بازدید 3708
۱

کدام مردان بیشتر مبتلا به سرطان مثانه می‌شوند؟

کد خبر: ۷۸۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 14 March 2018

متخصص کلیه و مجاری ادراری با اشاره به دلایل ابتلا به سرطان مثانه، گفت: سیستوسکوپی، نمونه برداری، سیتولوژی ادارار و آزمایش های تصویربرداری از روش های تشخیصی سرطان مثانه است.

به گزارش فارس، سلمان اسلامی در ارتباط با سرطان مثانه گفت: وجود خون در ادرار از نشانه های خطر ابتلا به سرطان مثانه است همچنین تکرر و سوزش ادرار، کمر درد و درد لگن از دیگر علائم خطر ابتلا به این سرطان به شمار می‌رود.

وی گفت: همیشه دلیل بروز سرطان مثانه مشخص نیست ولی سرطان مثانه با سیگار کشیدن، عفونت‌های انگلی، پرتو درمانی و قرارگیری در معرض مواد شیمیایی مرتبط است همچنین سرطان مثانه زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های مثانه شروع به رشد غیر عادی می‌کنند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری بیان داشت: این سلول‌ها به جای اینکه مانند گذشته رشد کرده و تقسیم شوند، دچار جهش‌هایی شده که باعث رشد خارج از کنترل و عدم مرگ آنها می‌شود. این سلول‌های غیر عادی یک تومور را تشکیل می‌دهند. همچنین احتمال ابتلا به سرطان مثانه در مردان بیشتر از زنان است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه قرارگیری در معرض برخی مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد گفت: کلیه‌ها نقش کلیدی در تصفیه مواد شیمیایی مضر از جریان خون و انتقال آنها به مثانه را دارند که مواد شیمیایی مرتبط با خطر سرطان مثانه شامل آرسنیک و مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید رنگ‌ها، لاستیک، چرم، منسوجات و محصولات رنگی هستند.

وی درخصوص سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان گفت: افرادی که قبلاً سرطان مثانه داشته‌اند، احتمال ابتلای مجدد آنها بیشتر است همچنین در صورتی که یک یا چند نفر از بستگان سابقه ابتلا به سرطان مثانه را داشته باشند، خطر ابتلا به این بیماری در فرد نیز بیشتر است، هرچند احتمال وقوع سرطان مثانه در بین اعضای خانواده نادر است.

متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: سیستوسکوپی، نمونه برداری، سیتولوژی ادارار و آزمایش های تصویربرداری از روش های تشخیصی سرطان مثانه هستند. پزشک معالج بر اساس صلاحدید و استفاده از روش های مورد نظر، نسبت به شناسایی مرحله سرطان اقدام می کند.

وی اضافه کرد: پس از تشخیص، براساس درجه بندی سرطان با توجه به اینکه سرطان در مراحل اولیه یا پیشرفته باشد، درمان لازم انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سپاس از مطلب خوبی که ارائه دادید.
سرطان مثانه از شایعترین تومور های دستگاه ادراری بوده و در افراد با سابقه مصرف سیگار و تنباکو با هر شکلی از مصرف استنشاقی شایع تر است. علامت اصلی این تومور ها و یا شاه علامت آن وجود خون در ادرار است که اغلب بدون درد میباشد. خونریزی بصورت متناوب بوده و در فواصل بین خونریزی ها بیمار هیچ علامتی ندارد. وجود خون در ادرار را به هر میزانی که باشد جدی بگیریم. دکتر حسینی شریفی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان