بازدید 2102

سهام آسیایی از کمترین میزان ۲ ماهه خود بازگشت

در شرایطی که سرمایه‌گذاران امیدوارند از یک جنگ تمام‌عیار تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان پیشگیری شود، سهام جهان از مسیر سقوط بیشتر بازگشتند.
کد خبر: ۷۸۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 05 April 2018

در شرایطی که سرمایه‌گذاران امیدوارند از یک جنگ تمام‌عیار تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان پیشگیری شود، سهام جهان از مسیر سقوط بیشتر بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه در شرایطی که سرمایه‌گذاران امیدوارند از یک جنگ تمام‌عیار تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان پیشگیری شود، سهام جهان از سقوطی که با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، آغاز شده بود، بازگشتند و سهام آسیایی که به پایین‌ترین میزان ۲ ماهه خود سقوط کرده بود، اندکی بهبود یافت.

پس از این که طرح تعرف‌های آمریکا بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات سالیانه چین، پاسخ سریعی از سوی پکن با وضع تعرفه بر کالاهای آمریکایی به همراه داشت، ایالات متحده تمایل خود برای مذاکره جهت حل‌وفصل جنگ تجاری را ابراز کرد و حال‌وهوای بازار بهبود یافت.

تا ساعت ۱۲ به وقت تهران، شاخص‌ اصلی سهام اروپا، استاکس، بیش از ۱ درصد رشد کرد که این اشاره به سود بالای فوتسی انگلستان، داکس آلمان و کاک فرانسه دارد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، یک روز پس از این که به پایین‌ترین میزان ۲ ماهه خود رسید، ۰.۵ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۱.۵ درصد رشد کرد، درحالی‌که بازارهای سرزمین اصلی چین و بازارهای هنگ‌کنگ و تایوان روز پنج‌شنبه برای تعطیلات «قبار روبی از قبور»  بسته بودند.  

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۵ درصد رشد کرد؛ به این ترتیب وال‌استریت آماده می‌شود بازگشت روز گذشته خود را ادامه دهد.
طرح تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا که برای ۱۳۰۰ کالای صنعتی، تکنولوژی، حمل‌ونقل و دارویی چینی مطرح شده است، وارد یک دوره مشاوره و کسب نظر عمومی می‌شود که انتظار می‌رود ۲ ماه به طول بی‌انجامد.
در بازار ارز، بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران باعث شد دلار تقویت شود و نرخ خود را به ۱۰۷.۰۵ ین در برابر هر دلار برساند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل