بازدید 1847

تلاش فلسطین برای ممانعت از عضویت اسرائیل در شورای امنیت

سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، در حال انجام اقداماتی برای ممانعت از عضویت موقت اسرائیل در شورای امنیت است.
کد خبر: ۷۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 13 March 2018

سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، در حال انجام اقداماتی برای ممانعت از عضویت موقت اسرائیل در شورای امنیت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل از انجام اقداماتی در آینده نزدیک ضمن سفر به کشورهای آفریقایی، حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی با هدف ناکام گذاشتن طرح اسرائیل برای عضویت موقت در شورای امنیت خبر داد.

منصور در گفت‌وگو با رادیو فلسطین بر اهمیت افزایش تلاش‌ها و ارتباط‌ها برای مقابله با هدف اسرائیل در عضویت موقت در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در شورای امنیت تاکید کرد و گفت، اخباری که رژیم صهیونیستی پیرامون امکان عقب نشینی خود از نامزدی در دور آتی دنبال می‌کند، صحت ندارد.

وی گفت، در آینده نزدیک برای مقابله با تلاش اسرائیل در سازمان ملل برای دستیابی به بیشترین تعداد رای به برخی کشورهای آفریقایی، کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی می‌رود.

پیشتر اتحادیه عرب با پیشنهاد فلسطین مبنی بر تشکیل کمیته پنج جانبه عربی برای مقابله با این تلاش رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

این پیشنهاد پس از نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان در ماه اوت مطرح شد و در این نشست توافق شد که به منظور ممانعت از این تلاش‌ اسرائیل برای به دست آوردن رای و ناکام گذاشتن طرح تل‌آویو در نفوذ به قاره آفریقا، به کشورهای این قاره سفر کنند.

منصور تاکید کرد، اسرائیل برای اجرای طرح خود به آرامی عمل می‌کند و این مساله نیازمند افزایش همکاری و تلاش با کشورهای عربی اسلامی است تا اسرائیل را رسوا کند، زیرا این رژیم به قطعنامه‌های شورای امنیت یا قوانین احترام نمی‌گذارد و نه تنها این قطعنامه‌ها را اجرا نمی‌کند بلکه هر آنچه که این شورا صادر می‌کند را مورد حمله قرار می‌دهد.

اسرائیل خواهان دستیابی به کرسی در شورای امنیت است و این مساله را با دستیابی به یک کرسی‌ موقت در این شورا دنبال می‌کند و برای این کار به رای دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل یعنی ۱۹۳ کشور نیاز دارد، همین مساله باعث شده رژیم صهیونیستی اخیرا روی قاره آفریقا متمرکز شود که در سازمان ملل ۶۰ کرسی را در اختیار دارد.

قرار است اعضای جدید موقت شورای امنیت در ماه ژوئیه انتخاب شوند.

سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت، در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از گروه سفرای عرب از جمله فلسطین دیدارهای شخصی با کشورهای عضو شورای امنیت با هدف نظرسنجی و بیان مواضع درباره سه مساله‌ مربوط به مساله فلسطین برگزار می‌کند.

وی گفت، این سه مساله درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، بررسی دوباره حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین توسط شورای امنیت،‌ درخواست از این شورا برای اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ درباره شهرک‌سازی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان