بازدید 2843

از کنوانسیون پالرمو تا مبارزه با تامین مالی تروریسم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نتایج عضویت در کنوانسیون های بین‌المللی را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۸۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 23 March 2018

علیرضا رحیمی، در خصوص عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون های بین‌المللی، اظهار داشت: دو کنوانسیون بین‌المللی به مجلس آمد که کنوانسیون پالرمو در مجلس تصویب شد و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 2 قانون نیز مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است؛ "قانون مبارزه با پولشویی" و "قانون مبارزه به تروریسم" را مجلس درگذشته تصویب کرده است که در مورد این دو قانون داخلی اصلاحیه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نگاه عمومی این است که هر مقدار، درجه شفافیت ما در این مسائل بالا باشد، ادعای ایران با درصد بالاتری در جامعه جهانی اثبات می شود. سهم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت بین الملل و صلح جهانی سهم ثابت شده ای است و برجام توانست در این زمینه گام اساسی بردارد.

رحیمی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی که در مورد پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون‌ها وجود دارد، گفت: آنچه که مهم است مذاکره های پیش از پیوستن به این کنوانسیون ها است تا فضای جمهوری اسلامی و قوانین بالادستی را برای این مجامع نمایان کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: حق تحفظ در زمان الحاق به این کنوانسیون ها نیز یک مکانیزم بین‌المللی است تا برای کشوری که قصد دارد قوانین داخلی خود را در اولویت اجرا قرار دهد، از این مکانیزم انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل