بازدید 4510

متن بیانیه کمیسیون برجام

کد خبر: ۷۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 17 March 2018

سفیر ایران در لندن نوشت: جمله پایانی بیانیه جلسه کمیسیون مشترک با حضور آمریکا، نشان می دهد که تا چه حد هنوز برجام قوی است.

به گزارش مهر، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن جمعه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: جمله پایانی جمع‌بندی جلسه امروز کمیسیون مشترک با حضور آمریکا نشان می دهد که تا چه حد هنوز برجام قوی است.

در این بیانیه آمده است: تمامی اعضا پایبندی مستمر خود به تعهدات برجامی را موردتوجه قرار داده و بر ضرورت حصول اطمینان از اجرای مؤثر آن در تمامی بخش‌های مربوطه با حسن نیت و در فضایی سازنده تاکید کردند.

این بیانیه افزود: شرکت‌کنندگان به نحو مبسوطی فرآیند مرتبط با رفع تحریم‌ها را در پرتو یک نشست کارگروه اجرایی شدن لغو تحریم‌ها که دو روز پیش برگزار شد، موردبررسی قراردادند. شرکت‌کنندگان بر ضرورت اجرای مستمر لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای، ازجمله در خصوص مجوزهایی مربوط به هواپیمایی کشوری، به‌نحوی‌که تحقق موثر منافع مربوطه که در برجام پیش‌بینی‌شده است را ممکن سازد تاکید کردند. آنان بر اهمیت مستمر پرداختن به هرگونه چالشی در این زمینه در چنین مجامعی اذعان دارند.

در بیانیه آمده است : کمیسیون مشترک همچنین اجرای پیوست سوم برجام در خصوص همکاری صلح آمیز هسته ای را مورد بحث قرار داد و در این چارچوب از اقداماتی که توسط برخی شرکت کنندگان در برجام برای حمایت از این کار برگزار شده است استقبال کرد.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به میزبانی هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در وین برگزار شد. سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به نمایندگی از ایران در این نشست حضور داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان