بازدید 12771
آخرین تحولات خاورمیانه:

ولیعهد عربستان: اگر ایران بمب هسته ای بسازد ما نیز می سازیم/نقش امارات در عزل تیلرسون/زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان

نقش امارات در عزل تیلرسون، خبر نتانیاهو از خروج آمریکا از برجام، زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان و خروج صدها غیر نظامی از غوطه شرقی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سخنان محمد بن سلمان علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 16 March 2018

نقش امارات در عزل تیلرسون، خبر نتانیاهو از خروج آمریکا از برجام، زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان و خروج صدها غیر نظامی از غوطه شرقی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سخنان محمد بن سلمان علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، ولیعهد عربستان در سخنانی خصمانه و خارج از عرف دیپلماتیک گفت که اگر ایران بمب هسته ای بسازد عربستان نیز سریعا همان کار را خواهد کرد!

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان در سخنان خود عنوان داشت: اگر ایران بمب هسته ای بسازد عربستان نیز همین کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

وی در گفتگو با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس» مدعی شد: عربستان به دنبال بمب هسته ای نیست اما بدون شک اگر ایران به بمب هسته ای دست یابد ما نیز همین کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد.

بن سلمان در خصوص اختلافات میان ایران و عربستان مدعی شد: ایران رقیب عربستان نیست و ارتش این کشور در میان پنج ارتش نخست جهان اسلام نیست. اقتصاد عربستان نیز از ایران قوی تر است بنابراین بعید می دانم که این کشور رقیب عربستان باشد.

ولیعهد عربستان: اگر ایران بمب هسته ای بسازد ما نیز می سازیم/نقش امارات در عزل تیلرسون/زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان

بن سلمان گفت: نمی خواهم حوادثی که در خاورمیانه در گذشته به وقوع پیوسته بار دیگر تکرار شود.

قرار است این مصاحبه بن سلمان روز یکشنبه یعنی دو روز قبل از دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر شود.این نخستین مصاحبه بن سلمان با تلویزیون آمریکا است.

نقش امارات در عزل تیلرسون

 مشاور ولیعهد ابوظبی به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی دانشگاه «امارات متحده عربی» و مشاور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در واکنش به عزل «رکس تیلرسون» نوشت که تاریخ این لحظه را که کشوری چون امارات مقام وزیر خارجه کشوری بزرگ را برکنار کرده، فراموش نخواهد کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «تاریخ به یاد خواهد داشت که کشوری خلیجی [اشاره به امارات] در بیرون انداختن وزیر خارجه کشوری بزرگ نقش داشته؛ این مشتی از خروار است».

او بی‌اطلاعی تیلرسون از برکناری خود را به باد تمسخر گرفته و نوشت: «وزیر خارجه کشوری بزرگ هنگامی که از خواب بیدار می‌شود و قبل از آنکه سرکار برود، متوجه می‌شود که در توییتر تصمیم به اخراج او گرفته شده است».

ولیعهد عربستان: اگر ایران بمب هسته ای بسازد ما نیز می سازیم/نقش امارات در عزل تیلرسون/زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان

توییت مشاور ولیعهد امارات در تمسخر برکناری وزیرخارجه آمریکا در حالی است که او در تاریخ 6 ماه مارس در توییتی از احتمال برکناری تیلرسون در روزهای آینده خبر داده بود.

عبدالله در تاریخ مذکور در توییتی نوشته بود: «رئیس جمهور آمریکا از عملکرد او [تیلرسون] راضی نیست؛ از طرفی اغلب کسانی که با او در وزارت خارجه کار می‌کنند از او ناراضی هستند. پایتخت‌های جهان او را نادیده می گیرند و حرف شنوی از او ندارند».

خبر نتانیاهو از خروج آمریکا از برجام

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع آگاه نوشته است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اطرافیانش گفته است که آمریکا در آستانه خروج از توافق هسته‌ای با ایران قرار دارد.

«باراک راوید» خبرنگار این شبکه به نقل از دو عضو کابینه رژیم صهیونیستی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گزارش داد که نتانیاهو پس از بازگشت از واشنگتن و دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به اعضای کابینه گفته آمریکا احتمالا در ماه می (اردیبهشت) از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود.

به گفته راوید، نتانیاهو در جلسه کابینه اسرائیل، گفته است: «به نظرم ترامپ به لغو توافق هسته‌ای بسیار نزدیک شده است. رئیس‌جمهور در حضور اعضای تیمش، در حضور تمام مقام‌های ارشد دولت به من گفت اگر تغییر چشم‌گیری در این توافق انجام نشود، او توافق با ایران را ترک می‌کند.»

بنا بر گزارش این رسانه، دیپلمات‌های اروپایی هم ارزیابی مشابهی دارند و حتی به این نتیجه رسیده‌اند که گفت‌وگو با آمریکا برای رسیدن به راهکار جایگزین، احتمالا اتلاف وقت است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گزارش این رسانه‌ها را رد نکرده، اما از اظهارنظر بیشتر و توضیح درباره جزئیات آن خودداری کرده است.

زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان

وزارت امور خارجه ترکیه می‌گوید رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه چهارم آوریل در استانبول دور هم جمع خواهند شد.

وزارت خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سران سه کشور به منظور بحث و رایزنی در مورد پرونده سوریه و بحران این کشور در نشست استانبول شرکت خواهند کرد.

این سومین نشست مشترک 3 کشور مذکور پیرامون سوریه است که نشست‌های اول و دوم به ترتیب به میزبانی تهران و مسکو بود.

ایران، روسیه و ترکیه از اردیبهشت ماه بر سر توافق آتش بس و توافق مناطق کاهش تنش مسئولیت نظارت بر این توافق‌ها را بر عهده گرفتند.

خروج صدها غیر نظامی از غوطه شرقی

صدها تَن از غیرنظامیان سوری توانستند از طریق گذرگاه حموریه از منطقه درگیر و تحت محاصره غوطه شرقی دمشق خارج شوند.

به گزارش العهد، صدها تن از غیر نظامیانی که تحت محاصره گروه های تروریستی در غوطه شرقی شهر دمشق بودند توانستند از طریق گذرگاه حموریه از این منطقه خارج شوند. یگان های ارتش سوریه با همکاری هلال احمر این کشور امنیت مسیر خروج این غیرنظامیان را برقرار می کنند.

ولیعهد عربستان: اگر ایران بمب هسته ای بسازد ما نیز می سازیم/نقش امارات در عزل تیلرسون/زمان دیدار روحانی، پوتین و اردوغان

شبکه خبری المنار نیز گزارش داده بود که بیش از دو هزار نفر از ساکنان غوطه شرقی دمشق عازم گذرگاه حموریه شده اند.

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که یک کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غوطه شرقی دمشق شده است.

این کمیته خبر داد که کاروان کمک‌های بشردوستانه شامل ۲۵ کامیون است که از طریق گذرگاه الوافدین وارد بخش شمالی غوطه شرقی شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۶
یعنی امارات اینقدر قدرت پیدا کرده ؟ باید آفرین به سران این کشور گفت کشورشان شده قطب توریستی دنیا و همه سر و دست می شکنند بروند امارات .ببینید چه سیاست خارجی درستی هم دارند
چرا مسولین ساکت مانده اند و فقط حرفهای بن سلمان را گوش میدهند . آیا وقت آن نرسیده که عربستان جاهل با گوشه ای از قدرت ارتش ایران اشنا بشود تا دیگر این ادمهای ماقبل تاریخ جرات یاوه گویی نداشته باشند. بن سلمان یادش رفته و یا با تاریخ اشنایی ندارد که در مقابل چه کشوری صحبت می کند . او در مورد کشوری اظهار نظر میکند که تا تاریخ وجود دارد نامش لرزه بر اندام هر پادشاه عربی نداخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
حرف های احساسی . اونا هم ایران رو فتح کردن و چند قرن بهش حکومت کردن .تو تاریخ هیچ کس همیشه پیروز نبوده
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
فکر نمی کنی بی محلی کردن به چرندیات یک جوان 30 ساله درست ترین پاسخ است؟
ناشناس
| Spain |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
آرامشت رو حفظ کن پهلوان
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
امیر کشتیش از ترس . بدبخت عربه پس رفت خونش اومد گردنت
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
عربستان هیچی نمیتونه بسازه ولی میتونه بخره
هه
امارات متحده عربی بازیگر اثر گذار جهان آینده است
یکی چیزی لای بی سوادی نماینده لوور نشناس قربانی شد این که موزه لوور نام خلیج فارس را از نقشه هایش حذف کرده
جالبه عربستان حتی نتونست از پس انصارا.. بربیاد اونوقت میگه ارتش عربستان قویه
اصلا اهل علم و فن آوری و توان رزم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
حالا مثلا ما از پس چی بر اومدیم؟ بیکاری؟ گرانی؟ فساد؟ فحشا؟ بدبختی؟ از پس کدوم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
جهت اطلاع ، درصد بيكاري در عربستان دو تا سه برابر ايرانه . خوب ، فساد مالي هم فقط طبق اخبار همين چند وقته ، وجود داره . در فحشا شايد بهتر از ما باشن ولي با جامعه بسته اونجا كاملا طبيعي است كه البته هر از چند گاهي موارد خفني هم گزارش ميشه
شايد از عربستان بهتر باشيم ولي خوب مسئله جنگ يك چيز ديگه است در جنگ احتمالي عربستان حمايت همه جانبه تمام دول عربي و غربي را مثل صدام خواهدداشت . ضمن اينكه جنگ زير ساختهاي كشورها كه دهه ها براي آن زحمت كشيدن را از بين مي برد . كه در اين بخش عربستان چون حجم شهرها و توسعه يافتگي اش كمتر است در واقع موارد كمتري براي آسيب پذيري دارد
در بخش نفت جدا از بحث بروز بودن تأسيسات و شركت آرامكو نسبت به حجم مجموع گاز و نفت ( توأم ) كه ايران دارد ، برتري نسبي دارد ولي حتما بر بازار نفت با توجه به صاد كننده بزرگ نفت تاثير ميگذارد .
نتيجه اينكه اين جوان واقعا به هيجان آمده است و شايدم متوهم است ولي شايد پا به سن بذاره سر عقل بياد
خوب ما هم صبوريم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
شاید به نظر الان نیست که شک دارم ولی سریعا تبدیل میشه امارات هم بیابان خشک بود ولی امروزش را ببین اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
تابناک عزیز هر وقت در مورد عربستان مطلبی مینویسید آیا احساس نمیکنید چرا در سایت شما همیشه به نفع عربستان رای میدهند ودیگر سایتها همچون مورد وجود ندارد علت آن چیست ؟
خوب طبیعیه ،مردم که بیکار ننشستند !
عربستان دیروز که جرات آوردن اسم ایرانو نداشت الان مارو رقیبم حساب نمیکنه
وای بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بنظرت مهم حرفی است که از دهنش خارج میشه، یا اینکه در عمل تمام فکر و ذهن و انرژی عربستان صرف ایران میشه؟
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
همین الانم جرات نداره
به هوای این که اسرائیل و آمریکا حمایتش میکنن این حرفا رو میزنه.میگن سگ در خونه صاحبش شیره
اقا ادم تعجب مي كنه مگه خواسته ما حذف اسراييل نيست .خوب چه بهتر عربستان هم بمپ اتمي داشته ،خلاصه وليعهد عربستان كه عمر نوح نداره و با خارج شدن كنترل قدرت از دست شاهزاده ويا پادشاه عربستان شايد اين بمپ عليه اسراييل استفاده بشه ، و ا بدون هيچ هزينه ایران به خواست اش برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اسراییلم حداقل 250تا بمب اتمی نسل جدید داره حساب کن به همه شهرهای مهم اسلامی چندتا میرسه اونام نمیشنند ما بزنیم برامون دست و هورا بکشند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
هیچ کشوری به اسرائیل حمله اتمی نمیکنه چون بزنی میخوری طرف بالای ۱۰۰ تا موشک هسته ای داره
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
منظورت از "خواسته ما" دقیقا چیه؟ اگه منظورت مردم ایران هستند که فکر نمی کنم مردم ایران چنین خواسته ای داشته باشند.
تابناک جان در بسته خبری قبل توضییح دادم سیاستی در خاورمیانه در حال شکل گیری جدید هست که اگر ایران به اتم دست پیدا کرد تمام همسایگان به تحریک بیگانگان میخواهند برای تعادل قدرت به انژری هسته ای یا قدرت هسته ای دست یابند مثل مسابقه هسته ای هند و پاکستان هست . لذا تا چند سال دیگر باید تمام همسایگانمان را متقاعد کنیم ما فقط دنبال انرژی هسته ای هستیم نه چیز دیگر
محور آمریکا اسراییل و ائتلاف عربی آفریقایی سعودی دنبال بردن ایران به راه کره شمالی هستند تا کشورمان را تحت تحریم ها و تهدید های شدید قرار دهند و نارضایتی داخلی را تشدید کنند.بایدبا روسیه و اروپا وارد تعامل جدی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
چرا با خود این کشورهای دشمن وارد تعامل نشیم؟؟؟
همه این مقدمات برای حمله به جنوب ایران و از جمله سایت اتمی بوشهر است تنها ایجاد پدافند هوایی قوی و پدافند قوی زمینی و نیروهای مردمی و نیروی دریایی قوی و امادگی کامل نیروی هوایی جنوب می تواند طرح حمله اعراب به ایران را خنثی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
نه حمله نمیکنند چون نیروگاه ما رو بزنن نیروگاه خودشون هم زده میشه جلوی موشک ها رو با هیچ سیستمی و با تضمین ۱۰۰ درصد نمیشه گرفت. الان عصر سیاسته باید ی چیز بدی یک چیز بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اما علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اگه الان عصر سیاسته پس این جنگ و کشتار چیه ؟
ما دیگه چیزی نداریم که بخوایم باهاش بمب اتم بسازیم

همون صلح امیزش هم ، به لطف اقایان و رسانه های حامی دادیمش به باد تا رفت


:)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مهم علمشه که داریم علمش باشه بازم میشه احیاش کرد فقط بحثه هزینه و زمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اره فقط بحث هزینشهجیب ملت و خواسته هایب برخی نداره تحریمم بشیم ما میشیم باقالی پلو و ماهیچه سلطانی اونا که برقراره
خک وچولت امریکا که شیخک امارات زپرتی هم برات رییس جمهور تعین میکنه و وزیرت را عزل میکنه روسها هم واستون رای ها را دستکاری میکنن پس چی شد 200 سال جمهوریت و دمکراسیتون گاوچرونهای وحشی پس کدوم دمکراسی را میخواین صادرش کنین و به کی هولش بدین
این عقده ای کم تجربه که سکان حکومت سعودی رو تو دست گرفته با دستای خودش حکومتشونو به سمت نابودی می کشونه. البته این احمق از یک نظر درست میگه. تجهیزات نظامی و جنگنده های شکاریشون مدرنه، ولی بعید میدونم خلبان سعودی داشته باشن. اینا فقط خلبان اروپایی و آمریکایی با دستمزدای کلان اجاره میکنن. این خلبانا حاضر نیستن جایی که کوچکترین پدافندی وجود داشته باشه برا پول جونشونو به خطر بندازن. بخاطر همین هم دائما حرف میزنه. من احساس میکنم این آخرش از عقده سکته میزنه و فرصت به رقبای داخلیش نمیده که کلکشو بکنن.
متاسفانه در منطقه تبدیل شدیم به کشوری که در داخل مردمی اکثرا گرفتار و بیکار و فقیر داریم و در خارج امارات هم تهدیدمون میکنه .
ولی مسولین در تریبونها فقط شعار میدهند و هل من مبارز میطلبند
ما نباید قرارداد هسته ای می بستیم.باید بمب هسته ای می ساختیم.اونموقع هر کدام از کشورهای عربی که تهدید به ساخت هسته ای می کردن رو تهدید به حمله می کردیم.
کشورهایی که تحت چتر حمایتی آمریکا هستند در واقع جزو تمامیت ارضی آمریکا محسوب می شوند و در اداره انجا هم مشارکت می کنند فقط ارتش آمریکا وظیفه حفاظت از آنها را بر عهده دارد و علاوه بر تجهیز آنها به سلاح های بسیار پیشرفته در صورت نیاز خود هم مستقیم از انها دفاع می کند.
این تازه به دوران رسیده از همه جا بی خبر ناخواسته به درستی مطلب مهمی رو اعتراف کرده!!
آخه نیروی نظامی ایران رقیب ارتش آمریکا در منطقه هست نه ارتش لوکس و سوسول عربستان،
مسابقه تسلیحاتی به جای مسابقه در رفاه ملت ها .
پاس گل خوبی به ایران داده. این یعنی اگر امریکا بزند زیر برجام و جایگزینی برای آن نداشته باشد منطقه به سمت رقابت تسلیحاتی خواهد رفت و این مطابق خواست هیچ کشور شرقی و غربی نیست. پس چرا ترامپ میخواهد برجام را لغو کند تا ایران مجددأ به سمت هسته ای برگردد؟ اگر برجام را لغو کند و تحریمهای جدید نتواند ایران را کاملأ به زانو درآورد راهکارشان چیست؟ جواب همه این سوالها به این معنی است که فقط این کله زرد تمام این حرفها و حرکات را انجام میدهد تا کمترین منفعت به ایران برسد وگرنه اگر اهل لغو برجام بود که تا حالا تمامش کرده بود.
باز هم گنده تر از دهنش گفتت...ابران اگه اراده کنه چند ساعته اونجا رو با خاک یکسان میکنه
ملگ بل علبستان ملگ بل آملیکا
عربستان به بمب اتم یا انرژی هسته ایی خواهد رسید همانطور که کره شمالی رسید . لذا باید دید انگیزه این جور کشورها از داشتن چنین تکنولوژی چی هست چون این کشور لابد تهدید شده است چرا قبلا چنین ادعا نمیکرد و شاید به تحریک غربیها باشد شاید فردای دیگر همسایه غربی ما ترکیه هم چنین درخواستی کند .لذا پدافند موشکی که کاربرلن محترم میگویند جوابگوی صددرصد نیست چون سیر حرکت موشکهای جدید با فاصله چند کیلومتر قبل از اصابت به هدف به چندین موشک کوچکتر تقسیم میشوند و این مقابله پدافند همزمان را چندین موشک را ندارد مگر اینکه پدافند چند دهه ها باشد
بهرحال غربیها با چند بهانه ممالک اسلامی و عربی و جهان سوم را میدوشند یکی تحریک به نداشتن امنیت هست از یک طرف به ایران فشار میاورند تا ایران هم دیگران را فشار بیاورد از همین جا مشخص میشود که همسایگان ما از سر ناچار مجبور میشوند قوی شوند . خود عربستان احتمالا به تحریک غربیها ساخت امور اتمی دیگر کشورهای همسایه را قبول کند مثل افغانستان که اتمی شود به این بهانه که موضوع فراگیر شده و همه میخواهند بمب اتم داشته باشند به ایران فشار سیاسی وارد کنند
چون آمریکا در برجام شکست خورده با تحریک دیگر کشورهای اطراف ایران میخواهد که شماها هم در خواست تجهیزات اتمی را داشته باشید تا به آژانس اتمی فشار بیاورند که این موضوع دارد جهانی میشود یه فکری دیگر بکنند در صورتی غنی سازی طبق آزانس برای هر کشوری مجاز هست
بن سلمان تو کوکتل مولوتف بساز بمب اتمی پیشکش
مردم امريكا بدون اينكه بدانند دردست صهيونيستها زنداني واسيرند/وليعهد عربستان بهتراست مروري برسخنان حاكمان امريكا بالاخص ترامپ در خصوص اعراب داشته باشد ايران به هيچ وجه تمايل به تفرقه دربين دولتهاي اسلامي نيست اگرايران تضعيف شود مطمئنا اولين ضربه مهلك به حاكمان اعراب واردخواهدشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار