بازدید 3610

هشدار چین به تحرکات ناوهای آمریکا

دفاع چین امروز شنبه با انتشار بیانیه ای در تارنمای آرمی دیلی تحرکات ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی و اطراف جزایر متعلق به چین را پرمخاطره توصیف کرد.
کد خبر: ۷۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 24 March 2018

دفاع چین امروز شنبه با انتشار بیانیه ای در تارنمای آرمی دیلی تحرکات ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی و اطراف جزایر متعلق به چین را پرمخاطره توصیف کرد.

به گزارش ایرنا ، در این بیانیه آمده که ناوهای آمریکایی بارها به محدوده جزایر متعلق به چین در دریای جنوبی ورود کرده اند و با این کار همکاری های نظامی دو کشور را به خطر انداخته اند.
این بیانیه پس از آن صادر می شود که در هفته گذشته ناو یو اس اس ماستین آمریکا وارد محدوده 12 مایلی دریایی یکی از جزیره های مصنوعی ساخت چین در مجمع الجزایر مورد منازعه اسپراتلی در دریای جنوبی شد.
روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ می نویسد که پس از ورود این ناو به محدوده مورد نظر ، دو فروند از ناوهای چینی در این منطقه به آن هشدار دادند و ناو آمریکایی پس از این هشدار از این ناحیه دور شد.
نشریه از قول منابع آگاه در پنتاگون آورده که این ناو طبق مقررات کشتیرانی آزاد دردریای جنوبی وارد این منطقه شده و به ماموریت عادی خود ادامه داده است.
وزارت دفاع چین از آمریکا انتقاد کرده است که با تحرکات جدی و خطرناکش در دریای جنوبی در حال ضربه زدن به اصل ارتباطات و همکاری های نظامی دو کشور است.
دریای جنوبی منطقه ای مشتمل بر 250 جزیره است که از دیدگاه چین بیشتر آنها متعلق به این کشور است و به آمریکا هشدار داده است نباید ناوهای آن کشور وارد محدوده 12 مایلی دریایی جزایر مذکور شوند.
ارزش تجارت با کشتی در دریای جنوبی در طول سال مبلغی بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار است و آمریکا می گوید برای حراست از کشتیرانی آزاد نیروی دریایی خود را به این منطقه اعزام کرده است.
با وجود این ادعا ، وزارت دفاع چین به واشنگتن هشدار داده است که هر حرکت نسنجیده این کشور در دریای جنوبی ممکن است باعث بروز درگیری شود.
ناو آمریکایی در حالی وارد این منطقه شده که چین و آمریکا درگیر یک مبارزه بزرگ تجاری شده اند که می تواند برای اقتصاد دو کشور و جهان زیانبار باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر