بازدید 6448

کشف علی دایی مقابل تیم ناشناخته دبل کرد

کد خبر: ۷۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 17 March 2018

علی قلی‌زاده امروز اولین بازی ملی خود را تجربه کرد و دبل‌اش برابر تیم ناشناخته سیرالئون هم به عنوان دو گل ابتدایی ملی او ثبت شد. آمارهای درخشان قلی‌زاده در لیگ برتر باعث شد کی‌روش به همراه ترابی، این ستاره نارنجی‌پوش را هم به تیم ملی دعوت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، بر اساس آمار متریکا، قلی‌زاده با ۳ گل و ۳ پاس گلی که در ۱۷۴۰ دقیقه حضورش در ۱۹ بازی به ثبت رسانده جز موثرترین بازیکنان تیم علی دایی تا به اینجای لیگ هفدهم بوده است. نقش ویژه او در حملات سایپا هم در شوتزنی و هم در موقعیت‌سازی دیده می‌شود.

قلی‌زاده به طور میانگین در هر بازی نزدیک به ۳ شوت می‌زند که یکی از آن‌ها در چارچوب قرار دارد و حداقل یک پاس کلیدی هم ثبت می‌کند. این نقش پررنگ در بازی امروز تیم ملی هم دیده شد و قلی‌زاده هم با شوت‌هایش نقشی مهم در تعداد شوت و گل‌های ایران داشت و هم با حرکات تند و تیزش رد پای پررنگی در طراحی حملات تیم ملی به جا گذاشت. اگرچه تبحر دریبلینگ قلی‌زاده بیشتر از کارکرد دفاعی او است اما دعوت‌اش به تیم ملی که سرمربی‌اش اصرار جدی به همکاری مهاجمان تیم‌ در کارهای دفاعی دارد نشان می‌دهد قلی‌زاده توانایی‌های دفاعی مناسبی هم داشته است. آمارها هم این نکته را تایید می‌کند. قلی‌زاده در هر بازی لیگ برتر حداقل ۵ نبرد را با برد پشت سر گذاشته است و حدود دو عملکرد دفاعی را هم ثبت کرده. آمارهایی که نشان از موفقیت قلی‌زاده در لیگ هفدهم دارد و تداوم این سطح آمادگی می‌تواند او را به روسیه ۲۰۱۸ هم برساند. هرچند دست کی‌روش برای انتخاب بازیکنان هجومی‌اش بسیار باز است و کار قلی‌زاده، سخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی