بازدید 3247

صعود بورس های آسیایی به رهبری ژاپن

بورس های آسیایی در معاملات روز گذشته رشد خفیفی را تجربه کردند که در این بین، افزایش شاخص بورس توکیو از سایرین مشهودتر بود.
کد خبر: ۷۸۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷ 03 April 2018

بورس های آسیایی در معاملات روز گذشته رشد خفیفی را تجربه کردند که در این بین، افزایش شاخص بورس توکیو از سایرین مشهودتر بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، از آنجا که بورس وال استریت و بورس های اروپایی به دلیل تعطیلات عید پاک در روز جمعه هفته گذشته فعالیتی نداشتند، بازارهای آسیایی تحت تاثیر تغییرات این بورس ها نبودند و رهبری بازارها بر عهده شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو بود که پس از آغازی کاهشی در نهایت موفق شد تا پایان معاملات اولیه با ۰.۲۳ درصد یا ۵۰.۴۱ واحد افزایش، به ۲۱۵۰۴.۷۱ واحد برسد. شاخص " تاپیکس" نیز با ۰.۱۷ درصد یا ۲.۹۲ واحد افزایش به ۱۷۱۹.۲۲ واحد رسید.

با این وجود، حجم معاملات اندک بود و بورس های استرالیا، نیوزلند و هنگ کنگ به دلیل تعطیلات رسمی فعالیتی نداشتند. در چین نیز قیمت سهام در بورس " شانگهای کامپوزیت" به دلیل تقویت یوان و اعمال تعرفه های تجاری جدید چین بر واردات برخی محصولات آمریکایی، نسبتا بدون تغییر باقی ماند. دولت چین اعلام کرده است تعرفه های جدیدی بر ۱۲۸ قلم وارداتی از آمریکا نظیر میوه و گوشت خوک اعمال خواهد کرد که ارزش آن به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید. دیگر شاخص چین یعنی " شنژن کامپوزیت" عملکردی بهتر از شاخص اصلی داشت و با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۵۸.۴۳ واحد رسید.

در بازار ارز، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان کاهش یافت؛ به طوری که  هر دلار از ۱۰۶.۳۵ ین به ۱۰۶.۱۶ ین کاهش یافت، یورو از ۱.۲۳۲۰ دلار به ۱.۲۳۲۶ دلار افزایش یافت و هر پوند از ۱.۴۰۴۴ دلار به ۱.۴۰۵۴ دلار رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار