
زیاد ذوقزده نشید دوباره برگشت به 96
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل