بازدید 4339
چه می کند این بانک مرکزی

هتریک موسسه اعتباری کاسپین در تغییر مدیرعامل در یک سال

موسسه اعتباری کاسپین، از جمله موسسات اعتباری است که در سال های اخیر همواره خبرساز بوده است. خبرسازی این موسسه دیگر از حد اعتراضات سپرده گذاران گذشته و هم اکنون به دنبال ثبت رکوردی جدید در تغییر مدیرعامل در یک سال می باشد. برای سومین بار در یک سال مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین برکنار شد!
کد خبر: ۷۸۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 15 March 2018

هتریک موسسه اعتباری کاسپین در تغییر مدیرعامل در یک سالموسسه اعتباری کاسپین، از جمله موسسات اعتباری است که در سال های اخیر همواره خبرساز بوده است. خبرسازی این موسسه دیگر از حد اعتراضات سپرده گذاران گذشته و هم اکنون به دنبال ثبت رکوردی جدید در تغییر مدیرعامل در یک سال می باشد. برای سومین بار در یک سال مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین برکنار شد! با این تغییر و با توجه به اختیارات بانک مرکزی در عزل و نصب مدیران عامل حالا می توان گفت که چه می کند این بانک مرکزی!

به گزارش تابناک اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با برخوردهای سال های اخیر بانک مرکزی به یکی از خبرسازترین موضوعات اقتصادی تبدیل شدند و در این میان موسسه اعتباری کاسپین از شرایط خاص تری برخوردار بوده است. این موسسه که دارای مجوز رسمی و مشروط از بانک مرکزی بود بدون توجه به شرط گذاشته شده توسط بانک مرکزی اقدام به باز نمودن شعبات خود و جذب سپرده از مردم نمود و با برخورد بانک مرکزی و تعطیل شدن شعبات این موسسه در سراسر کشور، سپرده گذاران آن با مشکلات عدیده ای مواجه شدند و این مشکلات را با اعتراضات خود به خیابان ها نیز کشاندند. خبرسازی موسسه اعتباری کاسپین تنها به اعتراضات سپرده گذاران آن ختم نشد و در سال جاری، این موسسه در تغییر مدیرعامل رکورد تازه ای را به نام خود ثبت نمود.

در اردیبهشت ماه 1396 به دلیل مشکلات پیش آمده در نتیجه قصور هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین، ترکیب هیات مدیره این موسسه تغییر نمود و زکریا متحمل نیز از سمت مدیرعاملی این موسسه برکنار شد. بعد از این برکنار محمدجعفر افتخاری به عنوان مدیرعامل انتخاب شد اما افتخاری نیز بیشتر از دو ماه دوام نیاورد و در 28 تیر ماه 1396 از سمت مدیرعاملی برکنار شد. گرچه در آن زمان دلیل برکناری افتخاری مشخص نشد اما گمانه زنی هایی در این زمینه صورت گرفت. عده ای معتقد بودند که در آن روزها سپرده گذاران زیرمجموعه کاسپین به شدت نسبت به مواضع افتخاری در جریان تعیین تکلیف سپرده گذاران معترض بودند و شاید همین عاملی بود برای برکناری افتخاری و فرونشاندن اعتراضات سپرده گذاران. به هر صورت در همین تاریخ هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین در سه ماه سومین مدیر عامل خود را معرفی نمودند و علی نعیمی جایگزین افتخاری شد.

حالا در اواخر سال یک بار دیگر هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین برای سومین بار در یک سال اقدام به برکناری مدیرعامل خود نموده است تا یک رکورد جدید در زمینه تغییر مدیرعامل در یک سال را به نام خود ثبت کنند. در مورخه 23 اسفند ماه 1396 هیئت مدیره موسسه اعتباری کاسپین در جلسه 196 خود علی نعیمی را بعد از 8 ماه از کسوت مدیرعاملی برکنار کرد و اعلام شد که تعیین مدیرعامل جدید منوط به نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است!

با توجه به اینکه بانک مرکزی اختیارات کامل در عزل و نصب مدیران عامل بانک ها دارد حالا باید این جمله معروف را به کار برد که چه می کند این بانک مرکزی و این پرسش را مطرح نمود که چرا بانک مرکزی مدیرانی را تایید می کند که قادر به مدیریت موسسه اعتباری کاسپین نیستند و بعد از گذشت چند ماه از دوره مدیرعاملی آن ها، از این کسوت برکنار می شوند؟ باید منتظر ماند و دید که آیا چهارمین مدیرعامل این موسسه در یک سال در قبل از سال جدید معرفی می شود و یا این کار به بعد از تعطیلات رسمی عید نوروز و سال جدید موکول می شود.  

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان