بازدید 6112
۵

تخلف در دانشگاه علمی کاربردی اثبات و با تخلفی دیگر جبران شد!

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران سال گذشته آزمون پر حاشیه ای را برای جذب مدرس در این دانشگاه برگزار کرد که پس از اعلام نتایج نهایی آن در نیمه اول دی ماه، بیش از 500 نفر از داوطلبان به فرایند اعلام نتایج و ابهام های موجود در آن اعتراض کردند؛ اعتراضی که حکایت از یک تخلف سازمان یافته برای جذب افراد خاص داشت و نیاز بود که بررسی دقیقی در این رابطه صورت پذیرد.
کد خبر: ۷۸۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 03 April 2018

تخلف در دانشگاه علمی کاربردی اثبات و با تخلفی دیگر جبران شد!دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران سال گذشته آزمون پر حاشیه ای را برای جذب مدرس در این دانشگاه برگزار کرد که پس از اعلام نتایج نهایی آن در نیمه اول دی ماه، بیش از 500 نفر از داوطلبان به فرایند اعلام نتایج و ابهام های موجود در آن اعتراض کردند؛ اعتراضی که حکایت از یک تخلف سازمان یافته برای جذب افراد خاص داشت و نیاز بود که بررسی دقیقی در این رابطه صورت پذیرد.

به گزارش «تابناک»، همزمان با اعلام نتایج نهایی آزمون جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی، این موضوع مورد اعتراض بسیاری از رتبه های برتر آزمون قرار گرفت؛ آزمونی که با حضور نزدیک به 10 هزار داوطلب برگزار شد و مسئولان ارشد این دانشگاه بدون توضیح شفاف و دقیق به معترضان چند صد نفری، اسامی پذیرفته شدگان نهایی را اعلام کردند.

آزمون تخصصی این جذب مدرس در تاریخ 6 مرداد ماه در استان تهران برگزار شد و به دنبال آن اواخر شهریورماه از جمعیتی بالغ بر 3هزار نفر که بالاترین نمرات را در 130 رشته اعلامی به دست آورده بودند برای شرکت در مصاحبه تخصصی دعوت شد.

پس از برگزاری مصاحبه تخصصی از داوطلبان برتر (3 برابر ظرفیت) که در آبان ماه برگزار شد، نهایتاً نتایج این آزمون در نیمه اول دی ماه اعلام و فرایند برگزاری دوره های آموزشی تدریس و ارائه واحد به پذیرفته شدگان نهایی آغاز شد؛ فرایندی که بلافاصله پس از اعلام نتایج مورد اعتراض نزدیک به 500 داوطلب شرکت کننده در آزمون قرار گرفت و آنها به رغم پیگیری های متعدد و دلایل قابل تأملی که در رابطه با تضییع حق خود مطرح می کنند، با پاسخ مشخصی از سوی مسئولان دانشگاه علمی کاربردی رو به رو نشدند.

امید، رئیس این دانشگاه  در بهمن ماه سال گذشته در گفت و گویی با خبرنگاران و در پاسخ به این ابهام ها ضمن اشاره به ناچیز بودن شمار معترضان وجود هر گونه اشکال در فرایند جذب مدرس در واحد استان تهران را انکار کرد و اشاره کرد که بررسی های صورت گرفته تخلفی را در این بابت نشان نمی دهد.

این ادعای رئیس دانشگاه در حالی بود که کارشناسان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی واقع در خیابان کبکانیان شمار معترضان را بیش از 500 نفر اعلام کردند و از برگزاری جلسات مکرر برای بررسی دقیق موضوع خبر می دادند.

ابهام هایی که از آن سخن به میان است پیشتر و به صورت مفصل در «تابناک» بررسی شد. برای مثال یکی از معترضان معتقد بود با 20 نفر از 27 شرکت کننده در آزمون مصاحبه رشته خودش تماس گرفته است و هیچ کدام آنها در بین 10 پذیرفته نهایی قرار نداشتند.

معترض دیگری به «تابناک»، گفت که علی رغم کسب رتبه یک در آزمون تخصصی و اعتراف مصاحبه کنندگان به عالی بودن شرایطش، در نهایت نام او در بین پذیرفته شدگان نبود.

معترض دیگری نیز با اشاره به داشتن رتبه عالی آزمون کتبی و نیز رزومه قوی در برابر رقبا در نهایت نامش به عنوان پذیرفته نهایی اعلام نشد و مسئولان دانشگاه نیز از ارائه اطلاعات دقیق پذیرفته شدگان رشته اش و روزمه آنها امتناع می کنند.

خواسته همه این 500 معترض آن بود که  مسئولان دانشگاه علمی کاربردی ضمن بررسی دقیق فرایند آزمون و اعلام نتایج نهایی آن در صورت وجود خطا ضمن برخورد با خاطی های احتمالی نسبت به جبران حق افرادی که حقشان ضایع شده است، اقدام کند و همچنین به همه معترضان به صورت شفاف علت عدم قبولی آنها را تشریح کند.

با اینکه دکتر اکرمی رئیس استان تهران دانشگاه علمی کاربردی، دکتر بدری معاون ادرای مالی دانشگاه و نیز دکتر امید رئیس این دانشگاه به معترضان قول دادند که مسئله را پیگیری و به صورت شفاف چرایی عدم پذیرش معترضان را به آنها اعلام کنند، اما هیچگاه این اتفاق رخ نداد.

در نهایت در آخرین روز اداری سال 1396  برای 500 معترضی که به آنها اشاره شد، پیامکی ارسال شد که در آن اشاره به وضعیت بررسی مجدد صلاحیت آنها و انتشار اطلاعیه مربوط به آن در پایگاه اینترنتی استان تهران دانشگاه شده بود.

تخلف در دانشگاه علمی کاربردی اثبات و با تخلفی دیگر جبران شد!

در این اطلاعیه ضمن تأکید بر اینکه در بررسی مجدد صلاحیت ها 100 نفر از معترضان شرایطشان برای جذب مورد تأیید قرار گرفت، تأکید شد که اسامی کسانی که در این لیست قرار ندارند در فرایند بررسی مجدد نیز مورد تأیید قرار نگرفته است.

انتشار این اطلاعیه و پذیرش 100 نفر از 500 معترض آنهم در روز آخر اداری سال 96 بنا به دلایل منطقی و مستدل فراوان اثبات می کند که در فرایند جذب مدرس سال گذشته این دانشگاه تخلف قطعی صورت گرفته است و مسئولان تلاش کرده اند این تخلف را با تخلفی دیگر از همان جنس جبران کنند.

معترضان به فرایند پذیرش نهایی جذب خواستار این نبودند که نام همه یا بخشی از آنها نیز حتی در صورت عدم صلاحیت به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شود. بلکه آنها ضمن اشاره به برخی مستندات ادعا داشتند که در این آزمون تخلف صورت گرفته است.

معترضان از مسئولان خواسته بودند به صورت صریح و شفاف عدم وقوع تخلف و جذب افراد فاقد صلاحیت را برای آنها اثبات کنند.

با این حال مسئولان نه تنها به ترکیب پذیرفته شده های پیشین که با شرایط جدید یعنی پذیرش مجدد صد نفر دیگر ثابت شد تعداد زیادی از آنها فاقد صلاحیت بودند، دست نزد بلکه در قالب همان شرایط مبهم و غیر شفاف دست به جذب 100 نفر دیگر کرد. بدون آنکه به دیگر معترضین توضیح شفافی در این باره ارائه دهد.

از این روست که باید با اتفاقی که پیش آمد، اشاره کرد که دانشگاه علمی کاربردی استان تهران در فرایند جذب مدرس سال 96 خود دچار تخلف شده است و هنگامی که این موضوع به اطلاع مسئولان ارشد دانشگاه می رسد آنها به جای برخورد قضایی و انضباطی با افراد خاطی، اصلاح رویه پر اشکال پیشین و اعمال شفافیت در این فضا، موضوع را به شکلی عجیب با تخلفی از همان جنس جبران کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
دانشگاه ازاد هم از زمان جاسبی و میرزاده تا الان کسانی تدریس میکنند که وابستگی خانوادگی و دوستی دارند نه صلاحیت علمی . و بنظر میرسه مدیریت جدید دانشگاه ازاد هم الان بدنبال جذب وابستگان خودشان هستند با پوزیشن رعایت قوانین و مقررات.
وگرنه چه دلیلی داره فرد بازنشسته 72 ساله را جایگزین رییس موفق و حزب الهی دانشکده مدیریت تهران مرکز کنند ؟!!!!!! مگر اینکه سیاست طهرانچی و رهبر و ولایتی بکارگیری افراد وابسته به خودشان در تمام دانشگاه ازاد باشد
پاسخ ها
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
وقتی مدیری با ماسک حزب الهی تخلف میکنه و برای خودش نوچه هایی از کارکنان زیر دست خودش تربیت میکنه عاقبتش همین میشه که رییس باندشون رو گنده میکنن و همه چی رو زیر سوال میبرند. این سه چهار نفر با صالح اردستانی متخلف چه تخلفاتی که نکردند و حراست و بازرسی هم تماشا میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
این حامیان رییس متخلف تهران مرکز هم شورش رو دراوردند.
همین که هیچ دستگاه نظارتی به تخلفاتش در سالهای گذشته رسیدگی نمیکنه برید خدارو شکر کنید
کجا تخلف نیست ؟
لطفا معرفی کنید تا تخلفاتش رو افشا کنند
با سلام
بنده از رتبه دوم در کنکور جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی هستم با وجود داشتن دکتری و سابقه تدریس و سابقه فعالیت های مدیریتی،و مصاحبه عالی از نظر اساتید مصاحبه کننده جز قبول شدگان نهایی نبوده،و علیرغم ثبت شکایات حضوری و کتبی هیچ پاسخ شفاف و واضحی دریافت نکرده ام،و با این سخن موافقم که در جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی تخلف صورت گرفته است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل