بازدید 3002

تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا

کد خبر: ۷۸۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 20 March 2018

منابع خبری از مجروح شدن چندین نفر بر اثر تیراندازی در دبیرستانی در ایالت مریلند آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی امروز، سه‌شنبه از وقوع یک تیراندازی در دبیرستانی در ایالت مریلند آمریکا خبر داده‌اند. گفته می‌شود این دبیرستان بسته شده و چندین نفر مجروح شده‌اند.

مطابق گزارش‌ها نیروهای پلیس به این مدرسه اعزام شده‌اند و تحقیق درباره این حادثه در جریان است.

این خبر در شرایطی منتشر شده که تیراندازی ماه پیش در محوطه دبیرستان «مارجی استونمن داگلاس» که 17 کشته به‌جا گذاشت بار دیگر بحث‌ها در این کشور درباره قوانین حمل سلاح را بر سر زبان‌ها اندخته است.

مطابق آمارهایی که وبگاه «ووکس» فراهم کرده آمریکا از حیث فراوانی وقوع خشونت و قتل با اسلحه کشوری بی‌نظیر در دنیا قلمداد می‌شود. نرخ وقوع قتل با اسلحه در آمریکا با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست و این رقم برای آمریکا 6 برابر بیشتر از کانادا و 16 برابر بیشتر از آلمان است.

بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2013 سال تاکنون (کمی بیش از 5 سال پیش)، در کشور آمریکا مجموعاً 1624 مورد کشتار جمعی در تیراندازی‌ با سلاح رخ داده است. در این تیراندازی‌ها، تاکنون 1875 تن کشته شده‌اند و 6848 نفر نیز مجروح شده‌اند.

بررسی جزئی‌تر آمارها طبق داده‌های گان‌وایولنس‌آرکایو نیز نشان می‌دهد از ابتدای سال 2018 تاکنون (48 روز اخیر) 32 مورد تیراندازی با تلفات انبوه در نقاط مختلف این کشور رخ داده است که طی آن 59 تن جان باخته و 132 نفر زخمی شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل