بازدید 439096
۲

قدرت رسانه... نه تا این حد! اتفاقا بلکه بیشتر!

محسن قائمی نسب
کد خبر: ۷۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 26 March 2018
درباره اهرم رسانه برای پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی و... در محافل آکادمیک حرف و حدیث‌های زیادی گفته شده و گفته می‌شود، تا حدی که برخی سیاستمداران ابزار رسانه را قدرتمند‌تر از توپ و تانک می‌دانند...
 
چندی پیش یکی از سیاسیون امتحان داده در اظهار نظری عنوان کرده بود که «با تجربه بیش از ۴۰ ساله فعالیت سیاسی اجتماعی معتقدم اصحاب قدرت و سیاست آنقدر که از رسانه ترس دارند از هیچ چیز دیگری ترس ندارند».
 
البته قریب به این مضمون اصل جملات و کلمات گوینده به خاطر ندارم. همان وقت که این اظهار نظر را دیدم در نهادم با گوینده هم عقیده شدم و گفتم فرمایش شما درست است، البته نه تا این حد! تا این که امروز نزدیک غروب در خلوت نوروزی، در یکی از خیابان‌های تهران مشاجره‌ای جلوی یکی از مغازه‌ها توجهم را جلب کرد کنجکاو شدم و به قصد اصلاح ذات البین نزدیک رفتم و دیدم کار از اصلاح ذات البین از طرف من گذشته و تکلیف ساقط شده، و فروشنده با ۱۱۰ تماس گرفته و مامور کلانتری هم سر صحنه رسیده و مشغول رتق و فتق امور است. موضوع بر سر خرید یک مانتوی زنانه بود که مشتری پس آورده بود و اظهار می‌داشت سایزش نشده و می‌خواهد پولش را پس بگیرد، فروشنده هم دستورالعمل بهداشت را بهانه کرده بود که نمی‌تواند پس بگیرد. قصه این که مامور کلانتری هم نتواست مشکل حل کند و با بی سیم تقاضای تیم نسوان کلانتری کرده تا هر دو طرف دعوا به کلانتری انتقال داده شوند نکته مهم این جاست در همین حین یکی از خانم‌های طرف مشاجره رو به فروشنده با صدای بلند گفت: فردا برادرم می‌گویم بیاید کاری سرت بیاورد کارستان! فروشنده هم که تا این لحظه به خاطر این که طرف دعوایش خانم‌ها بودند رعایت می‌کرد و آهسته پاسخ خانم‌ها را می‌داد ولوم صدایش را قدری بالا برد و گفت: چه کار می‌تونه بکنه؟ مگه برادرت زورش به من می‌رسه؟ مگه برادرت چه کاره است؟ خانم که منتظر همین سوال آخر بود گفت: برادرم خبرنگاره! می‌گم بیاد یه فیلم بگیره یه خبر بزاره توی فضای مجازی تا دیگه نتونید این جا کار کنید؟! نتیجه این که با پادرمیانی چند نفر خیرخواه و البته ۴ تراول چک ۵۰ هزارتومانی که از طرف فروشنده به مشتری پشیمان از خرید پس داد! اصلاح ذات البین صورت گرفت! این جا بود که باز در نهادم با دوست سیاستمدار اول نوشته ام هم کلام شدم و گفتم حق با شما تا همین حد بلکه بیشتر!
 
خارج از موضوع این که کاش می‌شد برای برچیده شدن مفاسد اقتصادی زمینه حضور فعال‌تر رسانه‌ها را فراهم کنیم!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رسانه یعنی صحنه بروز قدرت و خواست مردم . دیگر تظاهرات مهندسی شده نشاندهنده حضور مردم نیست . بلکه رسانه های جدید هستند که تعیین کممده هستند.
خوب از لحاظ حقوقی فروشنده میتونه پس نگیره .کاملا حق به جانب فروشنده است .جاهای دیگه دنیا هم همین جور باید باشه اگر مشتری جنس را ببره فروشنده حق داره ..تو این آشفته بازار شبکه های اجتماعی هم غوز بالا غوزند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل