بازدید 7187

افزایش درآمد ملی به سبک سعودی!

در نتیجه ی کمپین به اصطلاح ضد فساد عربستان سعودی که ۴ ماه پیش اجرا شد صدها نفر از نخبگان این کشور دستگیر شدند. این در حالی است که تا کنون بیشتر دستگیر شدگان آزاد شده اند اما به گفته ی شاهدان افرادی که دستگیر شده اند را نمی توان به معنی واقعی کلمه آزاد نامید زیرا آن ها هنوز در سایه ای از ترس و بلاتکلیفی به سر می برند. 
کد خبر: ۷۸۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ 14 March 2018

افزایش درآمد ملی به سبک سعودی!در نتیجه ی کمپین به اصطلاح ضد فساد عربستان سعودی که ۴ ماه پیش اجرا شد صدها نفر از نخبگان این کشور دستگیر شدند. این در حالی است که تا کنون بیشتر دستگیر شدگان آزاد شده اند اما به گفته ی شاهدان افرادی که دستگیر شده اند را نمی توان به معنی واقعی کلمه آزاد نامید زیرا آن ها هنوز در سایه ای از ترس و بلاتکلیفی به سر می برند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، افرادی که از روند و چگونگی دستگیری ها آگاه بوده اند گزارش داده اند که بسیاری از شاهزادگان و تجار سعودی دستگیر شده از نظر فیزیکی تحت فشار گذاشته شده اند. به گفته ی شاهدان، بسیاری از دستگیرشدگان گردنبد های هوشمندی بر گردن دارند که حرکات آن ها را ثبت و ضبط می کند. علاوه بر این، حالا دیگر خانواده هایی که در گذشته با جت های شخصی مسافرت می کردند به حساب های بانکی شان هم دسترسی نداشته و همسران و فرزندان دستگیر شدگان از مسافرت منع شده اند. 

افزایش درآمد ملی به سبک سعودی!

به گفته ی یکی دیگر از شاهدان، در نخستین روزهای کمپین ضد فساد سعودی ۱۷ نفر به دلیل فشارهای فیزیکی در بیمارستان بستری شده اند و ۱ روز بعد یکی از این افراد به دلیل جراحات وارده در ناحیه ی گردن و سایر نقاط بدن جان باخته است. بنابر گزارش ها، بسیاری از افراد دستگیر شده که در هتل Ritz-Carlton شهر ریاض نگهداری می شدند مجبور شده اند مبالغ هنگفتی را جهت آزادی خود پرداخت کنند. همچنین، برخی از آنان مجبور شده اند که برای آزادی خود برگه های را امضا کنند که به موجب آن املاک و سهام شرکت هایی که در اختیار داشته اند به دولت سعودی منتقل شده است. در این رابطه، یکی از افراد دستگیر شده که با گردنبند هوشمند کنترل می شود گفته است که ''ماه همه چیز را امضا کردیم!'' و ''حتی در حال حاضر نمی دانم خانه ای که در آن زندگی می کنم هنوز برای من باشد!''. 

لازم به ذکر است که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی دولت سعودی برنامه ای را تحت عنوان مبارزه با فساد اجرا کرد که به موجب آن صدها نفر از نخبگان این کشور از جمله میلیاردرها، وزیران دولت و اعضای خاندان پادشاهی دستگیر شدند.  به گفته ی مقامات سعودی، تا کنون دولت سعودی توانسته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در قبال آزادی دستگیر شدگان به خزانه ی خود واریز کند. مبلغ نامبرده معادل قیمت زمین ها، سهام شرکت و سایر اموالی است که از دستگیر شدگان به دست آمده است.

این در حالی است که دولت سعودی طی ایمیلی که به خبرگزاری نیویورک تایمز فرستاده اخبار مربوط به سو استفاده ی فیزیکی از دستگیرشدگان را '' به طور کامل ناصحیح'' خوانده است. از سویی دیگر، روز یکشنبه ی هفته ی جاری کمپین به اصطلاح ضد فساد سعودی بخش هایی جدید در خود ایجاد کرد و طی اعلامیه ای گفت که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این پادشاهی '' مشتاق به حذف کامل فساد با قدرت و شفافیتی حداکثری'' هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان