بازدید 2033

محدویت و ممنوعیت های ترافیکی هسته مرکزی مشهد

کد خبر: ۷۸۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 17 March 2018

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: طرح ترافیکی در مشهد با محوریت هسته مرکزی شهر از ساعت 24 بیست و هشتم اسفندماه تا پایان مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا حاجی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح تا شعاع پنج کیلومتری حرم رضوی اجرا و در صورت نیاز به شعاع 20 کیلومتری افزایش می یابد.

وی بیان کرد: از این رو محدودیت توقف از ساعت 24 بیست و هشتم اسفندماه و محدودیت تردد از ساعت 6 صبح 26 اسفندماه تا پایان مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری در مسیرهای تقاطع دانش به سمت حرم، گنبد سبز - تقاطع اندرزگو، میدان شهدا - حرم، تقاطع زرینه - میدان شهدا، طول مسیر خیابان نواب و طول خیابان طبرسی اجرا می شود.

سرهنگ حاجی زاده ادامه داد: توقفگاه های حرم رضوی نیز از 12ساعت قبل از آغاز طرح تا پایان روز اول فروردین ماه پذیرش نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روز سخنرانی رهبری به منظور سهولت دسترسی زائران و مجاوران به توقفگاه ها در اطراف حرم، علاوه بر توقفگاه های فعال تعداد 5 هزار جای توقف خیابانی در خیابان های جمهوری، خرمشهر، امام رضا(ع)، حدفاصل میدان 15 خرداد تا میدان بسیج، خیابان شارستان، خیابان امیرالمومنین، خیابان شهدای حج و خیابان صاحب الزمان(عج) پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: همچنین در ایام نوروز 21 نقطه با ظرفیت 30 هزار جای توقف خودرو در پیرامون حرم و یک نقطه در میدان فردوسی به عنوان پارک سوار از سوی شهرداری بهسازی شده است.

حاجی زاده در ادامه با اشاره به کاهش پنج درصدی تصادفات جرحی و کاهش 20 درصدی تصادفات خسارتی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیان کرد: تعداد مجروحان حوادث رانندگی امسال نیز 6 درصد و تعداد متوفیان 4 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در 6 سال گذشته با کاهش حوادث رانندگی در استان روبه رو هستیم، افزود: همچنین امسال در خصوص برخورد قانونی با عدم رعایت حق تقدم 36 درصد، عدم توجه به جلو 26 درصد، شیشه دودی و تجاوز به محل عابر پیاده 89 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته ایم.

سرهنگ حاجی زاده با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تصادفات به صورت آزمایشی در بلوار وکیل آباد مشهد از نهم اسفندماه جاری، بیان کرد: این طرح نقش مهمی در کاهش تخلفات و الزام رانندگان در رعایت قوانین داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل