بازدید 10463

پنج درخواست یک فعال حوزه IT از دولت و رسانه‌ها

کد خبر: ۷۸۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 17 March 2018
یک کارشناس حوزه IT و ICT اعلام کرد: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، حقوق قانونی و منافع مصرف کنندگان نیز بصورت مطلوب تامین شد.
 
امیر میثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: آمارهای ارائه شده از سوی گمرک گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه واردات رسمی این کالا رشد قابل توجهی داشته که این موضوع بیانگر موفقیت اجرای این طرح ملی در کشور است.
 

وی با اشاره به اجرای موفق رجیستری در کشورهای ديگر تاکید کرد: اجرای دقیق این طرح از یک سو به نفع دولت است و میتواند به وارد كنندگان قانوني نیز کمک کند و براي مردم مفيد واقع شود.

امیر میثم گیاهی اظهارداشت: با اجرای رجیستری از اين پس شاهد کاهش چشمگیر سرقت گوشی خواهیم بود.زیرا با اجرای این طرح، همه گوشی های موبایل براي سيم كارت تعريف شده در شبكه ، فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح احراز اصالت گوشی تلفن همراه، تنها تجهیزاتی مجوز واردات دریافت میکنند که تست سلامت و فني (SAR) بر روی آنها انجام شده و مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشد. این در حالیست که گوشی های قاچاق بدون انجام اينگونه تست ها وارد کشور میشوند و ممکن است برای سلامت مصرف کنندگان خطرات جدی بدنبال داشته باشد.

این کارشناس حوزه آتی و آی سی تی در ادامه به نوسانات نرخ ارز در کشور اشاره کرد و گفت: تغییر نرخ ارز قطعا بازار را تحت تاثیر قرار میدهد چرا که ارز، مبنای محاسبه  این محصولات در بازار است.

گیاهی افزود: نوسانات نرخ ارز یکی از چالشهای اقتصادی کشور است که موجب ایجاد تلاطمهای قیمتی در تمام حوزه ها به ویژه بازار گوشی های تلفن همراه و ساير محصولات ديجيتال می شود.

وی در ادامه از کاهش تعرفه واردات لپ تاپ از 15 درصد به 5 درصد در سال آینده خبر داد.

به گفته وی با اجرای این طرح از سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قاچاق اين محصولات خواهيم بود و قطعا واردات قانوني آن توسط شركت هاي رسمي انجام خواهد شد كه باعث تضمين اصالت كالا ، ارتقاء کیفیت در ارائه خدمات پس از فروش و رعايت هر چه بهتر حقوق مصرف کنندگان مي شود.

اميرميثم گياهي در پایان اظهارداشت:اميد است با حمايت و درايت مسئولين اين حوزه مشكلاتي از جمله ماليات بر ارزش افزوده در لحظه واردات محصولات، مشكلات ماليات عملكرد، استانداردهاي چند باره و بسيار زمان بر و انتقال ارز بانكي مرتفع شده و اطلاع رساني هر چه بهتر توسط اصحاب رسانه در مورد فرهنگ گارانتي و خدمات پس از فروش انجام گيرد تا بتوانيم سالي پر بار در اين حوزه پيش رو داشته باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل