بازدید 2250

بیانیه چهارمین اجلاس مجلس خبرگان در دوره پنجم

کد خبر: ۷۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 14 March 2018

ایلنا نوشت:بیانیه چهارمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در «دوره پنجم» امروز قرائت شد.

این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با عنایت حضرت حق جلَ و علا، و توجهات حضرت ولی عصر(عج) چهارمین اجلاس رسمی دوره ی پنجم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، در پایان این اجلاس، ضمن قدردانی از ملت آگاه ایران اسلامی برای حضور به موقع در صحنه و خنثی کردن توطئه دی ماه و شرکت در راهپیمایی حماسی، عزت بخش و غرور آفرین ۲۲بهمن، بر نکات زیر تأکید می‌گردد:

۱. «ولایت فقیه»نمادعظمت،استقلال و سربلندی نظام اسلامی و عامل اساسی همبستگی و عزت و اقتدار اسلامی و وحدت و انسجام ملی و ستون خیمه نظام اسلامی است و التزام عملی به آن، از بدیهی‌ترین اصول «قانون­مداری» و نظم و انضباط اجتماعی است، همگان به ویژه مسؤولان و جریانهای سیاسی را به اطاعت و پیروی از ولی فقیه، حفظ وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب حضرت آیت­الله العظمی خامنه­ای«مدظله­العالی» و پرهیز از سخنان و اقدامات تفرقه افکنانه فرا می‌خوانیم.

۲. تحقق «عدالت»، «کاهش فاصله طبقاتی» و «مبارزه با اشرافیت» همواره از دغدغه‌های مهم رهبری و نظام اسلامی بوده و «عدالت» در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، یک نظریه «کلان راهبردی» محسوب می‌شود که باید در همه عرصه‌ها مورد توجه کامل قرار گیرد تا فاصله طبقاتی و شکاف اقتصادی ـ اجتماعی در بخش‌های گوناگون کشور کاهش یابد. مجلس خبرگان ضمن تأیید پیشرفتهای گسترده و همه جانبهای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده،‌ بر این باور است که باید تلاش کرد تا عدالت به گفتمانی زنده و همیشه حاضر در صحنه‌های مختلف کشور تبدیل شده و با برنامه ریزی و تدبیر و فرهنگ سازی و مبارزه جدی با فساد و قاچاق و اصلاح ساختارهای اقتصادی و اجتماعی و نظام بانکی و مالیاتی و توجه ویژه به شرکت­های دانش بنیان و تحقیق و توسعه، بسترهای لازم را برای تحقق آن در میان نخبگان، مسئولان، مردم و بخصوص نسل جوان فراهم نماید.

۳. مجلس خبرگان رهبری،ضمن احترام به مطالبات بحق مردم عزیزایران،برتوجه مسؤولان به نیازهای مردم تأکید می کند و پرهیز از هر نوع فرقه گرائی، هرج و مرج و فتنه ­گری را لازم می داند که این امور موجب بهره‌برداری فریب‌خوردگان داخلی و ذوق‌زدگی دشمنان قسم‌خورده خارجی بخصوص شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می شود. از قوه ی مجریه و قوه ی قضاییه و سایر مسؤولان مربوطه می‌خواهد ضمن هوشیاری بانگاه ویژه به درخواست‌ها و دغدغه‌های به حق مردم و معترضان با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای اقتصادی دقیق و کوتاه‌مدت، زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد وفاق، وحدت و انسجام جامعه را فراهم آورند. بی‌شک ساختن ایرانی آباد و مقتدر در گرو امنیت پایدار است و اقدامات تند و خشن، راه حل مشکلات جامعه نبوده و به نفع کشور نیست. تردیدی وجود ندارد که ظرفیتهای موجود را باید در مسیر کمک و تعالی کشور به صحنه آورد و از هر اقدامی که منجر به بروز خلل در این راه قانونی شود پرهیز نمود.

۴. مسائل فرهنگی ـ اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام است. لذا از دولت و نهادهای فرهنگی کشور می‌خواهیم با تکیه بر مبانی دینی و اتخاذ سیاست‌های صحیح و نظارت بر حسن اجرای امور، ضمن تعمیق گفتمان دینی و معرفت اسلامی و ترویج بیش از پیش آن در جامعه، بخصوص حجاب و عفاف که از مصادیق بارز آن است، از بروز ولنگاری فرهنگی و معضلات اجتماعی آسیبزا بکاهد و تمام توان داخلی و بومی کشور را به کار گرفته تا ضمن جایگزینیِ نمونه­های بومی و ایرانی، شرایط برای حرکت در مسیر مطمئن دینی ـ امنیتی، میسّر شود.

۵. مجلس خبرگان رهبری،ضمن هشداربه دشمنان و گوشزد ‌نمودن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، طبق آموزه‌های دینی و ملی خود زیر بار زورگویی و زیاده‌خواهی مستکبران نخواهند رفت و با اعتقاد راسخ به این وعده الهی که «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ»، بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دستگاههای مسؤول در جهت احقاق حقوق ملت هستیم و بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران و غیر قابلِ مذاکره بودنِ این عرصه، تأکید می­کنیم.

۶. اقدام تحریک آمیز و نابخردانه رئیس جمهورآمریکا مبنی بربه رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و اعلام انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل آویو به قدس شریف، فتنه‌ای جدید و با توهّم جبران شکست‌های داعش و جریانهای تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آنان در منطقه ارزیابی می شود. مجلس خبرگان رهبری، ضمن اذعان بر اینکه قدس، قبله اول مسلمانان و پاره تن اسلام است بر این نکته تأکید می‌کند که غده سرطانى اسرائیل را تنها از طریق مبارزات مردمی می‌توان ریشه‌‌کن ساخت، از سازمانهای بین‌المللی، سران کشورهای اسلامی و تمام وجدانهای بیدار می‌خواهد به سهم خود در محکومیت این عمل کینه‌ورزانه رئیس جمهور آمریکا اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر