بازدید 12813
۷
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن/تحریم ده ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری/خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی، ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن، فروش ۶۶۰۰ موشک تاو آمریکا به عربستان، تأکید سران انگلیس، فرانسه و آلمان بر پایبندی خود به برجام و اظهارات توسعه طلبانه اردوغان در مورد سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به تحریم ده ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 24 March 2018

خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی، ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن، فروش ۶۶۰۰ موشک تاو آمریکا به عربستان، تأکید سران انگلیس، فرانسه و آلمان بر پایبندی خود به برجام و اظهارات توسعه طلبانه اردوغان در مورد سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به تحریم ده ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت خزانه داری آمریکا یک نهاد و ده شخص ایرانی را به ادعای فعالیت‌های مخرب سایبری و هدف قراردادن صدها دانشگاه، تحریم کرد.

در اطلاعیه روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: در اقدام هماهنگ با وزارت دادگستری ایالات متحده، دفتر نظارت بر دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری ایالات متحده، یک نهاد ایرانی و ده تن از افراد ایران را تحت فرمان اجرایی E.O) 13694) 'مسدود سازی اموال برخی افراد مشارکت کننده در فعالیت های قابل ملاحظه تخریب سایبری، تحریم کرد.

به ادعای این دفتر، افراد و نهاد معرفی شده دارایی های اطلاعاتی ارزشمندی را از صدها دانشگاه آمریکا، دانشگاه های کشورهای ثالث و شرکت های رسانه ای خصوصی سرقت می کردند.

سیگل مندلکر، قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: ایران همواره فعالیت های مخرب سایبری علیه ایالات متحده و همپیمانان آن داشته است.

وی افزود: مؤسسه سایبری سپاه پاسداران در مؤسسه مبنا، شبکه هکری است که با نفوذ به صدها دانشگاه، اطلاعات حساس آن‌ها را ربوده است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: ما سرقت از مالکیت معنوی ایالات متحده و یا نفوذ به مؤسسات و دانشگاه های تحقیقاتی را تحمل نخواهیم کرد. وزارت خزانه داری، سیستماتیک از اختیارات تحریم ها استفاده می‌کند تا شیوه‌های مخرب سایبری ایران را برملا سازد و ایران را برای حملات کیفری سایبری پاسخگو نگه دارد.

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن/تحریم ۱۰ ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری/خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

مندلکر ادامه داد: در نتیجه اقدام امروز، تمام اموال و منافع مالکیت افراد تعیین شده در معرض صلاحیت ایالات متحده مسدود شده است و اتباع آمریکا از انجام معاملات با آنها ممنوع هستند.

بر پایه این اطلاعیه، مؤسسۀ مبنا یک شرکت ایرانی دانسته شده است که در سرقت شناسه های شخصی و منابع اقتصادی برای افزایش منافع مالی خصوصی فعالیت می کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین غلامرضا رفعت نژاد، احسان محمدی، سید علی میرکریمی، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، عبدالله کریما، ابوذر گوهری مقدم، روزبه صباحی، محمد رضا صباحی و بهزاد مصری را هم در لیست این تحریم ها قرار داده است.

خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

یگانهای ارتش سوریه از صبح روز جمعه در حال تأمین امنیت مسیر خروج صدها غیر نظامی از غوطه شرقی هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، این افراد در نور شمالی غوطه از طریق گذرگاه امن منتهی به اردوگاه «الوافدین» از این منطقه خارج شدند.

خبرنگار سانا گزارش داد، این خروج همچنان ادامه دارد و تا لحظه تنظیم خبر حدود چهار هزار و 300 غیر نظامی از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

ارتش سوریه به همراه هلال احمر این کشور و استانداری ریف دمشق در حال ارائه کمک های اولیه و مواد غذایی به افراد غیر نظامی هستند که از غوطه خارج شده‌اند.

گروهک «فیلق الرحمن» نیز به آتش‌بس در غوطه شرقی تن داد

همچنین روز گذشته بیش از شش هزار غیر نظامی از طریق این گذرگاه از غوطه خارج و وارد اردوگاه الوافدین شدند و با همکاری استانداری ریف دمشق و هلال احمر سوریه به منطقه «عدرا البلد» انتقال یافتند.

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن/تحریم ۱۰ ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری/خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

طی روزهای گذشته، هزاران غیر نظامی که در بند تروریستها بودند، از طریق گذرگاه های «جسرین و حموریه» و گذرگاه منتهی به اردوگاه الوافدین از غوطه شرقی خارج شدند.

شمار بسیاری از این افراد در مراکز موقت واقع در «الدویر، النشابیة، نجها و الحرجلة» مستقر شدند و برخی از افراد غیر نظامی نیز نزد نزدیکان خود در دمشق رفتند.

صبح جمعه وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، به توافقی دست یافته اند که بر اساس آن تروریست های جبهه احرار الشام به همراه خانواده هایشان از شهر «حرستا» خارج و به ادلب منتقل خواهند شد.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه گفت: این توافق پس از مذاکره با سرکرده های جبهه احرار الشام حاصل شده است.

روز گذشته نیز 1895 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان از حرستا خارج و به ادلب منتقل شدند.

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن

یک نشریه اماراتی مدعی شد ایران از طریق برخی طرف‌های بین‌المللی برای مذاکره به منظور دستیابی به یک مصالحه سیاسی در یمن ابراز تمایل کرده است.

نشریه اماراتی «نشنال» در گزارشی به نقل از برخی منابع سطح بالا مدعی شد، «ایران اخیرا از طریق یک طرف بین‌المللی نشانه‌هایی را در زمینه تمایلش به مذاکره بر سر یک مصالحه سیاسی در یمن ارسال کرده است».

این رسانه اماراتی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در سفر ده روز پیش خود به عمان و بحرین، مسأله جنگ یمن و قاچاق سلاح از طریق دریا و راه‌های زمینی عمان به یمن را پیگیری کرده است و اندکی پس از آن بود که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به تهران سفر و این مسأله را با مقامات ارشد ایرانی مطرح کرد.

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن/تحریم ۱۰ ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری/خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

فروش ۶۶۰۰ موشک تاو آمریکا به عربستان

وزارت‌خارجه آمریکا با انشتار بیانیه‌ای از موافقت خود با فروش تسلیحات و تجهیزاتی نظامی به‌ ارزش بیش از یک میلیارد دلار به عربستان خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، با فروش موشک‌های ضدتانک «تاو» به عربستان سعودی در چارچوب یک توافق یک میلیارد دلاری که شامل تعمیر و نگهداری بالگردها و قطعات یدکی خودروهای نظامی است، موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: این مطلب را پنجشنبه به کنگره اعلام کرده تا فرآیند رسمی بررسی‌های کنگره در این زمینه آغاز شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، عربستان سعودی خواهان خرید 6600 موشک تاو به‌همراه 96 موشک اضافی ــ برای اهداف آموزشی ــ به‌ مبلغ 670 میلیون دلار شده است.

در این بیانیه آمده است: «پیشنهاد فروش موشک‌های تاو از نوع 2B و پشتیبانی‌های فنی، تلاش‌های عربستان سعودی برای توسعه قابلیت‌های یکپارچه دفاع زمینی‌اش را تقویت خواهد کرد».

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که فروش قطعات ناوگان تانک‌های آبرامز و خودروهای زره‌پوش را به‌ ارزش 300 میلیون دلار به عربستان سعودی تأیید کرده است.

ادعای رسانه اماراتی درباره آمادگی ایران برای مصالحه در یمن/تحریم ۱۰ ایرانی توسط آمریکا به ادعای حملات سایبری/خروج چهارهزار غیر نظامی از غوطه شرقی

این وزارت‌خانه همچنین برای فروش تجهیزات و خدمات مرتبط با ناوگان بالگردهای نظامی عربستان به‌ارزش 106.8 میلیون دلار چراغ سبز نشان داده است؛ این بیانیه تنها چند روز پس از دیدار ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ منتشر شده است.

روز سه‌شنبه گذشته بود که سنای آمریکا قطعنامه‌ای را که خواهان پایان‌ بخشیدن به حمایت ایالات متحده از حمله عربستان به یمن شده بود، از دستور کار خارج کرد.

تأکید سران انگلیس، فرانسه و آلمان بر پایبندی خود به برجام

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تأکید کردند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی دولت این کشور منتشر شد نوشت: ترزا مِی، نخست وزیر امروز با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست شورای اروپا در بروکسل دیدار و درباره برجام رایزنی کرد. در این بیانیه آمده است طرفین بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) تأکید و توافق کردند ماه آوریل بحث‌های بیشتری را برگزار کنند.

اردوغان: به ادلب و منبج می‌رویم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که در ششمین کنگره حزب عدالت و توسعه در منطقه «باغچیلار» استانبول سخن می‌گفت، مدعی شد که از زمان آغاز عملیات «شاخه زیتون» 3700 نیروی کرد کشته شده‌اند.

به گزارش سایت خبری روزنامه ینی شفق، او تأکید کرد که این عملیات به عفرین محدود نخواهد شد و در ادلب و منبج نیز ادامه خواهد داشت.

اردوغان افزود: در گفت‌و‌گوی تلفنی با ترامپ به او گفتم که ترکیه در کنار مظلومین ایستاده است و از این مسأله عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ارتش ترکیه پس از دو ماه عملیات با همراهی مزدورانی از گروهک ارتش آزاد و برخی دیگر گروهک‌های حاضر در سوریه، یکشنبه هفته گذشته (27 اسفند) شهر عفرین، مرکز شهرستان عفرین را به کنترل خود درآورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
از ترس جان بولتونه…
جالب است که این افراد ( ده نفره ) که مورد تحریم قرار گرفته اند ،وداراییهای آنها ضبط میشود ؟ چگونه ،وبر چه مبنایی ریالهای ایران را به دلار تبدیل نموده اند ،ودر بانکهای امریکایی سپرده گذاری کرده اند ،وضد امریکایی هم میکنند ،آیا این دو گانه رفتار ‌نشانه چیست ؟ ،،،مردم از خود سوال میکنند ،اینها چگونه قادرند در بانکهای امریکایی حساب بانکی داشته باشند ؟در صورتیکه برای افتتاح حساب بانکی در ایران ، آدرس ،ونشانههای هفت جد ،وآباد انسان را ثبت میکنند ؟ آیا به حقیقت ،اینها ایرانی هستند ،ویا نامی ایرانی برای خود انتخاب نموده اند ؟،،،،
همه چیزرابربادمیدهندمثل برجام
دیدید هسته ای بهانه است ما در هر چیزی پیشرفت کنیم حتی کشاورزی اینا به بهانه ای برای تحریم پیدا میکنن
رسانه ملی که عنوان کرد آمریکا ایران رو بخاطر نقض حقوق معنوی تحریم کرده
این اردغان که برای مسلمانان میانمار اشک تمساح میریزد مسلمانان کرد سوریه را قتل عام میکند و راست هم میگوید در کنار جنازه این مظلومان ایستاده است.
زنده باد اردوغان
افتخار خاورمیانه
یه فرد تمام عیار برای خاورمیانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی