بازدید 3821

نمایش سفره هفت‌سین در بزرگترین موزه نیوزیلند

کد خبر: ۷۸۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 March 2018

موزه 'تی پایای' ولینگتون که بزرگترین موزه نیوزیلند محسوب می شود ، سفره هفت سین را به مناسبت حلول سال جدید شمسی ( 1397 ) به نمایش گذاشته و فلسفه این سنت دیرپای را در قالب دو لوح برای بازدید کنندگان توضیح داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، این اقدام که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند و با همکاری موزه 'تی پایای' نیوزیلند انجام شده با استقبال تماشاگران این مرکز فرهنگی روبه رو شده است.
نمایش سفره هفت سین در مهمترین موزه نیوزیلند قرار است به مدت 2 هفته ادامه داشته باشد.
سفره هفت سین ایرانی در کنار صنایع دستی کشورمان تجلی زیبایی از آداب و رسوم و هنر هنرمندان ایرانی را در این موزه به نمایش گذاشته است .
نوروز فرصت معرفی فرهنگ ایرانی به مردم مختلف دنیاست به همین دلیل در کنار این سفره در موزه در دو لوح مختلف به زبان انگلیسی درمورد فلسفه هفت سین و نمادهای اقلام آن توضیح داده شده است.
این موزه روزانه مورد استقبال هزاران نفر از اتباع نیوزیلندی و گردشگران خارجی این کشور است که با علاقه خاصی آثار و اشیای به نمایش درآمده در آن را مورد بازدید قرار می دهند .
نیوزیلند به عنوان یک کشور چند فرهنگی در منتهی الیه کره زمین واقع شده و 80 درصد مردم آن مهاجر محسوب می شوند و برای شناخت فرهنگ های مختلف ملل با اشتیاق در اینگونه اماکن عمومی حاضر می شوند .

نمایش سفره هفت‌سین در بزرگترین موزه نیوزیلند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر