بازدید 4316

امیدوارکننده‌ترین خبر‌های نمایندگان برای مردم

کد خبر: ۷۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 16 March 2018
اگر در مورد سال ۹۶ از افراد سوال شود که چه اتفاق مهمی از این سال را در خاطر دارند، شاید جز اتفاقات بد رخ داده چیز دیگری برای بیان نداشته باشند، هرچند سال ۹۶ گهگاه با اتفاقات خوبی هم همراه بود.

زلزله کرمانشاه که چند شهرستان مانند ثلاث باباجانی، ازگله، سرپل ذهاب بیش از دیگر مکان‌ها آسیب دیدند و هزاران نفر بی‌خانمان شدند، تصادف و آتش‌سوزی کشتی سانچی در آب‌های نزدیک به چین که ۳۲ نفر خدمه آن را با کشتی و تمام میعانت سوزاند و به اعماق آب فرو برد، هواپیمای تهران – یاسوج که با ۶۷ مسافر و خدمه در کوه‌های زاگرس سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند، مردمی که نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض داشتند و از وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری ناراضی بودند و در دیماه امسال به خیابان آمدند و... صرفاً نمونه‌هایی از وقایع رخ‌داده در سال ۹۶ هستند. اما «اعتمادآنلاین» تلاش کرد تا در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس از آن‌ها در روز‌های پایانی سال یک خبر امیدبخش برای مردم بگیرد. واکنش‌ها البته آن‌چنان امیدوارکننده نبود. به‌جز یکی دو نفر که ذهنشان آماده بود و نظر‌های متفاوت داشتند، تقریباً بقیه نماینده‌ها با فکر کردن و صرف زمان پاسخ دادند، در نهایت هم بابیان اینکه خبر خوبی این روز‌ها وجود ندارد، به بیان موضوعات معمول مجلس افاقه کردند.

با بودجه ۹۷ در حوزه اشتغال تحول ایجاد می‌شود

سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده شاهرود و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص بیان کرد: خبر امیدبخش من قانون بودجه ۹۷ است. بودجه امسال با توجه به شرایط موجود کشور مناسب است مشروط بر اینکه خوب و دقیق اجرا شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی درباره مهم‌ترین قسمت‌های بودجه گفت: در حوزه اشتغال برای جوانان با توجه به اعتبار و راهکار‌هایی که دیده شده، اگر بر همین اساس عملیاتی و اجرایی شود، تحول ایجاد خواهد کرد.

حسینی تاکید کرد که بحث وام ازدواج برای جوانان هم یکی از بهترین و مهم‌ترین نکات بودجه است.

همه مسئولان اعلام کردند که صدای مردم را شنیدند

احمد مازنی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اما خبر خوب را شنیده شدن صدای مردم از طرف مسئولان و اعلام این موضوع از طرف آن‌ها دانست. او بیان کرد: خبر امیدوارکننده این است که از صدر تا ذیل نظام اعلام کردند که صدای مردم را شنیدیم و آماده‌ایم که اعتراضات قانونی مردم را بشنویم.

عضو کارگروه گفت‌وگوی ملی فراکسیون امید گفت: همچنین طرح راهپیمایی‌ها و تجمعات که به مجلس ارائه دادیم، می‌تواند این هدف را محقق کند که بسیار امیدبخش است. اگر این طرح تصویب شود مردم در چارچوب قانون می‌توانند اعتراضات خود را مطرح کنند.

مسائل حوزه زنان؛ خبر‌های امیدوارکننده بودجه ۹۷

فاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس و دبیر کمیسیون فرهنگی درباره امیدوارکننده‌ترین خبری که اخیراً اتفاق افتاده است، عنوان کرد: کار لایحه حمایت از معلولان امسال تمام شد و این رضایت‌بخش است، چون مطالبه مردم در این‌باره زیاد بود.

عضو فراکسیون زنان همچنین با اشاره به بودجه سال ۹۷ بیان کرد: میزان خوبی از اعتبار برای زنان سرپرست خانوار گرفتیم که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. علاوه براین بودجه خوبی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و حوزه ورزش برای ورزش بانوان و مدارس اختصاص داده شد.

بودجه ۹۷ درست اجرا شود پیامد‌های مثبتی دارد

علی‌محمد شاعری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره امیدوارکننده‌ترین خبر این روز‌ها بیان کرد: قانون بودجه سال ۱۳۹۷ اگر درست اجرا شود پیامد‌های بسیار مثبتی برای جامعه خواهد داشت. به‌عنوان نمونه شکاف طبقاتی با اجرای چنین بودجه‌ای کمتر می‌شود. افزایش پلکانی مالیات حقوق‌بگیران و همین‌طور افزایش پلکانی کارکنان از ۱۰ تا ۱۸ درصد خبر خوبی برای کارکنان است.

او همچنین عنوان کرد: جلوگیری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و قطع نشدن یارانه مستمری‌بگیران که نیازمند آن هستند، افزایش حقوق مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اختصاص حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله خبر‌های خوبی است که به نظر من می‌توان به مردم داد.
 
در حال حاضر موضوع امیدوارکننده‌ای در سطح ملی نمی‌شنویم

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده ایلام گفت: در سطح ملی خبر خوبی نداریم، اما در منطقه ایلام در هفته گذشته شنیدیم باران می‌آید و در این منطقه در طول این چند روز ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلی‌متر باران باریده است. خبر خوش و امیدوارم‌کننده من برای مردم و به‌ویژه کشاورزان همین است.او ادامه داد: بقیه خبر‌ها یاس، ناامیدی، نگرانی و استرس و... است.

میرزایی بیان کرد: در فضای سیاسی، کار سیاسیون این شده که عده‌ای علیه یکدیگر موضع می‌گیرند و با این سخنرانی‌ها و واکنش‌ها ریسک سرمایه‌گذاری را در کشور افزایش می‌دهند، بنابراین در حال حاضر موضوع امیدوارکننده‌ای در سطح ملی نمی‌شنویم.

بودجه در زندگی مردم تأثیر خواهد داشت

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران و سخنگوی فراکسیون مستقلین دراین‌باره بیان کرد: از نظر من خبر خوب برای مردم بودجه ۹۷ است.

این نماینده مجلس توضیح داد: نگاهی که ما به عنوان نماینده داشتیم این بود که بودجه بر زندگی مردم تأثیر داشته باشد، می‌توانم بگویم که این رفت‌وآمد‌های بودجه بین شورای نگهبان و مجلس و حساسیت‌هایی که بوده، موجب دقت بیشتر در این موضوع شد. به مردم امید می‌دهم که آثار آن را در زندگی خود احساس خواهند کرد.

شاید بتوان امید را در جامعه به وجود آورد

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس و نماینده دماوند و فیروزکوه درباره خبر امیدوارکننده در این روز‌ها به اعتمادآنلاین گفت: بهترین خبر آرامشی است که می‌توانیم برای مردم ایجاد کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید بیان کرد: این آرامش نیاز به تحریم، برجام، بودجه و خیلی چیز‌های دیگر ندارد فقط نیاز به عقل سلیم و اتاق فکر دارد که مسئولان و سران نظام با همدیگر بنشینند، صحبت کنند و همدلی و هم‌زبانی همبستگی ایجاد کنیم و آرامش در جامعه حکمران شود.

میرزایی نیکو تاکید کرد: اگر بتوانیم آرامش و امید را در جامعه ایجاد کنیم به نظرم شاید نتیجه خوبی بگیریم؛ بنابراین می‌توانم به مردم این امیدواری را بدهم که شاید بتوان امید را در جامعه به وجود آورد.

مجلس بودجه را با مداقه بیشتر بررسی کرد

علی اکبری، رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده بجنورد هم بودجه ۹۷ را خبر امیدوارکننده این روز‌ها می‌داند. او در این‌باره گفت: رأی مجلس به لایحه بودجه سال ۹۷ خبر خوبی بود. چون با توجه به تنگنا‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در سطح جامعه مجلس بودجه موجود را با مداقه بیشتری بررسی کرد و بهترین تصمیمات با حداقل ظرفیت‌های ممکن در قانون بودجه اعمال شد.

در حال حاضر چیزی به ذهنم نمی‌رسد

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با بیان اینکه در سطح ملی در حال حاضر چیزی به ذهنش نمی‌رسد، درباره خبر‌های امیدوارکننده منطقه خدابنده گفت: به‌عنوان نمونه ما از نظر بهداشت و درمان در منطقه مشکل داشتیم، در سال ۹۶ کلاً مجوز دو بیمارستان در سراسر کشور بود که یکی از آن‌ها متعلق به شهرستان خدابنده بود، اما در بودجه سال ۹۷ توانستیم برای آن ردیف بگیریم.

او در پایان گفت: آماده‌سازی باند دوم جاده سلطانیه خدابنده که بسیار خطرآفرین بود هم از جمله خبر‌های خوب برای مردم منطقه خدابنده است.
موضوعات مرتبط
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر