بازدید 7907
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «واردات بیش از ۱۱ میلیاردی شارژر باطری به کشور» تا «تازه ترین آمارها از وضعیت اقتصادی آمریکا»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطر، آغاز معامله با ارز رمزنگار توسط گازپروم بانک روسیه، ادامه راه قذافی توسط چین با یوآن، نظر جهانگیری درباره حمایت از کالای داخلی، آخرین آمار مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک، تولید ۱۰.۵میلیون تن شیرخام در سال ۹۷ و رونمایی از دستگاه فروش خودرو آمریکایی در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۷۸۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 April 2018

از «واردات بیش از ۱۱ میلیاردی شارژر باطری به کشور» تا «تازه ترین آمارها از وضعیت اقتصادی آمریکا»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطر، آغاز معامله با ارز رمزنگار توسط گازپروم بانک روسیه، ادامه راه قذافی توسط چین با یوآن، نظر جهانگیری درباره حمایت از کالای داخلی، آخرین آمار مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک، تولید ۱۰.۵میلیون تن شیرخام در سال ۹۷ و رونمایی از دستگاه فروش خودرو آمریکایی در چین را در بر دارد.

واردات بیش از ۱۱ میلیاردی شارژر باطری به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی یازده ماهه سال ۹۶، نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۳۶۵ تن شارژر باطری از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. برای واردات این حجم شارژر باطری بالغ بر سه میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۹۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۵۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. به نقل از میزان، لازم به ذکر است در یازده ماهه سال ۹۶ شارژر باطری از کشور‌های چین، اتریش، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، ژاپن، سنگاپور، جمهوری کره، سوئد، لیختن اشتاین، فرانسه، هند، لیتوانی و انگلستان وارد ایران شده است.

افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطر

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی شرکت نفت قطر (قطر پترولیوم) که مالکیت آن در دست دولت این کشور است، با برداشته شدن محدودیت های قبلی در خصوص میزان مجاز مالکیت سهام توسط شرکت های خارجی این شرکت ها از این پس می توانند تا ۴۹ درصد از سهام سه شرکت تابعه ی شرکت نفت قطر را در بازار بورس این کشور خریداری کنند. به نقل از رویترز، در اعلامیه ای که شرکت نفت قطر منتشر کرده اشاره شده است که محدودیت مالکیت صاحبان سهام خارجی به ترتیب برای شرکت برق و آب قطر یک درصد، و برای شرکت های خدمات بین المللی خلیج و همچنین شرکت پتروشیمی مسیعید ۲ درصد افزایش یافته است. جزئیات بیشتر

آغاز معامله با ارز رمزنگار توسط گازپروم بانک روسیه

سومین بانک بزرگ روسیه، گازپروم بانک اعلام کرد که اولین طرح آزمایشی انجام معاملات با ارزهای رمزنگار را در شرکت فرعی خود در سوئیس تا اواخر سال جاری میلادی راه اندازی خواهد کرد. علت اجرای معاملات از سوی این بانک بزرگ روسی در سوئیس به قوانین بازتر این کشور در مقایسه با روسیه برمی گردد. در حال حاضر به کارگیری ارزهای رمزنگار در روسیه همچنان نظامند نشده است. همچنین الکساندر سوبول مدیر عامل گازپروم بانک روسیه در این باره گفت: اکنون طرحی برای انجام معاملات با ارزهای رمزنگار در طیف وسیعی نداریم و رفتن ما به این سمت به تقاضای فعلی از سوی برخی مشتریان بزرگ این بانک بر می گردد. مدیر عامل گازپروم بانک روسیه گفت: انجام معاملات با ارزهای رمزنگار را آزمایشی انجام خواهیم داد و خدمات ارزهای رمزگار برای معاملات بزرگ در دستور کار ما قرار ندارد و صرفا آن را برای خودمان انجام می دهیم. وی در ادامه گفت: برخی از مشتریان بزرگ ما علاقه مند به دریافت چنین خدماتی هستند و اکنون در پی راه های ممکن به منظور چگونگی سازماندهی آن هستیم.

چین راه قذافی را با موفقیت ادامه می‌دهد!

الکساندر ایگورف یکی از تحلیلگران راهبردی بازار مبادلات ارزی معتقد است که '' ایده ی مربوط به استفاده از ارزهایی به غیر از دلار در معامله ی نفت در گذشته چندین بار مطرح شده است. در برخی از مواقع، آمریکا به شدت با این ایده ها برخورد کرده است. به طور مثال می توان به معمر قذافی رهبر سابق لیبی اشاره نمود که پیشنهاد کرده بود یک واحد پولی منطقه ای به نام دینار با پشتوانه ی طلا ایجاد شده و معاملات بازار نفت در خاورمیانه با این ارز انجام شود''. ایگورف در ادامه افزوده است که تلاش برای حذف دلار توسط چین می تواند موفقیت آمیز باشد زیرا این کشور اخیرا معامله ی آتی نفت خام را وارد بازار جهانی این محصول کرده که مبلغ قراردادی آن با یوان پرداخت می شود. به گفته ی وی، چین همان چیزی را دارد که معمر قذافی آن را نداشت. در این خصوص، این تحلیلگر اقتصادی اذعان کرده است که ''در کنار نقش چینی ها در اقتصاد جهانی و تمایل روز افزون به استفاده از یوان، این کشور به وسیله ی نوعی پوشش اتمی محافظت می شود. (به همین دلیل است) که چین می تواند در جهت شکستن انحصار در تجارت جهانی نفت تلاش کند. این اقدام چین می تواند وزن بیشتری به (قدرت اقتصادی) یوان بدهد. علاوه بر این، از آنجا که اقتصاد چین بزرگترین مصرف کننده ی نفت در دنیا محسوب می شود، تمامی تولید کنندگان جهانی مواد خام راهبردهای اتخاذ شده توسط مقامات دولت چین را مدنظر قرار خواهند داد. 

کالای ایرانی باید کیفیت و قیمت مناسب داشته باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: در مسیر حمایت از کالای داخلی نباید اموری که توان ساخت و اجرای آن در داخل وجود دارد، به طرف خارجی سپرده شود. به نقل از شبکه خبر، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی مشکلات و موانع توسعه استان آذربایجان شرقی بر ضرورت کیفیت و قیمت مناسب محصولات ایرانی تأکید کرد و افزود: باید رقابت در بازار نیز باشد، ضمن آن که مقصود از حمایت از کالای ایرانی این نیست که هر محصولی با هر کیفیتی به مردم عرضه شود.

مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک به 398 میلیون دلار رسید

«مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به تقویت چشمگیر مناسبات تهران و کپنهاک در سال های گذشته گفت: حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور به 398 میلیون دلار افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، بر اساس آمار رسمی منتشره، این رقم در سال 2015 معادل 175 میلیون دلار و در سال 2016 برابر با 270 میلیون دلار بوده و در فضای پسابرجام رشد چشمگیری داشته است. سفیر کشورمان در جشنی که به مناسب سال نو با حضور ایرانیان مقیم دانمارک، جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و دانشگاهی برگزار شده بود، با اشاره به امضای قرارداد ضمانت 500 میلیون یورویی برای سرمایه گذاری در ایران و توافق های انجام شده در زمینه مالکیت معنوی، گفت: به زودی شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر در مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود.

تولید ۱۰.۵میلیون تن شیرخام در سال ۹۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی تولید بیش از ۱۰,۵ میلیون تنی شیر خام را از برنامه مهم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شیر خام در کشور تولید و در جهت تولید انواع و اقسام محصولات لبنی به مصرف صنایع داخلی رسید. رکنی با بیان اینکه در سال گذشته علاو بر تأمین بازار مصرف داخلی، ۱۰ درصد از مجموع تولیدات لبنی کشور روی ریل صادرات قرار گرفت گفت: خوشبختانه در یازده ماهه پارسال بیش از ۸۵۰ هزار تن انواع و اقسام محصولات لبنی به سی کشور جهان صادر شده است. /رادیو اقتصاد

رونمایی از دستگاه فروش خودرو آمریکایی در چین

فروشگاه اینترنتی علی بابا با همکاری شرکت خودروسازی فورد آمریکا اولین دستگاه فروش خودرو را در شهر گوآنجو چین افتتاح کرد. این دستگاه فروش خودرو در ۵ طبقه تعبیه شده که ۴۲ مدل خودرو مختلف شامل اتومبیل شاسی بلند فورد اکسپلوریر و موساتنگ در آن وجود دارد. این دستگاه به مشتریان اجازه می دهد که خودروها را روئیت، تست و از طریق پلت فورم «تی مال» آن را خریداری کنند. دستگاه فروش خودرو از بیست و سوم ماه جاری میلادی رو به عموم باز است و مشتریان احتمالی خودرو قبل از خرید اتومبیل مورد دلخواه خود، سه روز مهلت تست دارند. مشتریان در صورت پسند کردن خودرو، یک عکس سلفی تهیه می کنند و آن را بر روی اپلیکیشن مخصوصی که برای خرید خودرو از علی بابا تعبیه شده، قرار می دهند و ودیعه ای را الکترونیکی در آن برنامه قرار می دهند و زمان تحویل را برنامه ریزی می کنند. به نقل از ایبِنا، بر پایه این گزارش در سال گذشته میلادی شرکت علی بابا با فورد آمریکا قرار داد همکاری سه ساله ای را برای عرضه خودروهای مختلف این شرکت از طریق پلت فرم علی بابا منعقد کرده بود. 

تازه ترین آمارها از وضعیت اقتصادی آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به 2.9 درصد رسیده است که این رقم نسبت به گزارش قبلی 2.5 درصدی وضعیت بهتری داشته است. بر اساس این گزارش هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا در این مدت با بیشترین افزایش در سه سال اخیر روبه رو شده است. این سومین برآورد وزارت بازرگانی آمریکا از وضعیت رشد اقتصادی بوده است. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم 2017 میلادی نسبت به سال قبل از آن 3.2 درصد رشد داشته است. برخی گمانه زنی ها و نشانه ها وجود دارد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش بیشتری روبه رو می شود. خرده فروشی در ماه فوریه برای سومین ماه متوالی با کاهش همراه شده است. کسری تجاری همچنان رو به افزایش است و وضعیت بخش مسکن نیز چندان امیدوار کننده نیست. فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی کرده که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 1.8 درصد خواهد رسید. البته برخی تحلیلگران بر این باورند، با اجرای طرح کاهش 1.5 تریلیون دلاری مالیات ها از سوی دولت ترامپ و افزایش هزینه های دولت، رشد اقتصادی آمریکا امسال به 3 درصد خواهد رسید. به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد، در صورت بهبود رشد اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده مشکلی نخواهد داشت. رشد اقتصادی آمریکا در کل سال 2017 میلادی به 2.3 درصد رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
وقتي شارژرخوب نداريم بايدازخارج واردكنيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی