بازدید 16510
مهمترین اتفاقات مرداد ماه 96؛

روایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان/ خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند/ ماه معرفی اعضای جدید مجمع، کابینه دوازدهم و شهردار تهران/ «تهران» رکورددار فرونشست زمین در جهان

نامه‌نگاری 71 اقتصاددان با روحانی درباره انتخاب گزینه‌های شایسته، ناگفته‌های انتخاباتی میرسلیم درباره قالیباف و رئیسی، خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند، نظر «محسن هاشمی» درباره اقدامات قالیباف، احمدی‌نژاد و پیش‌خور شدن تهران!، روایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان...
کد خبر: ۷۸۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 26 March 2018

قرار است مهمترین اتفاقات و رویدادهای سال 96 در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش به خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری پنجمین ماه از سال 96 (مرداد) اشاره می شود.

به گزارش «تابناک»، نامه‌نگاری 71 اقتصاددان با روحانی درباره انتخاب گزینه‌های شایسته، ناگفته‌های انتخاباتی میرسلیم درباره قالیباف و رئیسی، خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند، نظر «محسن هاشمی» درباره اقدامات قالیباف، احمدی‌نژاد و پیش‌خور شدن تهران!، روایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان، مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور برگزار شد، تهران رکورددار فرونشست زمین در جهان، درخواست وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با سردار سلیمانی، «سلفی گرفتن» نماینده‌ها با موگرینی در حاشیه تحلیف رئیس‌جمهور، تهران سی‌وششمین شهر آلوده جهان، انتخاب نجفی به عنوان جایگزین قالیباف در شهرداری تهران، کابینه دوازدهم معرفی شد، رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مشخص شدند و ... مهمترین اتفاقات مرداد ماه سال 1396 بود.

نامه‌نگاری 71 اقتصاددان با روحانی درباره انتخاب گزینه‌های شایسته

۷۱ اقتصاددان از دانشگاههای کشور که نام بسیاری چهره‎‌ها هم در آنها به چشم می‌خورد،در نامه‌ای به روحانی،خواستار دقت در چینش کابینه شده‌ و عنوان کرده‌اند برخی گزینه‌های مطرح شده،صلاحیت ندارند.

۷۱ اقتصاددان و چهره شاخص اقتصادی، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار دقت وی در چینش کابینه دوازدهم شده‌اند. به اعتقاد آنها، برخی افرادی که نام آنها در فهرست پیشنهادی رئیس‌جمهور به چشم می‌خورد، واجد شرایط نیستند.

بخش هایی از این نامه بدیم شرح است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهور منتخب دوازدهم دولت جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام،

انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفته و امید است با توجه به تجربه اندوخته شده در دوره یازدهم، فرصت چهارساله آتی به عنوان یک فرصت تاریخی برای حل مسائل اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اقتصاد ایران با چالش‌های جدی مواجه است. بحران بدهی دولت و بانک‌ها بسیار جدی است. بحران عدم‌کارآمدی ساختار اداری، کمبود و تخصیص نامناسب منابع آب، یارانه‌های سنگین و ناکارآمد، تداوم نظام چندنرخی قیمت ارز، نرخ بالای بیکاری در بین جوانان و تحصیل‌کردگان، کاهش بهره‌وری بنگاه‌های صنعتی، مداخله نهادهای عمومی در تصدی‌گری، بودجه‌ریزی غیرعملیاتی، فساد اداری، تضعیف بدنه کارشناسی دولت و لایحه‌ها و تصویب‌نامه‌های روزمره و متناقض، هر یک چالش‌هایی به شدت نگران‌کننده هستند. امضاکنندگان این نامه به عنوان دانش‌آموختگان اقتصاد، مدرسان دانشگاه و مهم‌تر از آن، ایرانیانِ نگران سرنوشت کشور در این برهه حساس تاریخی بیم آن دارند که فشارهای سیاسی و چانه‌زنی‌های مختلف در نهایت منجر به انتخابی شود که موجب عملکرد ناموفق اقتصاد کشور گردد.

بر این باوریم که یکی از ضرورت‌های دستیابی به رشد اقتصادی بالای غیرتورمی تعیین تیم اقتصادی کارآمد و متخصص است.

ناگفته‌های انتخاباتی میرسلیم درباره قالیباف و رئیسی

یکی از تفاوت‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم با ادوار گذشته، حضور یک نامزد حزبی در صحنه رقابت‌ها بود؛ حزب مؤتلفه اسلامی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های سیاسی کشور، سید مصطفی میرسلیم را به‌عنوان کاندیدای اختصاصی خود معرفی کرد. چندی بعد از معرفی او، شماری از اصولگرایان تشکلی به نام «جمنا» را پایه‌ ریزی کردند که هدفش معرفی گزینه واحد از سوی این جریان بود. حزب مؤتلفه اسلامی هم با‌ وجود داشتن یک نامزد حزبی در صحنه، اعلام کرد با «جمنا»یی که می‌خواست در نهایت به یک نامزد برسد، تعامل خواهد داشت. این در حالی بود که سید مصطفی میرسلیم از همان زمان اعلام موجودیت «جمنا» انتقاداتی را متوجه این نهاد کرد.

او از دلایل مخالفتش با «جمنا» می‌گوید؛ همچنین از تفاوت دیدگاهش با حزب مؤتلفه اسلامی که مقرر کرده بود او در مناظره‌ها درباره تخلفات منتسب به محمدباقر قالیباف شهردار اصولگرای تهران حرفی نزند سخن گفته و عنوان کرده که اگر من و قالیباف ، دور دوم می‌رفتیم، تخلفات مالی او را رو می‌کردم.

میرسلیم همچنین خبر داد پیش از تشکیل «جمنا» 50 نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری خواستار نامزدی سید ابراهیم رئیسی بودند و اصرار و پافشاری آنها بود که تولیت آستان قدس رضوی را به میدان رقابت آورد.

خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سال 88 تصمیم داشتند بنده را به قتل برسانند تصریح کرد: در جریان فتنه 88 گفتند و تهدید کردند اگر با سنگ توانستید سیداحمد خاتمی را بکشید و اگر نشد با گلوله کارش را تمام کنید، میدان جنگ یعنی این، درست است که فتنه 88 را کودتای نرم می‌دانستند ولی بازهم تحمل نداشتند و به صورت خیابانی و جنگ سخت وارد میدان شدند که در نهایت عاشورای سال 88 تهران به میدان جنگ تبدیل‌شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در عرصه خارجی می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد، گفت: آمریکایی‌ها به تغییر از درون در ایران دل‌بسته‌اند.

نظر «محسن هاشمی» درباره اقدامات قالیباف، احمدی‌نژاد و پیش‌خور شدن تهران!

منتخب اول شورای شهر تهران درباره عملکرد قالیباف در طول مدیریت‌شان در شهرداری تهران گفت: نکته مثبت قالیباف در عملگرایی است. او مدیری نیست که خود را در اتاق حبس کند و پای کار نیاید و این از حسن‌های قالیباف است که مدیر عمل‌گرایی بودند و البته در بعضی موارد واقع‌گرا بودند. در موضوع مترو برنامه محور بودند اما احمدی نژاد سعی داشت وضعیت مترو را بهم بریزد که شورای‌شهر به ما رای داد.

احمدی‌نژاد منوریل را به قم تحمیل کرد

او با بیان اینکه وقتی احمدی نژاد رییس‌جمهور شد منوریل را به قم تحمیل کرد، اظهارکرد: متاسفانه این پروژه همچنان مانده و کار نمی‌شود البته می‌گویند به‌دلیل مشکلات اعتباری است اما بیشتر دلیل مشکلات برنامه‌ریزی است.

مدیریت شهر تهران باید انسان‌محور باشد

عضو حزب کارگزاران درباره انتقادش به قالیباف گفت: قالیباف همیشه در برنامه‌های حمل و نقل ترافیک برنامه‌ریزی شده عمل می‌کرد. معتقدم در مدیریت شهر تهران باید اولویت حمل‌ونقل به عمومی بوده و شهر انسان‌محور باشد چون پدیده مترو پدیده گرانی است و دولت باید به ساخت مترو کمک کند. متاسفانه درباره مترو دولت‌ها کمکی نمی‌کردند، در نتیجه نمی‌شد پیشرفت کرد. البته معقتدم از اعتبارات شهرداری بیشتر باید استفاده کنیم.

یک‌سری افراد تهران را پیش‌خور کردند

هاشمی درباره بدهی شهرداری تهران نیز توضیح داد: بدهی شهرداری تهران چند صورت است. یک‌سری از این بدهی‌ها به پیمانکاران است و یک‌سری دیگر بدهی به موسسات‌دولتی مانند بیمه‌ها است. یک‌سری بدهی نیز داریم که در شهرداری معروف به هلوگرامی یا تراکم‌فروشی است و در اختیار یک‌سری افراد است که در حقیقت پیش‌خور کردن شهر است. در کل بدهی شهرداری تهران بیش از 20 هزار میلیارد تومان است.

روایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه زنده شبکه افق به آسیب شناسی اصولگرایی پرداخت و نسبت به مواضعی که پس از طرح «نواصول گرایی» توسط برخی اشخاص مطرح شده بود، انتقاد کرد.

محمدباقر قالیباف در برنامه جهان آرا اظهار کرد: تا یک روز آخر قصد آمدن در انتخابات را نداشتم و وقتی که آمدم هم خودم قصد کنار رفتن نداشتم. آن چیز که نباید باشد تبعیض است. ما در بحث ۹۶ درصد مطالعه ی دقیق داشتیم و مبنای کاملا علمی دارد.

قالیباف افزود: بزرگ‌ترین مشکل اصولگرایان این است که اهل گفت‌وگو نیستند و خودانتقادی ندارند. فکر نکنند که مبانی اصولگرایی فقط مال ماست و گفتمان انقلاب و اصولگرایی را فقط برای خودمان مصادره کنیم. آیا عمل ما به اندازه حرف‌زدنمان هست؟! زد و بندهای سیاسی در پشت‌پرده وجود دارد که مردم را نمی‌بینند.

وی افزود: من واقعا تا روز آخر تصمیم به آمدن نداشتم، منتهی همه دوستانی که در یک اردوگاه هستیم، همه به من گفتند حتما در انتخابات حضور داشته باش. من استدلال‌های خود را حتی برایشان مکتوب کردم اما چون همه دوستان تصمیم گرفتند، من پیروی کردم.

قالیباف گفت: من ظهر دوشنبه انصراف دادم اما صبح دوشنبه به رشت سفر کردم و تا آن لحظه هم تصمیم به انصراف نداشتم. نباید نام کناره‌گیری من را فشار گذاشت. دوستان می دانند که من تحت فشار تصمیم نمی‌گیرم. دوستان دلایلی آوردند که البته من آن‌ها را قبول نداشتم اما تحلیلی هم خودم داشتم که تجمیع این‌ها من را به این تصمیم رساند که همانطور که تکلیف داشتم بیایم حالا تکلیف به رفتن دارم.

تهران رکورددار فرونشست زمین در جهان

تهران هر روز یک میلی‌متر کوتاه‌تر می‌شود؛ این به معنای فرونشست 36سانتی‌متری پایتخت ایران در سال است که به نوعی رکوردی در جهان به حساب می‌آید.

در ادامه این گزارش می خوانیم: این فرونشست علاوه بر اینکه به بروز حوادث آنی منجر می‌شود، خطرپذیری این شهر را در برابر حوادثی مانند زلزله کاهش داده است. اگر تا پیش از این عنوان می‌شد تهران با زلزله شش‌ریشتری ویران می‌شود، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد زلزله 4.5ریشتری نیز تهران را ویران می‌کند. فرونشست زمین در تهران ناشی از برداشت بی‌رویه آب است که به‌ویژه در دولت قبل با حفر چاه‌های غیرمجاز افزایش چشمگیری داشته است.

مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور برگزار شد

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حجت‌الاسلام روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

همچنین چند روز پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور توسط رهبر انقلاب، مراسم تحلیف «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری یازدهم مقاماتی از 47 کشور شامل ۱۰ رئیس جمهوری ۲ نخست‌وزیر، ۶ رئیس مجلس، 8 معاون رئیس جمهوری، ۳ معاون نخست‌وزیر و... حضور داشتند.

افزایش حضور مقامات و هیأت‌های خارجی از 47 کشور به 105 کشور و 9 سازمان بین‌المللی به فاصله چهار سال، اتفاق ویژه‌ و بی‌نظیری است که مراسم تحلیف این دوره را از سایر دوره‌های پیشین خود متمایز ساخته و با توجه به شرایط امروز ایران و منطقه، حاوی پیام‌ خاص منطقه‌ای و بین‌المللی است که نباید بسادگی از کنار آن عبور کرد.

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با سردار سلیمانی

مدیر خبرگزاری نخیل عراق با ستایش نقش هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در تحولات عراق و منطقه، سردار سلیمانی را یک نعمت الهی برای ایران و کل منطقه خواند و گفت: اگر خدمات شهدای حرم و فرماندهی سردار سلیمانی نبود، الان داعش در کرمانشاه و زاهدان پایگاه تاسیس کرده بود.

محمد علی حکیم افزود: اگر امروز مدافعان حرم ایرانی ـ سوری ـ عراق و البته حزب الله لبنان و بخشی از حماس در عراق حضور مستشاری و نظامی نداشتند، گروه تروریستی داعش تمام منطقه را فرا گرفته بود و در مرزهای داخلی ایران استقرار می‌یافت.

این تحلیلگر سیاسی در یک تعبیر جالب و البته به زبان خودشان(عربی) از سردار سلیمانی بعنوان «فرستاده خدا برای ایران و منطقه» یاد کرد و گفت: این ژنرال ایرانی دارای افکار باز سیاسی، نظامی است و تکنیک‌های دفاعی وی برای دفع اهداف خبیثانه آمریکا و اسراییل تمام مرزهای جغرافیایی منطقه را در نوردیده است. سردار سلیمانی به قدری در تحولات منطقه موفق و بازدارنده عمل کرده که جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا از وی درخواست ملاقات کرد که البته مورد قبول سردار واقع نشد.

«سلفی گرفتن» نماینده‌ها با موگرینی در حاشیه تحلیف رئیس‌جمهور

یکی از اتفاقات مرداد ماه که جنجال زیادی به پا کرد و حاشیه های فراوانی بدنبال خود داشت، سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

روایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان/ خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند/ ماه معرفی اعضای جدید مجمع، کابینه دوازدهم و شهردار تهران/ «تهران» رکورددار فرونشست زمین در جهانروایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان/ خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند/ ماه معرفی اعضای جدید مجمع، کابینه دوازدهم و شهردار تهران/ «تهران» رکورددار فرونشست زمین در جهانروایت‌ قالیباف از کناره‌گیری‌اش و انتقاد از اصولگرایان/ خاتمی:‌ سال‌88‌ می‌خواستند‌ مرا‌ به‌ قتل‌ برسانند/ ماه معرفی اعضای جدید مجمع، کابینه دوازدهم و شهردار تهران/ «تهران» رکورددار فرونشست زمین در جهان

پس از پایان مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس برخی از نمایندگان با نزدیک شدن به موگرینی تلاش کردند که لحظه حضور او در مجلس را به ثبت رسانده یا با او عکس سلفی بگیرند که این اتفاق حواشی زیادی را ایجاد کرد.

تهران سی‌وششمین شهر آلوده جهان

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با بیان اینکه امروزه تهران با هشت میلیون نفر جمعیت، بیست و هشتمین کلان‎شهر پرجمعیت جهان است، گفت: تهران همچنین در رده سی و ششمین شهر آلوده جهان قرار دارد.

سید محسن طباطبایی مزدآبادی نائب رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، با بیان اینکه امروزه تهران با هشت میلیون نفر جمعیت، بیست و هشتمین کلان‎شهر پرجمعیت جهان است و این کلان‎شهر با 680 کیلومتر مربع وسعت دارای تراکم 10550 نفر در کیلومترمربع می‎باشد، افزود: به لحاظ زیست‎پذیری طبق گزارش اکونومیست، تهران در رده 126 در بین 140 شهر جهان قرار دارد،از منظر پایداری، طبق گزارش مؤسسه آرکادیس، تهران در بین 100 شهر اول جهان نیست،در زمینه شاخص نوآوری، تهران در بین 500 شهر در جهان، در رده 423 قرار دارد و در زمینه فضای کسب و کار طبق گزارش اکونومیست که 82 شهر را از مناطق مختلف جهان انتخاب کرده، تهران در رده 81 قرار گرفته است و از لحاظ شاخص‎های جهانی شدن، تهران در بین 128 شهر، در رده 98 است.

کابینه دوازدهم معرفی شد

«حسن روحانی»، رئیس جمهور طی نامه‌ای به «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، اسامی وزیران پیشنهادی خود برای دولت دوازدهم را به قوه مقننه معرفی کرد. برای تصدی هجده وزارتخانه دولت دوازدهم نام هفده وزیر تا امروز به مجلس معرفی شده و البته هنوز رئیس جمهور گزینه ای را برای کرسی وزارت علوم معرفی نکرده است.

پس از گذشت کمتر از ۷۲ ساعت از مراسم تحلیف، ا۱۷ مردادماه، لیست وزرای پیشنهادی حسن روحانی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی معرفی شد. لیستی از مدیران که شامل وزرای سابق و افراد جدید هستند.

۱ - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: سیدمحمد بطحائی

۲ - وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد جواد آذری جهرمی

۳ - وزیر پیشنهادی اطلاعات: سید محمود علوی

۴ - وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی: کرباسیان

۵ - وزیر پیشنهادی امور خارجه: محمد جواد ظریف

۶ - وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: حسن قاضی زاده هاشمی

۷ - وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی

۸ - وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: محمود حجتی

۹ - وزیر پیشنهادی دادگستری: سید علیرضا آوایی

۱۰ - وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: امیر حاتمی

۱۱ - وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: عباس آخوندی

۱۲ - وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: محمد شریعتمداری

۱۳ - وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالحی

۱۴ - وزیر پیشنهادی کشور: عبدالرضا رحمانی فضلی

۱۵ - وزیر پیشنهادی نفت: بیژن نامدار زنگنه

۱۶ -وزیر پیشنهادی نیرو: حبیب‌الله بیطرف

۱۷ - وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر

18- وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری شب قبل از معرفی کابینه انصراف داد.

انتخاب نجفی به عنوان جایگزین قالیباف در شهرداری تهران

شورای شهر تهران برای انتخابات پنجاه و هشتمین شهردار پایتخت 19 مرداد ماه نشست دیگری برگزار کرد تا پس از استماع برنامه کاندیداها، رقابت شکل بگیرد.

پس از برگزاری جلسه در دو نوبت ، اعضای شورای شهر پنجم برای انتخاب شهردار به جمع بندی رسیدند و «محمدعلی نجفی» با کسب اکثریت آرای اعضای منتخب شورای پنجم، پنجاه و هشتمین شهردار تهران شد.

طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب؛

رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مشخص شدند

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از حکم انتصاب اعضای مجمع عنوان کردند: آیت الله آقای حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی را به ریاست و جناب آقای دکتر محسن رضائی را به دبیری مجمع تشخیص مصلحت و اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را به عضویت آن در دوره‌ی پنج‌ساله‌ی جدید منصوب می‌کنم.

اشخاص حقوقی

الف) رؤسای محترم سه قوه

ب) فقهای معزّز شورای نگهبان

پ) رئیس ستاد کل نیروهای مسلّح

ت) دبیر شورایعالی امنیت ملّی

ث) وزیر یا رئیس دستگاهی که موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است

ج) رئیس کمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی

اشخاص حقیقی

آیات و حجج اسلام؛

آقای حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی، آقای حاج شیخ احمد جنتی، آقای امینی نجف‌آبادی، آقای موحدی کرمانی، آقای ناطق نوری، آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای محسنی اژه‌ای، آقای مجتهد شبستری، آقای سیّدابراهیم رئیسی، آقای درّی نجف‌آبادی، آقای محمّدی‌عراقی، آقای مجید انصاری، آقای مصباحی‌مقدم.

و حضرات؛

آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمّدی، آقای محمود احمدی‌نژاد، آقای محمّدجواد ایروانی، آقای محمّدرضا باهنر، آقای احمد توکّلی، آقای سعید جلیلی، آقای غلامعلی حدّادعادل، آقای داود دانش‌جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضائی، آقای سیّدمحمد صدر، آقای محمّدحسین صفارهرندی، آقای محمّدرضا عارف، آقای محمّد فروزنده، آقای سیّدحسن فیروزآبادی، آقای محمّدباقر قالیباف، آقای حسین محمّدی، آقای حسین مظفّر، آقای سیّدمصطفی میرسلیم، آقای سیّدمحمّد میرمحمّدی، آقای سیّدمرتضی نبوی، آقای علی‌اکبر ولایتی، آقای صادق واعظ‌زاده، آقای احمد وحیدی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر