بازدید 2880

قولهای ترامپ به جایی نرسید

یک سال پیش ترامپ قول داد بدهی عمومی آمریکا را در ۸ سال صفر کند، اما نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه از ۲۱ هزار میلیارد دلار هم بیشتر شد.
کد خبر: ۷۸۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 19 March 2018

یک سال پیش ترامپ قول داد بدهی عمومی آمریکا را در ۸ سال صفر کند، اما نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه از ۲۱ هزار میلیارد دلار هم بیشتر شد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، حدود یک سال پیش و در روزهای نخست ریاست جمهوری ترامپ، وی قول داد که بدهی عمومی آمریکا را طی مدت ۸ سال به صفر برساند، اما آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان داد که طی هفته جاری برای نخستین بار در تاریخ این کشور بدهی عمومی آمریکا از مرز ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد.

ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ طرح تعلیق سقف بدهی فدرال این کشور را امضا کرد که به موجب آن دولت این کشور اجازه یافته به هر اندازه که بخواهد تا ۱ مارس سال آینده استقراض کند.

بنابه آمار وزارت خزانه‌داری این کشور در روز ۲۰ ژانویه سال گذشته و همزمان با روزهای نخست ورود ترامپ به کاخ سفید، بدهی عمومی آمریکا ۱۹.۹ هزار میلیارد دلار بود.

انتظار می‌رود با تصویب قانون کاهش مالیات آمریکا که به افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی عمومی این کشور منجر می‌شود و ازسوی دیگر امضای توافق دوساله هزینه‌ها با کنگره آمریکا بدهی عمومی این کشور از میزان کنونی نیز فراتر رود.

طی ماه‌های گذشته نگرانی‌ها نسبت به افزایش کسری بودجه در آمریکا در دوران مدیریت ترامپ افزایش یافته است.
در ۸ سال ریاست جمهوری باراک اوباما، بدهی عمومی آمریکا از ۹ تریلیون دلار به ۲۰ تریلیون دلار رسید. ماه گذشته میلادی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا طی سال ۲۰۱۷، یک هزار میلیارد دلار از بودجه خود را از دست داده است که معادل کل تولید ناخالص داخلی استرالیاست.

باب کروکر، سناتور اهل ایالت تنسی، بدهی عمومی آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید برای این کشور عنوان کرد که برای نخستبن‌بار در سپتامبر سال گذشته از مرز ۲۰ تریلیون دلار عبور کرد.

در ماه ژانویه سال جاری یکی از بزرگترین موسسات رتبه‌بندی چین به نام داگونگ گلوبال رتبه اعتباری آمریکا را از A-  به BBB+ کاهش داد که یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رتبه اعتباری این کشور عدم توانایی دولت ترامپ در مدیریت بدهی بوده است. کشورهایی نظیر ترکمنستان، کلمبیا و پرو هم اکنون رتبه اعتباری مشابه با آمریکا دارند.

طی ماه جاری بانک مرکزی فدرال آمریکا از احتمال رسیدن بدهی عمومی این کشور به ۳۰ تریلیون دلار طی ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: این مسئله می‌تواند محل نگرانی شدیدی این کشور باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر