بازدید 2484

انگیزه مبهم برای قتل پدر و پسر

کد خبر: ۷۸۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 15 March 2018

مردی که متهم است دوستش و پسر نوجوان او را در پی معامله چندصد‌میلیونی به قتل رسانده ‌است، محاکمه شد.

به گزارش شرق، یک سال قبل زنی با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت شوهر و فرزندش گم شده‌اند. این زن به مأموران گفت شوهرش برای انجام کاری بیرون رفته ‌بود و بعد از چند دقیقه پسرش هم به دنبال پدر رفت و دیگر برنگشت. این زن گفت: شوهرم حمید و پسرم آرین هر دو تلفن همراه دارند اما هرچه تماس می‌گیرم، جواب نمی‌دهند و من فکر می‌کنم برایشان اتفاق بدی افتاده ‌است.

تحقیقات با توجه به شکایت ارائه‌شده به مأموران آغاز شد و پلیس خیلی زود توانست جسد دو مرد را کنار جاده‌ای اطراف تهران پیدا کند. اجساد به شدت سوخته بودند و قابل شناسایی نبودند؛ بنابراین برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال یافتند. با انجام آزمایشات دی‌ان‌ای مشخص شد این اجساد متعلق به حمید و آرین هستند. به‌این‌ترتیب بررسی‌ها برای مشخص‌شدن علت قتل و پیداکردن عاملان جنایت آغاز شد.

مأموران متوجه شدند حمید از مدتی قبل با مردی به نام کاوه اختلاف مالی داشت به‌این‌ترتیب کاوه بازداشت شد تا درباره اختلافی که با حمید داشت، توضیح دهد. او بلافاصله بعد از بازداشت اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش به نام مهران مرتکب قتل شده ‌است. او گفت: عامل اصلی قتل کاوه بود؛ من فقط از اختلافی که با حمید داشتم، به او گفتم و او تصمیم گرفت حمید و پسرش را بکشد.

این در حالی بود که مهران ادعای دیگری را مطرح کرد و گفت مرتکب قتل شده؛ چون کاوه به او گفته ‌بود: مقتولان کارهای حرام می‌کنند و مستحق مرگ هستند من هم قبول کردم آنها را بکشم اما نقشه قتل را کاوه طراحی کرد. با توجه به شکایت اولیای‌ دم و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. روز سه‌شنبه جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار و بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد، اولیای‌ دم در جایگاه حاضر و خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه مهران متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد؛ او گفت: من پدر و پسر را نمی‌شناختم. کاوه از دوستانم بود و خودش را فردی بانفوذ معرفی کرده بود. با او رابطه دوستانه‌ای داشتم و از او برای کشیدن مواد مخدر پول می‌گرفتم. او یک بار مرا برای تفریح به کشور سوئد فرستاد و بعد از آن مرا به‌عنوان مدیر کارواشی که به تازگی تأسیس کرده بود، منصوب کرد. مدتی در کارواش بودم، اما بعد از آن اخراج شدم. یک‌سالی از کاوه بی‌اطلاع بودم تا اینکه به دیدنم آمد. کمی با هم صحبت کردیم و حین صحبت‌ها بود که فهمیدم از من کمک می‌خواهد.

متهم در ادامه گفت: «آن روز مهران از مقتول گفت. او می‌گفت حمید محارب است و باید خونش ریخته شود همچنین چون مردی بی‌بندوبار است پسر معلولش نیز مستحق مرگ است. خام حرف‌های کاوه شدم و قبول کردم نقشه‌اش را پیاده کنم».

متهم درخصوص قتل گفت: «روز حادثه من و کاوه با ماشین دنبال حمید رفتیم. بین راه بود که به دستور کاوه، حمید را با طناب خفه و جسدش را حوالی پردیس رها کردم. در راه برگشت پسر ‌١٣‌ساله مقتول به خاطر بی‌خبری از پدرش مدام با کاوه تماس و سراغ پدرش را می‌گرفت. به همین دلیل با او قرار گذاشتیم. وقتی پسر نوجوان سوار ماشین شد، آب‌میوه مسمومی را که کاوه به من داده بود، به او خوراندم و یکباره لباسی را که بر تن داشت، روی صورتش کشیدم. سعی کردم او را خفه کنم اما او زنده بود و تقلا می‌کرد. همان موقع کاوه با بیل بر سر پسر نوجوان زد و او را کشت. من و کاوه اجساد را در حاشیه پردیس آتش زدیم و سپس برای ازبین‌بردن بقایای جسد روی آنها آهک ریختیم».

او درخصوص اظهارات اولیه‌اش درخصوص اعتراف به دو قتل گفت: «من در اظهاراتم به دو قتل اعتراف کردم چون کاوه قول داده بود رضایت اولیای‌ دم را جلب کند، اما تا امروز کاری برایم انجام نداده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم حقیقت را بگویم. من آرین را نکشتم و قاتل او مهران است».

بعد از دفاعیات میثم، دیگر متهم پرونده که به اتهام معاونت در قتل با قرار وثیقه آزاد شده بود، در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «انگیزه‌ای برای قتل پدر و پسر نداشتم. من با حمید معامله کرده بودم و در عوض خرید ویلایی، ۱۸۰‌سکه طلا و ۲۲۰‌ میلیون تومان پول نقد به او داده بودم. این معامله به خوبی انجام شده بود و دلیلی نداشت که بخواهم آنها را به قتل برسانم یا نقشه قتل آنها را طرح کنم. مهران دروغ می‌گوید؛ او تحت‌تأثیر مصرف شیشه است که این حرف‌ها را می‌زند».

متهم در ادامه گفت: «آن روز من و مهران همراه حمید به دماوند رفته بودیم، اما بین راه مهران بر اثر توهم شیشه یکباره طنابی دور گردن مقتول انداخت و او را خفه کرد». متهم درخصوص اظهاراتش در بازجویی‌ها نیز گفت: «آن روز تحت‌تأثیر فشارهای روانی بود که به دروغ گفتم حمید و پسرش را به‌ خاطر اعتقاداتی که داشتم کشتم، ولی حالا می‌گویم بی‌گناهم و انگیزه‌ای برای قتل آنها نداشتم». در پایان بعد از دستور جلب کاوه وی بازداشت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار