بازدید 8565

سفر به مشهد با هزینه مناسب امکان‌پذیر شد

کد خبر: ۷۸۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 17 March 2018

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) سالانه مورد بازدید میلیون ها زائر و توریست قرار می‌گیرد.

به گزارش تابناک، این شهر زیارتی که از طریق راه‌های مختلفی چون قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی می‌توانید به آن سفر کنید، از تهران 897 کیلومتر فاصله دارد که طی کردن آن با قطار و ماشین تقریبا 10 ساعت زمان می‌برد. البته این موضوع بسته به نوع قطار و سرعت آن متفاوت است. بهتر است پیش از خرید بلیط قطار تهران مشهد، با انواع قطارهای این مسیر و ویژگی‌های آن آشنا شوید تا خرید امن و آسوده‌ای داشته باشید.

همچنین اولین و مهم‌ترین مرحله در خرید اینترنتی بلیط قطار، انتخاب نوع قطار است که قطارهای لوکس، معمولی، درجه یک و درجه دو، هرکدام امکانات متفاوتی دارند. در حال حاضر 19 نوع قطار در خطوط ریلی ایران وجود دارند که قیمت هریک بر اساس سرعت، امکانات و سرویس‌دهی، متغیر است.

قطار فدک

قطار فدک قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر در ساعت را دارد و 3 کلاس متفاوت دارد. این قطار که بر اساس معیارهای قطارهای 5 ستاره دنیا طراحی شده است، امکانات بسیار مناسبی دارد و یکی از بهترین قطارها برای سفر است. واگن‌های این قطار دوستدار محیط زیست، مجهز به سامانه‌ اعلام و اطفاء حریق‌اند، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی روز دنیا در آن طراحی و تعبیه شده است و هر مسافر می‌تواند از امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی در قطار استفاده کند و با وای‌فای رایگان آن کار کنند.

قطار فدک در مسیر مشهد تهران و تهران مشهد، 4 تخت متناسب با ارگونومی بدن دارد و نور، صدا و دمای هوای داخل کوپه نیز توسط مسافر قابل تنظیم است.

قطار سیمرغ

اين واگن ها پس از بازسازي به سيمرغ تغییر نام پیدا کردند. در هر واگن ۸ كوپه ۴ نفره قرار دارد که در مجموع ظرفیت هر واگن آن ۳۲ نفر می شود. اين قطارها دارای سيستم صوتی و تصويری هستند و در صورت تمایل مسافر پذيرايی شام به صورت انتخابي با دريافت هزينه اضافه روی بليط به مسافران عرضه می شود. علاوه بر این، رستوران اين قطارها نیز با انواع نوشيدنی های گرم و سرد و تنقلات آماده پذیرایی از مسافران هستند.

قطار طوس یا خیام

هر واگن این قطار از ۹ كوپه ۴ نفره تشکیل شده و در مجموع ۳۶ نفر ظرفيت دارد. این قطار ویژگی هایی همانند قطار سیمرغ دارد (رستوران، سیستم صوتی تصویری و ...)، با این تفاوت که پذيرايی شام به صورت يك بسته غذای سبك كنسروی روی بليط به مسافرين عرضه می شود. قطار طوس در مسیر تهران-تبریز و تهران-مشهد حرکت می‌کند.

قطار سبز

هر واگن این قطار دارای ۸ كوپه ۴ نفره و در مجموع ۳۲ نفر ظرفيت دارد. ویژگی های این قطار نیز مانند قطار سیمرغ است و پذيرايی شام در آن به صورت انتخابی، با دريافت هزينه اضافه روی بليط به مسافران عرضه می‌شود.

این قطار در مسیر تهران ـ تبریز و تهران ـ مشهد حرکت می‌کند.

برای خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل خارجی و کاهش هزینه های سفر از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر