بازدید 13416

بیانیه تیلرسون پس از برکناری از وزارت خارجه آمریکا

کد خبر: ۷۸۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 14 March 2018
رکس تیلرسون که صبح روز سه شنبه به وقت محلی از سوی رئیس جمهوری آمریکا برکنار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به بیان اقداماتی که در سیاست خارجی انجام داده بود، پرداخت.

به گزارش ایرنا، رکس تیلرسون بعدازظهر سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای قرائت کرد و افزود: در پایان امروز تمامی مسئولیت ها را به معاونت منتقل خواهم کرد.

وی ادامه داد: ماموریت من ساعت ۱۲ شب آخرین روز ماه مارچ پایان می یابد و هدف این است که انتقال ماموریت ها به مایک پومپئو به بهترین شکل انجام شود.

وزیرخارجه برکنار شده آمریکا اضافه کرد: از تمامی افراد در تیم وزارت خارجه که با من همکاری کردند تشکر می کنم. من می خواهم با همکارانمان در دیگر سازمانها صحبت کنم؛ ما همگی تحت یک قسم و قرار، هستیم و آن دفاع از قانون اساسی است. ما در واشنگتن و در تمام دنیا به پای همین قانون ایستاده ایم.

تیلرسون اظهار کرد: دنیا نیاز به رهبرانی دارد که با متحدانشان به خوبی همراهی می کنند و با هم عمل می کنند. تجربیاتی که در این سازمانها به دست می آید چیزی است که در اندیشکده ها و دانشکده ها به شما آموزش نمی دهند.

وی تاکید کرد: رهبری آمریکا با دیپلماسی آغاز می شود و زنان و مردان ما در وزارت دفاع، در تمام دنیا از جان من و شما دفاع می کنند.

وزیر خارجه برکنار شده اظهار کرد: ما در مورد کره شمالی با سیاست جدیدی آمدیم و اعلام کردیم که صبر به پایان رسیده است. ما توقعات همگی را با کمپین فشار حداکثری بر کره شمالی بالاتر بردیم و تلاش کردیم که شرکا و متحدان را با خود همراه کنیم.

تیلرسون افزود: در استراتژی جنوب آسیا ما در تعامل با طالبان پیشرفت های خوبی داشتیم. در سوریه با رسیدن به آتش بس توانستیم جان صدها هزار نفر را نجات دهیم.

وی یادآور شد: در عراق نیز به ایجاد حکومتی قوی و مبارزه با داعش کمک کردیم. در تعامل با چین ما به دنبال شکوفایی و رشد برای مردم آمریکا هستیم بدون اینکه به درگیری برسیم.

وزیرخارجه معزول آمریکا ادامه داد: در مورد روسیه ما با سیاست های تنش زای آنها مقابله کردیم. من از همه برای داشتن موقعیت همکاری با شما در ۱۴ ماه گذشته تشکر می کنم.

تیلرسون که با ناراحتی بیانیه را قرائت کرد و نفس نفس می زد، به هیچ کدام از خبرنگارها نگاه نکرد و بدون پاسخ به سوالات آنها از سالن خارج شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان