بازدید 1760

برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شعبه زدن در خاورمیانه

کد خبر: ۷۸۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 20 March 2018

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنامه داریم که شعبه‌ای از این دانشگاه در یکی از کشورهای تاجیکستان، عمان و یا عراق ایجاد کنیم. در این زمینه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در سال آینده یک واحد دانشگاهی در یکی از این کشورها داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر رامین کردی ضمن بیان اینکه 8 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: 11 دانشکده و 16 بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که دانشجویان خارجی در همه این دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها حضور دارند و از مقاطع کارشناسی تا فوق‌تخصصی مشغول تحصیل هستند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 35 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال گرفتن تخصص هستند و همچنین دانشجویان مقطع فوق تخصصی زیادی نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود: بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته‌های پزشکی، داروسازی و بهداشت هستند.

وی ادامه داد: زمانی که دانشجویان خارجی فارغ التحصیل می‌شوند و به کشورهای خود برمی‌گردند، متصدی سمت‌های اجرایی و علمی خوبی در کشور خود می‌شوند و به این ترتیب کمک زیادی به بهبود آموزش پزشکی در منطقه می‌کنند.

دکتر کردی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم است و این دانشگاه تمایل به افزایش جذب دانشجوی خارجی از همه کشورها دارد گفت: یکی از چالش‌هایی که در همه کشورها برای دانشجویان خارجی وجود دارد مواجهه با فرهنگ کشور میزبان است اما به طور کلی امکانات برای جذب دانشجو کم نیست و سعی شده است مشکلات موجود در این زمینه تا حدودی حل شود.

وی تاکید کرد: جذب دانشجویان خارجی فرصت خوبی است برای اینکه بتوانیم فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به جهان بشناسانیم و همچنین فرصتی برای ترویج زبان فارسی در منطقه و دنیا است.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تعداد دانشجویان ما هر روز در حال افزایش است و برنامه داریم که دانشگاهی در کشورهای همسایه از بین تاجیکستان و عمان و عراق ایجاد کنیم که در این زمینه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در سال آینده یک شعبه در یکی از کشورها داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل