بازدید 2563

چهره جدید آموزش عالی در ۹۷

کد خبر: ۷۸۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 01 April 2018

حمایت از دانشگاه‌های مهارتی، ساماندهی زیر نظام های آموزش عالی، ارتقا دانشگاه آزاد به رتبه های بالای جهانی از مهمترین وعده های آموزش عالی است که قرار است در سال ۹۷ اجرایی شود.

به گزارش مهر، سال ۹۶ نیز با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید، در این مدت دانشگاهیان وعده های بسیاری را از مسئولان آموزش عالی شنیدند که قرار است در سال جدید اجرایی شود که برخی از این وعده ها به شرح زیر است:

ارتقای خوابگاه های رتبه دو و سه

یکی از برنامه های که قرار است در سال جاری توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اجرایی شود، پیگیری ارتقای خوابگاه‌ها به ویژه خوابگاه های رتبه سه و دو و همچنین صنعتی کردن سلف سرویس‌ها و توسعه رستوران‌های مکمل دانشگاه ها خواهد بود.

افزایش تفویض اختیار به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

افزایش تفویض اختیار به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یکی دیگر از برنامه هایی است که در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار دارد و براساس آن از سال جاری درصد بالایی از مفاد آیین نامه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشگاه‌ها واگذار خواهد شد.

ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در سال جاری

ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در سال ۹۷ یکی دیگر از برنامه های است که سال گذشته اعلام شد، قرار است از ابتدای سال ۹۷ ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار گیرد.

حمایت جدی از دانشجویان مستعد کم بضاعت

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر ساخت ۲۰۰ خوابگاه و ارتقای خوابگاه های رتبه دو و سه، کمک به ساخت خوابگاه های مجردی، نوآوری در ارائه خدمات به دانشجویان، نوآوری در رویکرد خدمات تغذیه و حمایت جدی از دانشجویان مستعد کم بضاعت را در دستور کار برنامه سال ۹۷ خود دارد.

افزایش حمایت وزارت علوم از اردوهای راهیان نور در سال ۹۷

یکی از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سال جدید، افزایش حمایت از اردوهای راهیان نور دانشجویی است، همچنین این معاونت برای سال ۹۷، افزایش فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار خود دارد.

حمایت از دانشگاه‌های مهارتی و ساماندهی زیر نظام های آموزش عالی

وزیر علوم نیز یکی از اولویت این وزارتخانه برای سال ۹۷ را حمایت از برنامه‌های دانشگاه‌های مهارتی و ساماندهی زیرنظام‌های آموزش عالی عنوان کرد.

افزایش حمایت از پارک‌های علم و فناوری

معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز افزایش حمایت از پارک‌های علم و فناوری را یکی از مهمترین برنامه های این معاونت در سال جدید عنوان کرد.

چابک سازی ساختار سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد

چابک سازی ساختار سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی و سیاست سامانه سپاری به منظور یکپارچه سازی در اداره دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف آموزش، پژوهش، مالی و برخی از برنامه های دانشگاه آزاد برای سال ۹۷ است که توسط رئیس این دانشگاه عنوان شد.

ارتقا دانشگاه آزاد به رتبه های بالای جهانی

براساس این گزارش، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، نیز سعی دارد در سال ۹۷، این دانشگاه را به رتبه‌های بالای جهانی ارتقاء دهد و دراین زمینه برنامه ریزی های زیادی در بخش پژوهش انجام داده است.

آغاز اجرای طرح شهر دانش

آغاز فعالیت‌های عمرانی طرح شهر دانش نیز یکی از برنامه هایی است که رئیس دانشگاه تهران برای سال ۹۷ به آن اشاره کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر