بازدید 2287

رشد ۱۲ درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور

کد خبر: ۷۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 16 March 2018

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

راه اندازی مرکز کسب و کارهای نوپا در دانشگاه آزاد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: در شورای عالی اشتغال بین وزارت بهداشت و درمان و ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سند مشترک اهداف مشترکی در حوزه سلامت و دیجیتال تدوین شده است و این به معنی ایجاد یک بازار جدید فناوری دیجیتال در حوزه سلامت است، باید با همکاری هم خدمات مناسبی را در حوزه سلامت بدهیم، این خلاقیت های شما درآمدزایی مناسبی را در آینده به همراه خواهد داشت، طبیعتاً از این ایده ها کسب و کارهای موفقی ایجاد خواهد شد.

بین المللی کردن دانشگاه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

سالار آملی معاون وزیر علوم گفت: بین المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار کرد: اکنون بین المللی کردن دانشگاه ها باعث کاهش هزینه ها می شود، به طوری که اگر پروژه ای در داخل کشور بخواهد با طرف خارجی اجرا شود، می توانیم از این طریق از علم و داشته های دانشمندان استفاده کرده و این خود باعث کاهش هزینه ها می شود.

لزوم برنامه ریزی دانشگاه‌ها برای رشد اشتغال فارغ التحصیلان

برومندمعاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت:یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی‌ها و تصمیم گیر‌ی های مرتبط، درصد فارغ التحصیلان شاغل هر رشته و دانشگاه است، این شاخص می‌تواند درک مناسبی از کیفیت علمی و مهارتی فارغ التحصیلان و همچنین بازار کار و نیازهای کشور باشد، لذا طبق ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت عتف، دانشگاه‌ها مکلفند نسبت به رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه‌های مناسبی را برای بهبود این شاخص تدوین و به اجرا گذارند.

براین اساس ضروری است که دانشگاه‌ها برای اجرای این امر تمهیدات لازم را فراهم و با به کارگیری مناسب دفاتر ارتباط با صنعت، انجمن‌های فارغ التحصیلان و دیگر ظرفیت‌های موجود، شیوه مناسبی برای این امر تدوین و به اجرا گذارند.

اخراج یا تسویه‌ای در دانشگاه آزاد در کار نیست؛ فقط «قانون» را اجرا می‌کنم

رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 30 هزار عضو هیئت علمی است که 26 هزار نفر آن اعضای هیئت علمی تمام وقت مختص دانشگاه آزاد هستند و 4 هزار نفر دیگر به صورت تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه های دولتی مستخدم هستند و همزمان به صورت تمام وقت، نیمه وقت و یا حق التدریسی در چند واحد با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و برخی از این افراد گروه دومی هستند که در طرح ساماندهی، وضعیت قراردادی آنها به صورت حق التدریس در آمده است.

به زودی؛ راه اندازی سامانه‌های جامع آموزشی و خرید‌های دانشگاه آزاد

رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:فعالیت های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی کمتر از 6دهم درصد است که نیازمند برنامه ریزی برای تحقق بیش از 40 درصدی است.

وی همچنین کیفی سازی آموزش و پژوهش را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در طول سه یا چهار سال، فعالیت های پژوهشی و پایان نامه ها را به سمت گرنت سازی سوق دهند.

تصویب به کارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری

کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب به کارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری در سند ملی زیست فناوری خبر داد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورد دستور و مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه که به ادامه بحث و بررسی پیرامون "سند ملی زیست فناوری" اختصاص داشت، اقدامات ذیل راهبرد 7 تا 9 این سند تصویب شد.

وی افزود: در این راهبردها موضوع تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری و صادرات این محصولات مورد توجه قرار گرفت.

استانداردسازی حوزه زیست فناوری با پنج اقدام ملی

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: استانداردسازی حوزه زیست فناوری با پنج اقدام ملی از قبیل راه اندازی شبکه‌های آزمایشگاهی مرجع ملی، تدوین ضوابط و برای این حوزه و توسعه همکاری‌ها با سازمان ملی استاندارد از اهم این موارد بود

رشد ۱۲ درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور

قائم مقام وزیرعلوم با اشاره به رشد 12 درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور در امور بین الملل گفت: ‌26 هزار نفر در وزارت علوم، 10 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی، 17 هزار نفر در جامع المصطفی و 2000 هزار نفر در وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر