بازدید 2626

پرداخت خسارات ناشی از کم‌آبی به کشاورزان

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: در نشست امروز مقرر شد به کسانی که در اثر کمبود آب و خشکسالی خسارت دیده‌اند، برای جبران خسارتشان مبالغی پرداخت شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 14 March 2018

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: در نشست امروز مقرر شد به کسانی که در اثر کمبود آب و خشکسالی خسارت دیده‌اند، برای جبران خسارتشان مبالغی پرداخت شود.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست عصر امروز مجمع با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو اظهار داشت: جلسه‌ای عصر امروز مجمع نمایندگان اصفهان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، رضا اردکانیان وزیر نیرو و استاندار اصفهان برگزار کرد.

وی افزود: این جلسه در رابطه با بحث آب استان اصفهان بود که با توجه به مشکلاتی که برای کشاورزان پیش آمده، بحث و تبادل نظر شد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان همچنین تصریح کرد: با توجه به جمع‌بندی‌هایی که در این جلسه صورت گرفت مصوب شد که سهم‌آبه آب‌بران مانند بخش صنعت، حوزه آشامیدنی، مقدار 20، 25 و 10 درصد که موارد آن تفاوت دارد را کاهش دهند و این کاهش باعث شود که در پایان سال آبی آینده یعنی مهرماه 97، 400 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود ذخیره شود، آن‌هم برای آب کشاورزان.

موسوی لارگانی ادامه داد: از این طریق به کشاورزان در مهرماه سال آینده آب برای کشت پاییزه تحویل می‌دهند.

وی بر همین اساس اضافه کرد:‌ یکی از موارد و مصوبات دیگر این جلسه این بود که کشاورزان استان اصفهان (فرقی نمی‌کند که در چه منطقه‌ای باشد) و کسانی که از کمبود آب زیان دیدند، مبالغی را برای جبران آن زیانی و خسارتی که دیده‌اند، در حدی که دولت و استاندار توان داشته باشند، مبلغی را به کشاورزانی که در اثر خشک‌سالی دیده‌اند به آنان پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان اضافه کرد: این مبلغ برای کشت نکردن در اثر خشک‌سالی در سال جاری یعنی سال آبی 96-95 محسوب می‌شود و این تسهیلات برای شرق و غرب استان فرقی نمی‌کند و همه استان و مناطق و شهرستان‌های آن را دربرمی‌گیرد.

موسوی لارگانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: درواقع آنهایی که از کمبود آب و از خشک‌سالی خسارت دیده‌اند به آنها برای جبران خسارتشان مبالغی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص نحوه پرداخت این خسارت به کشاورزان عنوان کرد که صنف کشاورزان استان اصفهان و همچنین شهرستان‌هایی که در این زمینه زیان دیده‌اند، لیست کشاورزان را دارند و بر اساس لیستی که صنف کشاورزان دارد، به دولت ارائه کرده و بر این اساس خسارت آنها پرداخت خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در پاسخ به این سؤال که مبنای شناسایی این افراد و میزان مبلغ پرداختی به چه صورت بوده و از چه طریقی به آنها پرداخت می‌شود، گفت: شوراها قطعاً سؤال و تحقیقاتی می‌کنند که به‌عنوان مثال در فلان شهر یا روستا به چه میزان آن کشاورز خسارتی دیده است و یا از طریق همین صنف کشاورزان، افرادی که در آن شرکت کرده‌اند و عضو این صنف هستند، شناسایی خواهند شد.

موسوی لارگانی در ادامه بیان جزئیات نشست مزبور یادآور شد: یکی از مباحثی که استاندار در جلسه امروز مطرح کرد این بود که بر اساس دفترچه‌های کشاورزی که قبلاً کشاورزان داشتند،‌ زیان را بررسی و پرداخت می‌کنند.

وی درباره زمان پرداخت این خسارات به کشاورزان گفت: هنوز زمان دقیق پرداخت ضرر و زیان کشاورزان اعلام نشده اما به صورت قطعی در جلسه امروز مصوب شد و طی روزهای آینده به صورت دقیق به مردم اعلام رسمی خواهد شد.

سمت ادامه داد: در جلسه امروز این دستور این موضوع داده شد و طی روزهای آینده به صورت دقیق اطلاع‌رسانی خواهد شد و مؤلفه شناسایی آنها به‌گونه‌ای است که به‌عنوان مثال می‌گویند از یک تا دو هکتار یک مبلغ مشخص برای زیان این مساحت در نظر گرفته می‌شود و درواقع بر اساس مساحت زمین خسارت‌دیده‌شده میزان مبلغی در نظر گرفته می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان