بازدید 7210
۶

جزییات تلف شدن یک قلاده سیاه گوش در تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تلف شدن یک سیاه گوش ماده در منطقه حفاظت شده شمیرانات گفت: این سیاه گوش در محدوده محل سکونت خود و بر اثر جراحت ضربات یک گردشگر تلف شده است؛ اگر عمدی در کار باشد با فرد ضارب برخورد قضایی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 27 March 2018

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تلف شدن یک سیاه گوش ماده در منطقه حفاظت شده شمیرانات گفت: این سیاه گوش در محدوده محل سکونت خود و بر اثر جراحت ضربات یک گردشگر تلف شده است؛ اگر عمدی در کار باشد با فرد ضارب برخورد قضایی می‌شود.

نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جزییات تلف شدن یک قلاده سیاه گوش در استان تهران اظهار کرد: روز گذشته بر اساس گزارش رسیده مبنی بر وجود یک سیاه گوش زخمی در روستای گرمابدر شهرستان شمیرانات در منطقه حفاظت شده ورجین، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات جهت بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه طی هماهنگی به عمل آمده دامپزشک مرکز نگهداری حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شد، افزود: این حیوان پس از بیهوشی و زنده گیری به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان جهت انجام عملیات درمان و نجات منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این حیوان یک ماده سیاه گوش سه ساله بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این حیوان به دلیل شدت جراحات وارده دچار شکستگى فک، دندانها و دنده‌ها و پارگى دیافراگم و در نهایت خونریزى داخلى شد و علیرغم تلاش‌های انجام شده، تلف شد و جان خود را از دست داد.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک نفر گردشگر نیز در این حادثه زخمی شده که این موضوع و همچنین علت آسیب دیدگی این سیاه گوش، توسط محیط بانان منطقه در دست بررسی بوده و گزارش تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود، افزود: طبق نظر کارشناسان تا زمانی که سیاه گوش مورد آزار و اذیت قرار نگیرد به انسان حمله نمی‌کند.

وی افزود: به محض اطلاع از جزییات این موضوع و بر اساس نظرات شاهدان، محیط‌بانان منطقه به پیگیری درباره هویت فرد مجروح پرداخته و او را شناسایی کردند که تحقیقات نهایی ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران توضیح داد: شاهدان و افراد محلی می‌گویند که سیاه‌ گوش تلف شده به همراه دو توله خود در حال عبور در محدوده حفاظت شده بود که گردشگران با پرتاب سنگ به دنبال آزار این حیوان و توله‌های آن برآمدند که سیاه‌ گوش هم برای دفاع از خود به این فرد حمله کرده و در این مواجهه مجروح و تلف شده است.

میرزاکریمی با تاکید بر اینکه تحقیقات با جدیت و سرعت ادامه دارد، افزود: اگر موضوع آزار حیوان و عمدی بودن آن محرز شود و صحت داشته باشد، به طور حتم عوامل آزار دهنده تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند و برخورد جدی خواهد شد.

وی توضیح داد: گربه سان سیاه گوش یکی از گونه‌های کمیاب و تحت حمایت محسوب می‌شود و متاسفانه این اتفاق در محدوده محل سکونت این حیوان به وقوع پیوسته و باید در صورت عمدی بودن برخورد قاطعی صورت پذیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: هیچ گاه گونه‌های حیات وحش و به ویژه گربه‌سانان و حتی حیواناتی به غیر از سیاه گوش، به انسان حمله نمی‌کنند مگر اینکه آزار یا اذیتی صورت گیرد و حیوان به دنبال دفاع برآید.

میرزاکریمی درباره سرنوشت توله‌های این سیاه گوش ماده نیز اظهار کرد: هنوز خبری از توله‌های این حیوان نداریم اما تمامی اطلاعات به‌دست درباره ازار این حیوان و وجود توله‌های آن را از افراد محلی و شاهدان به‌دست آورده‌ایم که صحت و وثوق آن باید تایید شود.

وی تصریح کرد: افراد محلی و شاهدانی که هر نوع اطلاعات در مورد وقوع این حادثه برای سیاه‌گوش دارند، تمامی مدارک و مشاهدات خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست شمیرانات اطلاع دهند تا تحقیقات مقدماتی تکمیل شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: شهروندان و گردشگران از ورود به زیستگاههای حساس حیات و حش و نزدیکی به حیوانات وحشی بویژه گربه سانان خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
بدركتابهاي درسي بايد حمايت از حيوانات و محيط زيست را به بچه ها آموزش داد
مردم وحشي ايرانى
حداقل توله ها را دريابيد كه از گرسنگى و تشنگى نميرند و يا به دست آدم هاى حيوان آزار و حيوان كش نيافتن ، مامور هاى محيط زيست را بايد چند برابر كنيد ،با تجهيزات كامل ، صد در صد گردشگر مربوطه كه مادر اين توله ها را كشته بايد تنبيه شود نه از نوع مالى از نوع شلاق كه بلكه بفهمد چه رنجى را به اين حيوان بيچاره بى گناه تحميل كرده است و باعث مرگش و آواره كردن خانواده آش شده است ، البته زندان هم بايد برود ، يادمان نرود تمامى مخلوقات خداوند بزرگ داراى ارزش هستند و خداوند بزرگ آن ها را الكىً نيافريده ، پس احترامشان لازم است و محافظت كردنشان ، آن ها كه مخلوقات خداوند بزرگ را بى مقدار و كم ارزش مى دانند و با هر بهانه سعى بر أذيت و آزارشان مى كنند ، بترسند كه عاقبت خوبى نخواهند داشت، شك نكنيد ،
شیاطینی به شکل انسان که باعث خجالت دیگران از انسان بودن میشوند.
خداوند مارا نمیبخشد که چنین میکنیم با مخلوق او. هر انچه که بر سر این جماعت بی رحم اید همانا وعده حق تعالی است.
مطمئنا عمدی بوده، همینکه شاهدان محلی میگویند درسته، چون اکثر حیوانات به ویژه گربه سانان تا جائی که مجبور به دفاع نباشند یا احساس خطر نکنند به هیچ وجه به انسان حمله نمیکنند.
باید حداکثر مجازات در نظر گرفته بشه
جامعه ما جمع اضداد است. درعین حال شما افرادی را میبینید که بهترین گوشت و غدا را برای گربه های ولگرد داخل پارکها فراهم میاورند. که با اینکار باعث رشد قارچ گونه جمعیت این نوع جانور که دیگر با این وفور نعمت از موش گرفتن هم اکراه دارد میشوند. از طرفی غذا دادن به گربه های داخل پارک ها باعث افزایش جمعیت کلاغ های پرسرو صدا و مزاحم نیز شده است چون این دوگونه در غذای هم شریک میشوند. از آنسو گنجشک و بلبل نسلشان در حال انهدام است چوت کلاغها آنها را می رانند و تخمشان را میخورند. کمی به رفتارمان بیاندیشم و از خودخواهی دست برداریم. جانورها حق حیات دارند و دخالت انسانها هیچ مشکلی را از آنها حل نمیکند. فقط باید حریم آنها را حفظ کرد دلسوزی بی موردبه همان اندازه خشونت بیمارگونه هردو آسیب میزند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر