بازدید 13190
واکنش نمایندگان مجلس به استعفای شهردار تهران؛

استعفای نجفی، غیرمنتظره بود/ اطلاعات دقیقی درباره علت استفعای نجفی در دست نیست

صبح روز چهارشنبه، خبری مبنی بر استعفای شهردار تهران در رسانه های مجازی منتشر شد؛ هرچند چندی پیش در این رابطه گمانه زنی هایی صورت گرفته بود، در حد شایعه ماند و تنها برخی رسانه های غیر همسو، بر استعفای شهردار تهران در زمان مقرر تأکید کرده بودند، ولی این بار گویا این شایعه به واقعیت پیوست.
کد خبر: ۷۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 15 March 2018

استعفای آقای نجفی، غیرمنتظره بود/ اطلاعات دقیقی درباره علت استفعای نجفی در دست نیستصبح روز چهارشنبه، خبری مبنی بر استعفای شهردار تهران در رسانه های مجازی منتشر شد؛ هرچند چندی پیش در این رابطه گمانه زنی هایی صورت گرفته بود، در حد شایعه ماند و تنها برخی رسانه های غیر همسو، بر استعفای شهردار تهران در زمان مقرر تأکید کرده بودند، ولی این بار گویا این شایعه به واقعیت پیوست.

به گزارش «تابناک»؛ برخی منابع آگاه به سرعت در ساعات اولیه روز چهارشنبه این خبر را تکذیب کردند، ولی دیری نگذشت که همگی ناچار به تأیید خبر استعفای محمد علی نجفی، شهردار تهران شدند.

نگاهی به حضور هفت ماهه محمدعلی نجفی در شهرداری تهران، نشان می دهد، این شهردار حضور پرحاشیه‌ای در این سمت داشته است؛ انتصابات شهردار در ماه های ابتدایی حضورش در شهرداری، استفاده از نیروهایی که در مدیریت گذشته تهران فعالیت جدی داشتند، عدم استفاده از زنان و جوانان، از جمله این موارد بود که با اعتراضاتی از سوی اصلاح طلبان روبه رو شد.

اما هیچ یک از این موارد برای نجفی به اندازه بحث بر سر رقص دختر بچه های زیر 9 سال در برج میلاد حاشیه ساز نشد، به گونه ای که حتی دادستانی بدان ورود پیدا کرد و بنا به اخبار غیر رسمی، شهردار با قید وثیقه آزاد شد تا زمانی که دادستانی به این مسأله رسیدگی کند.

با این شرایط، استعفای شهردار تهران محتمل بود؛ اما گمانه زنی ها بر ماندن شهردار حداقل تا یک سال وجود داشت؛ تا آن که روز گذشته خبر استعفای نجفی در شبکه های مجازی منتشر شد!

روز گذشته، هیچ کس باور نداشت این اتفاق واقعا رخ داده باشد، به گونه ای که زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر، علی اعطا، عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای شهر، مجید فراهانی، مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حسن خلیل آبادی، عضو دیگر شورای شهر و چند تن دیگر از اعضای شورای شهر و نزدیکان شهردار، موضوع را به شدت تکذیب کردند؛ اما دیری نپایید که اخبار رسمی، موضوع استعفا را انعکاس دادند و رسما اعلام شد که شهرار از سمت خود استعفا کرده است.

به همین منظور، روز گذشته جلسه فوق‌العاده اعضای شورای شهر تهران در خصوص بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در طبقه اول شورا با حضور اکثریت اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در خصوص این موضوع اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص شهردار جدید، نیازمند زمان است؛ بنابراین، اعضای شورا در ادامه کار شهردار تا انتهای تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند. بنا شد استعفا در نخستین جلسه رسمی شورای شهر تهران در سال جدید رسماً قرائت شده و تصمیم‌گیری قطعی کنیم.

اما موضوع استعفای شهردار تهران، علاوه بر واکنش منتخبان تهران برای شورای شهر با واکنش نمایندگان تهران و سایر شهرها در خانه ملت روبه رو شد، به طوری که محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه خبر استعفای نجفی از شهرداری تهران را در رسانه های مختلف دیدم. نمی دانم علت اصلی این استعفا چیست؛ اما چیزی که می دانم این است که سمت شهردار تهران بسیار کار سختی است و شاید موانعی باشد، باید بررسی کنیم ببنیم علت چیست؟

عارف اظهار داشت: خوشبختانه ما شورای شهر خوبی داریم که حامی شهرداری است. مردم هم همراهی می کنند. از شورای شهر خواهش می کنم موارد مورد استعفا را بررسی کنند تا اگر مشکلی است، رفع شود و محمد علی نجفی و همراهانش بتوانند با قدرت به کار خود ادامه دهند.

علاوه بر عارف، نمایندگان دیگری نیز به این موضوع واکنش نشان دادند؛ اصغر سلیمی در واکنش به استعفای شهردار تهران، گفت: شهرداری پایتخت کشورمان در ایام پایانی سال باید تمهیدات ویژه ای بیندیشد، ولی متأسفانه با اقدام نادرستی مواجه شده است.

همچنین ابوالفضل ابوترابی در گفت‌ وگو با یکی از خبرگزاری ها، در واکنش به استعفای شهردار تهران گفت: متأسفانه اطلاعات دقیقی در خصوص استفعای آقای نجفی در دست نیست.

نماینده مردم نجف آباد با اشاره به چنین اتفاقی در ایام پایانی سال 96، اظهار کرد: عموما مجموعه شهرداری در ایام نزدیک به نوروز فعالیت بیشتری نیاز دارد و همین مدیریت منسجم و قوی تری را می طلبد؛ بنابراین، این اتفاق در بدترین ایام مطرح شده و سبب تأثیر منفی در خدمت رسانی به مردم و کارمندان شهرداری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: واقعا استعفای شهردار تهران در چنین زمانی جای سؤال و تأمل دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران باید در خصوص این استعفا و انتخاب شهردار جدید تهران نظر دهد و فعلا نمی توان در مورد گزینه های احتمالی صحبت کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می رسد، اگر آقای نجفی با بیماری مواجه بوده یا هر مسأله دیگری که سبب شده برای آن استعفا دهد، باید این موضوعات را به بعد از ایام نوروز موکول می کرد.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نظر و بیان گزارش شورای شهر تهران به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس هستیم تا حداقل اطلاع رسانی شفافی در این زمینه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه باید اذعان کرد که استعفای آقای نجفی غیرمنتظره و پیش از این اطلاع رسانی نشده بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شهردار تهران می تواند بنا بر قانون و بنا به دلایلی که نزد خودش دارد، استعفا کند؛ این مهم است، ولی خلاف قانون نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۳
کاره اون اکیپه 96 درصدیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
آقای نجفی ای کاش حقوق کارمندای شهرداری میداد بعد میرفت
خدایش شما علت استعفا نجفی رو نمیدونید؟؟
از این به بعد زندگی راحتی خواهد داشت
من اصلا از مدیریت نجفی در شهرداری تهران راضی نبودم همه مدیران ناکارآمد و ضعیف دوره پیش را ابقا کرد ، اما یک چیز مهم این است در کشوری که رقص سنتی چند دختر بچه اهمیتش از این همه اختلاس و رانت خواری و فساد و رشوه خواری و حقوق نجومی و ... بیشتر می شود هیچ کسی که سرش به تنش بیارزد نمی تواند کار کند.
نا بخردی جناب نجفی در مراسم اخیر بر کسی پوشیده نیست، آقای عارف حق دارد علت استعفا را نداند! بالاخره ژن خوب این حرفها را هم دارد!!.
ضعیفترین دولت
و ضعیفترین وزارت خارجه
از مشروطه تاکنون
به اعتراف نخبگان سیاسی و دانشگاهی
برای نمایندگان مشخص نیست ولی برای مردم از روز روشن تره! اینا کین دیگه واقعا... که یه لوور هم درست نمیتونن تلفظ کنن!
نماینده ای که استعفا شهردار به نظرش غیرمنتظره
بوده احتمالا تو مریخ زندگی میکرده چون نمیدونه متهم و مجرمی که تحت تعقیب قانون است و هر آن ممکنه بازداشت
و زندانی و یا هر حکم دیگه ای بگیره شهردار که هیچ بابای مدرسه که حیاط رو تمیز میکنه هم نمیتونه باشه.
حق دارد استعفادهد .وقتی می بیند گزارش تخلفات میلیاردها تومان را گزارش داده وبه دادسرا ارسال کرده وانگار نه انگار تازه شاکی رامورد خطاب وعتاب قرار می دهند ولی درمورد حرکات موزون دختر بچه ها بلافاصله شاکی ومنتشرکننده فسادمالی را احضار وبقیدضمانت آزادمی کنند.انسان هم تاحدی صبر دارد
اختلاسهای صدها میلیاردی، فساد و فقر و بیکاری و.. آنچه باعث هجمه به شهردار تهران ساخت رقص چهار دختر پیش دبستانی بود!
بی کفایتی،،جلب توجه،فریب مردم،مظلوم نمایی،
این آقا مگه نمی دونه تو یه قرون وسطائی زندگی می کنه! هی پست می گیره و بعدش استعفا می ده! آقا جان وقتی ظرفیت نداری و نازک نارنجی هستی خوب چرا سمت مدیریت شهری مثل تهران رو قبول می کنی و تمامی پروژه ها رو می خوابونی؟ تهران رو دیگه نمی شه گفت شهر! اینجا شده یه ابر روستا! لشکری از دست فروشان و گداها و افغان ها و بچه گداهای افغان به این شهر هجوم آورده اند. زنهای افغان توی مترو گدائی می کنن و بچه هاشون تو خیابون و سر چهارراهها، و هموطنان ما هم با وانت و بلند گو دنبال خرید لوازم خونه و فروش میوه تو وسط خیابون! اونوقت این آقایون شهر را به حال خودش رها و به دنبال قهر و آشتی استعفا هستن!
باباش كه دراوردن بدبخت بهتره بره خونش
درود بر نجفی قهرمان
دیدن جور دیگه نمیتونن اذیت کنن دختران زیر 9 سال رو بهانه کردن و کشوندن دادستانی. هر کس دیگه ای بود هم ناراحت میشد. و به قولی عطایش را به لقایش می بخشید.
شهردار قبلی هنوز داره راست راست میگرده. معلومه این کارها که آخر سال دارن با وزرا و شهرداری انجام میدن از طرف رقیبان هست.
نجفی روی یک شبه سرطان پروستات مصلحتی گرفت، این یعنی آی کسانی که دنبال افشای فسادید سرتون به کار خودتون باشه یه چکاب هم برید
طرف داره چند ماهی یکبار استعفا میده بعد نماینده محترم میفرمایند غیر منتظره بود، یکی باید تعریف غیر منتظره رو برای ایشون شرح بده
به خاطر افشای فساد گسترده در شهرداری ,چندین هزارمیلیارد تومان بدهی شهرداری قبلی و.....
شاید به وجدانش مراجعه کرده .من اگه بودم تابرفها آب نشده بود استعفا میدادم..
این نشان میدهد که نمیشود ادارهٔ کشور را یکدست به یک جناح سپرد ؟ چون جناح مخالف نمیگذارد کار انجام شود ؟ همانگونه که در مجلس هم گفته شد نمیتوان ،وارد فاز مبارزه با فساد شد ،چون مانع انجام امور میشوند ؟ ؟،، پس بقول معرف دست شکسته ،وبال گردن است ؟
خوب نباید دستش را میبرد داخل لونه زنبور....................نیش میخوره دیگه.................
وقتی فساد میلیاردی در حد لالیگا را افشا میکنید و شما را برای رقص ۴ تا دختر ۸ ساله که روزی ده هزار تاشون سر چهار راه گدایی میکنند و کک حضرات نمیلرزه را بهانه میکنند و اجبارتون میکنند که استعفا کنید والا خودکشید میکنند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل