بازدید 15475

اذیت و آزار هفت میلیون ایرانی، دستور کار سازمان ثبت احوال در آخرین ماه سال 96

مراجعه میلیون ها ایرانی به سامانه ای که سازمان ثبت احوال برای تغییر کارت های ملی کاغذی به هوشمند طراحی کرده است، در آخرین ماه سال جاری مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرد که از جمله آنها می توان به کسر حق ثبت نام بدون تعیین تکلیف نهایی اشاره کرد؛ مشکلاتی که همچنان ادامه دارد و دست کم هفت میلیون ایرانی را در بلاتکلیفی محض قرار داده است.
کد خبر: ۷۸۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 19 March 2018

اذیت و آزار هفت میلیون ایرانی، دستور کار سازمان ثبت احوال در آخرین ماه سال 96مراجعه میلیون ها ایرانی به سامانه ای که سازمان ثبت احوال برای تغییر کارت های ملی کاغذی به هوشمند طراحی کرده است، در آخرین ماه سال جاری مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرد که از جمله آنها می توان به کسر حق ثبت نام بدون تعیین تکلیف نهایی اشاره کرد؛ مشکلاتی که همچنان ادامه دارد و دست کم هفت میلیون ایرانی را در بلاتکلیفی محض قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، مسئولان سازمان ثبت احوال کشور در سال 1396 به صورت جدی پیگیر ماجرای تغییر کارت ملی کاغذی بیش از 60 میلیون ایرانی شدند و با تبلیغاتی که در این زمینه انجام دادند، بخش زیادی از شهروندان را ترغیب کردند که با مراجعه به سامانه کارت ملی هوشمند، فرایند تغییر کارت ملی خود را انجام دهند؛ فرایندی که در مسیر اجرایی شدن دچار ضعف های زیر ساختی فراوانی شد و میلیون ها شهروند ایرانی را در سردرگمی فرو برد.

هرچند از همان آغاز ثبت نام در سامانه کارت ملی هوشمند، اشکالات فراوانی متوجه این سامانه بود و بسیاری از شهروندان امکان ثبت نام آسان و سریع نداشتند، با اطلاع رسانی های مکرر مسئولان در ماه های آخر سال که تأکید کردند آخرین فرصت ثبت نام برای تغییر کارت ملی اسفندماه است، بسیاری از شهروندان را مجبور کرد که به هر شکل ممکن تا پایان سال در سامانه نام نویسی کنند.

شهروندانی که در اسفندماه و در پی پافشاری هشدارهای مسئولان برای ثبت نام در سامانه کارت ملی هوشمند اقدام کردند، به دلیل حجم بالای مراجعه در سراسر کشور با مشکلاتی رو به رو شدند که ضعف در زیرساخت های فنی سامانه دلیل اصلی آن بود و به بسیاری از شهروندان خسارت مالی وارد کرد.

از جمله اشکالاتی که شهروندان در مراجعه اسفندماه خود به سامانه با آن رو به رو شدند، موضوع تکمیل اطلاعات و پرداخت 20 هزار تومان به عنوان حق ثبت نامی بدون دریافت رسید و گزارش مشخص بود؛ اتفاقی که سبب شد این شهروندان علی رغم مراجعه به سامانه و پرداخت پول موفق به تکمیل نام نویسی خود نشوند.

در اسفندماه جدا از بلاتکلیفی وضعیت مبالغ پرداختی، مشکل دیگر سامانه این بود که با خطاهای فراوان رو به رو می شد و زمان و انرژی فراوانی را از شهروندان گرفت.

از دیگر اشکالات موجود در سامانه که اسفندماه و در پی خطاهای مکرر رخ داد، می توان به باز بودن حساب شهروندان برای پرداخت حق ثبت نامی برای دفعات مکرر اشاره کرد. به این معنی که برخی شهروندان پس از پرداخت حق ثبت نام و مشاهده خطا، برای انجام موفقیت آمیز ثبت نام دوباره حق ثبت نامی پرداخت کردند که باز هم به رغم کسر مبلغ از حساب با خطا رو به رو می شد.

سازمان ثبت احوال کشور در همان روزهای آغازین اسفندماه با پذیرش ایجاد اشکال در زیرساخت های فنی سامانه به دلیل مراجعه بیش از ظرفیت به کسانی که به رغم پرداخت مبلغ موفق به تکمیل نام نویسی خود نشدند، وعده داد که نهایتاً تا تاریخ 20 اسفندماه مبالغ پرداختی را به حسابشان بازگرداند.

اکنون و در شرایطی که تنها دو روز از سال 1396 بیشتر نمانده است، بررسی های خبرنگار «تابناک»، نشان می دهد نه تنها وعده چند روز قبل مسئولان سازمان ثبت احوال محقق نشده بلکه این مشکل همچنان ادامه دارد و احتمالا بعد از تعطیلات عید نوروز حل خواهد شد.

بسیاری از شهروندان که در روزهای آغازین اسفندماه با مراجعه به سامانه کارت ملی هوشمند هزینه مربوطه را پرداخت اما گزارش نهایی دریافت نکردند، نه تنها پول های پرداختی آنها در بیستم اسفندماه به حسابشان بازنگشت، بلکه اکنون که به سامانه مراجعه می کنند با پیام نامشخص بودن شرایط ثبت نام رو به رو می شوند؛ مشکلی که مسئول مربوطه این بخش در ثبت احوال آن را طبیعی می داند و وعده می دهد که بعد از تعطیلات حل شود.

الویری، یکی از مسئولان روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با اشکالات پیش آمده و آخرین اقدامات برای رفع آن به «تابناک»، گفت: در اسفندماه بسیاری از شهروندان که تا پیش از آن برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده بودند، با این نگرانی که مبادا فرصت ثبت نام تمام شود به سامانه مراجعه کردند و مراجعه چیزی حدود 7 میلیون ایرانی در یک بازه زمانی کوتاه، سامانه را به کلی از مدار خارج کرد.

الویری ادامه داد: مسئولان سازمان همان گونه که وعده داده بودند، تلاش خود را برای حل مشکل تا بیستم اسفندماه به کار بستند، اما این وعده محقق نشد و اشکالات موجود در سامانه در روزهای بعد نیز ادامه یافت.

این مقام مسئول در بخش روابط عمومی سازمان با تأکید بر اینکه چیزی از مسئولیت های ثبت احوال در قبال شهروندان متضرر کم نشده است، افزود: مدیران بخش فنی سامانه کارت ملی در حال حاضر به شدت در حال تلاش هستند تا مشکل را حل کنند و امیدواریم در روزهای آینده این مشکل بر طرف شود.

مسئولان سازمان ثبت احوال در حالی مراجعه نزدیک به 7 میلیون ایرانی را به سامانه دلیل اصلی از کار افتادن آن عنوان می کنند که گویا فراموش کرده اند خودشان با تعیین ضرب الاجل های زمانی، مردم را وادار می کردند تا پایان سال 1396 وضعیت کارت ملی خود را مشخص کنند.

از این گذشته، باید از مسئولان ارشد ثبت احوال کشور پرسید: چگونه سامانه ای را برای پذیرش نزدیک به 80 میلیون ایرانی راه اندازی کرده اند که در آن احتمال مراجعه 7 میلیون شهروند در یک بازه زمانی کوتاه به سایت دیده نشده است؟ آیا در چنین شرایطی که عدم پیش بینی صحیح مدیران به ایجاد مشکل منجر می شود، خسارت و هزینه ها را باید مردم تحمل کنند؟

این مسائل جدا از موضوع مهم وضعیت دقیق مبالغ پرداختی از سوی مردم و نحوه باز پس دهی آنهاست؛ چگونه و چه نهادی می تواند با بررسی دقیق خطاهای رخ داده، رقم دقیق پول های سرگردان را مشخص و وضعیت این مبالغ هنگفت را تعیین تکلیف کند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۱
سلام من نتونستم تو نوبتم به علت تغییر نوبتم توسط خود ثبت احوال مراجعه کنم حالا هی مینویسیه به پشتبانی زنگ بزنید که شماره ای نداره واحدشون به هرجایی هم زنگ میزنیی برنمیداران کلا به هرجایی هم مراجعه میکنی جوابی دریافت نمیکنی فقط واسه بیست هزارمون اینطوری که مشخصه نقشه کشیدند
پاسخ ها
سید محراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
قصدم دفاع از ثبت احوال نیست ولی انصافا اگر در زمانهای مناسب اقدام می شد و ثبت احوال می گفت مثلا از حروف الف تا بدر تاریخ مشخص و از حروف ت الی آخر تا تاریخ های مشخص بخوبی مدیریت میشد و بدون مشکل حال تا انجایی که توانسته اند کمبود بودجه را بدوینوسیله دریافت کرده اند و احتمالا در سال جدید مشکل بر طرف خواهد شد زیرا هنوز سامانه جوابگو نیست عزیزان ناراحت نباشند با تاییدی بانک بروید در ثبت احوال و بعد از 6 ماه مبلغ شما واریز خواهد شد نگران نباشید
سلام من متصدی کافی نت هستم و مثل سایر همکاران خیلی با این سایت مشکل داشتم . بعضی وقت ها برای یک نفر دو پرداخت انجام شده که هنوز معلوم نیست این مبلغ اضافه پرداختی تکلیفش کی مشخص میشه. از یک طرف هم تمام نوبت های شهر مشهد تموم شده و سایت تاریخ جدید رو برای نوبت دهی نمیده و مردم بلاتکلیف موندن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
شما دکان باز کرده اید خوب در کافی نت برگه بزنید نوبت پر شده است مراجعه نکنید تا بعد عید . شما چرا مردم را علاف می کنید؟!
متاسفانه دفاتر پیشخوان هم مهارت کافی را ندارند و با کوچکترین مشکل نمی توانند راهنمایی کنند و یا ارجاع
به سازمان ثبت احوال می دهند.
برخوردشان با ارباب رجوع هم محترمانه نیست و انگار به اجبار کار انجام می دهند.
سایت مذبور هم مشکل دارد.
از اول باید خود سازمان ثبت احوال این کار را انجام می داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
برادر بزرگوار دفاتر پیشخوان مهارت لازم رو دارن. کار سنگینی نیست ثبت نام وقتی در سامانه پیغام های نامربوط میبینن چه کار کنند؟زیر ساخت سامانه برای دفاتر پیشخوان نیست که ورود کنند و اشتباهات رو برطرف کنن سرور برای ثبت احواله .اول کامل تحقیق کن بعد دفاتر پیشخوان رو محاکمه کن برادر
اگر-به فرض محال- قراربود دستگاه های حاکمه فقط بدلیل خلف وعده ویا دروغ هائی که به مردم میگوید مبلغ جریمه ای بسیار ناچیز به مردم بدهد مطمئن باشید ده ها برابر مبلغ یارانه بصورت حلال وشرعی وبی دغدغه گیر این ملت میومد...متاسفم که حجم دروغ وخلف وعده به مردم بیش ازحدتصوره!!!
به نام خدا
عملکرد خلاف حقوق شرعی و عرفی در ثبت احوال فقط مختص به این مورد نیست، در نظر بگیرید هزینه های گزاف سند مجدد خودرو( علیرغم سند معتبر صادرت از راهنمایی و رانندگی) هزینه های گزاف یک تایپ ساده، گواهی امضا و دیگر فعالیت هایی که با ادبیات تاریخ گذشته قاجاری به ملت تحمیل میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
احسنت
کدوم کارشون دسته که این دومیش باشه!!!
خوب ثبت احوال چکار کنه بدبخت. شب عیدی باید پول در بیارن بتونن خرج سرهاشان و سایر هزینه هاشون رو از حلقوم ملت همیشه در صحنه بکشم بیرون تعطیلات عید هم برن موظ لوبر
بنده هم از مالباختگان هستم حدود 1.400.000 ریال،هنوز که تکلیف معلوم نیست.
بسوزه پدر بی تدبیری و لجاجت و در همین شرایط صحبت از فیلترکردن و...
سلام،اینجانب و خانواده برای 24اسفند ماه وقت برای تکمیل فرایند کارت ملی داشته برای مراجعه به دفتر پیشخوان و گرفتن عکس در ساعت 18روز 23اسفند برای من پیامک امد که وقت شما به 26اسفند تغییر یافته!!!!با مراجعه حصوری به دفتر پیشخوان آنان اظهار نمودند که این پیامک از طرف ثبت احوال ارسال شده و حتی برای26اسفند هم وقت نخواهند داشت
اکنون سوال این است اگر قرار است سیستم وقتی تعیین کند و مسئولين محترم با پیامک ان وقت را تغییر دهند بهتر نیست از ابتدا مسئولين خودشان با پیامک برای ما وقت تعیین کنند و باعث سردرگمی مردم نشوند،آيا وقت مردم را اینهمه بی ارزش میدانند?
چرا مردم باید هزینه این تغییر را پرداخت کنند ؟ من که محاله ریالی بابت این تعویض پرداخت کنم فقط دلم به حال هموطنانم میسوزه که آخر سالی دارن به آب و آتیش میزنن که کارت بگیرند.
از تابناک انتظار میره رسالت حرفه ای خودش انجام بده و از مسئولان پیگیری و پرسش کنه که چرا مردم باید هزینه کارت جدید را پرداخت کنند !!؟؟؟
تو رو خدا جمش کنید
برای تعویض کارت ملی بی دلیل میگن باید شناسنامه رو اول عوض کنی تا کارت ملی جدید بهتون بدیم. برای تعویض شناسنامه هم کلی پول میگیرن. گندشو در آوردن دیگه.
فردا تعویض پلاک خودرو هم به مصیبت های مردم اضافه می شود بعد شناسنامه و همیشه مردم سر کار هستند و باید به هر بهانه ای پول بدهند
اصلا من موندم که کارت ملی رو دولت اجبار کرده که باید تعویض بشه ، خب عوض بکنه چرا وقت مارو میگیره .
چرا یک کارگر یا یک کارمند یک روز از کار خودش رو بزنه ، از مرخصیش بزنه و بره دنبال کاریکه باندازه یکروز کاری هم اون روی دستش خرج میذاره و نتیجش هم آمارگیری رایگان دولته؟
هزینه صدور کارت ملی 38 هزار تمن نیست . هزینه این کارت 38هزار بعلاوه حقوق یک روز ماست.
نه شناسنامه مو عوض ميكنم نه كارت ملي رو.. دليلشم اينه كه براي اين كارا شهروند نبايد پولي بده.. آقايون شب ميخوابن صب پا ميشن ميگن ٣٠ تومن بدين كارتتونو عوض كنيم، كه چي؟ براي چي؟ چه ضرورتي داره؟
تازه براي پول گرفتن هم اذيت ميكنن
كار به جايي رسيده مردم ميگن هر چي پول ميخواين بگيرين اما اذيت نكنين
ياد اون داستان معروف افتادم
انکار اشتغال برای برخی افراد، بکار گیری عده ای برای اخذی از مردم و راهکارهای بدون نتیجه است، این کارت ملی تا حالا چه کاربردی داشته که اینقدر عجله داشتید؟
مديران بي كفایت
برخوردشونم خيلي بده
در ایران رسم شده از آدم های ضد قانون حمایت کنن
این ۷ میلیون وقتی من و امثال من به موقع رفتیم اول امثال اطلاعات دادیم و کارت گرفتیم مرده بودن
حالا آخر سال یادشون افتاده بعد از کلی زور برن کارت ملی بگیرن
چند بار بابت این افراد پروازها به تاخیر خورده این یک نمونه از اینکه نباید برای این افراد دل سزوند
پاسخ ها
عموزاده از سمنان
| Iraq |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
سلام. به فرض صحت تمام پیش فرضها (که خود جای بحث دارد) با همین قانون به آنها اجازهداده شده بود تا آخر سال اقدام کنند و باید زیرساختها را آماده می کردند. بیابراین از نظر حقوقی فرمایش شما مسموع نیست.
ممنون
بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
شیر گشتی عموزاده از سمنان!
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
خودشون اعلام کردن ماهی دو و نیم میلیون کارت میتونن صادر کنن. یعنی 30 میلیون کارت در یکسال.. اونا که میونن خودشون هم از پس اینکار تو یکسال برنمیان ، چرا اینقدر مردمو اذیت میکنن؟
ایرانی آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
آمو شما که رفتی به قول خودت به موقع کارت گرفتی اول سالی حالا که چی .. چه تفاوتی کردی برو با کارت جدیددت حال کن بزار اینا هم آدمایی مثل تو رو داشته باشن تا ازشون حمایت بشه .. خسته نباشی ای کارت ملی هوشمند دار.. چقدر هم هوشمنده این کارت از کی تا حالا کارت پلاستیکی هم هوشمند شده ..
عموزاده از سمنان
| Iraq |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
شیر بودم ناشناس از بوشهر.
عموزاده از سمنان
| Iraq |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
تابناک عزیز سلام
گله دارم! یا نباید خود را وارد بازی یک هم وطن (شخصی که از یوشهر به بنده کنایه زده) می کردید یا عرفا جواب مرا منتشر می کردید
گلایه دارم که اصول حرفه ای را رعایت نکردید
دیگر به خبرهای شما کامنت نمی دهم و اگر جبران نکنید در حد وسع خودم این کارتان را به دیگران خواهم گفت
نگویید که این مساله ای نیست! نخیر اگر از ابتدا جلوی مسایل کوچک را می گرفتیم امروز وضعمان این گونه نبود. در هر حال بنده نمی خواهم از حق خود هرچند کوچک بگذرم
ممنونم
اذیت و آزار معنی خوبی نداره ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
برای شما هم کارت ملی صادر شده مگه ؟
جانی سینز
| France |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
نباید می شده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
پس جانی سینز هم ایرانیه ! عحب
ثبت احوال شهرستان ما شناسنامه چند سال پیش صادر نموده اند برای خواهرم حالا که رفتیم برای کارت ملی منشی پست بانک میگه اول برو شناسنامه ات عوض بکن میگیم برای چی میفرماید که این شناسنامه فاقد مهر ثبت احوال بر روی عکس شما میباشد اصلا حواسشون نبوده که مهر بزنن مجبور شدیم که تا بعد از تعطیلی .120 کیلو متر راه آمدیم شهر و 50000 هزار کرایه ماشین .از همه طرف فشار هست ایران نیاز به جنگ از خارج نداره ما چندین ساله که دوچار جنگ داخلی هستیم .مسئولان ایران فقط بلد هستند که هر چه محکمتر گلوی این ملت بفشارند انگار این ملت نبود که از صدقه سرشون به جایی رسیده اند وپاک یادشون رفته هیج جای دنیا اینهمه مسخره بازی نیست .هندوستان اینهمه جمعیت داره ولی اینقدر مواد غذایی ارزان هست که آدم شرمنده میشه ولی تو ایران موز از آفریقا میارن میدن کیلویی 5000 ولی نارنگی که مال خودشون هست میدن کیلویی 8000 ......
همیشه همین جور هست ظرفیت انجام کاری رو ندارن ولی مرتب اصرار به انجام آن کار دارند
حدود سه هفته پیش وارد سایت مذکور شدم.پول از حسابم برداشت شد ولی اجازه انتخاب دفتر پیشخوان را نداد.مجبور شدم دوباره از ابتدا ثبت نام کردم و به این ترتیب این ثبت نام 40 هزار تومان برای بنده تمام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
عزیزم سایت مشکلات زیادی دارد ولی انصافا روال آن اینطوراست که اول انتخاب میکتی بعد از آن پرداخت وجه میکنی
همه این کلک ها فقط برای سر کیسه کردن مردم است بنده بعد از شصت وپنج روز وبا پرداخت چهل وپنج هزار تومان وچهار بار مراجعه موفق به دریافت کارت شدم که از کارت قبلی بد قواره تر است.
خیلی مسخره است باید پول بدهی تا کارت ملی هوشمند بهت تعلق بگیره تا ایرانی حساب شوی.
با سلام عرض ادب و احترام
بنده یک متصدی واحد خدمات اینترنتی ( کافی نت ) در مشهدم بابت خرابی سیستم ثبت احوال چیزی در حدود 400 هزار تومان متضرر شده ام.
و متاسفانه عمق فاجعه اینجاست نوبت هایی که برای مردم صادر شده و نتوانسته اند در تاریخ مورد نظر به واحد ثبت کارت ملی مراجعه کنند شامل اختلال شده و اکثرا قادر به دریافت مجدد نیستند و پیام خطای تاریخچه پرداخت دریافت یکنند .
و موردی هم دیده شده هزینه پرداخت شده نوبت گرفته اندو اثر انگشت و عکس اشان نیز ثبت شده و بخاطر تعویض شناسنامه نیاز به ثبت مجدد نوبت هستند ( قبل ازز بروز رسانی سایت) اما در سایت جدید خطای تاریخچه پرداخت دارند و نمی توانند نوبت مجدد بگیرند و یا بعضا در سایت جدید مجدد باید هزینه 20.000 تومانی پرداخت کنند
من پول ندارم و‌ثبت نام نمی کنم.بیاین ملیت منو ازم بگیرین و از کشور اخراجم کنید لطفا.
پاسخ ها
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
من هم نتوانستم ثبت نام کنم می گویند تیرماه مارا می فرستندرودزیایا جزیره میومیو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
ایراد از خود ماس همش مقصر دولت نیست اقایون تا فرمودند ملت نباید از ترس پرداخت نشدن حقوق و یارانه و... بع بع کنان اقدام کنند مگه میتونند حقوق همه را ندن اصلا چرا باید هر روز مدارک شناسایی را تعویض کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
من هم نه کارت ملی و نه شناسنامه تعویض نکردم و قصدی هم ندارم
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
جزیره میو میو نداریم حتما منظورت ابو معو است
من رو که چند روز چرخوندند، آخر هم مجدداً هزینه اضافی گرفتند تا کارت رو در پست مرکزی تحویل بدهند؛ از این همه حجم سوء مدیریت و بی کفایتی و توهین به مردم کمال تشکر را دارم خدا سایه این مسئولین با ژن های خوب رو از سر ما کم نکنه............
اینهم یه نوع کاسبی و اختلاسه !!
امروز کارت ملی فردا شناسنامه پس فردا پلاک خودرو. سند خونه .کارت پایان خدمت و و و
تقصیر خود مردمه. با این رویه دقیقه 90 شون. میخواستند نگذارند ماه آخر ثبت نام کنند. یک سال وقت داشتند. ماههای قبل، هم معطلی اش کمتر بود هم سیستم خیلی راحت و سریع جواب میداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
پارسال هم همین گلکاری رو کرده بودند
یه نرم افزار رو نمیتونن درست و حسابی راه بندازن و هزار و یک جور برای مردم مشکل درست میکنند . بعد دنبال جایگزین کردن اپلیکیشن های داخلی بجای تلگرام هستند .
واقعا جای تاسف داره، من سال گذشته پیش ثبت نام انجام داده بودم اما شرایط کاریم اجازه نداد برای ثبت نام مراجعه کنم. حالا هروقت مراجعه میکنم سامانه برام دوباره باز نشده اجازه نمیده ثبت نام کنم. چرا سامانه دوباره ریست نمیشه؟ تا کی ما باید بار بی توجهی و بی سوادی مسوولان رو به دوش بکشیم؟
تازه کیفیت و زیبایی بصری که نداره مطمئن باشید انقدر ناقص هست و امکانات و فناوری های نو در اون دیده نشده که دوباره چند سال بعد باید عوضش کنند فقط دوباره کاریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
برو بابا خدا پدرت و بیامرزه
ناشناس
| Iraq |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
...
من پول دادم الان سامانه منو اصلا راه نمیده میگه باپشتیبانی تماس بگیر اونجا هم کسی پاسخگو نیست یعنی پول گرفته شده ادامه کار انتخاب دفتر و ... داده نمیشه
تازه کیفیت و زیبایی بصری که نداره مطمئن باشید انقدر ناقص هست و امکانات و فناوری های نو در اون دیده نشده که دوباره چند سال بعد باید عوضش کنند فقط دوباره کاریه.
چه كاري در كشور ما درست است كه ثبت احوال درست باشه
کافیت نت دارم حداقل 200 هزار تومان ضرر کرده ام چند نفر رو هم ثت کردم پول هم واریزکردم ولی نوبت گیری نشده جالبه الان میخوام نوبت گیری کنم یا حداقل از نو ثبت نام کنم وقتی کد ملی طرفو وارد میکنم سیسیتم دیگه هنگ میکنه .تابناک عزیز فقط طرح موضوع کافی نیست شما تا حالا چندین بار این کارو کردین ولی شایداینا خوابن برین لطفا بیدارون کنین لطفا البته
جانا سخن از زبان ما می گویی .
سریال شناسنامه من در سیستم ثبت احوال بجای شناسنامه جدید سریال شناسنامه قدیم ثبت شده بود.وقتی که به اداره ثبت احوال مراجعه کردم دیدم که ساعت دیواری اداره شان هم خوابیده است. حالا انتظار دارید که سامانه کامپیوتری شان بروز باشد.
من که بدون هیچ مشکلی ثبت نام کردم
در دفاتر پیشخوان غیر از اتلاف ساعتها وقت مراجعین، اثری از حد اقل های تکریم ارباب رجوع دیده نمی شود هر چند که پرسنل زحمتکش آنجا تلاش زیادی را انجام میدهند اما هجوم تعداد زیاد افراد کیفیت کار را پایین آورده است افراد بسیار مسن در شرایط بسیار سختی حضور پیدا میکنند که مسوولین ثبت احوال می توانستند با زمان بندی بر اساس سن، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه یا ...... تعداد مراجعین را ساماندهی کنند و در یک بازه زمانی طولانی تری تعویض کارتهای ملی را انجام دهند
گوگل روزانه چند میلیارد مراجعه دارد؟ چندبار از سرویس خارج شده؟
از همان روزهای اول اجرای طرح برای تعویض کارت های ملی خود و اعضای خانواده ام اقدام نموده ام (منزل و محل کار : تهران - منطقه پونک ) پس از چند ماه پیامی دریافت کردم که در روز (فلان ) ساعت ( فلان) بیایید به آدرس مهرآباد جنوبی .....دفتر پیشخوان 1936 ، کارت های " هوشمند! " خود را تحویل بگیرید ( برای تحویل کارت صاحب هر کارت باید حضور داشته باشد- یعنی دسته جمعی با خانواده ، همگی آنروز از محل کار و دانشگاه مرخصی گرفته بریم به یک سفر جانانه درون شهری! ) . ابتدا فکر کردم شاید این پیام تله ای خاص باشد ! بعداً از دفتر خدمات مربوطه تماس گرفتند و مطمئن شدم که تله خلافکاران نیست بلکه تله نادانی مدیرانی است که ملتی را اینچنین گرفتار کرده و به چالش میکشند . در این ماجرا جالب آنست که هدف این پروژه " هوشمند سازی ! " کارت های ملی است . امیدوار بودم که شاید مدیری " هوشمند ! " جایگزین شود و مسئله باین سادگی را حل کند. بگذریم ، قصه طولانی است و مضحک ! هنوز هم کارت هایمان را تحویل نگرفتیم!
اوجب الواجبات ، تیغ زدن مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
ختم کلام
شعار ســـــــــــــــــــالـ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
دمت گرم گل گفتی
من که صد سال عوص نمیکنم
یکی از نواقص بزرگ کارت های ملی جدید نداشتن شماره شناسنامه است که نمی دانم چرا فکری در این مورد نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
چون با وجود شماره ملی ، شماره شناسنامه چیزه بیخودیه و اصولا باید از تمام پروسه های اداری حذف بشه .. از متولدین دهه ۷۰ به بعد هم شماره شناسنامه ، همون شماره ملیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
اگه نواقص نداشته باشه دفعه بعد به چه بهانه ای بگن بیاین تعویضش کنید زندگی خرج داره دولت هم کلی نون خور!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
باید یه بهونه ای داشته باشن چند سال دیگه دوباره بگن بیاین عوض کنین
بلاخره مملکت خرج داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
ایشاله کارت بعدی!
الان اکثر افرادی که انتقاد میکنن خودشون مقصر هستن حدود ۲ ساله که هی میگن کارت رو عوض کنید ولی شماها از این گوش شنیدید و از اون گوش در کردین بعد دقیقه ۹۰ هجوم اوردین و انتظار هم دارین بهترین خدمات رو هم داشته باشید؟؟؟؟؟
بنده هم پول واریز کردم کسر شد اما نوبت دهی نداد
قبلا می رفتم سایت می گفت ثبت نام اولیه کردی پول ندادی
الان دیگه میگه ثبت نام نکردی
دولت برای تعویض کارت ملی، معلومه که هزینه هتگفتی به جیب می زنه و می خواهید تورم 1 رقمی نشه!!!!؟؟؟؟

پول کارگر رو ندی، کار عمرانی انجام ندی، پول مردم رو برای کارت ملی هوشمند بیرون بکشی و همچنین کشور تورکود باشه، معلومه تورم پایین میاد!!!
سخنگوی سازمان ثبت احوال چندی قبل در مصاحبه ای هزینه تعویض کارت را به این شکل اعلام کرد:
مبلغ 9 هزار تومان هزینه صدور کارت + مبلغ 2 هزار تومان هزینه دفتر پست + مبلغ بیست هزار تومان واریزی مستقیم به خزانه دولت = جمعا 32 هزار تومان
فقط من موندم توی حل این مسئله که وقتی دولت خودش تصمیم میگیره کارت ملی را عوض کنه صرفنظر از هزینه صدور کارت و هزینه دفتر پست چرا مردم باید بیست هزار تومان به خزانه دولت واریز کنند؟ آیا به نظر شما این یک دزدی آشکار در روز روشن نیست؟
تازه اون هزینه صدور کارت و هزینه دفتر پست هم پول زور است چون مردم که نمیخواهند کارت هایشان را عوض کنند دولت دارد مردم را مجبور میکند.
این چه تیتر توهین آمیزی است؟ از کی تا حالا سرگردان کردن معنای اذیت و آزار می دهد؟!
یه نفر عاقل متخصص پیدا بشه من باسواد تو زمینه هوش مصنوعی رو قانع بکنه بگه هوشمندی این کارت یعنی چی هر کی از راه پیدا میشه واسه خودش یه کارت با یه چیپ بلا مصرف میزنه میگه هوشمند... ای خدا ما رو از دست این مسپولان بیکفایت و مردم خام نجات بده اینا همش برا اینه که شما یه مدتی مشغول باشین و آقایون با درآمد از این طریق حال کنن و پاداش بگیرن و تو مراسمات مختلف تشویق بشن و واسه هم نوشابه باز کنن ..
اخاذی و دزدی از مردم!! کارت هوشمند به چه درد میخوره پاسپورت هم همینطور و ...
مثلا میگن اسفند آخرین مهلته شما باید بدوین برین کارتتون رو عوض کنید ؟؟ خوب یعنی اگه من کارتمو عوض نکرده باشم و سال بشه ۹۸ دیگه برام کارت صادر نمیکنن؟ اگر بمیرم ، کارت ملی من اعتبار نداره و دفنم نمیکنن ؟ خوب خودتون خنگ تشریف دارید که به این ضرب العجلها توجه میکنید.
چندین سال دارندمردم را اذیت میکندبار اول شان نیست
حالا همه این موارد یکطرف زشت بودن عکس کارتهای ملی جدید یه طرف دیگه! نمیدونم برای من اینطوره یا عکس کارت ملی جدید شما هم زیادی قشنگه؟
از نواقص بزرگ کارتهای جدید نداشتن شماره شناسنامه و کد پستی هست
من یه سوال برام پیش اومده عده ای میگن مدیران سرمایه کشورند آیا مدیری که چنین سامانه ای رو اداره میکنه مدیر به حساب میاد و احیانا حقوق بالا میگیره ؟
اگر هدف دولت سر کار گذاشتن و سبک کردن جیب ملت نیست پس چرا کارتهای ملی هوشمند هم 4 سال اعتبار دارد؟!
من کارتم رو عوض نمیکنم
چون نه پول زور میدم و نه دوس دارم تو رفت و امد و ثبت احوال و اینجور جاها خودم رو مسخره کنم و اخرش هم کارم انجام نشه

بزارید دولت بیاد در خونتون مثل امارگیری و کارتتون رو براتون عوض کنه .......
چه اصراریه که آنلاین ثبت نام کنید ؟ من حضوری رفتم دفتر پیشخوان تو خ مطهری که نزدیک به محل کارم بود ، ثبت نام کردم دو روز بعد نوبت گرفتم برای عکس و انگشت نگاری در همان محل ، سه هفته بعد هم پیامک اومد که کارت شما حاضره و رفتم همونجا گرفتمش . نمیدونم ملت چرا لقمه رو دور سرشون میچرخونن . چرا مستقیم به دفاتر پیشخوان مراجعه نمیگنید ؟ سیستمهای آنلاین و اینترنی بدرد کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن میخوره که زیرساختهای لازم رو دارن ، نه اینجا و نه برای سازمان فسیلی مثل ثبت احوال که تو مرد هزار چهره دیدیم چجوریه .
عکس رو کارت ملی ها رو نگاه کنی آدم احساس میکنه شبیه قورباقه پرس شده است
کمتر کسی از کیفیت عکس ها راضیه آدم دیدم خجالت کشیده عکس کارت ملی شو نشون بده......
خخخخخخخخخ
حالا چه ضرورتیه که ضرب الاجل تعیین می کنند با این سیتم های ضعیف. یک بازه زمانی بیشتری مثلا یک ساله به مردم بدهند .
مثلا با تغییر کارت ملی چه اتفاق مهمی قراره بیفته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل