بازدید 17504
تأملی بر ضرب‌الاجل «احمد توکلی» به دولت؛

مگر اعتراضات دی‌ماه را فراموش کردید که پیشنهاد «تجمع خیابانی» می‌دهید؟!

آقای توکلی حتما التفات دارند که در دی ماه چه اتفاقی در کشور افتاد و چگونه معاندان بر موج اعتراضی مردم علیه شرایط اقتصادی و معیشتی سوار شده و کشور را با بحران مواجه ساختند. مگر راه گفت و گو با مسئولان ذیربط و مطالبه این خواسته بحق و قانونی از طریق رسانه بر ایشان بسته است که چنین موضوعی را در شرایطی که کشور بیش از همیشه نیاز به آرامش دارد، بیان شده است؟
کد خبر: ۷۸۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 14 March 2018

«احمد توکلی»، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از پایان دوران نمایندگی اش، ریاست یک سازمان مردم نهاد با نام «دیده بان شفافیت و عدالت» را عهده دار شده است و برای شفافیت هرچه بیشتر به ویژه در مسائل اقتصادی تلاش می کند، روز گذشته در توییتر خود نوشت: اگر دولت یک قانون مشخص را اجرا نکند، مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ توکلی با انتقاد از قوه مجریه و تعیین یک ضرب الاجل مشخص برای آن، عنوان کرده که «اگر دولت تا پایان سال، قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسئولین را اجرا نکند، با استفاده از اختیارات دیده بان شفافیت و عدالت، مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می کنیم.»

توکلی مستند به کدام قانون حرف می زند؟

اشاره «احمد توکلی به ماده ۲۹برنامه پنج ساله ششم توسعه است که مطابق با آن، دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجميع کليه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مديران كليه دستگاه هاي اجرایي شامل قواي سه‌گانه جمهوري اسلامي ايران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاه ها، شركت هاي دولتي، مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت، بانك ها و مؤسسات اعتباري دولتي، شركتهاي بيمه دولتي، مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي (در مواردي كه آن بنيادها و نهادها از بودجه كل كشور استفاده مي‌نمايند)، مؤسسات عمومي، بنيادها و نهادهاي انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان قانون اساسي، بنيادها و مؤسساتي كه زير نظر ولي‌فقيه اداره مي‌شوند و همچنين دستگاه ها و واحدهايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است اعم از اينكه قانون خاص خود را داشته و يا از قوانين و مقررات عام تبعيت نمايند نظير وزارت جهاد كشاورزي، شركت ملي نفت ايران، شركت ملي گاز ايران، شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، سازمان گسترش نوسازي صنايع ايران، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان بنادر و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و شركت هاي تابعه آنها، ستاد اجرایي و قرارگاه هاي سازندگي و اشخاص حقوقي وابسته به آنها را فراهم نمايد.

مگر اعتراضات دی‌ماه را فراموش کردید که پیشنهاد «تجمع خیابانی» می‌دهید؟!

در این ماده از قانون برنامه ششم آمده است: راه اندازی ثبت حقوق و مزایا باید به نحوي باشد كه ميزان ناخالص پرداختي به هر يك از افراد فوق مشخص و امكان دسترسي براي نهادهاي نظارتي و عموم مردم فراهم شود. مطابق با این قانون، وزارت اطلاعات، نيروهاي مسلح و سازمان انرژي اتمي ايران از شمول اين حكم مستثنا هستند و البته اجراي اين حكم درخصوص بنگاه هاي اقتصادي متعلق به وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، تنها با مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مجاز خواهد بود.

در این قانون آمده است: دستگاه های مشمول این ماده مکلفند حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌هاي غيرماهانه و مزاياي ناخالص پرداختي ماهانه اعم از مستمر و غيرمستمر، نقدي و غيرنقدي (معادل ريالي آن) و ساير مزايا به مقامات، رؤسا، مديران موضوع اين ماده را از هر محل (از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومي كشور مصوب ۱/۶/۱۳۶۶، درآمدهاي اختصاصي، اعتبارات متفرقه، اعتبارات كمكهاي رفاهي، اعتبارات بودجه عمومي و منابع عمومي و همچنين اعتبارات موضوع ماده (۲۱۷) قانون ماليات‌هاي مستقيم با اصلاحات و الحاقات بعدي مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶، تبصره «۱» ماده (۳۹) قانون ماليات بر ارزش افزوده، مواد (۱۶۰) تا (۱۶۲) قانون امور گمركي مصوب ۲۲/۸/۱۳۹۰ و يا اعتبارات خاص ناشي از واگذاري و فروش شركتها در سازمان خصوصي‌سازي، اعتبارات مربوط به رديفهاي كمك به اشخاص حقيقي و حقوقي و ساير درآمدها و موارد مشابه)، منحصراً در فيش حقوقي منعكس و پس از ثبت در سامانه فوق، پرداخت كنند، به نحوي كه ميزان هرگونه ناخالص پرداختي ماهانه به هر يك از افراد مذكور بلافاصله در سامانه اطلاعاتي هر دستگاه مشخص باشد.

تبصره ۱- کلیه اشخاص حقوقی مشمول این ماده مکلفند از تاریخ ۱/۱/ ۱۳۸۸ اطلاعات مربوط به مقامات، رؤسا، مديران موضوع اين ماده را به ديوان محاسبات کشور و سازمان بازرسي کل كشور ارائه دهند. مستنكف از ارائه اسناد و اطلاعات مورد درخواست به انفصال موقت از خدمات دولتي و عمومي از سه‌ماه تا يك‌سال به تشخيص مراجع قضائي محكوم مي‌شود. ديوان محاسبات كشور و سازمان بازرسي كل كشور مكلفند، طبق وظايف و اختيارات قانوني خود اطلاعات مربوط به پرداخت‌هاي مذكور را در اسرع وقت به منظور بازگرداندن وجوه پرداخت شده رسيدگي نمايند و درصورتي‌كه مبالغي برخلاف قوانين به افراد موضوع اين ماده پرداخت شده باشد، اقدامات قانوني لازم را به ‌عمل آورند.

تبصره ۲- حسابرسان و بازرسان قانونی از جمله سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی کشور مکلفند در حین انجام وظايف قانوني موارد مندرج در اين ماده را کنترل و ضمن درج مراتب در گزارش‌هاي حسابرسي و بازرس قانوني، تخلفات صورت ‌گرفته را در اسرع وقت به مراجع ذي‌صلاح (اعضاي مجمع عمومي، هيأت‌هاي تخلفات اداري، مرجع قضائي، سازمان بازرسي کل كشور و ديوان محاسبات كشور) اعلام نمايند.

تبصره ۳- دولت مکلف است، در سال اول اجرای قانون برنامه سازوکارهای مناسب در نظامات پرداخت حقوق و مزایا و نظام مالياتي را به نحوي مدون نمايد که اختلاف حقوق و مزاياي بين مقامات، رؤسا، مديران و کاركنان موضوع اين ماده در مشاغل مشابه و شرايط مشابه در هر صورت از 20 ‌درصد تجاوز نكند و در مسير تصميم‌گيري قانوني قرار دهد.

سخنگوی دولت در مورد اجرای ماده 26 قانون برنامه ششم چه گفت؟

اما «محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت امروز در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به اینکه ایجاد سامانه ثبت حقوق و مزایای مسئولان که طبق ماده 29 برنامه ششم توسعه بر عهده دولت است در چه مرحله‌ای قرار دارد، بیان کرده که سازمان اداری و استخدامی مسئولیت راه‌اندازی این سامانه را بر عهده گرفته و اقدامات این سازمان در مرحله نهایی است. دولت از این لایحه که در واقع به دنبال شفاف‌سازی است استقبال می‌کند، البته دستگاه‌های نظارتی به ریز از دریافتی‌ مسئولان اطلاع دارند.

مطابق با آنچه قانون برنامه ششم بر آن تأکید دارد و بر اساس سخنان توکلی و نوبخت سامانه ثبت حقوق و مزایای مسئولان باید طی سال 96 که اولین سال قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه است، باید راه اندازی شود تا مردم و مسئولان از میزان دریافتی های مقامات و بخش های مختلف مطلع شده و گامی در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر در جامعه برداشته شود. در این موضوع هیچ بحثی نیست و همه از شفافیت اطلاعات کشور استقبال می کنیم، چون یکی از لازمه های جدی امروز ما ایجاد شفافیت هرچه بیشتر برای کاهش میزان مفاسد در کشور و آگاهی بیشتر مردم است.

آقای توکلی قانون باید اجرا شود، اما با دعوت به تجمع قانون اجرا می‌شود؟

اما نکته ای از سوی «احمد توکلی» که یکی از مسئولان با سابقه کشور است مطرح شده که حرف درست او درباره لزوم اهتمام بیشتر دولت به ایجاد شفافیت را به حاشیه رانده است. او گفته «اگر دولت تا پایان سال قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسئولین را اجرا نکند، با استفاده از اختیارات دیده بان شفافیت و عدالت مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می کنیم.»؛ حرفی که بیان آن در شرایط فعلی جامعه طبیعتا درست نیست و البته بیان آن از زبان شخصی نظیر توکلی دور از انتظار بود.

آقای توکلی حتما التفات دارند که در دی ماه چه اتفاقی در کشور افتاد و چگونه معاندان بر موج اعتراضی مردم علیه شرایط اقتصادی و معیشتی سوار شده و کشور را با بحران مواجه ساختند. مگر راه گفت و گو با مسئولان ذیربط و مطالبه این خواسته بحق و قانونی از طریق رسانه بر ایشان بسته است که چنین موضوعی در شرایطی که کشور بیش از همیشه نیاز به آرامش دارد، بیان شده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳۵
اقاي توكلي چه كاره اي كه دستور تجمع ميدي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
نفرماييد اينها خودي ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
نفرمودند با پیرهن بیاییم یا تی شرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بورس با سقوط 700 واحدی دقایقی قبل وارد کانال 95 هزارواحدشد. در یک ماه گذشته حدود4000 واحد سقوط کرده که علت عمده آن اخبارمنفی در مورد برجام بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دوست عزیز افت امروز بورس مربوط به بازگشایی سهام بانک صادرات پس از 2.5 سال است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
فرقی نمیکنه درهرصورت بادفن برجام بورس هم زمین میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
برخی سیاسیون معتقدند که مرگ حقه اما برا همسایه!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اقای بینام
بهش میگیم بیاد از شما اجازه بگیره. ثانیاً تابناک عزیز ، با این حرفت یعنی همه سکوت کنن و اعتراضی به وضع فعلی نباشه مبادا معاندین و منافقین و آمریکا و اسراییل و ... بخوان مردم را منحرف کنند.

سردبیر محترم سیاسی سایت! شما که ادعای آزادیخواهی داری چرا؟
طبق معمول بزن غیر قابل انتشار!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تو چه کاره ای
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
. ایشان وابسته به نیمه ی ثابت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
اگر مي خواهيد اعتراض نشود قانون را اجرا كنيد نه اينكه مردم را از معاندان بترسانيد
خوب اینقدر گفت و محل نزاشتند تا مجبور شد
چه کار کنه؟ به کی بگه؟
پاسخ ها
زنگنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مگه اجازه اعتراض داده میشه هر گونه اعتراضی به چپاول وغارت با مشت اهنین سرکوب میشه و سریعا انگ ضد انقلاب بهت می چسبونند
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا.............موقع احمدی نژاد کجابودییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اون موقع سرسون شلوغ بود وقت نداشتند . وقتی خاوری ها و زنجانی ها داشتند می دزدیدند دلیلی نداشت تجمع کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شما یه تحقیق کن ببین بیشترین چالش احمدی نژاد با کی بوده؟؟؟
عزیزم شما اون موقع خواب بودید و نمیدونستید دکتر توکلی چه اعتراضاتی به عملکرد احمدی نژاد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بنده نمی گویم که احمد توکلی آلان به درستی یا به حق حرف نمی زنه، ولی این آقایان چرا فقط وقتی جناح رقیبش اشتباه و یا خلاف می کنند، حقگو می شوند؟ آخه کمی انسان باشید؟ کمی مرد باشید؟ کمی از خدا بترسید.
صنعتگر ورشکسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
هزار رحمت به دوران محمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
به نظر من حرف حق رو هر کسی بیان کنه باید شنید اینکه زمان احمدی نژاد چه اتفاقی افتاده نباید دلیلی بشه بر اینکه الان روی خیلی چیزها سرپوش بزاریم. الان یه رویه بدی که وجود داره اینه که هرجا نقصی مطرح میشه برای توجیه اشتباه سریع با دوره احمدی نژاد مقایسه میشه. بی عدالتی بده عدم شفافیت بده چه برای دوره محمود باشه چه برای دوره روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
کورکورانه صحبت نکن، ببین زمان احمدی نژاد چقدر بهش گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شما مثل اینکه بی خبرید.
ایشون در زمان احمدی هم منتقد شدید بوده
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
تخلفات کردان و رحیمی را چه کسی افشا کرد؟
فراموش کردی؟
ایشان خیلی وقت هست که در این راه قدم گذاشته اند
اقای توکلی در این فساد گسترده کم نقش نیستی ودهها سال مسولیت وقدرت داشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
پیگیری قضیه کرسنت و رحیمی از کارهای ایشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شما که این قدر آگاهی بیا از فسادهای ایشان بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چه راحت تهمت می زنی؟ آقای توکلی در زمان احمدی نژاد هم پیگیر تخلفات مختلف بود. از جمله مدرک جعلی کردان.
اینکه بفکر مردم باشد خیلی عالیه اما اول اسامی رانت خواران ثامن رو که وعدشو داده بودی منتشر کن تا برادریت ثابت بشه بعد مردم در خدمتنند .
پاسخ ها
دقيقاً
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
جناب توكلى لطف بفرمايند بگويند از نظر ايشان چه وقت نوبت پاسخگويى به برادران و دوستان ايشان خواهد رسيد. چرا از دولت كه اتفاقاً از همه شفافتر و تحت نظارت مجلس و قوه قضاييه هم هست شروع كرده اند؟ جاى تاريكترى در كشور نداريم كه ايشان نورى بر آن بتابانند؟
کاش همین اجازه رو اکثریت ناراضی داشتند!! اما هیچ وقت نداشتند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
از نظر حضرات اكثريت ناراضى يك مشت خس و خاشاك و فريب خورده بيش نيستند.
پیش نیاز ارامش؟

برای بخور بخور افرادی با ثروت هزار میلیارد و
یا دیگرانی با خانه های ۵۰ میلیاردی ؟
تابناک عزیز ابعاد اعتراضات دی ماه خیلی کوچکتر از آن بود که شما به ان عنوان بحران بدهید. لطفا در گفتارتان دقت کنید. اون اعتراضک ها در حد کاریکاتور بحران هم نبود.به کوری چشم دشمنان و معاندان
همواره مرگ به آمریکا ... همواره مرگ بر اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
باید روزی شش بار ، قبل و بعد از صبحانه ناهار شام بگوییم مرگ بر آمریکا و هر خانواده در خانه خودش پرچم آمریکا را آتش بزند تا دزدی های میلیاردی ریشه کن شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شما بخواب اون اعتراضات نوک کوه یخ بود برای عاقلان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بترس از آتش زیر خاکستر
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دوست عزیزم هلند کشور قشنگیه.حما آمستردام هم زندگی می کنی.می دونی که به پایتخت چی اروپا معروفه؟حالشو ببر مرگ بر فلان گفتنت پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
واسه شماها که اون بالا نشستید و چشم خمار میکنید و از موضع قدرت به همه چی نگاه میکنید همه چیز کوچیکه اخوی نوک کوه یخ بود که ندیــــــــــــــــــــدیــــــــــــــــــــــــد
مرگ بر شیطان بزرگ
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
من متوجه نشدم اسمت چیه آقا یا خانم چی چیه زن اولامن در هلند نیستم فقط از فیلتر شکن استفاده کرده بودم در ثانی وگه مردی بیا بیرون کوه یخو نشونت بدم
طرف تو خونه ش نشسته فکر ميکنه ملت هنوز منتظرن ببينن چي ميگه. ضمن اينکه فکر ميکنه مقامات هم مشتاق اعتراضات خيابانين.
اقای توکلی عزیز خاطرتان هست که چند هفته پیش بخاطر ظلمی که به بنده شد حضورا خدمت رسیدم و درخواست کمک فکری کردم اول فرمودید که برای فرد کاری نمیکنید اما با توضیحات بنده قول بررسی دادید و اما دریغ از کوچکترین کمک.اینگونه که پیداست شو و دیده شدن هدف اول شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دقیقاً حق با شماست. توکلی تنها به دنبال شوآف است و اگر کوچکترین صداقتی داشت اسامی وام گیرندگان صدها میلیاردی ثامن را منتشر می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
در تعجب ام از تابناک چطور یک موضوع گروهی و اجتماعی راسانسور می کنه ولی این نظر شخصی و بی ارتباط را نمایش می ده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تو که راست میگی !!! کی به کیه کسیم که یقه تو رو نمیگیره پس دروغکی یه تهمت بزن برو به قول قدیمیا سنگ مفت گنجشک مفت
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
اجتماع از افراد ساخته میشه و مشکل من مشکل بسیاری از افراد بود که ایشان قول کمک دادند.احتیاجی به دروغ و تهمت هم ندارم و ضمنا مدارک و عکس هایی که دوستان ایشان از صحبت های ما گرفتند هم موجود است.
آقای توکلی! باید در مورد زمين‌هاي واگذار شده، بورسيه‌هاي اعطايي، و سایر امتيازات داده شده که همگی در این نظام برای جنابعالی و وابستگان ثبت شده را نیز شفاف سازی بفرمایید.
با سلام . مردم با رای خودشان ایشان را از در مجلس اخراج نمودند حالا قصد دارند به نحوی از پنجره وارد شوند و اینها فقط یه شوی سیاسی هست ، شما وامثال شما بالای 30 سال مسئول بودید وضع به این شکل درآمده ، تا زمانی که بر مسند هستید همه چیز خوبه اما وقتی شرایط برای شما مناسب نباشد فریاد وا مصیبتا سر میدهید.
تنها و تنها میتوان به عملکرد کلیه نیروهای نظامیمان نمره عالی داد واقعا جدا از موارد کوچک جانانه زحمت کشیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
الان مردم با رای اشون کیا رو اوردن سرکار؟؟؟
نیروهای تازه نفس یا وزرا پیر و نمایندگان منفعت طلب؟؟؟؟

بعدشم قبل از هرگونه بیانیه دادن بهتره ببینید دکتر توکلی چه کارهایی برای اصلاح وضعیت کردن

حداقل ببینید زیباکلامتون در موردش چی گفته
سلام، رشوه،فساد اداری،بیکاری، سوء مدیریت، ضعف وعدم توان مدیریت،عدم نظارت دولتف و......در جامعه بیداد میکند.وزیر کشور اعلام نمود تا خواسته های مردم محقق نشود شرایط بحران آتش زیر خاکستر است.کسی در جامعه نخبگان جرآت نکرد وشاید توان آن را نداشت که فعالیتی سازمان یافته برعلیه فساد وعدم شفافیت وبی عدالتی داشته باشد.بهتر است رسانه ها از این حرکت هرچند کوچک وناکافی برای شفافیت وعدالت حمایت کنند وسنگ اندازی نکنند.هشدار حضرت پیامبر(ص)را جدی بگیریم که فرمودند"الملک یبغی مع الکفر ولا یبغی مع الظلم"حکومت وکشور با کفر باقی میماند ولی با ظلم باقی نمی ماند.والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
يبقى، نه يبغى!
ایشون اول بیاد جلوی رانت های سازمان مالیاتی و سازمان حسابرسی رو بگیره بعد بیاد سراغ دولت البته اگر راست میگن .
معاندان نظام هیچ غلطی نمی توانند بکنند مرگ بر مزدور غرب مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اتفاقا" بنده با شما موافقم اما بیایید ببینیم این مزدوران چه کسانی هستند؟کسانی که 2تابعیتی هستند وپول ملت رو جمع میکنند وبا خود میبرند در کشورهای غربی سرمایه گذاری میکنند و بچه هایشان در انگلیس و آمریکا وکانادا در حال تحصیل می باشند و......... درثانی کدامیک از فرزندانشون جهت رفتن به بهشت مدافع حرم شدند یا در جنگ 8 ساله حضور داشتند پس برادر من ابتدا مزدور غرب را باید شناخت
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
برای من سواله چرا هرکسی با پرچم ایالات متحده میاد مرگ بر آمریکا می گه؟خوب عزیز جان یا اونجا هستی بیجا می کنی اراجیف می گی یا اینکه با فیلتر شکن میای بازم بیجا می کنی با فیلتر شکنی میای که پرچم دشمنت روش نقش بسته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مثبت هات کو پس اکثریت امت عنقلابی ؟؟؟ (((:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
برو با منفی هات حال کن اقلیت زورگو. فکر کردی تفنگ دستته هرکاری که بخوای میتونی بکنی
خدائی کی کشور از" شرایط حساس کنونی خارج میشه یا شده " که کسی اعتراضی بکنه یا حرفی بزنه یا نقدی بکنه ؟؟؟
کجایند لیست امیدی ها! که با شعار شفاف سازی رای مردم را قاپیدند اما حالا که قراره اموال نامشروع برگشت داده بشه میگن به آبروی نظام لطمه میخوره
آیا زندگی و آبروی مردم بخاطر این رانت ها و سوء استفاده ها لطمه ندیده!
کشور ایران در حالی سال 96 را به پایان می رساند که از سه ناحیه دچار ضعف شدید شده است:
1. جامعه با بلاتکلیفی اقتصادی روبرو است به این معنی که موج جدید گرانی دوباره استوانه خانواده ها و تولید را هدف قرار خواهد داد و تنش های رفتاری در ایران بیشتر شده و آرامش نسبی مبدل به رفتارهای پرخاشگرانه می شود
2. موج اختلاس ها و چپاول بیت المال با پاسخ قاطع مقامات ارشد روبرو نشد و این نوعی دلسردی از حاکمیت را به جامعه منتقل می نماید و خود بخود طبق مستضعف را با پریشان احوالی روبرو می سازد
3. تلاش های ترامپ برای آرام ساختن کره شمالی نشانه دیگری دارد و آن احتمال سخت گیری بیشتر امریکا بر ایران در قضیه هسته ای است از شواهد امر پیداست که مواجهه جدید ایران و غرب بر سر مسئله هسته ای منجر به خروج امریکا ازین پیمان شده و سخت گیری های بین المللی بر علیه کشورمان اوج خواهد گرفت و این مشکل را در کنار دو مشکل پیش گفته قرار دهید نتیجه ناامید کننده ای خواهیم دید
پس پیشنهاد برپایی میتینگ اعتراض به عدم رونمایی از اموال نامشروع در زمان حاضر بهترین اقدام دولت برای بازگرداندن آرامش نسبی به روحیه ایرانیان است
سوال؟ مگر به اعتراضات دي ماه از طرف حاكميت پاسخ مناسبي جهت رفع مشكلات داده شده؟؟!!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
فرمودند انتقام انرا از آمریکا میگیرند
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بله دلار را کردیم 5000تومان وپدر آمریکا وایادی آن را در آوردیم مرگ بر آمریکا
اولا که دقیقآ ورژن قدیمی احمدی نژادی!!!دومآ مردم واکثریت مردم مخصوصآ روشنفکرها و تحصیل کرده ها(اکثریت را به خاطر این میگم که دارم تو جامعه زندگی میکنم هم با مردم بازار و کوچه هم با روستایی هم با شهری هم با نماز جمعه و مسجد هم با بسیج و حوزه و.....)از این که این دولت هم روی کار هست خوشحال نیستند این انتخاب بین بد وبدتر بوده برادر من اما گول چندنفری که دارن ازبیت المال ارتزاق میکنند یا از رانتهای کوچولو را نخور مردم اگه بیان خیابون میشه مثل تجمعی که آقای ع ا درست کرد و خیلی زود پشیمان شد!!!
توکلی چرا اینجوری میکنه تو مجلس بودی صدات در نمیومد چی شد حقوقت کم شد یا تو چشم نیستی یا دلت واسه میکروفن تنگ شد
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
معلومه که شما هیچ اطلاعی از مجلس ندارید چون بیشترین اعتراضات ودرگیریها توسط ایشان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
جالبه فقط آقا یا خانم تریلی نیست که شناختی از توکلی و اقدامات انتقادیش و بدور از جناح بازیش در دولت احمدی نژاد نداره. کلی هم بهش لایک دادن. معلومه با این سطح آگاهی موقع انتخابات با جنجال درست کردن میشه خیلی ها را فریب داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
وقتی سطح اطلاعات امسال تریلی همین قدره نباید تعجب کرد که روحانی با شعار کرسنت رای اورد
شما چقدر خامید اینها نزدیک انتخابات مردمدار میشوند
عملکرد برخی باعث ناراضی‌تراشی و بی‌اعتمادسازی مردم است؛ چنان‌که ا در سال 82، با استفاده از منافذ و حیله‌های قانونی، کارخانه رشت الکتریک را با ثمن بخس مالک شدند و به نام همسران خود زدند. بازپرداخت قیمت تقریباً هیچ خرید کارخانه (2 میلیارد تومان) در 13 قسط انجام شد و پس از آن که کارخانه با سوء مدیریت به ورشکستگی کشیده شد، 540 کارگر و خانواده‌های آنها به خاک سیاه نشستند. اخیراً هم مالکان کزایی زمین کارخانه رشت الکتریک می‌خواهند این زمین مرغوب را - که اکنون داخل شهر رشت است- با 60 آپارتمان مجلل در شمال شهر پایتخت معاوضه کنند. حالا آقای کرباسچی قانون شکنی که که در دادگاه صالحه محکوم گردیده مدعی قانون گرایی شده و شمای تابناک هم همنوا با اوشده اید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شما هم مخابرات را بالا کشیدید
این به اون در!
شما چقدر از ملت ترس دارید یا هوووو
من در سایت خودشان در این مورد کامنت گذاشتم ولی سانسور کردند.نوشته بودم
آقای توکلی: آمدی جانم فدایت ولی حالا چرا؟ این 10-20-30 سال که دارای مسئولیت بودی کجا بودی که امروز می خواهی پرچمدار اعتراضات باشی؟ مشکلات امروز نتیجه عملکرد 30-35
سال اخیر است که شما ها دلرای مسئولیت بودی.بقول رهبر معظم شما ها باید پاسخگو باشید نه پرسشگر و طلبکار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بقول کی؟؟؟!!! خودش چی پس؟؟!!
در گفتگو بسته شده و هیچ راهی به غیر از اعتصابت و اعتراضات باقی نمانده . هر چند که نا باورانه ۲۵ نفر در اعتصابات دیماه کشته شدند دیدیم که چند روز بعد از آن اعتراضات پاسداران صورت گرفت که این دفعه معترضین پیشدستی کرده و به طرف مقابل حمله کرده و ۵ خانواده را عزا دار کردند . .
آقای توکلی 12 سال سکوت کردی الان یادت افتاده . اسمتان را هم گذاشته بودید آقای بصیر . با بصیرتی خواب رفتی . بصیرت شما الکی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ایشون در همه دولتها منتقد بوده.
. متاسفانه سطح اطلاعاتمون در مورد افراد محدود به جنجالهای جناحی است
بسمه تعالی

ریاست محترم بازرسی استان یزد

باسلام و عرض ادب
بدین وسیله به استحضار جناب عالی می رسانم مقداری کلان دارو تاریخ گذشته بالای میلیارد تومان از بودجه مملکت وحق مردم در دانشگاه علوم پزشکی در انبار آزاد شهر یزد دپو شده ایا شما خبر دارید چرا جلوی این گونه تخلفات را نمی گیرید چرا با جان مردم بازی می کنیدایا مردم بازیچه دست شما و دانشگاه علوم پزشکی شده اند واقعا برای مملکت ما مردم ایران مایع تاسف است که از همچنین مسولانی در این واحد خیلی مهم استفاده می کنند لذا از شما ریاست محترم خواهشمندم هرچه سریعتر اقدامات لازم را مبذول فرمایید تا در بازار پخش و توزیع نشده است
این نشون میده دغدغه شما و امثال شما مردم نیستن فقط دنبال این هستید که کسی بر علیه مسولین شعار نده.وگرنه به فکر حل مشکل مردم نیستید
اگرراست ميگويدچرااين اقدام پوپوليستي رادرزمانهاي نمايندگيش دردولتهاي احمدي نژادوغيره نكرد سخن درست است ولي دردبي درمان .حضرت علي ع بدين مضمون ميفرمايد: سخن منافق زيباولي درعمل دردبي درمان است .ايشان باچه منطق وتفكردورانديشانه ايي ميخواهدمملكت رابه آشوب بکشد .
اول شما بفرماييد اونوقت مردمي كه در تجمعات شما بر عليه دولت مي آيند چه عنواني دارند؟ آشغال، انقلابي، خس و خاشاك، كفن پوشان جان بركف، يا تفاله هاي داعش ؟؟؟ والله تكليف خودمون رو بدونيم
اول شما بفرماييد اونوقت مردمي كه در تجمعات شما بر عليه دولت مي آيند چه عنواني دارند؟ آشغال، انقلابي، خس و خاشاك، كفن پوشان جان بركف، يا تفاله هاي داعش ؟؟؟ والله تكليف خودمون رو بدونيم
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بستگي دارد نسبت به مسولین چه روي كردي داشته باشي ، بعد آقايان از تريبون روتون اسم مي گذارند
مثل اینکه بیکاری به کله اش زده!
اقایون وخانمها
فساد اگر هست باید جلوش گرفته بشه هرموقع هر کسی زودتر علنی کنه رستگار میشه
در ضمن اگر واقعا فسادی هست خب واقعا باید بگیم هر جناحی که باشیم
سلام مگر این خود شما نبودید که میگفتید اعتراضات مربوط به مردم نیست و عده انگشت شماری انرا انجام دادند پس از چه چیز واهمه دارید.
سلام مگر این خود شما نبودید که میگفتید اعتراضات مربوط به مردم نیست و عده انگشت شماری انرا انجام دادند پس از چه چیز واهمه دارید.
جناب توکلی با مدرک مهندسی برق در بعد از انقلاب چندین سال وزیر اقتصاد بودند!، مگر در میان انقلابیون یک متخصص اقتصاد وجود نداشت؟ جایی به نقل از خودشان می خواندم که سال 67، بعد از اتمام دوران وزارت، چون احساس می کردند از جهت نظری به اقتصاد مسلط نیستند، رفتند و مدرک اقتصاد گرفتند.
من جایشان بودم کلا حرفی از فساد نمی زدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
این آقا وزیر کار بودن در دولت آقای موسوی وبه همراه آقای عسکراولادی از کابینه برکنارشدند .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چطور مدرک دکتری اقتصاد گرفت؟
با بورسیه دولت!
شما فکر کردی برای همون دکتری رفت کنکور داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
فکر کنم اون جمله معروف امام که "مخالفین آقای موسوی عرضه اداره یک نانوایی را هم ندارند " بعد از برکناری این آقایون از کابینه مهندس موسوی ایرادشد
آقای توکلی من به نتیجه کار حسن روحانی اعتراض داشته باشم که دارم با این حال ی تار موی گندیدشو با کل شما عوض نمیکنم
با توجه به این ببین کجای داستانی ....
حاضرم تو تجمع غیر قانونی شرکت کنم اما تو تجمعی که تو هدایتش میکنی شرکت نخواهم کرد
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
آفرين حرف دل من رو هم زدى. اينها فكر مى كنند ناراضى بودن از دولت به معنى تعلق خاطر به بقيه شون هست. اتفاقاً از نظر اكثريت همانطور كه در انتخابات ها هم ثابت شده، تازه روحانى از همه شون مقبول تر بوده.
محمد
| Germany |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
نه دوست عزیز شرکت نکردن درست نیست باید از فرصت استفاده کرد شما بگویید من زیر پرچم شما سینه نخواهم زد ولی حرفم را می زنم اگر اندک روزنه ای امیدی باشد
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بیچاره چه کنه حقوق های نجومی که همه ذینفع هستند نتونست جلوش بگیره همچنان ادامه داره پایان سال هم ببین چقدر پول بالا بکشن فقط بازنشسته ها سر شان بی کلاه است مردم از این وضعیت ناراضی هستند مجبوره به زور متوسل شه برای خوشان ببین چقدر پول دارن بازنشسته ها از این خوان بی بهره
تازه ایکیو بالای اونا همین اقای توکلیه.
اول اینکه این "سازمان مردم نهاد " کی به وجود آمد و چه کسی ایشان را به این سمت منصوب کرد!
ثانیا فرموده اند"با استفاده از اختیارات دیده بان شفافیت و عدالت، مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می کنیم.» این اختیارات را چه کسی به ایشان تفویض کرده است؟
حرف زیاد است جناب توکلی!
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
در غياب سازمانهاى مردم نهاد واقعى، توكلى ها هفت تير كش مى شوند.
شما بگو دولتی که حاضر نیست قانون رو اجرا کنه حتی در این حد هم تهدید ش نباید کرد پش چه باید کرد این روند ادامه پیدا کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دولتهاى قبل رو هم يادمون هست جناب.
بوی کباب به مشام می رسه بعضی ها هم می خوان سهمی در شرایط جدید داشته باشن . اون از احمدی نژاد و دارو دسته اش این هم از ایشون . کم کم معترضین بیشتر هم میشن و لیدرهای خودخوانده هم بیشتر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
البته بايد توجه داشت كه اين بوى كباب نيست، خر داغ مى كنند
واقعا کامنت نوشتن اثری داره ؟؟؟؟ انچه البته به جایی نرسد فـــــــــــــــــــــــــریاد است
مسولین میفرمودند که 70 -80 نفر بودند ویه گردوخاک کوچکی بود پس شما چرا اینقدر جو میدهید و تجمع کوچک گرد وخاکی مردم رو بزرگنمایی میفرمایید ونگرانی ایجاد میکنید؟ جالا یه 70-80 نفر دیگه بیان چی میخواد بشه؟واقعا"
این سامانه قرار است دریافتی های چه کسانی را شفاف سازی کند اگر فقط دولتی ها باشد که چندان نتیجه ای ندارد وقتی ریس بنیاد مستضعفان خودش می گوید ماهیانه ۱۸میلیون تومان حقوق دریافت میکند و حتما هم در این سامانه نمی توان آنرا دید چراکه این بنیاد دولتی نیست پس راه اندازی چنین سامانه ای چه کمکی به شفاف سازی می کند
دکتر
هنوز اسم متخلفان موسسه مالی ثامن تو جیبته؟!!
.
اوس حسن که مسبب این اوضاع نیست؛ امثال خود شما هستید که سالها در این کشور وزیر و وکیل بودید!
به جای پاسخگویی، طلبکاری؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خطاكارترين ها امروز از جانب ملت طلبكار شده اند! البته به خودشان كه برسيم به بهانه امنيت و مقدسات و غيره از پاسخگويى و حساب پس دادن جاخالى مى دهند و الفرار!
كار خوبيه بالاخره بايد شفاف سازي شروع بشه گرچه دير شده تا مردم بدونن پول نفت را كيا ميخورن
اقای توکلی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار وضعیت بیکاری و بدبختی و ........... هستند چرا که تصمیمات حیاتی و تعیین کننده در بروز وضع موجود توسط ایشان یا هم حزبیهایش گرفته شده است ایشان یا وزیر یا نماینده بوده است لذا بجای طلبکار بودن بهتر است قبل از تمام شدن فرصت از تک تک مردم ایران بصورت حضوری طلب بخشش کنند
حالا من چی بپوشم؟؟؟!!!
جناب تابناك واقعا اگر به آزادي بيان علاقه داري اين مطلب را منتشر كن؛
آقاي دكتر توكلي عزيز شما ظرف چند سال اخير بيش از همه مدعي مبارزه با فساد و طرفدار شفافيت هستيد و رييس ديدبان شفافيت هم ميباشيد.لطفا براي اينكه من به شما و مواضعتان ترديد نكنم ليست اموال خودتان و همسر و فرزندانتان اعم از منقول و غير منقول اعلام و به تك تك آحاد مردم شرعا و قانونا وكالت و اجازه دهيد هر مالي غير از آنچه را كه اعلام كرديد در اختيار فقرا باشد.در اين بيانيه و فهرست لطفا به ويژه در مورد وجود هر گونه خانه يا ويلا يا آپارتمان در منتظقه لواسان و كردان و زعفرانيه اعلام نظر شفاف بفرماييد.همچنين در خصوص هداياي نقدي و عير نقدي از جمله اراضي كه توسط مقامات عالي قبل و حال يا ساير اشخاص به جنابعالي صورت گرفته به مردم توضيح بدهيد.علاوه بر اين بفرماييد آيا تاكنون اسناد و اطلاعات موثقي كه توسط افراد دلسوز تحويل جنابعالي شده تا در ديدبان شفافيت پيگيري كنيد موضوع معاملات سياسي يا اقتصادي پشت پرده قرار داده ايد يا خير؟با عرض پوزش ناچارا شما را به روح فرزندتان قسم ميدهم از مخفي كاري و دروغگويي خودداري كنيد.اينجانب از طريق سايت تابناك منتظر اقدام شما ميمانم.در آن زمان است كه عيار صداقت شما مشخص ميشود.با تشكر
پاسخ ها
ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ممكن است امثال آقاى توكلى اموال شخصى زيادى نداشته باشند و حضورشان در سياست و قدرت بيشتر به دليل نياز به شهرت باشد، ولى مسلم هست كه در زمينه سازى براى برداشتذ منابع توسط گروههاى خاص نقش مهمى داشته اند.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
انشالله که همه مسئولین دولتی و غیر دولتی راجع به این اموال منقول و غیر منقول خود شفاف سازی کنن
از بدهی 350 میلیاردی فرزندان و ثروتهای 8000 میلیاردی و 1000 میلیاردی دوستان یادت رفت بگی استاد دانشگاه پیام نور!!!!
بله. بسته است.
اتفاقا باید از یک جایی شروع کرد. مردم باید بتوانند اعتراض های خود را به گوش مسئولین برسانند. و از کسی اجازه نگیرند. درست که توکلی از خودمسولینه ولی فعلا بعضی از حرفاش بهدرد مردم می خورد
نوبخت : دستگاه‌های نظارتی به ریز از دریافتی‌ مسئولان اطلاع دارند.
اگر قرار بود دستگاه های نظارتی درست عمل نمایند اختلاس های میلیونی کمتر پیش میومد. وقتی اطلاعات در دسترس عموم باشند، کارشناسان می توانند نقد درستی از مسئولان داشته باشند. چرا بعضی ها می ترسند حقوق شان مشخص بشه.
اگر استحقاق آن را داشته باشند که نوش جانشان، مشکلی نیست ولی انگار کسانی می ترسند که مشخص بشه بدون استحقاق دارند پول جمع می کنند.
من نیز هرچند به حمایت های جناح اصولگرا از احمدی نژاد ناراضی ام اما باید یک مقدار هم انصاف داشت. آقای احمد توکلی از آن دسته افرادی بود که گاه شجاعانه انتقاد می کرد. معمولا وقتی یک دولت همسو سر کار است و افراد با روابطی که دارند، بسیاری از حرفهای خود را مستقیم یا از طریق افراد مرتبط مطرح می کنند. مثل علی مطهری که در زمان محمود فریاد اعتراض هایش بلند بود اما اکنون چندان رسانه ای انتقاد نمی کند در حالی که وی از طرق گوناگون اعتراض می کند و دنبال رقع کاستی ها است
این سازمانهای مردم نهاد مانندِ «دیده بان شفافیت و عدالت» برای اینکه سالانه بودجه از دولت بگیرند تشکیل شده است و هدفِ دیگری جز پولِ مفت گرفتن ندارند و این شلوغ بازی ها را در می آورند تا دولت در سالِ آینده بودجه ی بیشتری برایش در نظر بگیرد
آقای توکلی اول بگویند کجا و با چه منبع مالی تحصیل کردند از کجا زمین گرفتند
تا بعد به بقیه رسیدگی بشه
آقای توکلی هفت سال انگلیس درس خواند برای دکتری با خانواده پرجمعیتی که داشتند و با هزینه مردم ایران بورسیه دولت بود البته سال های زیادی مقیم انگلیس بود
ایشون مقدار قابل توجهی هم زمین از دولت گرفته اند مثل اینکه زمین اوقاف بوده و یک مدرسه غیر انتفاعی تاسیس میکنند معلومه این مدارس چه درامدی دارد
اینها چیزهاییه که البته همه میدانند
زمان خاتمی هم یک چاپخانه از دولت گرفته بابت روزنامه فردا
بابا احمدی نژاد تو شاه عبدالعظیم تجمع تشکیل داد توکلی نتونه ........
الان شما میگی تجمع نشه، مردم اعتراض نکنن، که مثل دی ماه نشه؟؟؟
اعتراضات دی ماه به این خاطر منحرف شد که سایر مردم هم فرصتی دیدند که به خواسته های خودشون بپردازن. اگر واسه کوچکترین چیز ها هم تجمع و اعتراض صورت بگیره، اعتراضات مردم روی هم جمع نمیشه! هر کس، تو فرصت خودش اعتراضش رو اعلام میکنه و بگوش مسئولین میرسونه و بقیه هم به مسیر های دیگه نمی کشنس!
به نظر بنده تا وقتی مردم بر اساس قانون نانوشته ولی اجراشده به دسته های مختلف بد ، خوب ،خوبتر ،عالی ،عالی تر و خیلی عالی تر تقسیم میشوند اعلام میزان حقوق افراد دردی را دوا نخواهد کرد.فقط این میشود که فلانی میگوید18میلون میگیرم چون خیلی کار میکنم وبرای 1 میلونی ها کار میکنم ،خوب میکنم که 18 میلیون میگیرم.ضمن اینکه باید دید کجای منافع آقای توکلی بدرد آمده که میخواهد تجمع راه بیاندازد و ماند گروه قبلی کی بود کی بود من نبودم راه بیاندازد.
خوب راهی دیگه نمونده برای مجبور کردن دولت برای اجرای این قانون.
چرامسولین این اندازه آسیب پذیرشده که بایک تجمعی که به حق است وبه نفع دولت است احساس خطر کند ؟؟

بگذاریدملت حرف حق رابگویند ومطالبه کند این فریادهارا نباید خاموش کرد درصورت خاموش کردن تبدیل به عقده میشوند

لایحب الله الجهر بالقول الامن ظلم
راس گفته وضع درست نشه، من کار پیدا نکنم به ایشان لبیک خواهم گفت
شما هم زور خودتو در مجلس قبلی زدی عزیز، کمی هم عادت کن کمتر حرف بزنی
شما خودت یکی از کسانی هستی که در شرایط ایجاد شده امروزی ، نقش مستقیم و تاثیر گذار داشته ای ، بااین کارها سوابق فراموش نمیشود.بهتر است همچنان با دوستان به همکاری در به قهقرا کشاندن مملکت و جامعه ادامه بدهید
نظرات آقای توکلی بیشتر در محور اصولگرایی مطرح و قبول میشود ، ومنصفتر از بعضی همفکرانش میباشد . اما گاها " روی چه اصلی که نمیدانم ، غیر منطقی ظاهر شده و هزینه هایی برای کشور ایجاد میکنند که قابل هضم نیست متا سفانه
"آقای توکلی حتما التفات دارند که در دی ماه چه اتفاقی در کشور افتاد و چگونه معاندان بر موج اعتراضی مردم علیه شرایط اقتصادی و معیشتی سوار شده و کشور را با بحران مواجه ساختند."
وقتی گفته های بالا خوانده می شود بیشتر این فکر ایجاد می شود که اعتراضات ماه های گذشته عمدی برگزار شد تا هروقت مردم بخواهند چیزی بگویند این جملات تکرار شود شرایط برای طرح موضوع مناسب نیست. همینطور که پیش می رود هیچوقت زمان مناسب فرانمی رسد.
اقای توکلی از توده ای های قدیم هستند که کلا چه در زمان خاتمی چه احمدی نژاد و چه روحانی هرگاه از قدرت دور میماند و احساس میکرد کشور راه درست رو میره نقش تاریخی توده ای گری خودشان رو در ناکارامدی به کشور خوب بازی میکنه
توکلی خوددرحلقه فکری مسببین اعتراضات دیماه خصوصا حکام مشهد می باشد.
تابناك چرا انقدر ترسيد يا ميترسد كه مردم بخاطر فساد دولت روحاني و احمدي نژاد يا خاتمي يا رفسنجاني تو خيابان بيايند و اعتراض كنند !

اگر از گروه هاي معاند ميترسيد ؟
كه نشد بهانه !
شما ميخواهيد مردم خودشان خودشان را سانسور كنند !
يا اينكه ترجيح ميدي تضاهرات در دوران شيخ حسن اجرا نشه
اقای توکلی فقط تو تجمع قانونی بگیر پراندن برق از کلت با ما
برای دعوت به حرکت اجتماعی ، باید از جایگاه مناسبی نزد مردم برخوردار بود. آقای احمد توکلی با سبقه ای که دارند و رانت هایی که از ابتدای انقلاب برای تحصیل در انگلستان و اشغال مناصب مختلف و ... داشته اند از چنین پایگاه اجتماعی برخوردار نیستند. به زبان دیگر کسی به فرمایش ایشان توجهی نخواهد کرد. 40 سال است به انحاء مختلف در راس امورند و حالا به جای پاسخگویی خود مدعی شده اند،
اکثر نظرات رو خوندم
احساس میکنم تابنک فقط نظرات خاصی رو منتشر کرده که همسو با اهدافه خودشه مثله اخباری که تازگی ها منتشر میکنه
اینکه یه قانون به این مهمی اجرا بشه چه چیزش بده حالا توکلی مدعی باشه یا مظهری
چرا به جای اینکه به قانونی که درموردش حرف زه شد پرداخته بشه و این مظالبه مردم باشه همه به این فکرن که کی این حرفو زده
متاسفانه مشکل اینه که همه جناحی عمل میکنن(هر کی من به اون جناح تمایل دارم میتونه فساد -اختلاس و. کنه و مشکلی نیست) اینکه مطهری توی دوره احمدی نژاد معترض بود و توکلی توی دوره ی روحانی و احمدی نژاد، خیلی خوبه همیشه اعتراض و انتقاد به مدیراز زبان هرکی باشه نتیجش مثبته
همه سازمانها و افراد باید به این قانون عمل کنن چه توکلی چه روحانی چه ...
این حاشیه سازی برای منحرف کردن از عمل به این قانون جالبه!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر